Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от dimkar » 23 ное 2010, 16:04

Леле-леле. Голям смях, голямо чудо. :D Аз пък никога няма да си купя дизел. Въпрос на вкус...

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 23 ное 2010, 16:30

Проблема е основно финансов. Бих си купил дизел, но само ако е нов, всеки знае че с годините и пробега се налага смяна на скъпи елементи по двигателя. Бензина в това отношение е по евтин за подръжка и като му сложиш ГИ забравяш че има дизелово гориво....... 8)

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от synthez 3D » 23 ное 2010, 19:04

Абе и нов да го купиш дизела,разликата в цената не си заслужава,защото е по скъп с 3-4000 лв.Докато ги изкараш от по-ниския разход на гориво....отиде 100-150000 км.И къде е далаверата?Пък след това почват едни инжектори,едни маховици....по N хиляди лева...Голяма далавера е дизела :D То едно време може и да е бил,ама сега не е(с уточнението,че става въпрос за нов автомобил).Всеки си има собствено мнение по въпроса и това е безпредметен спор,но в темата все пак става въпрос за разходи при поставяне на газова уредба,а не кое гориво е по-изгодно.
Изображение

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от PcMan » 23 ное 2010, 19:19

Ако си купиш tdci може и да имаш скъпи части и по-голяма вероятност за ремонт от tddi, но tddi го слагат от куп години и колкото по-нова е колата с него, толкова по-добре е доразработен. А и те бензините не правят проблеми, а с газовата надали подобрява надеждността им. 1 год. не съм си пипал и 1 нещо по tddi-то, а е на 175 000км. Ако не случиш бройка и бензина ще е чуплив, ако не пазиш и поддържаш елементарни неща след покупката - и бензина и дизела ще се чупят и хайде на големите суми. Няма безсмъртен двигател. Познат има а3 98 1.9 tdi 90hp -помпа-дюза като tddi-то - имат я от 8 години - над 150 000км са й навъртели, почти проблем с двигателя не са имали. А дори не карат бавно.
dimkar кое е големия смях, колко случая имаше на катастрофи, шофьора затиснат, но в съзнание - газовата уредба се подпалва и изгаря жив. Реалността е груба, дори да я отричаме, на магистралата Тир удари малко рено с газова, подпали се още в движение и изгоря целия тир и цялото рено - всичк изагинали. Кога дизел се самозапалва от дори лек удар в който иначр се оцелява? Това ли е голям смях? Един куп са случаите, това са фактите, не преувеличавам, че е опасна газовата, разрови се за какви потресаващи случаи си говорим. Да, никой никога не е застрахован, и с дизел, но едно е дизел, съсвем друго газ под налягане, при това aftermarket. ужасяващите случаи го потвърждават. В 2 идентични птп-та газова може да се запали/гръмне, дизел много трудно - почти невъзможно дори спрямо бенза - това ли е смеха.
Да, бензина е по-спортен не е като дизела с ограничени обороти, мощност в по-малък диапазон, тежка предница и т.н., но ако е до безопасност не бих карал всеки ден кола с газова, всеки подценява колко е опасна газовата уредба, не че не подценяваме и други неща, но това е сериозно. Ако имах повече пари за гориво, с удоволствие предпочитам бенз без газов, разбира се. Но при подобни доходи. Както и да е, всеки прави избор. _friends_ Не виждам голямата разлика на коли бенз и дизел 2ра ръка, особено някои. При новите да, има разлика но и тя варира, а и кой от четящите в тема за ГИ утре ещ си купи нова кола, да не се заблуждаваме, такъв ни е стандарта засега. :)
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от kEFi » 23 ное 2010, 20:27

...май коментирате само на база "видяно по новините", демек - каквото искат да ви внушат новинарите!
Колко черни петна по асфалта (следствие на горял автомобил) сте видели докато пътувате? Доста, нали?
И само 1-2% са случаите, когато изгорелия автомобил е имал и газово.
Още повече е доста спорен въпроса от какво е гръмнала бутилката на такъв автомобил - щото се е запалила газта в двигателя, или бензина, пак там и взрив след достигане на огъня до бутилката. В 99% от случаите е второто...
Преди да повтаряте като папагали "послания от ефира" включете в действие главата си, със сигурност ще ви е по-полезна ;)

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от PcMan » 23 ное 2010, 20:39

По телевизията почти не дават птп-тата вече, от всестранни източници чета, и то само фактите, в 1 новина не пише - газовата уредба е опасна и подобни, което ти намекваш :shock: По телевизията са толкова фактологични когато в рядки случаи дават нещо за птп, че не знам от къде си измисли, че натякват някакви идеи за газовите или изобщо различни идеи да натякват, това сега ли си го измисли :shock:
За да стигне огъня до газовата, трябва да тръгне от някъде, дори на сиерата ми на 20години има система (лично при мое птп се доказа), която изключва бензиновата помпа при голямо притегляне в механичен(в случая, така си мисля) изклщчвател. Не знам кое е по-възможно при бензинова кола с газова при птп - огъня ако е тръгнал от двигателя да е от бензина, или от газовата, труден въпрос и не винаги с един отговор, но вероятно биха се свеждали до логичния отговор. Или ако пламъка е от другаде, дали ще е милион пъти по-добре с газова, нека се замисля.. И да, риска не е огромен при наличие на газова, от където и да тръгва пламък, дори да не е от изпарител/др. от системата в газ.уредба. :shock:
Или те колите ги правят при удар да се самозапалват, на euroncap всичките горят до една. Не е от afterarket горива под налягане.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от dimkar » 23 ное 2010, 21:46

Пич, вероятността да претърпиш ПТП е много по-голяма, отколкото да ти гръмне бутилката с газ. Но предполагам, че ти си караш колата и не ти пука за това. Така че стига приказвай хуморески. Това е тема за алтернативно гориво, а не за печки. :D

Потребителски аватар
kimimg
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от kimimg » 24 ное 2010, 08:08

тъй като се занимавам с газови съоражения искам да попитам тез които си мислят че газта е виновна за изгорелите автомобили. Газта е е под налягане в бутилката, която издържа на 50 атм налягане, и ако монтажа на газовата е направен както трябва си има скоростни и възвратни клапани, които затварят и отварят според случая (при спукване на тръба за газта те затварят газ не преминава) дебелината на газовата бутилка е около 2 мм(ако ме се лъжа) газовата инсталация на колата е затворена система, а бензиновата (дизеловата) отворена(има отдушници на резервоарите).
1 При запалване на нещо по колата (различно от гориво) кое ще се запали първо газта която е в бутилка и е затворена система или изпаренията от резервоара?
2 Да предположим че има открит огън кое ще издържи повече резервоара дето е като вестник спрямо бутилката за газ?(при такова нагряване резервоара гърми много бързо защото през отдушника започват да излиза доста сериозно количество пари, а дори и да е запушен отдушника кое е по дебело като материал)
3 При изтичане на гориво от резервоара и от газовата бутилка кое ще гръмне първо(запалка гърми ли като си палите цигарите)?

Според мен газта не е чак толков опасна ако е монтирана от някой който разбира и не е спестил нищо. Два пъти съм виждал как се палят коли и мога да кажа с чиста съвест че ако ви се случи(дано никога не става такава беля) дали сте с газ или не все тая колата я изписвате ама веднага

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от dimkar » 24 ное 2010, 18:40

На Примерата ми бензиновият резервуар е пластмасов и се намира под задната седалка. В момента, в който разбрах това, спрях да пълня до горе. Така че ако газовата бутилка е опасна, не знам какво ще кажете за бензиновите коли. Или да караме само дизели... :D

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 08 дек 2010, 21:07

Интересува ме дали е нормално да се усеща мириз на газ от към смукателния тракт след като се загаси двигателя? Последващото запалване на бензин винаги става с повече въртене от колкото е нормално. Според мен остава някакво количество неизгоряла газ в момента на спиране на двигателя и тя е причина за въпросните симптоми! При вас как е?

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от by_cec » 08 дек 2010, 23:24

didon80 написа:Интересува ме дали е нормално да се усеща мириз на газ от към смукателния тракт след като се загаси двигателя? Последващото запалване на бензин винаги става с повече въртене от колкото е нормално. Според мен остава някакво количество неизгоряла газ в момента на спиране на двигателя и тя е причина за въпросните симптоми! При вас как е?


Според мен не е нормално, нали говорим за ГИ. При мен няма мирис. Това с по продължителното въртене на стартера го има и при мен, но не мисля че има връзка с газта. Клоня към проблем с датчик колянов вал, но ме мързи да го сменя за проба.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 09 дек 2010, 08:45

По принцип когато не е карана няколко часа пали веднага, също така ако съм я карал само на бензин и я спра и след малко пак запаля си е нормално. По-дългото въртене го има само след каране на газ и при повторно запалване! Може би при мен се усеща мирис понеже смукателния тракт е изведен на въздухозаборник в калника и от там свободно газта успява да излезе.....

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от фук-фук » 09 дек 2010, 10:38

didon80 написа:Интересува ме дали е нормално да се усеща мириз на газ от към смукателния тракт
Колега, как усещаш откъде мирише?!? И моята наскоро се размириса, но колкото и да си завирах чушката под капака все не успявах да локализирам източника на миризма. Е...впоследствие се оказаха три източника - хвана ги газаджията с датчика. И все пак - може ли миризмата да е от друго място. А и къде ще се събере тази газ, заради която не можеш да запалиш?!?
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 09 дек 2010, 15:53

Като се доближа до въздухозаборника, от който диша двигателя се усеща мирис на газ. Все пак газта която впръскват инжекторите на ГИ се намира в смукателния колектор и като се изгаси двигателя, тази газ която е останала в него после излиза навън. А другата която е останала в цилиндрите си стои там и понеже повторното запалване става само на бензин двигателя върти докато я изчисти за да влезе бензин......поне по пътя на логиката аз така си го обяснявам. 8)

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от Alexi » 09 дек 2010, 16:43

като загасиш колата в смукателния тракт не остава газ ,нито в цилиндрите .. най вероятно някой от газовите инжектори не ти затваря добре и изпуска след като загасиш колата ,а пали по трудно щото по тази или друга причина се "удавя" само че с газ - сместа се обогатява прекалено ,а както знаем твърде богата смес се пали по трудно

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 09 дек 2010, 16:52

Принципно си прав и аз бих си помислил същото, само че има една лека разлика в случая - след престой от няколко часа мириса изчезва и двигателя пали както трябва, което означава че няма как да изпуска газ от някъде! В противен случай ще мирише постоянно на газ, винаги ще пали с повече въртене и газта в бутилката ще свършва доста бързо......а както знаеш разхода ми е много приличен дори с огромните 17-ки. Още трупам данни за разхода с зимните 15-ки, но само ще загатна че разхода много падна.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от tropper » 09 дек 2010, 18:05

Подкрепям версията на Alexi, като имаме предвид че клапана на бутилката (или в двигателния отсек) ти затваря добре и от бутилката газ не изтича, а тази газ която прави проблем се е намирала по тръбите от последния клапан до инжекторите, включително и в самия изпарител. Затова след известно време - след като се изпари газта - палиш нормално без да се дави колата.

Същия проблем има колегата ми с една метанова кола, но още не е оправено и не е 100% диагнозата.

Тука пишеха и колеги, които инсталират газови уредби, дано някой от тях погледне и се изкаже по въпроса.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от didon80 » 09 дек 2010, 20:29

Последни впечатления от преди малко - карах, след около 1 час запалих нормално. Също така това по-продължително въртене не се случва винаги(бяха ми казали че зависи в какво положение са застанали буталата в цилиндрите в момента на гасене на двиагтеля). Колкото до хипотезата за изпускане на газта само по тръбите от бутилката до инжекторите, бих го разбрал, но няма същите симптоми( когато се източи всичката газ от системата при последващо зареждане докато тя отиде от бутилката по тръбите в изпарителя и от там до инжекторите в момента в който компа прехвърля от бензин на газ, двигателя просто угасва!) - това съм го констатирал няколко пъти, когато съм ходил при газаджиите да ми настройват нивомера в бутилката.......

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от Alexi » 09 дек 2010, 20:41

към дюзите на ГИ трябва да се подхожда подозрително тъй като всички знаем цената на 1 истинска дюза ,а в ГИ за 1000 лв са включени 4 дюзи .. излиза че те са на безценица което определено се отразява на качеството им .. на познат изкараха 20к км и се скапаха нещо ,смениха му ги по гаранция
ЕДИТ: няма никакво значение как застават буталата в момента на гасене .. ЕКУ-то също не знае как са ,"научава" след като види липсващите зъби на маховика като завъртиш на стартер т.е. мотора винаги стартира по един и същ начин

Потребителски аватар
tonyfireman
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?

Мнение от tonyfireman » 09 дек 2010, 22:37

kimimg написа:... сутрин пълните газ на 20 градуса през деня температурите стигат 35-38градуса, предполагам вече сами можете да си направите сметката какво налягане ще стане в бутилчицата ако е пълна на 100%. По тоз повод гърмят и битовите бутилки. ... :D:
Никой не гледа вместимост на битова бутилка и не отчита, че през годините на дъното и се натрупва утайка, т.нар газ-конденз. Така вместо да събира 20 л събира 17 примерно От това и става "препълване". После, после... Не гърмят, а започва да избива от най-слабото място /на битовите бутилки е вентила/ течна фаза, която си търси ИЗ /източник на запалване/ и в най-добрия случай се пали на факел и постепенно пада налягането /кофти, ако факела е насочен към бутилката - допълнително и повишава температурата/, а в по-лошия загазова помещението. Факела може да бъде угасен, но преди това трябва да бъдат премахнати в близост всички ИЗ, за да не става по-кофти. В другия случай, ако не си намери веднага ИЗ става - бум при откриването му.
Хубавото на АГУ е че при този процес не се застрашават комшиите, които не са виновни и не знаят за неизправности и за препълване на бутилката. Ще изгори само колата на пътя. В апартаментите стават по-големи бели.
Черната перла

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта