Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 908
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Именно. А пък механик, който се занимава от години с подобни реглажи, със сигурност има и пулове, останали при ремонтите, които може да вложи в следващия автомобил, според нуждата.OgiDogi написа: ↑01 сеп 2017, 00:29
Тук идва разликата - специалистите от МП чакат 10 дни да им доставят пулове с точният размер и на безбожни цени, а другите носят пуловете от колата до най-близкия шлайфист и ги докарват до нужният размер за 30 минути и шише ракия. И там остават следите - шлайфаните пулове нямат маркировка с размер и ръбовете им стоят малко по-остри. Обикновено, от наличните 8/16 пула след разместване по подходящи размери, рядко се налага шлайф на повече от половината. Ако клапаните не се нуждаят от припасване, пуловете могат да се свалят, дори без да се сваля ремъка (за верига не знам дали става - не съм свалял).
Това е обяснение, като за човек дето не е виждал разглобен двигател на живо, а само по картинки в интернет.
Преди 20+ години имах един Москвич, на който редовно си му правех реглаж на клапаните и на газ гореше по-малко гориво, отколкото му даваха като заводска норма. А пък пълнеше километража по магистралата.
Знам всички вицове за Форд 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Той е военен, винаги трябва да е отгоре............, колко е научил в Афганистан................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Кой е казал, че трябва регулиране на 20хил, ще се регулират ако има нужда, по скоро е проста проверка за хлабините ако са в норма си караш и това е, докато не се наложи.

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Недей приказва така, че някой автобусен шофьор ще те обвини, че си бил в Афганистан.
Не, че някога са ме впечатлявали автобусните шофьори, де...

Не, че някога са ме впечатлявали автобусните шофьори, де...

-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
На 186 000 км сега си закарах колата за смяна на консумативи, помолих да ми погледнат хлабините, майсторът ми каза, че всичко си е в нормите, като от каталог на Форд. Колата си я карам само на бензин. Не, че нещо, но понякога си мисля, че много хора просто си балалайкат тук, за да се всява смут. При редовна смяна на консумативи, колите ни са си супер.
- sinnerman
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Точно така, шлайфаш пуловете, пада циментацията и извинявай, че се видяхме. Особено в Германия са големи почитатели на този метод. Да останат следи, та тук да продължим делото им успешно. Реглажа се прави при нужда, не на километри и се прави както трябва. Ти, сигурен съм, можеш и други части да свалиш без да махаш ремъка. Въпросът е какъв е резултата който постигаш.OgiDogi написа: ↑01 сеп 2017, 00:29Тук идва разликата - специалистите от МП чакат 10 дни да им доставят пулове с точният размер и на безбожни цени, а другите носят пуловете от колата до най-близкия шлайфист и ги докарват до нужният размер за 30 минути и шише ракия. И там остават следите - шлайфаните пулове нямат маркировка с размер и ръбовете им стоят малко по-остри. Обикновено, от наличните 8/16 пула след разместване по подходящи размери, рядко се налага шлайф на повече от половината. Ако клапаните не се нуждаят от припасване, пуловете могат да се свалят, дори без да се сваля ремъка (за верига не знам дали става - не съм свалял).
Това е обяснение, като за човек дето не е виждал разглобен двигател на живо, а само по картинки в интернет.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Огнян постига резултати, като в завода производител, при него компромиси няма, повярвай ми.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Като знам колко струва лепенето на спукана гума в Германия, дълбоко се съмнявам тези дето карат на газ да правят реглаж на 20хил. км. и да им излиза калкулацията.fordmaniac написа: ↑30 авг 2017, 22:37Точно такива дет вярват че е измислена работа, после им правя ремонт на главите. Усилени легла и клапани нямат и те си горят.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 36#p362391
И за от чужбина пристигнали съм писал.
Сега имам в сервиза Фюжан 1.4 със слагана газова в германско и има следи от реглаж на клапаните, но те са предвидливи немците, че е по-добре поддръжка, отколкото тежък ремонт.
Поздрави.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Според това мнение https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p560698
хлабината е проверявана на всеки 15000 км. и "винаги е имало нужда от реглаж". Колата не е Форд, но не е и на газ. Дори и да е нямало нужда, майстора що да не се направи на луд и да му вземе парите?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Има двигатели, на които клапаните се вкопават при всякакви условия и без тормоз (примерно Опел след 2004 г.), както и издържливи, които само при определени условия създават проблеми. Винаги първо се проверяват хлабините и се регулират само при нужда - ако не влизат в допустимите стойности, дадени от производителя.vargala81 написа: ↑04 сеп 2017, 00:10Според това мнение https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p560698
хлабината е проверявана на всеки 15000 км. и "винаги е имало нужда от реглаж". Колата не е Форд, но не е и на газ. Дори и да е нямало нужда, майстора що да не се направи на луд и да му вземе парите?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И на двата Фокуса, като сменях ремъците, мерих хлабините и бяха по-скоро големи отколкото малки (бяха около горната граница).kito написа: ↑03 сеп 2017, 21:22На 186 000 км сега си закарах колата за смяна на консумативи, помолих да ми погледнат хлабините, майсторът ми каза, че всичко си е в нормите, като от каталог на Форд. Колата си я карам само на бензин. Не, че нещо, но понякога си мисля, че много хора просто си балалайкат тук, за да се всява смут. При редовна смяна на консумативи, колите ни са си супер.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не виждам защо спорите, след като не сте запознати с проблема. Ако си мислите, че при вас няма да се случи, се заблуждавате. Нещата са много прости и ако не си заравяте главата в пясъка като щраус, ще си карате безпроблемно автомобилите на газ дълги години. Клапаните се вкопават-факт. Вкопават се и на предишното поколение двигатели, но там хидравличните повдигачи регулират хлабината и вие не разбирате, че нещо се случва. По предписание на Форд за съвременните двигатели ПРОВЕРКАТА (не регулиране) на хлабините се извършва на 160000км. при каране на бензин и АКО ИМА НУЖДА се регулират. Ако тези операции се извършат в официален сервиз, наистина е голям филм и дори не знам каква би била цената, ако се стигне до там. Ще споделя моя опит от 2 чисто нови автомобила, които съм карал на газ. При първия (Форд C-MAX 1,8) монтирах газовата уредба на 80000км. и хлабините на клапаните тогава бяха точно като от завода т.е. нямаше никакво износване. Следващата проверка беше след 30000км. каране на газ(при това с Flashlube) и вече хлабините на изпускателните клапани имаха нужда от регулиране т.е бяха може би на половината от размера, което означава, че можеха да изкарат още километри, но в един момент някой от тях щеше да остане с нулева хлабина. Затова направих регулировката. Сега ако някой каже, че майстора ми е предложил регулиране, за да ми вземе парите, няма да познае, защото майстора съм си аз.
И понеже знам как се прави, ще ви успокоя, че шлайфането на пуловете не им сваля циментацията, както повечето от вас ще си помислят, защото се шлайфат от долу. Там има една петичка, в която опира стеблото на клапана и тъкмо тя се шлайфа. Освен това повечето от вас си мислят, че се налага да се регулират всичките 16 клапана, което не е вярно. Основно се вкопават изпускателните, т.е. ще се наложи регулировка само на 8, които чрез разместване на пулове могат да се редуцират до закупуване(или шлайфане) на максимум 3-4 пула. Фокусът, който карам сега също претърпя регулиране преди около 20000 км. И не защото ми е кеф да си разглобявам колите, а просто искам да са в перфектно състояниe, за да мога да разчитам на тях. Нищо не ви пречи да си проверявате състоянието на клапаните на 20-30000км. а това наистина ще ви спести главоболия на по-късен етап. Не мога да ви карам насила да го правите, но от моя опит съм се убедил, че карането на газ наистина води до промяна в хлабините на клапаните и състоянието им трябва да се следи.
И понеже знам как се прави, ще ви успокоя, че шлайфането на пуловете не им сваля циментацията, както повечето от вас ще си помислят, защото се шлайфат от долу. Там има една петичка, в която опира стеблото на клапана и тъкмо тя се шлайфа. Освен това повечето от вас си мислят, че се налага да се регулират всичките 16 клапана, което не е вярно. Основно се вкопават изпускателните, т.е. ще се наложи регулировка само на 8, които чрез разместване на пулове могат да се редуцират до закупуване(или шлайфане) на максимум 3-4 пула. Фокусът, който карам сега също претърпя регулиране преди около 20000 км. И не защото ми е кеф да си разглобявам колите, а просто искам да са в перфектно състояниe, за да мога да разчитам на тях. Нищо не ви пречи да си проверявате състоянието на клапаните на 20-30000км. а това наистина ще ви спести главоболия на по-късен етап. Не мога да ви карам насила да го правите, но от моя опит съм се убедил, че карането на газ наистина води до промяна в хлабините на клапаните и състоянието им трябва да се следи.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Аз не споря, по принцип с реглаж или не на газ клапаните си горят, виждал съм много такива. Натегнат клапан, започва да пропуска защото не затваря добре а пропусне ли, гори много бързо, с каквото и гориво да е, на Газ по-бързо заради по-високата температура на горенето. Така че проверката е задължителна.
Факт е обаче и това, че Фиестата на "Димкар" е с газова уредба повече от 80 000 Км и клапаните не са пипани. Не се гордея, ама от Февруари 2015г. е при мене и не съм отделил 15мин да проверя хлабините, преди също не е проверявана (или поне Димитър не знае). На старата Фиеста 1.1, която пословично е с хлабави клапани (оттам и характерния звук) изгори клапан по-малко от 20 000 Км след монтаж на газтта.
Факт е обаче и това, че Фиестата на "Димкар" е с газова уредба повече от 80 000 Км и клапаните не са пипани. Не се гордея, ама от Февруари 2015г. е при мене и не съм отделил 15мин да проверя хлабините, преди също не е проверявана (или поне Димитър не знае). На старата Фиеста 1.1, която пословично е с хлабави клапани (оттам и характерния звук) изгори клапан по-малко от 20 000 Км след монтаж на газтта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Да, така си е. Но ГИ на Фиестата е монтиран и регулиран от майстор и повече никой не си е играл с настройките, за да я накара да гори по-малко. Автомобилите с прегорели клапани уж от газта са просто нищожен процент.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Аз също не споря, а просто споделям опит. Всеки е свободен да си поддържа автомобила както намери за добре, но отричането на проблема (не от теб Наско) едва ли ще го накара да изчезне.
Защо си мисля, че тази Фиеста е с хидравлични повдигачи? Може и да бъркам, но не виждам точно каква е от подписа на колегата Димкар.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не знам, не съм сигурен, мисля че е с механични. Ако има къде да провериш това е номера на рамата:synthez 3D написа: ↑04 сеп 2017, 21:37.....
Защо си мисля, че тази Фиеста е с хидравлични повдигачи? Може и да бъркам, но не виждам точно каква е от подписа на колегата Димкар.
WF0BXXGAJBTL11412, код на мотора DHA.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- sinnerman
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)
Такива генерални заключения объркват, и в повечето случаи водят до грешни ремонти и излишно даване на пари.fordmaniac написа: ↑17 юни 2011, 08:51"ИМАМЕ ЛИ КОНКРЕТНИ СЛУЧАИ НА ПРЕГОРЕЛИ КЛАПАНИ ОТ ПРОПАН-БУТАН ИЛИ СМЕ НАПЛАШЕНИ ОТ "МАЙСТОРСКИ" ПРИКАЗКИ?"
Аиде да ви наплаша и аз : ГОРЯТ.
Клапаните на автомобили с кобиличен механизъм се регулират най-често на 10 000 кМ.
Клапани с пулове на 20 000 .
- sinnerman
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
По рамата излизат механични.HACKO написа: ↑04 сеп 2017, 22:49Не знам, не съм сигурен, мисля че е с механични. Ако има къде да провериш това е номера на рамата:synthez 3D написа: ↑04 сеп 2017, 21:37.....
Защо си мисля, че тази Фиеста е с хидравлични повдигачи? Може и да бъркам, но не виждам точно каква е от подписа на колегата Димкар.
WF0BXXGAJBTL11412, код на мотора DHA.
-
- потребител
- Мнения: 537
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
От доста дълго време всички нови автомобили в това число и тези с фабрични газови уредби са с 3-5год. или 100-120хил.км. гаранция.Ако проблема беше толкова голям отдавна да се е вдигнало шум и да има скандал от рода на дизелгейт.Проблема при нас е, че караме автомобили втора ръка с неясни километри, които в повечето случаи са на поне 250-300хил. км. , сменяме масла, ремъци,филтри и друго каквото се наложи,но не се сещаме поне веднъж да проверим хлабини на клапани.Няма и майстор който да те посъветва да го направиш при едно първоначално обслужване при положение че не е голяма философия.Просто толкова сме си грамотни.И после от едната в другата крайност-да проверяваме хлабини на клапани на 20хил.км.Ако проблема беше толкова голям как от Форд и другите производители не са се сетили да сложат някакъв датчик който да сигнализира при необходимост от регулиране на клапани?
Мисля че нещата излишно се драматизират.
Мисля че нещата излишно се драматизират.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И аз така мисля.sinnerman написа: ↑04 сеп 2017, 23:32По рамата излизат механични.HACKO написа: ↑04 сеп 2017, 22:49Не знам, не съм сигурен, мисля че е с механични. Ако има къде да провериш това е номера на рамата:synthez 3D написа: ↑04 сеп 2017, 21:37.....
Защо си мисля, че тази Фиеста е с хидравлични повдигачи? Може и да бъркам, но не виждам точно каква е от подписа на колегата Димкар.
WF0BXXGAJBTL11412, код на мотора DHA.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта