АГУ на Фокус

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
kamo
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 яну 2007, 15:11
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 D
Местоположение: София
Status: Извън линия

АГУ на Фокус

Мнение от kamo » 14 сеп 2007, 16:53

Здравейте,

Скоро ще се сдобивам с Фокус. Мисля си за автомобил след 2001 година. Все още се двоумя между дизел и газ. Нямам никакъв опит с автомобили с двигатели различни от дизелов и имам няколко въпроса. Дано може някой да помогне.

1. Кой двигател е по-подходящ за газифициране - 1.4, 1.6 или 1.8? Има ли значение обема на двигателя всъщност? Честно казано ми се иска да е по-мощен и мисля да пропусна 1.4, но все пак кажете мнението си, моля.
2. Zetec двигателите имат ли някакви специални изисквания при газификация? И какво точно значи Zetec? Има ли даречем 1.8 Zetec и 1.8 "обикновен"?
3. Насочил съм се към газов инжекцион и по-важното за мен е не цената, а качеството на АГУ-то и монтажа. Може ли някой да препоръча читав сервиз и марка АГУ? Не ми се прави компромис с това.
4. Кой според вас е сполучливия двигател? Из форума има различни мнения, но май всички са единодушни, че 1.4 не е много за препоръчване.

Много благодаря на всички за съдействието.

georgibo
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 06 сеп 2007, 16:24
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 16V, 98g.
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от georgibo » 14 сеп 2007, 22:10

Здравей колега, преди Мондеотата( 3) имах Фокус 1.6 16V комби- 101кс. Много пъргава кола и добър данък 29 лв., но имай впредвид че оттам нагоре скачаш в друга графа за данъците. Използвах на тази кола газов инжекцион BRC и ми гореше около 7-8 газ при неикономично каране, но инвестицията в тази система е около 1600лв. за LPG. Има по евтин вариант на газови инжекциони , примерно на Фобос, около 1100лв. Слагат ги в Плевен и само добри отзиви.
Лично аз не те съветвам на Фокуса да пробваш с конвенционална уредба, въпреки че моето Мондео е с такава в момента и все още нямам проблеми , понеже има доста защити , но тия пластмасови колектори са непредвидими. Иначе бензиновия Фокус е евтин за обслужване, подобно на екскорта и мондеото. Двигателите са същите с изключение на 1.6 16V ,който е Зетек SE. поред мен вземай дизелов вариант и не се занимавай с глупости, само внимавай да не попаднеш на вариант с ГНП Лукас. Желая ти , късмет!!!!!!!

Потребителски аватар
vaskoneti
потребител
потребител
Мнения: 499
Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г.
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от vaskoneti » 15 сеп 2007, 09:33

georgibo написа:Здравей колега, преди Мондеотата( 3) имах Фокус 1.6 16V комби- 101кс. Много пъргава кола и добър данък 29 лв., но имай впредвид че оттам нагоре скачаш в друга графа за данъците. Използвах на тази кола газов инжекцион BRC и ми гореше около 7-8 газ при неикономично каране, но инвестицията в тази система е около 1600лв. за LPG. Има по евтин вариант на газови инжекциони , примерно на Фобос, около 1100лв. Слагат ги в Плевен и само добри отзиви.
Лично аз не те съветвам на Фокуса да пробваш с конвенционална уредба, въпреки че моето Мондео е с такава в момента и все още нямам проблеми , понеже има доста защити , но тия пластмасови колектори са непредвидими. Иначе бензиновия Фокус е евтин за обслужване, подобно на екскорта и мондеото. Двигателите са същите с изключение на 1.6 16V ,който е Зетек SE. поред мен вземай дизелов вариант и не се занимавай с глупости, само внимавай да не попаднеш на вариант с ГНП Лукас. Желая ти , късмет!!!!!!!

Здравей, а защо трябва да се внимава помпата да не е Лукас колега, че и аз се замислям за дизел ???
With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 15 сеп 2007, 16:53

Най-вероятно, защото повече проблеми правят и са по-взискателни към горивото. Те защото Bosch не са де :wink: .
И другото, че за да разбереш каква е помпата трябва да свалиш intercooler-a иначе не се вижда почти нищо.
Другия вариант е по VIN-а, оттам в някоя програма.
Microcat трябва да знае това :wink: .

kamo
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 яну 2007, 15:11
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 D
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kamo » 16 сеп 2007, 09:02

georgibo,
Много благодаря за мнението. Ако имаше още някой да сподели щеше да е върха. И аз клоня към дизел, но цената му мнго се вдигна в последните дни, а имайки предвид всеобщия мерак да се купуват дизели и търсенето на това гориво, не мисля че ще падне.

DTM,
Виждам, че караш TDDi. Това Common Rail двигател ли е? Ако не е, мислиш ли, че е по-добър от TDCI или не? Как се държи? доволен ли си?


Като чета из форума хората казват, че не е добра идея да слагам LPG АГУ на Фокус. Чудя се дали това е общо правило или значи че може да се напави, но трябва да е добра(скъпа АГУ) и читав монтаж.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 16 сеп 2007, 23:24

Добре че се интересуваш предварително и задаваш въпросите в правилният раздел ама разровили се в този раздел да провериш дали някой от колегите е газифицирал фокуса си, пробва ли с търсачката да намериш нещо :D .
Фокуса е вече с LPG!

kamo
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 яну 2007, 15:11
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 D
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kamo » 17 сеп 2007, 17:50

petkoff_pl,

Мерси за линка. Чел съм я темата няколко пъти вече, наистина. Даже я имам в bookmarks :) . Работата е, че е само тази и още 2-3, които бегло споменават нещата, които ме интересуват. А и няма отговори на конкретните ми въпроси.
Та все се надявах да поощря някой друг да се разговори. :)

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 17 сеп 2007, 22:37

kamo написа:georgibo,
Много благодаря за мнението. Ако имаше още някой да сподели щеше да е върха. И аз клоня към дизел, но цената му мнго се вдигна в последните дни, а имайки предвид всеобщия мерак да се купуват дизели и търсенето на това гориво, не мисля че ще падне.

DTM,
Виждам, че караш TDDi. Това Common Rail двигател ли е? Ако не е, мислиш ли, че е по-добър от TDCI или не? Как се държи? доволен ли си?


Като чета из форума хората казват, че не е добра идея да слагам LPG АГУ на Фокус. Чудя се дали това е общо правило или значи че може да се напави, но трябва да е добра(скъпа АГУ) и читав монтаж.
Здравей @kamo, какво да ти кажа за дизела, TDdi-то не е common rail. С помпа и дюзи е но под високо налягане като common rail-a. Всичко е само електроника, помпата изцяло, газта е със сензори и още куп други неща. Двигатела по принцип е по-шумен от common rail, но не чак колкото по-старите дизели и не се чува вътре в купето много.
Доволен съм колата и от двигатела, дава достатъчна тяга още от 1800-2000 об./мин., не е нужно да се вкарва във високи обороти за да тегли.
Не гори много, ако не му стъпваш яко на газта градско около 6л./100 км. иначе дига до 7-8л./100км., а зимата на къси разстояния с натискане съм я докарвал и до 9л./100км.
Извън града е идеално 5-5,5л./100км с 4 човека и доста багаж + климатик със средна скорост от 90-100км/ч.
Дали е по-добро от TDCI не мога да твърдя, понеже не съм карал такъв common rail.
TDCI-то има по-голяма мощност и по-голям въртящ момент при еднаква кубатура с TDdi, понеже е с променлива геометрия на лопатките на турбината и е оптимизирано подаването на гориво в цилиндрите. Става на няколко такта, просто е по прецизно, а от там и изгарянето е по-пълноценно.
Това са малкото разлики които знам, че common rail има още повече електроника в това не се и съмнявам.
С моя автомобил нямам ядове, за сега вече близо 30000км го карам и всичко е ок, едни подгряващи свещи смених като го взех и после вътрешно каре с полуоска и това е. Другото са консумативи масла,филтри,ремък и това общо взето.
Возията е доста добра като за този клас автомобил, спирачките са перфектни, управлението също.
Това е ако те интересува нещо по-конкретно питай на л.с. :wink: .

Потребителски аватар
ivaylo_shack
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 14 юли 2007, 18:48
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6 Zetec-S
Местоположение: Ямбол/Кюстендил
Status: Извън линия

Мнение от ivaylo_shack » 14 дек 2007, 21:46

Здравеите колеги, ако сте се насочили към Форд Фокус и искате да му поставяте АГУ НЕ ВЗИМАЙТЕ 1.8 Зетек!!!!!!!!! Първо и най важно е че този двигател гори клапани заради високата температура на изгаряне на газта!!!! Това в прочем се отнася за всички двигатели 1.8 Зетек произведени след 98 година!!! Аз лично карам Фокус 99 с този двигател (1.8 Зетек) и се наложи да сменя клапъните. Друг проблем са пластмасовите всмукателни колектори! Моят Фокус е с газов инжекцион! Като возия е перфектен а също така е и много пъргав, но му е голям данъка, и и в града гори, но за сметка на това върви :)

FOCUSMANIA
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 11 май 2008, 20:13
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от FOCUSMANIA » 15 май 2008, 22:04

а 2.0 литра гори ли клапаните и не ми е ясно как едните им прогарят а на другите не имаа некви таксита кадето клапаните им са като капа4ки от бира и карат по 500 000хил км .

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от debug » 15 май 2008, 23:25

1,8 и 2,0 са идентични мотори с разлика единствено кубатурата и мощността.
Изображение

Изображение

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от Мариян » 17 юни 2008, 14:24

Да вдигна малко темата, така и не видях еднозначен отговор за пригодността на двигател зетек-с 1.6 74 KW на фокус 1. Днес си записах час за поставяне на газов инжекцион "Фобос" на фокуса, а човекът от сервиза ми каза, че неизбежно след 100 000 км ще трябва да сменям прегорели клапани и никакви смазващи устройства няма да помогнат. Разколебан съм, но има време да помисля, по график имаше свободен час за 11 юли. Така че ако някой има наблюдения по-обстойни, моля да ги сподели.

Потребителски аватар
michony
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 16 юни 2008, 12:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi 90hp.
Ford Mondeo IV 2.0 TDCi 140hp.
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от michony » 17 юни 2008, 18:09

Мариян написа:...а човекът от сервиза ми каза, че неизбежно след 100 000 км ще трябва да сменям прегорели клапани и никакви смазващи устройства няма да помогнат. Разколебан съм...
Не мога да дам най-компетентното мнение на света, но колкото човека - толкова и мнения. Според мен слагай смело газов инжекцион, аз ще напавя същото след като я регистрирам и обслужа. Само ще споделя, че от 3 години карам на Бензин/газ и то конвенционална уретба на Рено 19 1.8-16В, за 45000 км. не съм имал други проблеми освен с гърнетата. Сменил съм цялата генерация от катализатора до последното гърне, това ми костваше около 150лв (70лв. взех от катализатора :D ). А сега сметни разликата в цената на бензина и газта и ще разбереш, че си заслужава. Ако вземеш 100 000км. по 7/100 среден разход, това прави 7 000л. При цена на бензина от 2.40лв. ще дадеш 16 800лв, срещу 7 700лв. за газ при цена от 1.10лв. Разликата е 9 100лв. вадим 1 200лв. първоначална инвестиция, 150-200лв, за гърнета, 500-700лв бензин(защото колата ще работи и на бензин) и пак ти остават едни 7 000лв. Едва ли ремонта на двигателя ще струва толкова. За тези пари ще купиш кола. Изхождайки от тази проста сметка, до сега съм спестил около 3 000лв. карайки Рендака на газ, дори се замислям дали да не препавя и неговата АГУ на газ. инжекцион.
Изображение

GalinBelos
потребител
потребител
Мнения: 161
Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от GalinBelos » 18 юни 2008, 17:26

Да мислиш отсега за след 100 000 км.е безсмислено според мен .За толкова км. могат да ти се случат толкова други неща пред които прегорели клапани да ти изглеждат като детска работа.Пък и колко смятате да ги карате тия коли? Че ти я вземаш на окло 200 000 км. и след още 100 к. - е ,че то няма нищо вечно .
Пък и за нормален за БГ пробег от около 10-15к км. на година това прави ремонт след около 10 г. - че , тя тая кола ще е вече 18-19 годишна .
И последно каква е гаранцията , че след 100к км. дори и карана на бензин пак няма да се наложи да правиш ремонт на клапаните ? Щот то бензина в БГ е един от най-качествените в Европа май! :D
Според мен слгайте смело АГУ , защото да се кара на газ е изгодно в момента , след 5г. може и да не е така.

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от Мариян » 18 юни 2008, 18:10

Разумни доводи, ще слагам ГИ.

lubomir
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от lubomir » 19 юни 2008, 08:52

georgibo написа:Здравей колега, преди Мондеотата( 3) имах Фокус 1.6 16V комби- 101кс. Много пъргава кола и добър данък 29 лв., но имай впредвид че оттам нагоре скачаш в друга графа за данъците. Използвах на тази кола газов инжекцион BRC и ми гореше около 7-8 газ при неикономично каране, но инвестицията в тази система е около 1600лв. за LPG.
Колега интересува ме къде ти я слагаха газовата на Фокуса и доволен ли си от монтажа?

lubomir
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от lubomir » 19 юни 2008, 08:57

Вчера говорих с един бакшиш с Фокус 1.6 Беше и сложил обикновенна газова уредба и имаше клабани и на колекторите и на въздушния филтър.Питах го не гърми ли - той вика :Ами гърми си .Понякога по няколко пъти на ден.Казали му че трябва да смени свещи и кабели за да му е наред и да не гърми но той като му казали за свещи 120лв и за кабели 90 и не ги и сменя.Карал е над 100 000 от както е сложил газовата и не е сменял ни свещи ни кабели.

Повтарям си мнението от друга тема защото видях че много хора питат за Фокуси на газ.Надявам се скоро и аз да мога да дам мнение.Да се надяваме положително :)

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от Мариян » 13 юли 2008, 01:30

Вече съм газифициран, с "Фобос" в Стара Загора. И веднага се появи проблем - при по-рязко подаване на газ, придърпва ... много дразнещо, някой да има идея?

Потребителски аватар
michony
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 16 юни 2008, 12:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi 90hp.
Ford Mondeo IV 2.0 TDCi 140hp.
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от michony » 13 юли 2008, 23:46

Мариян написа:Вече съм газифициран, с "Фобос" в Стара Загора. И веднага се появи проблем - при по-рязко подаване на газ, придърпва ... много дразнещо, някой да има идея?
По принцип газовите уретби са много чувствителни към въздушен филтър, свещи, кабели и дистрибуторна капачка. Изключвам въздушният фитър, защото няма просто да предърпва, а едва ще се влачи и разхода ще е огромен, погледни свещите и капачката на първо четене, ако там всичко е ок, обратно при газаджията да донастрои АГУ-то. Успех.
Изображение

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: АГУ на Фокус

Мнение от Мариян » 16 юли 2008, 09:46

Проблемът е решен - смених свещи и кабели и всичко е ток вече, пу пу пу.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта