Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
- Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Колега Фодманиак, имам към вас един въпрос. Казвате, че проверявате настройките на газовата система, преди да започнете реглаж на клапаните. Водите ли си някаква статистика, с какви бензинови тримове са били автомобилите, които са се нуждаели от реглаж на клапаните, и какви са били показанията на късия и дългия трим на автомобилите, които хлабините на клапаните са били в рамките на нормалното. Особено ме интересува какви са били стойностите на дългия трим.Поздрави.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
М-да, и за това, всичкото, АГУ-то виновно...fordmaniac написа: ↑13 дек 2017, 20:01... C-Max 1.8 , ходил на реглаж на клапаните някъде в София, колата пристига едвам работеща, почти палеща... Единия вал счупен, болтовете на валовете размазани, зацепване грешно, един клапан с 0.00 хлабина ( щото 0.04 пластина не влиза ). А и изкормен катализатора, та ся свети като крушка чека. ...

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Към mi67 . Проверявам настройката на газовата след регулиране на клапаните. Преди това е се тая. При разтроени клапани, разместени валове, намалена компресия, замърсени дюзи и ... се променят тримовете.
За не разбралите за C-Max-а ще обясня по-дълго и по-бавно. Пътя до реглажа на клапаните е следния, кара си спокойно на газ немалко километри, обаче изведнъж колата почва да прави проблеми ( ти да видиш!!! ). Диагностики на бензин и газ, смяна свещи, някоя бобина и като не става, се стига до реглаж на клапани. Прави ли са го, ама не станал и попада при мен с изгорели клапани, при това много скоро след неуспешния реглаж. Клапаните са били изгорели преди закъснелия реглаж при експлоатация на LPG.
Счупения всмукателен вал и премахнатия катализатор нямат общо с газовата експлоатация, а с идеи и действия на майстора.
Поздрави
За не разбралите за C-Max-а ще обясня по-дълго и по-бавно. Пътя до реглажа на клапаните е следния, кара си спокойно на газ немалко километри, обаче изведнъж колата почва да прави проблеми ( ти да видиш!!! ). Диагностики на бензин и газ, смяна свещи, някоя бобина и като не става, се стига до реглаж на клапани. Прави ли са го, ама не станал и попада при мен с изгорели клапани, при това много скоро след неуспешния реглаж. Клапаните са били изгорели преди закъснелия реглаж при експлоатация на LPG.
Счупения всмукателен вал и премахнатия катализатор нямат общо с газовата експлоатация, а с идеи и действия на майстора.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
И едно въпросче от мен към "fordmaniac" : как стои въпросът с клапаните при ST220, тъй-като за този мотор не откривам почти нищо писано.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Митак, вече за 3-ти път те питаме за стойностите на тримовете. Аз специално питах за фокус 1.6 99. Интересно ми е в какви граници са нормални и ако има някакви по особенни неща да ги кажеш, но...
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Е, ние, не разбралите, продължаваме да си джиткаме колите и даже не сме чули, че клапаните се регулирали... 

- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
ST 220 е с хидравлични повдигачи и няма проблеми откъм това, както и 2,5 В6. Те са последните с хидравлики май май.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Случая с Мазда Трибют 2.0 не беше ли от преди 3месеца?От тогава няма ли нещо по-актуално или за статистиката и това е достатъчно?fordmaniac написа: ↑13 дек 2017, 20:01Колега anikolov , добре че си намерил кой да ги регулира, но за изводите за километрите не си прав.
Най - важния извод си го видял на живо, а именно, че клапани трябва да се регулират!
За пробега не си прав. Виждал съм много двигатели разглобени и много изгорели клапани, за това твърдя, че повечето искат 20 000 км. Сам виждаш хлабините, но да ти разясня, че хлабина наполовина от номиналната не спасява клапана, тоест ако го оставиш 50 000 и повече и стигне 0.15 или 0.10 , то този клапан е обречен.
Два нови случая имам при мен.
C-Max 1.8 , ходил на реглаж на клапаните някъде в София, колата пристига едвам работеща, почти палеща... Единия вал счупен, болтовете на валовете размазани, зацепване грешно, един клапан с 0.00 хлабина ( щото 0.04 пластина не влиза ). А и изкормен катализатора, та ся свети като крушка чека. Ама след ремонта работи като часовник.
Мазда Трибют 2.0 паленето беше мисия невъзможна, поне 20- 30 пъти пали и гасне и гърми във филтъра. На газ към 50 000 и отгоре. Реглаж никога не правен. Два клапана пак умрели.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Благодаря колега. Наистина съм изненадам, тъй като смятах че след 1999 г, всички двигатели монтирани във Форд (евро версия) са с пулове за регулиране на хлабината на клапаните.ST 220 е с хидравлични повдигачи и няма проблеми откъм това, както и 2,5 В6. Те са последните с хидравлики май май.
Най-вероятно съвокоплението с Волво е дало читаво отроче, надявам се да е така.
Не ми се сеща за ортакламата с PSA.
Колега " ivan_racing" ако може линк или каквото и да е относно ST220 . Чисто любопитство, но предвид цифроманията около поддръжката на този автомобил ми се иска да съм що-годе в час.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Маздата поредната версия супер технология от Форд с изгарящи клапани. Последно време се случва доста глави да правя, още повече, че има хора, чели във форум, че Марсианците не регулират клапани. Когато нищо не дава резултат, чак тогава търсят проблем в клапаните.
За това Маздата е поредната такава. Предишната беше с проблем в 1 и 4 цилиндър, а тази на 2 като и много занижени хлабини на всички клапани. Ако не вярваш, още е в сервиза, днес ще се предава.
Поздрави
За това Маздата е поредната такава. Предишната беше с проблем в 1 и 4 цилиндър, а тази на 2 като и много занижени хлабини на всички клапани. Ако не вярваш, още е в сервиза, днес ще се предава.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
- Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Колега Фордманиак, изобщо не е се тая,да не провериш настроиките на ГИ, преди регулировката на клапаните, или дори ако ти е дошъл автомобил с вече издухани клапани. И ти като специалист много добре го знаеш. Защото според мен има ,,майстори'' и истински Майстори на ГИ.Ако човек попадне на първите, дето не са чували за адаптации на бензиновия компютър, какво е къс и дълъг трим, и настройката на ГИ монтиран от тях, се изчерпва с една автокалибровка на място, се запознава със специалисти като теб. За хората остава горчилката от потрошените не малко пари за ГИ , а след това и за ремонт на двигателя. Според мен не е редно да се вихри тук някаква мания, че клапаните на двигателите на Форд са направени едва ли не от тенекия. Проблема е другаде, и се дължи на техническа некомпетентност и непознаване на специфична материя от определен кръг от хора. Това е мое мнение , но то е породено от преки наблюдения на реални автомобили, от най-различни марки.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
- Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
- Местоположение: Spain
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Здравейте,след като имам проблем с изгорели клапани ще споделя с вас един списак за автомобили които не са газ и метан.Този списък е бил качен в офицялния сайт на БРЦ но вече не е там,някой колеги са го запазили и може да се види,ето линк
http://api.ning.com/files/jxeVkyqJEHF0i ... 2_2011.pdf
Ако не може да го свалите това е снимка на екран

Виждам че форд фиеста 1.2 от 2002 се спасява,но пък за мазда казват всички мотори от форд.
Поздрави
http://api.ning.com/files/jxeVkyqJEHF0i ... 2_2011.pdf
Ако не може да го свалите това е снимка на екран

Виждам че форд фиеста 1.2 от 2002 се спасява,но пък за мазда казват всички мотори от форд.
Поздрави
- anikolov
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Няколко пъти съм я чел тази таблица и нещо не ми се връзва. на Форд само 1,8 не ставало, а на Мазда всички фордовски мотори! Нали са едни и същи, как така!? Не е приложима1 като гледам в практиката, всичко с механични клапани е едно и също, май. 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Тц, не е едно и също. Аз никога не съм имал проблеми с клапани на моя кола. И никога досега не съм регулирал клапани на моя кола.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Интересно е че липсват HTP моторите на VAG , които топят легла на клапани, нищо че са с хидравлики.
Колите с регулируеми клапани се регулират, иначе щяха да са с хидравлика, тоест нерегулируеми.
Ето още един пострадал: https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 40#p563231
Първите коли с изгорели клапани, които съм правил, бяха Самара 1.3. Разработка на СССР и Порше, то затова пуловете ставаха за Голф и Пасат ( преди хидравличните от '86 нататък ) . Там нямаше ламбда сонди и адптации, а газ анализатор. най- много си патиха почитателите на поговорката : Не мешай машину работат.
Вариантите за поддръжка на колата според мен са два.
Единия му казвам Италиански : не сменяш масла, не регулираш клапани и квото остане продаваш.
Другия е Германския : всичко се поддържа по каталог, щом има реглаж зададен от производителя се прави.
Няма мания, и тук и по света колите не издържат експлоатация на газ и още повече на метан без реглаж на клапаните. Провери в гогглетоо ку не вярваш. Олелия няма кой да вдигне, защото колите са изчислени за работа на бензин.
Поздрави
Колите с регулируеми клапани се регулират, иначе щяха да са с хидравлика, тоест нерегулируеми.
Ето още един пострадал: https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 40#p563231
. Според това, което пишеш, че специалистите знаят еди какво си, явно си специалист. Що тогава пишеш глупости?! Ако търсиш адаптации на издухани клапани, значи си нямаш хал хабер как работи ламбда сондата. На газ или бензин е все тая при изхорели клапани.
Първите коли с изгорели клапани, които съм правил, бяха Самара 1.3. Разработка на СССР и Порше, то затова пуловете ставаха за Голф и Пасат ( преди хидравличните от '86 нататък ) . Там нямаше ламбда сонди и адптации, а газ анализатор. най- много си патиха почитателите на поговорката : Не мешай машину работат.
Вариантите за поддръжка на колата според мен са два.
Единия му казвам Италиански : не сменяш масла, не регулираш клапани и квото остане продаваш.
Другия е Германския : всичко се поддържа по каталог, щом има реглаж зададен от производителя се прави.
mi67 написа: ↑15 дек 2017, 20:07Според мен не е редно да се вихри тук някаква мания, че клапаните на двигателите на Форд са направени едва ли не от тенекия. Проблема е другаде, и се дължи на техническа некомпетентност и непознаване на специфична материя от определен кръг от хора.. Защото има газифицирани много коли като твоята, и ако сьществува такьв проблем, заложен от фирмата производител, щеше да се вдигне голяма олелия из цяла Европа.
Няма мания, и тук и по света колите не издържат експлоатация на газ и още повече на метан без реглаж на клапаните. Провери в гогглетоо ку не вярваш. Олелия няма кой да вдигне, защото колите са изчислени за работа на бензин.
Поздрави
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Нали не говориш за всички коли "тук и по света"... 

-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
- Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
Колега Фордманиак, никъде не съм писал да проверяш тримовете на кола с издухани клапани. Писал съм че е важно да се проверят настройките на газовия инжекцион преди да се започне процедурата по реглаж на клапани или ремонт на глава. Защото от там може да се направят изводи защо се е стигнало до този проблем. Сега ясен ли съм? И ми е много любопитно , какво си виждал в настройките на ГИ на проблемните коли , идвали за ремонт при теб.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?
За съжаление причината за износването не е в лошата настройка на газовата, а в горивото. Вярно е,че неправилната настройка може да направи износването по-бързо,но и перфектна да е, леглата пак се износват. Не мога да разбера защо трябва да се търси под вола теле, когато вече доста хора се сблъскаха с тази особеност. В тази тема, хората с ОПИТ, точно с ТЕЗИ ДВИГАТЕЛИ, най-добронамерено се опитваме да ви покажем, че това всъщност не е проблем, а особеност. А вие не, на мен няма да ми се случи. Да, ама не. А е толкова просто, проверявайте си хлабините и ги регулирайте и никога няма да чуете за изгорели клапани. Все едно си правите технически преглед. Какво толкова сложно има?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 203 госта