Реших се да минавам на метан
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Реших се да минавам на метан
Често пътувам, от средата на март от както съм с мондеото съм навъртял 12 000 км, смятам да си продължавам със същите темпове и започва да ми идва солено на бензин колкото и да е икономична колата. Ще си бъде с пълен инжекцион и там някви регулатори, абе всичко както си трябва, даже вече съм решил къде да слагам уредбата. Въпроса ми е какви са минусите на метана, четох доста от раздела, но повечето отзиви са за газ. Какви проблеми да очаквам освен по изпускателната система?
ПП: Някой има ли лични наблюдения от разхода на метан при този двигател? Като се позамисля разликата с газта няма да е много голяма, а цената на бутилките+подсилване на задницата ще се избива дълго време.
ПП: Някой има ли лични наблюдения от разхода на метан при този двигател? Като се позамисля разликата с газта няма да е много голяма, а цената на бутилките+подсилване на задницата ще се избива дълго време.

- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
Теодоре,не знам,дали е най-правилното решение
Метана май още не е достатъчно разпространен и използван тук.В Димитровград май имаше метан станция,обаче.
Знам,че бутилките са доста тежки-от порядъка на около 200кг. и това не е за пренебрегване.Чувал съм,че вече има и карбонови бутилки,но те са май много скъпи все още....
Един газов инжекцион няма ли да е по-добър за сега,не знам 




- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Пусни в търсачката http://www.clubford.org/forum/search.php" onclick="window.open(this.href);return false; думата метан и чети, има темички с плюсовете и минусите.pantata написа:Никой ли няма на метан тука![]()
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Ами рових доста из търсачката и всички се колебаят м/у газ и метан, аз съще донякъде се колебая все още. Към края на месеца като си ходя пак към Д-град ще реша на място какво да почват да слагат. Все още клоня към метана. В Д-град, Ст. Загора, Н.Загора, Сливен и Бургас си има метан станции, аз по тоя път карам предимно. Цената му е доста стабилна откакто е навлязъл, разбрах че тя се определя от държавата, а не от Лукоил. Докато газта си варира и зимно време разликата с бензина някак си е малка. До преди 3-4 месеца не помислях изобщо за газ, защото икономията на 100 км не беше повече от 2 лева, докато сега е почти двойна. А метана е още по-евтин. Бутилките майната им, багажник колкото склад, а за тежеста едни тампони на пружините и заспива.

-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 25 окт 2006, 11:56
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16V Zetec '95
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Аз имам метанова уредба и скоро мисля да я слагам.До сега беше на Пасат и съм много доволен.Пасата беше автоматик пълна инжекция 2000куб.см разхода ми беше 4лв. на 100км.Метан станции вече има на всеки 100км.Бутилката ми тежи 35кг и мога да мина извънградско около 140км.Няма какво да го мислиш, слагай метана.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
gezmi написа:Аз имам метанова уредба и скоро мисля да я слагам.До сега беше на Пасат и съм много доволен.Пасата беше автоматик пълна инжекция 2000куб.см разхода ми беше 4лв. на 100км.Метан станции вече има на всеки 100км.Бутилката ми тежи 35кг и мога да мина извънградско около 140км.Няма какво да го мислиш, слагай метана.

През 100км малко не е вярно май - ЕТО СПИСЪК НА МЕТАН СТАНЦИИТЕ В БЪЛГАРИЯ

-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 25 окт 2006, 11:56
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16V Zetec '95
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
cenzor написа:gezmi написа:Аз имам метанова уредба и скоро мисля да я слагам.До сега беше на Пасат и съм много доволен.Пасата беше автоматик пълна инжекция 2000куб.см разхода ми беше 4лв. на 100км.Метан станции вече има на всеки 100км.Бутилката ми тежи 35кг и мога да мина извънградско около 140км.Няма какво да го мислиш, слагай метана.Това е ужасно... 140км са ... много малко. Да не са 1400 км?
През 100км малко не е вярно май ...
Вече има и в Пазарджик.Пък и по тая карта горе долу са на през около 100км.Ама няма значение

Бутилката ми не е голяма и затова минавам само толкова, не ечак такъв проблем, като се сетя че ми е евтино.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Няма голям смисъл тъй като ивестицията ще се избива доста време, тйъ като разликата пропан-бутан със бенза е по-малкаи аз мисля като V_A_N_K_A_T_A
по добре бате да туриш един газов инжекцион и да забравиш за въпроса с метана...
Горе долу вярно, но цената се определя по-скоро от Руснаците, и още по-точно от компанията доставчик,къде и Руското правителство има участие. Но факта, че при сегашно потребление, нефта е с ресурс 25-30 години (приблизителни данни), а метана около 100 год, е достатъчен като анализ за ръста на цените. Подчертавам за тези които не са наясно че метана няма никаква връзка с арабските страни и нефта. Пропан-бутана е тясно свързан с нефта, бензина и чалмите.Цената му е доста стабилна откакто е навлязъл, разбрах че тя се определя от държавата, а не от Лукоил. Докато газта си варира и зимно време разликата с бензина някак си е малка.
Последна промяна от ewgeny на 08 авг 2007, 13:20, променено общо 1 път.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 25 окт 2006, 11:56
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16V Zetec '95
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Колега с метанов инжекцион ли си или ти слагаха плочка.Би ли пратил малко снимки под капака, че тук в Сливен нещо се дурпат да ми я слагат заради пластмасовите колектори( ама май искат да ми продадат друга уредба и затова)dimdonev написа:От 1 месец съм на метан. Много съм доволен за момента. Мондео 1.8 16
сложих бутилка 60л и с нея в града минавам около 130 км. за 9,80лв. Извънградско още не съм я пробвал. Не забелязвам разлика в мощността освен когато включа климатика
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 24 май 2007, 20:39
- Модел на автомобила: Ескорт 1.4i 1995г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да и аз се интересувам от снимки и от повечко информация защото и аз съм с Мондео 16в 1800 кубика. Интересува ме колега колко ти струваше уредбата с тази 60 литрова бутилка? Аз имам цена от фирмата на Любо Ганев, която е около 2000лв... и се колебая и аз дали метан да слагам, но клоня към него защото смятам да търкалям мондеото поне 2-3 години.gezmi написа:Колега с метанов инжекцион ли си или ти слагаха плочка.Би ли пратил малко снимки под капака, че тук в Сливен нещо се дурпат да ми я слагат заради пластмасовите колектори( ама май искат да ми продадат друга уредба и затова)dimdonev написа:От 1 месец съм на метан. Много съм доволен за момента. Мондео 1.8 16
сложих бутилка 60л и с нея в града минавам около 130 км. за 9,80лв. Извънградско още не съм я пробвал. Не забелязвам разлика в мощността освен когато включа климатика
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 25 окт 2006, 11:56
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16V Zetec '95
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
TheWizard написа:Да и аз се интересувам от снимки и от повечко информация защото и аз съм с Мондео 16в 1800 кубика. Интересува ме колега колко ти струваше уредбата с тази 60 литрова бутилка? Аз имам цена от фирмата на Любо Ганев, която е около 2000лв... и се колебая и азgezmi написа:Колега с метанов инжекцион ли си или ти слагаха плочка.Би ли пратил малко снимки под капака, че тук в Сливен нещо се дурпат да ми я слагат заради пластмасовите колектори( ама май искат да ми продадат друга уредба и затова)dimdonev написа:От 1 месец съм на метан. Много съм доволен за момента. Мондео 1.8 16
сложих бутилка 60л и с нея в града минавам около 130 км. за 9,80лв. Извънградско още не съм я пробвал. Не забелязвам разлика в мощността освен когато включа климатика
дали метан да слагам, но клоня към него защото смятам да търкалям мондеото поне 2-3 години.
2000лв. са много според мен, на мен ми струваше 1200лв. (35л), с плочката,монтажа,аванс процесор и всичко е LandiRenzo, а скоро питах и ми казаха че бутилките са по 10лв. на литър.
- dimdonev
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 27 юли 2007, 14:48
- Модел на автомобила: Мондео МК1 комби 1.8 Зетек на метан
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте! Извинявам се за закъснелия отговор. Това е моят ICQ-146-196-698, име: Димитър Донев.
Не е метанов инжекцион. Адванс процесор. Слагаха го в сервиза на фирмата, в която работя. Газаджиите са от хората на Желев, тоест тоя който държи първата метан станция във Варна. И аз се притеснявах аради пластмасовите колектори, но ме увериха, че няма да има проблеми. Дори не са сложили предпазен клапан ако гръмне. Снимки - ако остане време и се сетя. Бутилката е 60л и всичко с монтаж, узаконяване, и т.н. ми излезе 1560лв. 60 лв. заради външното зареждане. Оказа се,че повечето зареждат под предния капак. Дадох я сутринта и вечерта я взех и отидох да заредя. На другия ден само я настроиха. Казаха, че тези двигатели се държали много добре с метан, което за момента си е вярно и според мен. На мен ми направиха малка отстъпка в цената, но дори и за 1650 пак е добре мисля. Тежи около 60кг. което си е 1 човек. Да не говорим, че на комбито е подсилено окачването. Нямам търпение да го пробвам до София
Сега се сетих и за една смешка. От сайта на Любо Ганев видях партньорите му за Варна. И почнах да звъня наред. И първият им въпрос: " Защо метан?"
Господ да пази от такива партньори
Не е метанов инжекцион. Адванс процесор. Слагаха го в сервиза на фирмата, в която работя. Газаджиите са от хората на Желев, тоест тоя който държи първата метан станция във Варна. И аз се притеснявах аради пластмасовите колектори, но ме увериха, че няма да има проблеми. Дори не са сложили предпазен клапан ако гръмне. Снимки - ако остане време и се сетя. Бутилката е 60л и всичко с монтаж, узаконяване, и т.н. ми излезе 1560лв. 60 лв. заради външното зареждане. Оказа се,че повечето зареждат под предния капак. Дадох я сутринта и вечерта я взех и отидох да заредя. На другия ден само я настроиха. Казаха, че тези двигатели се държали много добре с метан, което за момента си е вярно и според мен. На мен ми направиха малка отстъпка в цената, но дори и за 1650 пак е добре мисля. Тежи около 60кг. което си е 1 човек. Да не говорим, че на комбито е подсилено окачването. Нямам търпение да го пробвам до София

Сега се сетих и за една смешка. От сайта на Любо Ганев видях партньорите му за Варна. И почнах да звъня наред. И първият им въпрос: " Защо метан?"

Господ да пази от такива партньори

- grgeorgiev
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:31
- Модел на автомобила: Land Rover Discovery 1, 3,5 V8i
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте пичове,
И аз започнах да се зарибявам по идеята за метана.
Бихте ли ми изпратили някаква информация (ако може с лични впечатления) за сервизи, поставящи метанови уредби в София.
Другото, което ме интересува са тези олекотени ( композитни) бутилки.
Някой знае ли каква е разликата в цената между тях и стандартните?
И аз започнах да се зарибявам по идеята за метана.
Бихте ли ми изпратили някаква информация (ако може с лични впечатления) за сервизи, поставящи метанови уредби в София.
Другото, което ме интересува са тези олекотени ( композитни) бутилки.
Някой знае ли каква е разликата в цената между тях и стандартните?
- grgeorgiev
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:31
- Модел на автомобила: Land Rover Discovery 1, 3,5 V8i
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги, потърсих малко информация относно самовъзпламеняването на въглеводородите. Повода да търся беше, че твърде често се споменават пластмасовите колектори, когато се говори за газови уредби (в няколко различни теми и форуми). Та аз реших да проверя как стоят нещата със самовъзпламеняването.
Попаднах на следния сайт http://www.firesandexplosions.ca/hazard ... _fuels.php
На този сайт има една хубава диаграма на температурата на само възпламеняване в зависимост от дължината на въглеводородната молекула.
Изводите са, че при леките въглеводороди ( метан, етан) температурата на самовъзпламеняване е по-висока, отколкото при по-тежките ( тези, от които се състоои бензина). По средата е порпан - бутана.
С цифри - метана се възпламенява при 530 градуса целзий.
Аз не мисля, че при нормалните режими на работа в колекторите се достига такава температура.
За сравнение при пропана и бутана тази температура е малко над 450 градуса.
Би следвало да очакваме с около 70 градуса по-голям запас до детонация, ако използваме метан.
Все още не съм открил информация (в цифри) как влияе налягането, но мисля, че влянието не е много значимо.
Среща ли ли сте информация за това как се управлява рзхода на гориво при обикновените метанови уредби (не инжекционните).
Попаднах на следния сайт http://www.firesandexplosions.ca/hazard ... _fuels.php
На този сайт има една хубава диаграма на температурата на само възпламеняване в зависимост от дължината на въглеводородната молекула.
Изводите са, че при леките въглеводороди ( метан, етан) температурата на самовъзпламеняване е по-висока, отколкото при по-тежките ( тези, от които се състоои бензина). По средата е порпан - бутана.
С цифри - метана се възпламенява при 530 градуса целзий.
Аз не мисля, че при нормалните режими на работа в колекторите се достига такава температура.
За сравнение при пропана и бутана тази температура е малко над 450 градуса.
Би следвало да очакваме с около 70 градуса по-голям запас до детонация, ако използваме метан.
Все още не съм открил информация (в цифри) как влияе налягането, но мисля, че влянието не е много значимо.
Среща ли ли сте информация за това как се управлява рзхода на гориво при обикновените метанови уредби (не инжекционните).
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тези клапи, които слагат на колекторите на какъв принцип действат? Отварят при повишаване на температурата или при голямо налягане?grgeorgiev написа:...............
Все още не съм открил информация (в цифри) как влияе налягането, но мисля, че влянието не е много значимо.
.......................
Т.е. то се получава детонация.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта