за икономичното каране на газ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
aspirin
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

за икономичното каране на газ

Мнение от aspirin » 31 яну 2013, 16:09

Въпросът ми е, дали когато се използва двигателя за намаляване на скоростта разходът на газ е нулев (става дума за т.нар. "принудителен празен ход" или "двигателна спирачка").
С други думи, струва ли си от гледна точка икономия да се изреждат предавките в обратен ред преди спиране, вместо да се освободи от скорост и да се ползва само спирачка. Конкретно: да приемем, че оборотите се поддържат над 2000.
Касае се за обикновена газова (без ГИ) с ламбада контрол.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от deathstorm » 31 яну 2013, 16:59

Ами при всички положения по инерция ще изминеш по голямо разстояние с минимално количество газ. Съмняваме твоята газова да има ППХ, ако можеш да определиш взимали сигнал от ТПС ще ти кажа със сигурност. Но дори и да има пак ще е по икономично по инерция, понеже действието на двигателя като спирачка е доста силно и на практика уж без газ ще изминеш никакво разстояние. ППХ се ползва повече за облекчаване на спирачната система ако автомобила се експлоатира планинско.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от dimkar » 31 яну 2013, 17:56

Това го има само при ГИ.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от HACKO » 31 яну 2013, 20:39

deathstorm написа:..... Но дори и да има пак ще е по икономично по инерция, понеже действието на двигателя като спирачка е доста силно и на практика уж без газ ще изминеш никакво разстояние. .....
Не си много прав, в Хасково старата ми Жигула даде над 1л икономия на Бензин след монтиране на ППХ.
На обикновен изпарител много рядко е предвидено да работи със система за ППХ. Имаше едни белоруски, които бяха предвидени да работят със вакумната система за ППХ на руските карбуратори "Озон", ама самия изпарител май работи добре само на Москвич. Имах такъв на Ориона и заради него, после 10г. не исках да чуя за Газ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от diesel1.6 » 31 яну 2013, 20:59

Повечето изпарители освен газта от мембраната, която се дозира според консумирания въздух от двигателя, пускат и постоянно количество газ за празен ход. Това е разход дори при ППХ.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от deathstorm » 31 яну 2013, 21:24

Като се замисля не знам как ще свали 1 л разход в града ППХ, може би адски много зависи от стила и маршрута на шофиране. Примерно карам първа, втора, трета държа една газ на 50 и гледам идва светофара червен. Какво да правя? Да пусна колата по инерция, или да подържа още малко газта и след тва да я пусна напълно че да ползвам ППХ. Е нали това разстояние дето съм я задържал пак съм горил бензин. За мен това е за хора, които всеки ден качват Шипка и слизат после да не си запалят спирачките. Още повече че Зетека дори не си спира инжекторите напълно, пуска там некви минимални времена от 2мс. Мисля да пробвам има една опция, която задава минимална дължина на импулса която да се обработва от ГИ. Ако задам нещо под 2.1ms би трябвало да се получи абсолютен ППХ, но не знам щом фабрично не са направили пълно спиране на инжекторите дали няма да има проблем при излизане от този режим.

aspirin
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от aspirin » 01 фев 2013, 10:46

deathstorm написа:Примерно карам първа, втора, трета държа една газ на 50 и гледам идва светофара червен. Какво да правя?
Ето точно това ми е практическия въпрос: освобождавам от скорост и спирам със спирачка или вкарвам трета, после втора и чак тогава спирам?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от HACKO » 01 фев 2013, 12:00

aspirin написа:
deathstorm написа:Примерно карам първа, втора, трета държа една газ на 50 и гледам идва светофара червен. Какво да правя?
Ето точно това ми е практическия въпрос: освобождавам от скорост и спирам със спирачка или вкарвам трета, после втора и чак тогава спирам?
Не чак толкова екстремно, няма смисъл, номера е при спускане да се използва подходяща предавка, така че колата да се движи с еднаква скорост без да ускорява или да се налага да се натиска спирачката или да се подава газ.

П.П. deathstorm , в Х-во има много улици с подходящ наклон, където ще се движиш с постоянна скорост, а дори и ще ускорява, в режим на ППХ . Тази сутрин тествах по Раковска, почти половината може да се мине на 4та с обороти над 1200, без да се подава газ, а тя е със сравнително малък наклон.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от deathstorm » 01 фев 2013, 13:16

Така е Наско, но не мисля че в този момент (1200 на 4та) не се впръсква НИКАКВО гориво в цилиндрите. При мен като паднат оборотите под 1500 усещам как вече реално колата си дърпа. Примерно мога да се пусна горе от Кърджалийска, като почне надолнището чак до центъра на 5та. Не знам как е при теб, предполагам си с обикновена газова и или на бензин пробва?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от HACKO » 01 фев 2013, 14:08

При мене е обикновена газова и няма ППХ, мисълта ми е, че Хасково е с много подходящ релеф за употреба на ППХ. Който има ГИ или е на Бензин може да използва много ефективно това.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от dimkar » 01 фев 2013, 14:59

deathstorm написа:Така е Наско, но не мисля че в този момент (1200 на 4та) не се впръсква НИКАКВО гориво в цилиндрите. При мен като паднат оборотите под 1500 усещам как вече реално колата си дърпа. Примерно мога да се пусна горе от Кърджалийска, като почне надолнището чак до центъра на 5та. Не знам как е при теб, предполагам си с обикновена газова и или на бензин пробва?
При инжекционите (бензинови и газови) времето за отваряне на инжекторите, при спускане на скорост, клони към нула. А при спускане на свободна е доста по-голямо.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от deathstorm » 02 фев 2013, 03:06

Ами аз мога да ти ги кажа времената (поне на моя мотор) и при двете ситуации, понеже си имам кабел и лаптоп и съм ги гледал. При празен ход загрял мотор времената на празен ход са 3.5мс, при спускане на скорост (4та с 40км/ч) също на загрял мотор са 2мс. Да по малки са, но и оборотите са по-високи на скорост, тоест циклите на впръскване са повече. Но все пак ако се направи сметка спускането на скорост ще излезе мааалко по-икономично.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от dimkar » 02 фев 2013, 09:39

Я пробвай какви времена ще ти даде, при спускане на скорост и обороти над 1500-2000 об/мин.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от peigera » 02 фев 2013, 19:31

При спускане на скорост и обороти НАД 2500-3000 трябва времето да е 0. При по ниски обороти компютъра задейства плавно нарастващо време към дюзите до установяване на нормален празен ход. Това е само за работа на бензин или газов инжекцион.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от deathstorm » 02 фев 2013, 20:21

Следващия път като пусна кабела ще проверя. Дано не ми се налага скоро да го закачам де :). Само не знам как ще карам по наклон с 2500-3000 оборота. За да се задържи колата в такива обороти и разумна скорост трябва да карам по зверски наклон на 3та или 2ра. Дори и да даде 0 времена при такива обороти, определено по инерция ще е много по икономично, като се изчисли гориво за разстояние.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от dimkar » 02 фев 2013, 20:23

Не е така. Пробвай и ще видиш. :)
На 5-та ППХ се изключва под 1500 об/мин.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: за икономичното каране на газ

Мнение от urgan » 04 фев 2013, 10:07

ППХ при мен се включва над 2200 об и се изключва като падне под 2000. Трябва баира да е доста голям за да се спускаш на скорост и мотора да не ти убива скоростта. На свободна ще поддържаш по добра скорост, съответно ще има и икономия. По темата, това го прави ГИ.
Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта