Реших се да минавам на метан
- grgeorgiev
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:31
- Модел на автомобила: Land Rover Discovery 1, 3,5 V8i
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз не съм специалист по ДВГ, за да кажа каква е точната функция на клапите, но .... принципно се очаква в смукателния колектор да има подналягане поради замукването от двигателя. Прочетох, че по-ниското налягане води до понижаване на температурата на самовъзпламеняване.
(Обаче нямаше цифри, за да предположим до колко има значение). Единствено може да предположим, че поради постоянния приток на въздух разреждането(понижаването на налягането) на горивовъздушната смес е малко. Естествено това не се отнася за турбокомпресорните двигатели.
Сега за детонацията. По дефиниця детонацията е горене, при което фронта на пламъка се движи със скоростта на звука в съответната среда.
Иначе казано образува се ударна вълана. В този случай предпазните клапи се оказват безоплезни, тъй като не могат да компенсират скоростта на нарастване на налягането.
(Обаче нямаше цифри, за да предположим до колко има значение). Единствено може да предположим, че поради постоянния приток на въздух разреждането(понижаването на налягането) на горивовъздушната смес е малко. Естествено това не се отнася за турбокомпресорните двигатели.
Сега за детонацията. По дефиниця детонацията е горене, при което фронта на пламъка се движи със скоростта на звука в съответната среда.
Иначе казано образува се ударна вълана. В този случай предпазните клапи се оказват безоплезни, тъй като не могат да компенсират скоростта на нарастване на налягането.
- grgeorgiev
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:31
- Модел на автомобила: Land Rover Discovery 1, 3,5 V8i
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
А това май не е така. Горенето на сместта е с приблизително една и съща скорост. Детонацията се получава при самовъзпламеняване на сместта.grgeorgiev написа: По дефиниця детонацията е горене, при което фронта на пламъка се движи със скоростта на звука в съответната среда.
Иначе казано образува се ударна вълана. В този случай предпазните клапи се оказват безоплезни, тъй като не могат да компенсират скоростта на нарастване на налягането.
Абе май е най-добре да погледнем в литературата какво пише и тогава да мислим.
Аз така ще направя.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- grgeorgiev
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:31
- Модел на автомобила: Land Rover Discovery 1, 3,5 V8i
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дефиницията за детонация е от литературата, не си я измислям.Абе май е най-добре да погледнем в литературата какво пише и тогава да мислим.
Аз така ще направя.
pantata , Температурата, необходима за самовъзпламеняване на метана, е по-висока, от колкото на пропана и бутана. За вероятности не съм говорил, но е логично да се предположи, че самовъзпламеняването е по-малко вероятно при метана. За мощността нещата не могат да се определят еднозначно.
Мощността = Енергията / Времето.
Времето при детонация е почти еднакво за всички материали, следователно определяща е енергията. Енергията зависи от съотношението на горимия материал към въздуха. Обаче детонация може да има в широк диапазон на съотношението гориво/въздух.
Накратко не може да се каже със 100% сигурност коя детонация ще е по-мощна.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако нямаше полза нямаше да ги монтират предполагам. Може и да се отварят при повишаване на обема на газ в колекторите, което довежда до повишаване на температурат и е предпоставка за детонация.grgeorgiev написа:Съмнявам се, че клапата може да се отвори със скоростта на звука, но и да се овори няма да има полза, понеже ударната вълна се разпространява равномерно във всички посоки.
Предполагам, че клапите служат да предпазват от по-бавно повишаване на налягането - подзвукова скорост.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- grgeorgiev
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:31
- Модел на автомобила: Land Rover Discovery 1, 3,5 V8i
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Покарах малко колата на въпросния майстор, или не го бива, или на метан е отвратително да се кара.... колата беше Astra F 125 коня, но вървеше като 1.6 75 к.с. а и цената за монтажа изведнъж скочи с 600 лева
сега се разпитва из Пловдив и София и така като гледам ще си сложа едно хубаво АГУ и ще ти е*а метана 





- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Детонация = взривно горене
По дефиниция детонацията е взривно горене - фронта на разпространение на вълната е по-голям от 1000 м/с треа да си погледна в "учебник по взривно дело" - там пишеше.
значи нормално повечето взривове (тротил , хексоген е.т.ц) си реаграт с по-малка скорост - т.е имаме горене - при детонация скорстта на горене много голяма може да достигне и мина 8 км/с ...
новите ECU имет сенсори за детонация и бачкат на границата на детонацията.И изобщо ако имате вапроси по отношение на взривове и детонация - питайте ще ви отговоря доколкото мога.Това по принцип си е цяла наука - не е за тъп арабин с 4-ти клас образование !
значи нормално повечето взривове (тротил , хексоген е.т.ц) си реаграт с по-малка скорост - т.е имаме горене - при детонация скорстта на горене много голяма може да достигне и мина 8 км/с ...
новите ECU имет сенсори за детонация и бачкат на границата на детонацията.И изобщо ако имате вапроси по отношение на взривове и детонация - питайте ще ви отговоря доколкото мога.Това по принцип си е цяла наука - не е за тъп арабин с 4-ти клас образование !
- dimdonev
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 27 юли 2007, 14:48
- Модел на автомобила: Мондео МК1 комби 1.8 Зетек на метан
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Реших се да минавам на метан
Здравейте! Много отдавна не съм писал тук, за което се извинявам. По темата:
Още като купих колата имаше малки проблеми с двигателя. Играеха оборотите
(май-доста хора го имат). Общо взето в момента колата се държи по-добре на метан отколкото на бензин (на бензин придърпва, може дюзите да са запушени) Извънградско разхода е около 6-7 лева на 100км. Откакто вдигнаха цените все не мога да го изчисля 
Така или иначе с едно зареждане без проблем минавам 200 км. извънградско + няколко километра в града до метанстанцията. Градско, както бях писал 130 км. но, ако включа климатик и при задръствания разхода се качва и може да мина само 90-100 км. Иначе други проблеми няма. Навъртях бая километри. Ходя си на преглед за газовата система редовно, защото ме е страх от теч. Направи ми впечатление разликата в цените по региони в България. Като сложих метана цената беше 0.95лв/кг , а сега е 1.44лв/кг. (с намалението). Пак е по-евтино, но тази цена няма оправдание. Чакам следващото намаление, което трябва да е скоро.
За всички, които се двоумят - слагайте метан! В момента метанстанциите в България са още повече и можеш навсякъде да отидеш на метан.
Още като купих колата имаше малки проблеми с двигателя. Играеха оборотите


Така или иначе с едно зареждане без проблем минавам 200 км. извънградско + няколко километра в града до метанстанцията. Градско, както бях писал 130 км. но, ако включа климатик и при задръствания разхода се качва и може да мина само 90-100 км. Иначе други проблеми няма. Навъртях бая километри. Ходя си на преглед за газовата система редовно, защото ме е страх от теч. Направи ми впечатление разликата в цените по региони в България. Като сложих метана цената беше 0.95лв/кг , а сега е 1.44лв/кг. (с намалението). Пак е по-евтино, но тази цена няма оправдание. Чакам следващото намаление, което трябва да е скоро.
За всички, които се двоумят - слагайте метан! В момента метанстанциите в България са още повече и можеш навсякъде да отидеш на метан.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 11 юли 2008, 21:03
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 96 1,3
- Status: Извън линия
Re: Реших се да минавам на метан
Колеги интересно ми е за метана някой още да каже за спада на мощност, от това което съм чел излиза, че спада е сериозен и реално ти трябва колица 120+ кончета за да има и ускорение някакво.
Аз съм на пропан бутан, защото колицата е малка и няма душица за повеше, но съм доволен от разхода.
Замислям се за следваштата колица, какво да бъде.
Аз съм на пропан бутан, защото колицата е малка и няма душица за повеше, но съм доволен от разхода.
Замислям се за следваштата колица, какво да бъде.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта