вечният проблем колектори
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Добре признавам си, че съм си дал парите на вятъра. Но пък си карам с кеф.
А газов инжекцион с течна фаза е съвсем друго нещо.

-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Аз също сложих ГИ и вече съм изминал над 25 000км. във всякакви режими на работа на двигателя, при всякакви атмосферни условия-без никакви проблеми от страна на ГИ, напротив-двигателя работи спокойно и добре с добър разход. Относно някои горни мнения-не мисля,че детонацията в колекторите зависи от фазата на газта-течна или газообразна-просто заради принципа на работа на ГИ. Моята ГИ има самостоятелен електронен модул, който я управлява-нещо като втора автономна горивна система)предполагам,че важи за всеки ГИ). Ако има неизправна свещ или кабел няма причина да има детонации в колекторите при ГИ. След като си сменя кабелите и свещите с нови и периодично ги сменям може да не се наложи измерването им със специален уред. Ако има недобре затварящ клапан,то само заради това двигателя ще прекъсва и ще"духа"във въздушния филтър-(случвало ми се е, виждал съм го с очите си), независимо от горивото. В този случай и на бензин се получават детонации в колекторите. В края на краищата всеки си събира мнения, ако иска и си взима сам решението. Материал по този въпрос във форума има много.
П.П.-не знаех,че има ГИ, работещи с газ в течна фаза
Има ли някой информация дали в България има и колко струва 
П.П.-не знаех,че има ГИ, работещи с газ в течна фаза


-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Има и цената му е над 2000лв., но досега не съм видял качествено поставена такава уредба в България.
А относно дали се вкарва газта в течна или газообразна фаза има огромно значение за детонациите, както и за разхода, както и за температурата на двг, както и за момента на превключване на газ, както и за равномерното разпределяне на газта по цилиндри, а съответно и на плавноста на работа, както и ускорение на двг.
Споменаваш, че са ти поставили електронен модул за контрол, но чудно ми е дали този модул поддържа поне полвината от нещата, които съм посочил по-горе?
И още нещо според теб ако газта не е в течна фаза с постоянно налягане как ще успеят инжекторите за газ да впръскват еднакво количество газ. И друго при лимитиран таиминг на инжектора от максимум 40милисекунди за зетек мотора за да постига конете които са му по спецификация и зададеният КПД, как газ (в газообразна фаза) вкарана от инжектор с по голям таиминг ще се всмуква само в даденият колектор? Ами никак, затова при такъв тип системи с вкарване на газова фаза се въвежда и понятието газов обмен между цилиндрите(респективно клоновете на смукателният колектор). В такъв случай разликата между нормална газова и ГИ клони към 10-15%. А сложноста на изпълнението и трудността на правилният реглаж на ГИ е в пъти по-голяма от тази на обикновенна. За цената не говорим.
И накрая се сещам за една поговорка(в тоя ред на мисли): Оти да е лесно, като може да е трудно.
А относно дали се вкарва газта в течна или газообразна фаза има огромно значение за детонациите, както и за разхода, както и за температурата на двг, както и за момента на превключване на газ, както и за равномерното разпределяне на газта по цилиндри, а съответно и на плавноста на работа, както и ускорение на двг.
Споменаваш, че са ти поставили електронен модул за контрол, но чудно ми е дали този модул поддържа поне полвината от нещата, които съм посочил по-горе?
И още нещо според теб ако газта не е в течна фаза с постоянно налягане как ще успеят инжекторите за газ да впръскват еднакво количество газ. И друго при лимитиран таиминг на инжектора от максимум 40милисекунди за зетек мотора за да постига конете които са му по спецификация и зададеният КПД, как газ (в газообразна фаза) вкарана от инжектор с по голям таиминг ще се всмуква само в даденият колектор? Ами никак, затова при такъв тип системи с вкарване на газова фаза се въвежда и понятието газов обмен между цилиндрите(респективно клоновете на смукателният колектор). В такъв случай разликата между нормална газова и ГИ клони към 10-15%. А сложноста на изпълнението и трудността на правилният реглаж на ГИ е в пъти по-голяма от тази на обикновенна. За цената не говорим.
И накрая се сещам за една поговорка(в тоя ред на мисли): Оти да е лесно, като може да е трудно.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
http://www.brc.hit.bg/flygas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargas-bg.com/system-injection/simgas" onclick="window.open(this.href);return false;
@Berilii-Виждам,че си много запознат с материята-вероятно си монтирал и наблюдавал доста и различни видове газови уредби =D>: . Аз съм лаик в областта, затова изпращам тези линкове-тук нещата се описани,така както аз не бих могъл.
Но въпреки всичката тази терминология и сложни, задълбочени анализи и обяснения,
за мен, като обикновен потребител нещата са простички-колата ми върви добре на газ, дава добър разход, не съм имал детонации, зареждам доста по-евтино гориво-доволен съм.
П.П.-при мен ГИ е БРЦ секв.
http://stargas-bg.com/system-injection/simgas" onclick="window.open(this.href);return false;
@Berilii-Виждам,че си много запознат с материята-вероятно си монтирал и наблюдавал доста и различни видове газови уредби =D>: . Аз съм лаик в областта, затова изпращам тези линкове-тук нещата се описани,така както аз не бих могъл.
Но въпреки всичката тази терминология и сложни, задълбочени анализи и обяснения,


П.П.-при мен ГИ е БРЦ секв.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
В посочените от теб линкове хората съставяли текста 100% не са сигурни и не могат да ти обяснят множеството невъзможни неща посочени в двата линка.А именно:Peet написа:http://www.brc.hit.bg/flygas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargas-bg.com/system-injection/simgas" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
@Berilii-Виждам,че си много запознат с материята-вероятно си монтирал и наблюдавал доста и различни видове газови уредби =D>: . Аз съм лаик в областта, затова изпращам тези линкове-тук нещата се описани,така както аз не бих могъл.
Но въпреки всичката тази терминология и сложни, задълбочени анализи и обяснения,за мен, като обикновен потребител нещата са простички-колата ми върви добре на газ, дава добър разход, не съм имал детонации, зареждам доста по-евтино гориво-доволен съм.
![]()
П.П.-при мен ГИ е БРЦ секв.
1.Навсякъде се съобщава за налягане на газовата фаза след редуктора с отопление(т.н.изпарител) от 2атмосфери.
При това налягане при обороти над 1500 и посочените маркучи за снабдяване на газовите инжектори, както и самите инжектори таиминга на впръскване(то не е точно впръскване а изпускане на газова фаза в газова фаза) е в пъти по голям от таиминга на отваряне на смукателният/те клапани, следователно се създава газов "джоб", който създава предпоставки за детонация.
2.Електрониката описана в двата линка е повече от мизерна, казвам го от личен опит, няма нищо ама нищо общо с вграденият ЕКУ модул на автомобила.
3.Сензорните възможности на описаните системи са близки до автомобилите от началото на 80-те години но изпълнението и съответно надежността в пъти по-ниски.
4.В единият линк пише, че се използват сигналите от оригиналните инжектори за синхронизация(наистина е така) ама съществува такова отместване което граничи с таиминга на самия инжектор.
За икономичността ще кажа няколко неща:
Сравняваме бензин с нормална калоричност около 40MJ/kg(a95, 98 е по-малко) и газ LPG около 80МJ/kg, което означава, че при оптимална смес ламбда =1.05 колата на газ трябва да харчи по-малко и това е така при впръскването на газ в течна фаза.
При впръскване на течна фаза палиш и при -30 градуса на газ и въобще не консумираш бензин, независимо от температурата и налягането в бутилката за газ. Това се отразява адски много на разхода.
Също така при впръскване на течна газ се използва по-пълно границите на обедняване на сместа без опасност от детонация, до ламбда около 1.40, абсолютно недостижимо при застойно количество газ в колекторите(както е и в твоят вариант).
Ето това са малка част от факторите влияещи на икономичността, вървенето, ускорението и спокоината работа на двг.
Искам само да кажа че сам правил опити с подаване дори на етанол към CVH 1.4 двигател, както и опит с хибридна система газ/бензин в течно състояние през еднакви инжектори и с оригиналната горивна рейка,с оригинален ЕКУ модул на зетек двигател 1.8 на личното ми мондео. Но за съжаление поради липса на някои компоненти (не си заслужава да ги купувам) колата може да се кара само зимата по тази система.
Иначе те подкрепям напълно за газта, че е перфектното гориво на добра цена, и имаш ли хубав разход всичко е ок.
Аз избрах вакуумен изпарител ловато по класическа схема сам съм си поставял всичко и цената сумарно ми излезе 270лв. всичко. Отне ми 2 дена да си го направя както аз искам, защото слагах и диагностичен диоден модул на таблото за следене работата на двг. Не съм дупчил нищо по колектора, просто досега не съм стигнал до извода, че това е разумно решение. Успял съм да стигна лятото дори до 6л./100км газ при 130км/час но се налага преправяне на управлението на клапана за регулиране на празният ход, заради колебанията в показанията на ламбда сензора. И това устройство съм го проектирал(вече го и тествах в лабораторен вариант) и лятото ще го слагам в комбинация с лично изработен темпомат.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Berilii виждам, че доста неща са ти ясни. Но си сложил газова уредба от 1-во поколение и се опитваш да я доразвиваш. В това няма нищо лошо, но хората още преди години са го правили и са стигнали до газовите уредби от 2-ро 3-то поколение.
Стана ми интересно само как работи "диагностичен диоден модул на таблото за следене работата на двг".
Стана ми интересно само как работи "диагностичен диоден модул на таблото за следене работата на двг".
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Вероятно колегата има предвид LED индикатор на сигнала от Ламбда-сондата, в момента и аз си слагам подобно нещо ама "диагностичен диоден модул на таблото за следене работата на двг" звучи много по-професионалноNightRider написа:.... "диагностичен диоден модул на таблото за следене работата на двг".

Иначе този индикатор е полезен - за настройак на АГУ например, и показва дали двигателя работи с оптимална горивна смес.
В интерес на истината 2-ро поколение АГУ ( тези със Ламбда контрол система ) решават много от проблемите на АГУ 1-ви поколение, предвид зависимостта на гориво/въздушната смес от много параметри - температура на вх.въздух, замърсеност на горивния филтър и др. Разликата като между система с чист карбуратор и моноинжекцион.
И другаде във форума съм писал че според изследванията най-голям ефект би имало ако двигателя се оптимизира за LPG, което включва няколко неща като едно от най-важните е повишаване на степента на сгъстяване от 1:10 на 1:12.5, това се налага поради по-високото октаново число и различното стехеометрично отношение за LPG.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Модулът найстина е светодиоден, но не е за контрол на показанието на ламбда сензора.
1.Индикира подаването на импулси към отделните инжектори както и визуален контрол на таимингите.
2.Индикира кога се задейства системата за рециркулация на отработените газове.
3.Индикира подаването на въздух в изпускателната система.
4.Индикира отварянето на вентилацията на резервоара.
5.Индикира работата на клапана за празен ход.
Допълнително към него за индикация са оставени куплунзи за контрол на показанията на ламбда сензора като волтаж(Използвам го само за базова настройка на газовата), и изводи за четене на паметите на ЕКУ модула.
Възможности за ръчно управление от него:
1.Превключване газ/бензин, както и газ + бензин((елиминира ограничението на оборотите над 6200-6500)реално на втора съм стигал около 7500-8000оборота, постигат се и само на газ но тази настройка харчи доста).
2.В режим бензин спиране на подаването на гориво през инжекторите.
3.Изключване на клапана за празен ход. Горното и това ги ползвам при спускане по наклон с наистина нулев разход и без спирачка. От Алеко до околовръстното слизам на втора или трета без капка гориво и без да натискам спирачка.
Предвиждам и вграждане на ръчно управление отварянето на клапана за празен ход(писал съм го по горе), всички компоненти са събрани и тествани, но от работа не ми остава време да го направя. Целта е още по-голямо обедняване на сместа, съответно падане на разхода.
Ламбда сензора като цяло не е много точен източник на информация а и при недостатъчна температура на изходящите газове (минимум около 400 градуса целзии), показанията му са далеч от реалността. Той измерва акуратно ако караш в интервала 1500-4000 оборота, но не и в интервала 1000-2000 оборота. Аз в града карам най-често от 1000-1800,2000 оборота, разбира се ако не ме издразни някое нагло парче най-често с БМВ и не го откажа на два три поредни светофара с превключване около 7500 оборота(зетека е зверски добър двигател, но е разработван за работа при по-високи обороти, над 3500 оборота просто не можеш да го познаеш колко пъргав и мощен става) и редовния въпрос "т'ва да не е 2.5 литровия двигател".
Утре ще снимам модулчето и ще кача малко снимки.
1.Индикира подаването на импулси към отделните инжектори както и визуален контрол на таимингите.
2.Индикира кога се задейства системата за рециркулация на отработените газове.
3.Индикира подаването на въздух в изпускателната система.
4.Индикира отварянето на вентилацията на резервоара.
5.Индикира работата на клапана за празен ход.
Допълнително към него за индикация са оставени куплунзи за контрол на показанията на ламбда сензора като волтаж(Използвам го само за базова настройка на газовата), и изводи за четене на паметите на ЕКУ модула.
Възможности за ръчно управление от него:
1.Превключване газ/бензин, както и газ + бензин((елиминира ограничението на оборотите над 6200-6500)реално на втора съм стигал около 7500-8000оборота, постигат се и само на газ но тази настройка харчи доста).
2.В режим бензин спиране на подаването на гориво през инжекторите.
3.Изключване на клапана за празен ход. Горното и това ги ползвам при спускане по наклон с наистина нулев разход и без спирачка. От Алеко до околовръстното слизам на втора или трета без капка гориво и без да натискам спирачка.
Предвиждам и вграждане на ръчно управление отварянето на клапана за празен ход(писал съм го по горе), всички компоненти са събрани и тествани, но от работа не ми остава време да го направя. Целта е още по-голямо обедняване на сместа, съответно падане на разхода.
Ламбда сензора като цяло не е много точен източник на информация а и при недостатъчна температура на изходящите газове (минимум около 400 градуса целзии), показанията му са далеч от реалността. Той измерва акуратно ако караш в интервала 1500-4000 оборота, но не и в интервала 1000-2000 оборота. Аз в града карам най-често от 1000-1800,2000 оборота, разбира се ако не ме издразни някое нагло парче най-често с БМВ и не го откажа на два три поредни светофара с превключване около 7500 оборота(зетека е зверски добър двигател, но е разработван за работа при по-високи обороти, над 3500 оборота просто не можеш да го познаеш колко пъргав и мощен става) и редовния въпрос "т'ва да не е 2.5 литровия двигател".
Утре ще снимам модулчето и ще кача малко снимки.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Наистина си преоткрил топлата вода.
Това го прави автоматично всяка инжекционна система (ако работи VSS сензора).2.В режим бензин спиране на подаването на гориво през инжекторите.
3.Изключване на клапана за празен ход. Горното и това ги ползвам при спускане по наклон с наистина нулев разход и без спирачка. От Алеко до околовръстното слизам на втора или трета без капка гориво и без да натискам спирачка.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Нищо подобно, явно и хабер си нямаш от инжекционни системи, защото тя отрязва подаването на гориво над 2500 оборота ако не подаваш газ но това означава реално около 4000-4500 по надолнище(а разхода въобще не ти е нулев а съизмерим с пълен товар при тези обороти). И ако обичаш най-напред почети малко техническа литература преди да се изказваш за неща, в които не си сигурен. А относно VSS той няма пряко отношение към така нареченият принудителен празен ход.NightRider написа:Наистина си преоткрил топлата вода.
Това го прави автоматично всяка инжекционна система (ако работи VSS сензора).2.В режим бензин спиране на подаването на гориво през инжекторите.
3.Изключване на клапана за празен ход. Горното и това ги ползвам при спускане по наклон с наистина нулев разход и без спирачка. От Алеко до околовръстното слизам на втора или трета без капка гориво и без да натискам спирачка.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Ето тук вече нищо от това което си написал не е вярно, но няма да споря и да ти обеснявам. По-лесно е да кажа прав си и да си замълча.Berilii написа:Нищо подобно, явно и хабер си нямаш от инжекционни системи, защото тя отрязва подаването на гориво над 2500 оборота ако не подаваш газ но това означава реално около 4000-4500 по надолнище(а разхода въобще не ти е нулев а съизмерим с пълен товар при тези обороти). И ако обичаш най-напред почети малко техническа литература преди да се изказваш за неща, в които не си сигурен. А относно VSS той няма пряко отношение към така нареченият принудителен празен ход.NightRider написа:Наистина си преоткрил топлата вода.
Това го прави автоматично всяка инжекционна система (ако работи VSS сензора).2.В режим бензин спиране на подаването на гориво през инжекторите.
3.Изключване на клапана за празен ход. Горното и това ги ползвам при спускане по наклон с наистина нулев разход и без спирачка. От Алеко до околовръстното слизам на втора или трета без капка гориво и без да натискам спирачка.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Това го прави автоматично всяка инжекционна система (ако работи VSS сензора).[/quote]
Нищо подобно, явно и хабер си нямаш от инжекционни системи, защото тя отрязва подаването на гориво над 2500 оборота ако не подаваш газ но това означава реално около 4000-4500 по надолнище(а разхода въобще не ти е нулев а съизмерим с пълен товар при тези обороти). И ако обичаш най-напред почети малко техническа литература преди да се изказваш за неща, в които не си сигурен. А относно VSS той няма пряко отношение към така нареченият принудителен празен ход.[/quote]
Ето тук вече нищо от това което си написал не е вярно, но няма да споря и да ти обеснявам. По-лесно е да кажа прав си и да си замълча.[/quote]
По лесно е да си замълчиш не защото си прав, а защото не можеш да дадеш смислено и логично обяснение на това,което си написал. И ако обичаш напиши поне едно нещо, за което смяташ, че не е вярно. Ако не разбираш едно нещо не е срамно, но да учиш някого на нещо, което сам не го разбираш вече е резил. Зад всяка една дума написана от мен по-горе мога да ти представя теоретична и практическа обосновка, дори на твоят автомобил(стига да е форд).
Пиша го незнам за кой път, VSS е "второстепенен" сензор и не участва директно в контрола на двигателя.
Направи си следната поба и тогава можем да говорим повече на тази тема: спусни се по надолнище мин. 5 км, на втора предавка, и си гледай оборотите ако не стигнат 3500 тана.
Нищо подобно, явно и хабер си нямаш от инжекционни системи, защото тя отрязва подаването на гориво над 2500 оборота ако не подаваш газ но това означава реално около 4000-4500 по надолнище(а разхода въобще не ти е нулев а съизмерим с пълен товар при тези обороти). И ако обичаш най-напред почети малко техническа литература преди да се изказваш за неща, в които не си сигурен. А относно VSS той няма пряко отношение към така нареченият принудителен празен ход.[/quote]
Ето тук вече нищо от това което си написал не е вярно, но няма да споря и да ти обеснявам. По-лесно е да кажа прав си и да си замълча.[/quote]
По лесно е да си замълчиш не защото си прав, а защото не можеш да дадеш смислено и логично обяснение на това,което си написал. И ако обичаш напиши поне едно нещо, за което смяташ, че не е вярно. Ако не разбираш едно нещо не е срамно, но да учиш някого на нещо, което сам не го разбираш вече е резил. Зад всяка една дума написана от мен по-горе мога да ти представя теоретична и практическа обосновка, дори на твоят автомобил(стига да е форд).
Пиша го незнам за кой път, VSS е "второстепенен" сензор и не участва директно в контрола на двигателя.
Направи си следната поба и тогава можем да говорим повече на тази тема: спусни се по надолнище мин. 5 км, на втора предавка, и си гледай оборотите ако не стигнат 3500 тана.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Прав е NightRider ,че всички инжекционни системи спират подаването на гориво при принудителен празен ход.И това не става над 2500 оборота,а над 1000.Това може да се види много лесно,ако имате показание за моментен разход на компютъра си,както имам аз.Единственият момент,при който не се спира горивото е,когато двигателят все още не е достигнал работна температура.А това с 5те километра надолнище дори и с напълно изгасен двигател ще се получи същото.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Принудителния празен ход се задейства след 1500 оборота. VSS има пряко участие именно за принудителния празен ход. Чрез него компютъра разбира скоростта на колата. Също така поддържа по-високи обороти при движение по инерция. А това дали ще се спускам по наклон със 2000, 3000 или 5000 оборота не зависи от подаването на гориво а от наклона. Колегата ти е дал доказателство с показанието на моментен разход.
Пак ще кажа. Колкото и да пишеш няма да ме убедиш, че ти си открил топлата вода.
Пак ще кажа. Колкото и да пишеш няма да ме убедиш, че ти си открил топлата вода.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Да безпорно трип компютърът може да показва нулев моментен разход, но не е. Аз имам директна индикация на отварянето на всеки инжектор и мога със 100% да кажа, а и да докажа че EEC4 модула лимитира подаването на гориво около 2500(при принудителен празен ход), т.е. колата покачва обороти, но разхода е лимитиран все едно е на 2500 оборота.synthez 3D написа:Прав е NightRider ,че всички инжекционни системи спират подаването на гориво при принудителен празен ход.И това не става над 2500 оборота,а над 1000.Това може да се види много лесно,ако имате показание за моментен разход на компютъра си,както имам аз.Единственият момент,при който не се спира горивото е,когато двигателят все още не е достигнал работна температура.А това с 5те километра надолнище дори и с напълно изгасен двигател ще се получи същото.
Ако ти беше прав за 1000 те оборота щеше да слизаш по всяко надолнище на втора почти без да натискаш спирачка(разбира се ако не пипаш газта), но не колата ти се ускорява, защото на управлявашият модул му е зададено никога да не прекъсва на цяло бензина(изключение прави аварииното реле за бензиновата помпа).
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Принудителният празен ход се задейства след 2500 оборота за всички модули EEC4, какъвто е и твоят.NightRider написа:Принудителния празен ход се задейства след 1500 оборота. VSS има пряко участие именно за принудителния празен ход. Чрез него компютъра разбира скоростта на колата. Също така поддържа по-високи обороти при движение по инерция. А това дали ще се спускам по наклон със 2000, 3000 или 5000 оборота не зависи от подаването на гориво а от наклона. Колегата ти е дал доказателство с показанието на моментен разход.
Пак ще кажа. Колкото и да пишеш няма да ме убедиш, че ти си открил топлата вода.
VSS се използва главно за изчисляване на показанията на трип компютъра, както и за допълнителна донастроика и адаптация на стила на управление на ЕКУ модула.
Зададените в програмата обороти за движение по инерция са констаннта и те са 1200. Този режим се активира при позиция "свободна скорост" на скоростният лост и показания на VSS над 15км/час(разбира се в импулси). Ако VSS излезе от строя ЕКУ чете и управлява само от позицията на скоростния лост.
Относно спускането по наклон много зависи с какви обороти слизаш, колко гориво се подава, какъв е наклона в градуси.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
http://fordfuelinjection.com/?p=3
На този линк има една табличка. Погледни последния ред от нея.
Deceleration: RPM > 1500 = O , RPM < 1500 = 15:1 : RPM / ECT / TPS / VSS
На този линк има една табличка. Погледни последния ред от нея.
Deceleration: RPM > 1500 = O , RPM < 1500 = 15:1 : RPM / ECT / TPS / VSS
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Надявам се знанията ти за EEC4 модула не се базират на тази страничка, щото ако е така просто е безмислено да говорим. В нея има доста пропуски включително и в таблицата, която ми посочваш. Съветвам те да четеш по сериозни неща от тези линкове. Ако желаеш има цял саит с информация на Motorcraft както и много сервизна информация за EEC4 ако ти се занимава и знаеш англииски с удоволствие мога да ти пратя някой неща на мейла.NightRider написа:http://fordfuelinjection.com/?p=3
На този линк има една табличка. Погледни последния ред от нея.
Deceleration: RPM > 1500 = O , RPM < 1500 = 15:1 : RPM / ECT / TPS / VSS
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
Добре, отказвам се. Безнадежден случай си. Темата е за съвсем друго, няма да споря повече.
- pitbulche
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: вечният проблем колектори
От името на всички, които с интерес следят темата, ще помоля колегата Berilii, ако може да посочи източника на неговите знания!
И ние сме хора, и ние искаме да научим нещо! Покажи някой сайт или поне снимай някоя страница от твоите учебници. Все пак това е форум, нека споделим своя опит.
Аз също съм на мнение, че горивото се спира при 1500 об „принудителен празен ход“, но това го прочетох в друга теме в същия форум.
P.S.: Дано модераторите не заключат темата, защото много се отклонихме, а е доста интересен спорът!
И ние сме хора, и ние искаме да научим нещо! Покажи някой сайт или поне снимай някоя страница от твоите учебници. Все пак това е форум, нека споделим своя опит.

Аз също съм на мнение, че горивото се спира при 1500 об „принудителен празен ход“, но това го прочетох в друга теме в същия форум.
P.S.: Дано модераторите не заключат темата, защото много се отклонихме, а е доста интересен спорът!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 198 госта