Ремонт дюзи на ГИ Фобос
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 яну 2008, 23:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1,8 16v '93
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Поздрави на всички колеги!
Ето какъв ми е проблема. Имам ГИ Фобос. Работи нормално, но от известно време на празен ход се появиха вибрации и неритмична работа на двигателя. След диагностика с лаптоп и софт. на фобос установих че когато намаля времето на газовия инжектор на 2-ри цилиндър вибрациите намалят. Софтуера има възможност за корекция на всеки цилиндър поотделно с цел коригиране продължителността на газовите импулси към определен цилиндър спрямо останалите при равни други условия. С цел балансиране работата на двигателя при неравномерно износване на цилиндри или проблеми в газоразпределението. Софта дава възможност да се варира в диапазона -25% до + 25% от нормалното. При проби в двете крайности, двигателя намаля вибрациите при -25%. Всичко това ме навежда на мисълта че има нещо нередно с дюзата на 2-ри цилиндър. Трябва да спомена че при работа на бензин всичко е нормално и двигателя работи добре без вибрации. Та от всичко казано до тук искам да попитам колегите, дали някой е отварял, ревизирал, ремонтирал или някакви други дейности по газовите дюзи. Подлежат ли на почистване и има ли някаква особеност за настройка на работата им. Рейката мисля че беше италианска но не съм много сигурен, бобинките са оранжеви на цвят, монтирани са 2008 год. От софта виждам че пише RAIL-TSPUP(800us). Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели.
Ето какъв ми е проблема. Имам ГИ Фобос. Работи нормално, но от известно време на празен ход се появиха вибрации и неритмична работа на двигателя. След диагностика с лаптоп и софт. на фобос установих че когато намаля времето на газовия инжектор на 2-ри цилиндър вибрациите намалят. Софтуера има възможност за корекция на всеки цилиндър поотделно с цел коригиране продължителността на газовите импулси към определен цилиндър спрямо останалите при равни други условия. С цел балансиране работата на двигателя при неравномерно износване на цилиндри или проблеми в газоразпределението. Софта дава възможност да се варира в диапазона -25% до + 25% от нормалното. При проби в двете крайности, двигателя намаля вибрациите при -25%. Всичко това ме навежда на мисълта че има нещо нередно с дюзата на 2-ри цилиндър. Трябва да спомена че при работа на бензин всичко е нормално и двигателя работи добре без вибрации. Та от всичко казано до тук искам да попитам колегите, дали някой е отварял, ревизирал, ремонтирал или някакви други дейности по газовите дюзи. Подлежат ли на почистване и има ли някаква особеност за настройка на работата им. Рейката мисля че беше италианска но не съм много сигурен, бобинките са оранжеви на цвят, монтирани са 2008 год. От софта виждам че пише RAIL-TSPUP(800us). Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели.
Последна промяна от M.Mavrov на 17 мар 2012, 20:14, променено общо 1 път.
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Здравей колега,
аз проблеми с дюзите не съм имал, но на 25000 км. си чистих дюзите в сервиз на Фобос в Плевен. Доколкото си спомням в сайта им имаше писано на колко време се чистят дюзите. Почистването беше около 25 лв. Имаха някаква нова установка с комутатор, който движи дюзите, докато се чистят. А бензиновите дюзи съм чистил във вана с ултразвук и за активно вещество обезмаслител Меглио.
аз проблеми с дюзите не съм имал, но на 25000 км. си чистих дюзите в сервиз на Фобос в Плевен. Доколкото си спомням в сайта им имаше писано на колко време се чистят дюзите. Почистването беше около 25 лв. Имаха някаква нова установка с комутатор, който движи дюзите, докато се чистят. А бензиновите дюзи съм чистил във вана с ултразвук и за активно вещество обезмаслител Меглио.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 яну 2008, 23:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1,8 16v '93
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Здравей колега, благодаря за съпричастността. Само искам да те питам:
Какви бяха проявите на колата поради които се наложи да чистиш газовите дюзи и как се промени поведението и след това
Какви бяха проявите на колата поради които се наложи да чистиш газовите дюзи и как се промени поведението и след това
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Колега както писах, аз проблеми с дюзите не съм имал. Чистих ги профилактично - по препоръки на фобос. Разлика във работата на двигателя "преди чистене" и "след чистене" не съм усетил или е била много малка. Остава другия въпрос да са ми взели парите и да не са свършили нищо, понеже оставих колата и ходих някъде и като се обадиха дойдох и я взех. 

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 яну 2008, 23:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1,8 16v '93
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Благодаря все пак.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Преместете проблемната дюза на друг цилиндър и повторете опита за да намалите относителната грешка. Ако проблемът остане пак при втори цилиндър, няма да е от дюзата.
- bard
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 13 авг 2007, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Колега, пробвай да смениш буталцата на дюзите. На тях има едни гумички и като се подбият(особено ако си минал към 30000км.) почват да правят подобни проблеми като твоя. Те са консуматив, към 20лв. Аз наскоро имах подобен проблем и след смяната им нещата "заспаха".M.Mavrov написа:Поздрави на всички колеги!
Ето какъв ми е проблема. Имам ГИ Фобос. Работи нормално, но от известно време на празен ход се появиха вибрации и неритмична работа на двигателя. След диагностика с лаптоп и софт. на фобос установих че когато намаля времето на газовия инжектор на 2-ри цилиндър вибрациите намалят. Софтуера има възможност за корекция на всеки цилиндър поотделно с цел коригиране продължителността на газовите импулси към определен цилиндър спрямо останалите при равни други условия. С цел балансиране работата на двигателя при неравномерно износване на цилиндри или проблеми в газоразпределението. Софта дава възможност да се варира в диапазона -25% до + 25% от нормалното. При проби в двете крайности, двигателя намаля вибрациите при -25%. Всичко това ме навежда на мисълта че има нещо нередно с дюзата на 2-ри цилиндър. Трябва да спомена че при работа на бензин всичко е нормално и двигателя работи добре без вибрации. Та от всичко казано до тук искам да попитам колегите, дали някой е отварял, ревизирал, ремонтирал или някакви други дейности по газовите дюзи. Подлежат ли на почистване и има ли някаква особеност за настройка на работата им. Рейката мисля че беше италианска но не съм много сигурен, бобинките са оранжеви на цвят, монтирани са 2008 год. От софта виждам че пише RAIL-TSPUP(800us). Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели.

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 яну 2008, 23:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1,8 16v '93
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Ако са консуматив, от Фобос ли си ги купи или 20 лв е цената в сервиза с монтаж. Има ли особености при смяната. Гледах един клип от сайта на производителя на дюзите http://www.railspa.net/images/video/VID ... NGLISH.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;" и там показват как се настройва хода. Нужна ли е такава процедура ако се сменя този консуматив. На сайта на Фобос има ей такова, за него ли говориш http://www.fobosgas.com/product/96/remo ... altek.html" onclick="window.open(this.href);return false;"
- bard
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 13 авг 2007, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Мисля, че точно за това става въпрос. Да 20лв. с монтаж. Аз отидох при човека, който ми монтира Фобоса и само като я чу как работи на газ и без да му казвам какъв е проблема, разбра че е от тях. Каза че в началото като почнал да монтира ГИ, тези неща изкарвали по 100 000км., а сега след 30К. са за смяна. Механична настройка не ми направи впечатление да прави, но след като монтира новите, закачи Фобоса на лаптопа и прави някакви настройки. Най-добре намери човек, който знае какво прави, за да си спестиш нерви.M.Mavrov написа:Ако са консуматив, от Фобос ли си ги купи или 20 лв е цената в сервиза с монтаж. Има ли особености при смяната. Гледах един клип от сайта на производителя на дюзите http://www.railspa.net/images/video/VID ... NGLISH.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" и там показват как се настройва хода. Нужна ли е такава процедура ако се сменя този консуматив. На сайта на Фобос има ей такова, за него ли говориш http://www.fobosgas.com/product/96/remo ... altek.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 яну 2008, 23:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1,8 16v '93
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
Аз човека дето ми го слага го знам кой е, лошото е че все не мога да отида в сервиза му (работя до късно през седмицата а той не работи събота и неделя), та за това съм решил сам да се пробвам пък каквото стане. А пък и не знам дали ще ми обърне необходимото внимание за тази "дреболия" 

- bard
- потребител
- Мнения: 95
- Регистриран: 13 авг 2007, 17:21
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос
- Status: Извън линия
Re: Ремонт дюзи на ГИ Фобос
M.Mavrov написа:Аз човека дето ми го слага го знам кой е, лошото е че все не мога да отида в сервиза му (работя до късно през седмицата а той не работи събота и неделя), та за това съм решил сам да се пробвам пък каквото стане. А пък и не знам дали ще ми обърне необходимото внимание за тази "дреболия"


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта