Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
- anikolov
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Ако може и малко превод за лаиците в руския език? 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Руснака обяснява защо клапаните прегарят а по точно проблема е в сместа когато не е настроена газовата уредба правилно и при бедна и при богата смес се получава прегаряне на клапаните. Ако имаш правилната настройка не ти трябва реглаж на клапаните както сега казват на всеки 20к!!!!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
При богата няма как да стане. Само при излишък от кислород (бедна смес) газта изгаря с повишена температура и съответно изгорелите газове прегряват изтънените периферии на клапаните (предимно изпускателните) и след като се разкали повърхността - дуфффф и стават дупки и пукнатини.aspasia написа: ↑03 ное 2017, 17:25Руснака обяснява защо клапаните прегарят а по точно проблема е в сместа когато не е настроена газовата уредба правилно и при бедна и при богата смес се получава прегаряне на клапаните. Ако имаш правилната настройка не ти трябва реглаж на клапаните както сега казват на всеки 20к!!!!
Най-разпространен пример за високата температура на горене при излишък от кислород:


- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Той руснака обяснява, ама забравяте, че при автомобилите от каменната ера с карбуратори можеше да се настройва сместа с тройник и да се греши.
Пръ съвременните коли с ГБО 4 поколение при разминаване на сместа от ЛАМБДА = 1( стехиометрична смес ), инжекциона веднага святка контролната лампа и ако собственика е непукист, кара така. Диагностиката показва бедна или богата е. Като при бедна със сигурност повредите са повече по мотора.
Ако не свети е ясно, че сместа е в допустими граници .
Реглажа на клапани няма как да се размине с добра настройка на газта . При Форд след 2004 се връзва и OBD и там разминаване на параметрите е под 2%.
Поздрави
Пръ съвременните коли с ГБО 4 поколение при разминаване на сместа от ЛАМБДА = 1( стехиометрична смес ), инжекциона веднага святка контролната лампа и ако собственика е непукист, кара така. Диагностиката показва бедна или богата е. Като при бедна със сигурност повредите са повече по мотора.
Ако не свети е ясно, че сместа е в допустими граници .
Реглажа на клапани няма как да се размине с добра настройка на газта . При Форд след 2004 се връзва и OBD и там разминаване на параметрите е под 2%.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Само едно въпросче какво става с клапаните ако само караш на бензин и сместа или е бедна или е богата?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Компютърът пали MIL при ±25% (за някои марки и ±30%) дългосрочна корекция за определен интервал от време. Примерно ако катериш баир на висока предавка с педал до долу и 10 секунди корекцията се задържи на максимума в плюс = Р0171 System too lean. Имаш проблем с въздуха на празен ход, заради замърсен дросел или неработещ стъпков мотор/клапан, при което компенсацията на оборотите става с увеличаване на горивото, или пък газовата хвърля много от разтропани инжектори - бум P0172 System too rich. Но не пали веднага при отклонения на ламбда от единица.fordmaniac написа: ↑03 ное 2017, 17:55...
Пръ съвременните коли с ГБО 4 поколение при разминаване на сместа от ЛАМБДА = 1( стехиометрична смес ), инжекциона веднага святка контролната лампа...
Бензинов инжекцион можеш да го докараш на бедна или богата смес само с неработещ кислороден датчик. При това положение, клапаните и леглата им издържат толкова, колкото е предвидил производителят. Да кажем за Хлопел след 2004 г. - около и дори под 200 000 километра и леглата се износват, след което клапаните почват да прегарят.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Под бедна смес какво се има предвид - колата да е настроена на газ да гори максимално малко ли?OgiDogi написа:При богата няма как да стане. Само при излишък от кислород (бедна смес) газта изгаря с повишена температура и съответно изгорелите газове прегряват изтънените периферии на клапаните (предимно изпускателните) и след като се разкали повърхността - дуфффф и стават дупки и пукнатини.aspasia написа: ↑03 ное 2017, 17:25Руснака обяснява защо клапаните прегарят а по точно проблема е в сместа когато не е настроена газовата уредба правилно и при бедна и при богата смес се получава прегаряне на клапаните. Ако имаш правилната настройка не ти трябва реглаж на клапаните както сега казват на всеки 20к!!!!
Най-разпространен пример за високата температура на горене при излишък от кислород:
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Да, бедна смес означава да гори максимално малко, но при съвременните двигатели това не е възможно без компютъра да сигнализира, че има проблем със сместта. Бъдете сигурни, че ако не ви е настроена газовата уредба както трябва ще го разберете веднага. При съвременен двигател няма как да се направи бедна смес и да не светне чека.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И при бедна и при богата компа протестира със светене на лампа, аз писах, ма няма кой да чете. А гори малко друг път!
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Прочетох го. Значи причина за светване на тази лампа е сместа, а не стандартното: А тя нормално да светва заради газта, откачи акумулатора и ще изгасне?fordmaniac написа:И при бедна и при богата компа протестира със светене на лампа, аз писах, ма няма кой да чете. А гори малко друг път!

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
На моят форд лампата не е светвала въпреки че на диагностика показваше богата смес и така си карах година и половина разхода беше малко по висок и се оказа прескочил ангренаж един или два зъба. Мой приятел има опел астра екотек 1,6 и при него беше прескочил ангренажа и на него не светеше лампата че има проблем със двигателя. Според мен проблема с клапаните се корени в настройката на сместа газ въздух!fordmaniac написа: ↑04 ное 2017, 11:36И при бедна и при богата компа протестира със светене на лампа, аз писах, ма няма кой да чете. А гори малко друг път!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Стрелката сочи MIL - Malfunction Indication Lamp, светлинна индикация за неизправност в работата на автомобила, с която електрониката не е успяла да се справи чрез възможните компенсации. Не само горивната смес причинява светването на индикацията, проблеми със запалителната система, датчици за позиция на валове, температури, детонации и т.н. също влизат в играта. Щом лампата свети - в паметта на компютъра има записана грешка кой елемент е причинил неправилната работа, която се прочита с диагностична апаратура и след отстраняване на проблема се изчиства. Понякога е подвеждащо, защото например прегорели клапани (да се върнем на темата) могат да предизвикат пропуски в запалването на даден цилиндър и грешката ще насочи към свещ/кабел/бобина, защото няма датчици за налягане в цилиндрите - тук идва майсторът с инструментите и допълва информацията от компютъра, за по-точна диагноза.Ради-1 написа: ↑04 ное 2017, 15:16Прочетох го. Значи причина за светване на тази лампа е сместа, а не стандартното: А тя нормално да светва заради газта, откачи акумулатора и ще изгасне?fordmaniac написа:И при бедна и при богата компа протестира със светене на лампа, аз писах, ма няма кой да чете. А гори малко друг път!
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Това са тъпи оправдания, измислени от некадърни газаджии, които ако ги попиташ за адаптационни коефициенти мигат на парцали.
Или твоя Форд е специален или диагностика не е знаел какво е ДИАГНОСТИКА.
Да ама на двигателя не му пука кой какво си мисли. Там протичат процеси на горене, различни за бензин, пропан-бутан и метан и всичко си има последствия.
Всяка кола с газова, дошла при мен я проверявам за настройка на газовата, особено тези с изгорели клапани заради ненавременно регулиране ( проверката е след ремонта, иначе сондата получавайки неизгоряло гориво, греши много ).
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Може и моята ламбда сонда да отчита грешно но при последният майстора когато отвори капака на клапаните и завъртя коляновият цепките на двата разпределителни вала не можеха да са в хоризонтално положение жалко че не направих снимки. Преди този майстор бях в МП в Бош сервиз и друг гаражен майстор всички сензори и датчици работят вдигат рамене и до там лампата check engine не е светвала!fordmaniac написа: ↑05 ное 2017, 10:12
Това са тъпи оправдания, измислени от некадърни газаджии, които ако ги попиташ за адаптационни коефициенти мигат на парцали.Или твоя Форд е специален или диагностика не е знаел какво е ДИАГНОСТИКА.
Да ама на двигателя не му пука кой какво си мисли. Там протичат процеси на горене, различни за бензин, пропан-бутан и метан и всичко си има последствия.
Всяка кола с газова, дошла при мен я проверявам за настройка на газовата, особено тези с изгорели клапани заради ненавременно регулиране ( проверката е след ремонта, иначе сондата получавайки неизгоряло гориво, греши много ).
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
- Модел на автомобила: Focus MK2
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Тая лампа светва при доста големи отклоненя на сместа от сорта на 20-25+/-% . Ако клапаните са за реглаж настройката лека полека бяга, защото MAP-a постоянно се променя с промяната на хлабините. На моя Фокус му правихме 2-3 пъти почти перфектна настройка и след месец отново показваше, че е избагал от граници. Та най-накрая хванахме от MAP-a че клапаните са за реглаж.
Споменах ти и в предишни мнения да видиш каква стойност дава и ще се ориентираш лесно щом колата е наред и всички датчици по нея работят коректно.
Споменах ти и в предишни мнения да видиш каква стойност дава и ще се ориентираш лесно щом колата е наред и всички датчици по нея работят коректно.
- anikolov
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Да докладвам, както обещах. В Хасково има човек, който регулира тези клапани успешно и няма драми със зацепването. Взех я следбед и я изпъвах 50 км. Въврви си нормално, както преди. Ще видя утре сутринта дали ще изгасне при първото палене, както правеше. Но доста масйтори казаха, че най-вероятно е от настройката на газовата. В понеделник съм запазил час в БРЦ - Провдив, че в Хасково никой няма софтуер. Та, за състоянието да кажа. Моята кола е с ясни кибометри. Газовата е сложена на 2013 накрая на 37 000км. Сега е на 83 000 км. Значи 46 000 на газ. Всички клапани /изпускателни и вмукалетни/ бяха от 0,20 до 0,25 мм., само един изпустатеален 7-ми., беше на 0,15 мм. , което означана, че при ясно състояниое на мотора може да се кара 45000 -50000 макс. преди регулиране. Цената е от 150 -200 лв., зависимост от гарнитура и колко клапана ще се шлайфат. Това е., ако проявявате интерес и смятате, че е редно да напиша майстора в белия списък. Поздрави!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Искаш да кажеш, че работата става в рамките на 1 ден?
Би било добре да го напишеш, че Хасково ми е много по-близо от София.
- anikolov
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Не, пак я иска за поне два дни колата. Ще напиша майстора в белия списък.
- anikolov
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Забравих да благодаря на Наско от Хасково, тъй като той ме насочи. Насе, да си жив и здрав да помагаш, както го направи, с информация и т.н. Поздрави!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Колега anikolov , добре че си намерил кой да ги регулира, но за изводите за километрите не си прав.
Най - важния извод си го видял на живо, а именно, че клапани трябва да се регулират!
За пробега не си прав. Виждал съм много двигатели разглобени и много изгорели клапани, за това твърдя, че повечето искат 20 000 км. Сам виждаш хлабините, но да ти разясня, че хлабина наполовина от номиналната не спасява клапана, тоест ако го оставиш 50 000 и повече и стигне 0.15 или 0.10 , то този клапан е обречен.
Два нови случая имам при мен.
C-Max 1.8 , ходил на реглаж на клапаните някъде в София, колата пристига едвам работеща, почти палеща... Единия вал счупен, болтовете на валовете размазани, зацепване грешно, един клапан с 0.00 хлабина ( щото 0.04 пластина не влиза ). А и изкормен катализатора, та ся свети като крушка чека. Ама след ремонта работи като часовник.
Мазда Трибют 2.0 паленето беше мисия невъзможна, поне 20- 30 пъти пали и гасне и гърми във филтъра. На газ към 50 000 и отгоре. Реглаж никога не правен. Два клапана пак умрели.
Поздрави
Най - важния извод си го видял на живо, а именно, че клапани трябва да се регулират!
За пробега не си прав. Виждал съм много двигатели разглобени и много изгорели клапани, за това твърдя, че повечето искат 20 000 км. Сам виждаш хлабините, но да ти разясня, че хлабина наполовина от номиналната не спасява клапана, тоест ако го оставиш 50 000 и повече и стигне 0.15 или 0.10 , то този клапан е обречен.
Два нови случая имам при мен.
C-Max 1.8 , ходил на реглаж на клапаните някъде в София, колата пристига едвам работеща, почти палеща... Единия вал счупен, болтовете на валовете размазани, зацепване грешно, един клапан с 0.00 хлабина ( щото 0.04 пластина не влиза ). А и изкормен катализатора, та ся свети като крушка чека. Ама след ремонта работи като часовник.
Мазда Трибют 2.0 паленето беше мисия невъзможна, поне 20- 30 пъти пали и гасне и гърми във филтъра. На газ към 50 000 и отгоре. Реглаж никога не правен. Два клапана пак умрели.
Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 210 госта