Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?
Интересува ме каква е максималната граница на + % на бензиновите тримове при каране на газ и след колко % може да се смята че сместа е твърде бедна? Също ми е интересно при какви параметри борд компютъра записва грешка бедна смес?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?
Стига да са под +25% компютъра се справя без проблем и въпреки, че си извън общоприетите граници от +10% , сместа се дозира правилно. Реално не е бедна, но за да се получи вярна ( по показанията на ламбдата), се налага по-голяма корекция от записаната в паметта и стига да не надхвърли 25%, няма да видиш грешка. При по-големи LTFT от +25% вече записва грешка за бедна смес, защото толкова са възможностите за регулиране на компютъра. При теб колко са колега? Питам, защото отдавна търся някой с двигател 1,8 или 2.0 за сравнение на работата на бензин и газ.
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?
Ами за жалост няма читава диагностика с която да гледам живи данни! Последния китайски кабел отиде подарък ! Иначе като сменях филтри я гледахме, тримовете бяха на 12%+. Сега чакам нов кабел и се надявам поне с този д а мога да гледам данни на моя кошник!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?
Само да уточня:
дългосрочната корекция е функция на краткосрочната спрямо времето, като краткосрочната може да не е постоянно положителна, а само в определени режими.
Пример:
Караш си 15 минути с нормално натоварване, бензинови времена 3-5 ms и си на -4% корекция. Тръгваш да ускоряваш за изпреварване или мачкаш педала по голям баир, времената скачат на максимума с +25-30% краткосрочна корекция и въпреки всичко не достига гориво, в цилиндрите става оксижен, обаче дългосрочната корекция започва да се коригира след интервал от 30 секунди и то не със скок, а постепенно - може да отнеме и 2 минути до достигане на стойности за запалване на лампа за неизправност.
Така, ако не караш постоянно в тези режими, дългосрочната ще ти показва някакво усреднено отклонение, а реално точно моментите с голям недостиг водят до поражения по мотора. И си мислиш - "А, той компютърът успява да компенсира, значи всичко е ОК."
дългосрочната корекция е функция на краткосрочната спрямо времето, като краткосрочната може да не е постоянно положителна, а само в определени режими.
Пример:
Караш си 15 минути с нормално натоварване, бензинови времена 3-5 ms и си на -4% корекция. Тръгваш да ускоряваш за изпреварване или мачкаш педала по голям баир, времената скачат на максимума с +25-30% краткосрочна корекция и въпреки всичко не достига гориво, в цилиндрите става оксижен, обаче дългосрочната корекция започва да се коригира след интервал от 30 секунди и то не със скок, а постепенно - може да отнеме и 2 минути до достигане на стойности за запалване на лампа за неизправност.
Така, ако не караш постоянно в тези режими, дългосрочната ще ти показва някакво усреднено отклонение, а реално точно моментите с голям недостиг водят до поражения по мотора. И си мислиш - "А, той компютърът успява да компенсира, значи всичко е ОК."
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?
Оги за това си прав, но нали се сещаш че няма как по цял ден да си джиткаш и да гледаш живи данни! То физически е невъзможно! Това се прави когато имаш проблем и го търсиш. В случея говорим за поглеждане на данни от време на врем, за да си наясно как ти е колата, нищо повече.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?
Сипваш 10 литра газ, качваш се с другарче в колата - единият кара на различни предавки и натоварвания, другият зяпа данни и коригира настройките на газовата за съответните работни режими. Иначе е много трудно на око/ухо да докараш правилна работа във всички работни режими.
На един колега така настроихме Пежото. Поиска ефтинджос, после през седмица - придърпвала, горяла много, не вървяла, светвал "чек"...
Изкарахме я една събота по баира към Бяла и само му казвах как да кара, докато аз цъках из настройките. На другата седмица - доволен, горяла по-малко и нямало придърпвания и други забележки. И все още от време на време ме информира, че всичко е наред.
На един колега така настроихме Пежото. Поиска ефтинджос, после през седмица - придърпвала, горяла много, не вървяла, светвал "чек"...
Изкарахме я една събота по баира към Бяла и само му казвах как да кара, докато аз цъках из настройките. На другата седмица - доволен, горяла по-малко и нямало придърпвания и други забележки. И все още от време на време ме информира, че всичко е наред.
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
- Модел на автомобила: Focus MK2
- Status: Извън линия
Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?
Не е нужно да караш цял ден, просто като предстои някакво по-дълго пътуване си пускаш телефона и мяташ от време на време по едно око на телефона.
Друг негативен ефект, който се получава от високите тримове и хора подминават много често е повишаването на Т в цилиндрите и от там по-бързото прегаряне на клапаните.
Друг негативен ефект, който се получава от високите тримове и хора подминават много често е повишаването на Т в цилиндрите и от там по-бързото прегаряне на клапаните.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта