Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка

Мнение от yorki_man » 04 юли 2012, 10:57

dimatojo написа:Здравейте , и при мен е така.Когато натисна спирачка и гасне двигателя,или почва да помпи оборотите-от250,300 до 1000,1500.
Проверявал съм всички вакуум маркучи за пропуски (стигнах дори до копчетата на таблото за парното и вентилатора)но всичко е
изправно. Моето газово е Ловато-италианско,мислите ли че и при мен проблема е в мембрани и гумички?
До скоро му нямаше нищо на газовото и изведнъж започна да се "магари" пущината.
Опитвах да го регулирам според темите и мненията на колегите които са писали във форума,ама няма никакъв ефект.
Ааа забравих да кажа че когато намалям плавно (със спирачките) няма такъв проблем--чудно има някаква избирателност.
На мен майстора на газта ми каза че трябва да си сменя изпарителя, щото този бил много сложен и трудно си гласил сместа за празен ход и затова да сложа Ловато. Те биле най-качествени и прости изпарители. Незная възможно ли е проблема да е в мембраната на сервоусилвателя на спирачките? Лошото е че всяка проба е свързана със средства, затова хората с опит могат да помагат-поне да не даваме пари на вятъра!
Изображение

Потребителски аватар
dimatojo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 12 сеп 2009, 11:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2-1.8l zetek gazoline 115ps
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка

Мнение от dimatojo » 04 юли 2012, 15:37

yorki_man написа:
На мен майстора на газта ми каза че трябва да си сменя изпарителя, щото този бил много сложен и трудно си гласил сместа за празен ход и затова да сложа Ловато. Те биле най-качествени и прости изпарители. Незная възможно ли е проблема да е в мембраната на сервоусилвателя на спирачките? Лошото е че всяка проба е свързана със средства, затова хората с опит могат да помагат-поне да не даваме пари на вятъра!
Един модератор(НАСКО) те беше посъветвал да смениш майстора,направи ли го? Относно смяната на изпарителя--тя идва след като се докаже че е дефектирал,а не че на майстора му е трудно да го настрои :) .Какво има в един изпарител--корпус,карантия и някой магнитен клапан,като смениш карантията и излъскаш корпуса става като нов.
На Въпроса ти за сервото--ако има проблем(сервоусилвател е все пак) няма да можеш да натиснеш спирачният педал и няма да имаш хубави спирачки.При тебе е дори обратното --като напомпиш педала си нормализираш оборотите(нали така),значи сервото бачка , дърпа вакуум от двигателя и отваря дросела за влезе въздух(зада компансира вакуума).

Моят проблем май се оправи за сега(тествам Мондю само един ден и половина все пак)
Ето какво направих:
1--демонтирах дроселната клапа и старателно я почистих(с обезмаслител за печки , дървена шпатулка и четка за зъби"хард"), доста мъзгоч изтече от нея.Така самата клапа и се отвори разстоянието между нея и тялото.Стана лъскава като от завода.
2--демонтирах и степ моторчето(правилно е писал един колега че е навряно на мама си...).Него го напръсках с обезмаслител само без да го търкам,пръскам в едната дупка оставям да се накисне и изтръсквам(така няколко пъти ,а също така и другата дупка),накрая го продухах посредством помпа.Тази манипулация я правя от време на време и на Маф датчика.
3--при монтажа на двете части попритегнах всички букси (на ТПС ,степ мотора и всички които бяха в обсега ми)посредством малка отверка(поизкривих гърба на самите женски клеми).
4--видях и един леко притрит маркуч за вакуум ,и щото парен каша духа го менках и него(старият се оказа че му няма нищо-тествах го след това)
5--изтрих грешките в Екуто(махнах бушони №4--жълт,20 амп ,и №11--виолетов,3 амп) по изпитаният начин (тва е за мотор 1.8 Zetek)

Когато запалих мотора всичко се беше оправило--оборотите не плаваха и при движение не гаснеше.
Дано съм помогнал на някой с този пост.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка

Мнение от dreadx » 04 юли 2012, 22:29

yorki_man написа:На мен майстора на газта ми каза че трябва да си сменя изпарителя, щото този бил много сложен и трудно си гласил сместа за празен ход и затова да сложа Ловато. Те биле най-качествени и прости изпарители.
Нали за този изпарител става въпрос: http://www.tecno-gas.it/riduttore_gpl.htm ?
Изображение
Опитай да му смениш гумичките на клапанчетата, но не слагай от БГ-мембраните на МЕМТЕКС, понеже аз си сложих такива и яко ме издразниха колко посредствено са направени. Съжалявам, че не си запазих старите, може би щях да ги върна като видях тези на какво са заприличали след 1 месец работа.
А оригиналните си изглеждаха съвсем добре. Май не бяха за смяна и четох някъде, че карали по 80000 км.
И има по средата на работната мембрана един пирон, който натиска лостчето на клапанчето за втората редукция. Обаче на оригиналната мембрана е много добре направен щифт - гладък прав и от подходящ материал. На БГ мембраната е точно все едно изрязан от пирон, даже е леко крив и сигурно запира при движението си, и върха му не е заоблен а косо отрязан с ръб.

Сега си търся стари такива оригинални мембрани за експерименти - за да си изясня някои неща за този изпарител.

Има и настройки за чувствителност на мембраната вътре едно кръгче с различни по диаметър отвори - може да се избира по него, обаче всяка такава "настройка" е свързана с разглобяване и на никой газаджия няма да му се занимава да нацели настройките, особено ако не си с оригиналните мембрани. Моят оригинално беше на най-малкото кръгче, сега го преместих на средното (те са общо пет).

Като цяло изпарителят ме кефи, миналата седмица ми даде разход София-Бургас-София = 65 лв. като колата вървеше по-добре от на бензин.

По въпроса дали е най-добрият - Има едни изпарители Ланди-Хартог, вакуумни изпарители. Разликата между вакуумните и ел. изпарителите е в това, че пускат газта при наличие на вакуум във всмукателните колектори - когато двигателят работи.

Този въпросният Ланди-Хартог има и система за корекция на смесването - колко газ да отпуска при вариации в този вакуум, което е доста хитро.

Също и други подобрения има спрямо прост изпарител като Ловато-Волтран-МимГас и другите клонинги.
Например на входа на газта има едно кече като филтър, ама четох в книжка на издателство ТЕХНИКА от соц-времето, дето не пишеха съвсем някакви глупости, че служи при палене на студено да задържа тежките въглеводороди и да пуска по-леките за да улесни запалването.
И има една тръбичка до под мембраната да прави допълнителен вакуум и да подобрява чувствителността при определени ситуации.

Обаче при Landi-LSE бунаците са ползвали същия корпус от Хартог, но са ашладисвали някакъв магнитен вентил, за да го направят ел-изпарител и са махнали всичките карантии на смесителния коректор.
Отделно така са го сложили този магнитен вентил, че спира само газта за празния ход, дето се регулира от винтчето. Другата газ си остава отворена и ако газовият клапан не ти е разположен точно преди самия изпарител остава едно количество газ, което при спрял автомобил може да ти напълни двигателя и да въртиш после 10 секунди докато запали.

Един газаджия ми каза, че се е мъчил с подобен изпарител и нищо не е могъл да направи, ама каза - след като ми е хоби да си се занимавам, щом имам желание.

В известен смисъл е прав. Ловато-системата е проста и ясна. И без никакви проблеми можеш да си я настроиш и сам. На този си струва да се направи една профилактика, но ако можеш да си вземеш MIMGAS за 40 лв. или да набуташ толкова за този без да се знае предварително резултата препоръките ще са в полза на новия. Струва си да се опита, но само едно хубаво почистване - профилактика и гумички на клапаните за 1-2 лв.
Има и една тапа между първа и втора редукция - може да се отвие и да се сложи манометър, за да се провери дали първата редукция прави коректно налягането от 0.8 bar, но недей да задълбаваш чак толкова.

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка

Мнение от yorki_man » 05 юли 2012, 22:25

Благодаря за отзивчивостта на *dimatojo* и *dreadx*, че са отделили толкова много време за такива големи публикации. И аз бях питал за една профилактика, но досегашния ми майстор се е "оял" и не му се занимава щото на Мондеото е на кофти място(при мен изпарителя е под акумулатора, иска да му го смъкна и ще ми я направи). Каза ми (май ще се повторя) дето ще сменям мембрани и др такива направо един Мимгаз за 55лв. Ама аз нали си уважавам колата и го попитах достатъчно добро ли е и тогава ми предложи Ловатото. Ама щом припомпя с педала на спирачката и ми се оправят оборотите значи може би това не е от изпарителя или незнам. Опитвам се първо логично да разреша проблема. Какво значи това разреждане на вакуума, да взема да отворя някой вакуум ли? А дроселовата клапа наистена ми е доста мръсна, но незнам сам дали ще се справя с почистването. Има ли под нея гарнитура, да си я набавя предварително?
Изображение

Потребителски аватар
dimatojo
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 12 сеп 2009, 11:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2-1.8l zetek gazoline 115ps
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка

Мнение от dimatojo » 06 юли 2012, 14:18

Здравей "yorki_man".Твоят газаджия май наистина се е "Оял",при тебе Газовото е на перфектно място даже(скоро и моето ще го местя там щото дето е сега не ме кефи и ми пречи--постави ми го един "ояден" газаджия приятел--мани мани остави си ръцете "милият" да ............ :evil: ).Какво му е трудното ,махаш въздушният филтър и ак.батерия и си готов--точно 5 минути работа. :) Ако имаш код на касетофона или Сидито си го намери ще ти трябва(аз също мога да ти помогна ,ако си го забравил).Колегата"dreadx"добре е обяснил за моделите и е дал линк--виж кой е твоят изпарител и потърси инфо в секцията за газови във форума или попитай него за инфо.

Относно дроселната клапа --ще можеш сам да си я почистиш и няма да си купуваш гарнитура ,тя старата е гумена и не е много смачкана.Като махнеш клапата тогава ще видиш колко е мръсна.Провери си тогава и вакуум маркучите ще имаш идеален достъп до тях,виж и буксите към релетата.

Успех и пиши какво е станало,ако се престрашиш да се оправяш сам. :)

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта