Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Леле-леле. Голям смях, голямо чудо.
Аз пък никога няма да си купя дизел. Въпрос на вкус...

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Проблема е основно финансов. Бих си купил дизел, но само ако е нов, всеки знае че с годините и пробега се налага смяна на скъпи елементи по двигателя. Бензина в това отношение е по евтин за подръжка и като му сложиш ГИ забравяш че има дизелово гориво....... 

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Абе и нов да го купиш дизела,разликата в цената не си заслужава,защото е по скъп с 3-4000 лв.Докато ги изкараш от по-ниския разход на гориво....отиде 100-150000 км.И къде е далаверата?Пък след това почват едни инжектори,едни маховици....по N хиляди лева...Голяма далавера е дизела
То едно време може и да е бил,ама сега не е(с уточнението,че става въпрос за нов автомобил).Всеки си има собствено мнение по въпроса и това е безпредметен спор,но в темата все пак става въпрос за разходи при поставяне на газова уредба,а не кое гориво е по-изгодно.

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Ако си купиш tdci може и да имаш скъпи части и по-голяма вероятност за ремонт от tddi, но tddi го слагат от куп години и колкото по-нова е колата с него, толкова по-добре е доразработен. А и те бензините не правят проблеми, а с газовата надали подобрява надеждността им. 1 год. не съм си пипал и 1 нещо по tddi-то, а е на 175 000км. Ако не случиш бройка и бензина ще е чуплив, ако не пазиш и поддържаш елементарни неща след покупката - и бензина и дизела ще се чупят и хайде на големите суми. Няма безсмъртен двигател. Познат има а3 98 1.9 tdi 90hp -помпа-дюза като tddi-то - имат я от 8 години - над 150 000км са й навъртели, почти проблем с двигателя не са имали. А дори не карат бавно.
dimkar кое е големия смях, колко случая имаше на катастрофи, шофьора затиснат, но в съзнание - газовата уредба се подпалва и изгаря жив. Реалността е груба, дори да я отричаме, на магистралата Тир удари малко рено с газова, подпали се още в движение и изгоря целия тир и цялото рено - всичк изагинали. Кога дизел се самозапалва от дори лек удар в който иначр се оцелява? Това ли е голям смях? Един куп са случаите, това са фактите, не преувеличавам, че е опасна газовата, разрови се за какви потресаващи случаи си говорим. Да, никой никога не е застрахован, и с дизел, но едно е дизел, съсвем друго газ под налягане, при това aftermarket. ужасяващите случаи го потвърждават. В 2 идентични птп-та газова може да се запали/гръмне, дизел много трудно - почти невъзможно дори спрямо бенза - това ли е смеха.
Да, бензина е по-спортен не е като дизела с ограничени обороти, мощност в по-малък диапазон, тежка предница и т.н., но ако е до безопасност не бих карал всеки ден кола с газова, всеки подценява колко е опасна газовата уредба, не че не подценяваме и други неща, но това е сериозно. Ако имах повече пари за гориво, с удоволствие предпочитам бенз без газов, разбира се. Но при подобни доходи. Както и да е, всеки прави избор.
Не виждам голямата разлика на коли бенз и дизел 2ра ръка, особено някои. При новите да, има разлика но и тя варира, а и кой от четящите в тема за ГИ утре ещ си купи нова кола, да не се заблуждаваме, такъв ни е стандарта засега. 
dimkar кое е големия смях, колко случая имаше на катастрофи, шофьора затиснат, но в съзнание - газовата уредба се подпалва и изгаря жив. Реалността е груба, дори да я отричаме, на магистралата Тир удари малко рено с газова, подпали се още в движение и изгоря целия тир и цялото рено - всичк изагинали. Кога дизел се самозапалва от дори лек удар в който иначр се оцелява? Това ли е голям смях? Един куп са случаите, това са фактите, не преувеличавам, че е опасна газовата, разрови се за какви потресаващи случаи си говорим. Да, никой никога не е застрахован, и с дизел, но едно е дизел, съсвем друго газ под налягане, при това aftermarket. ужасяващите случаи го потвърждават. В 2 идентични птп-та газова може да се запали/гръмне, дизел много трудно - почти невъзможно дори спрямо бенза - това ли е смеха.
Да, бензина е по-спортен не е като дизела с ограничени обороти, мощност в по-малък диапазон, тежка предница и т.н., но ако е до безопасност не бих карал всеки ден кола с газова, всеки подценява колко е опасна газовата уредба, не че не подценяваме и други неща, но това е сериозно. Ако имах повече пари за гориво, с удоволствие предпочитам бенз без газов, разбира се. Но при подобни доходи. Както и да е, всеки прави избор.


- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
...май коментирате само на база "видяно по новините", демек - каквото искат да ви внушат новинарите!
Колко черни петна по асфалта (следствие на горял автомобил) сте видели докато пътувате? Доста, нали?
И само 1-2% са случаите, когато изгорелия автомобил е имал и газово.
Още повече е доста спорен въпроса от какво е гръмнала бутилката на такъв автомобил - щото се е запалила газта в двигателя, или бензина, пак там и взрив след достигане на огъня до бутилката. В 99% от случаите е второто...
Преди да повтаряте като папагали "послания от ефира" включете в действие главата си, със сигурност ще ви е по-полезна
Колко черни петна по асфалта (следствие на горял автомобил) сте видели докато пътувате? Доста, нали?
И само 1-2% са случаите, когато изгорелия автомобил е имал и газово.
Още повече е доста спорен въпроса от какво е гръмнала бутилката на такъв автомобил - щото се е запалила газта в двигателя, или бензина, пак там и взрив след достигане на огъня до бутилката. В 99% от случаите е второто...
Преди да повтаряте като папагали "послания от ефира" включете в действие главата си, със сигурност ще ви е по-полезна

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
По телевизията почти не дават птп-тата вече, от всестранни източници чета, и то само фактите, в 1 новина не пише - газовата уредба е опасна и подобни, което ти намекваш
По телевизията са толкова фактологични когато в рядки случаи дават нещо за птп, че не знам от къде си измисли, че натякват някакви идеи за газовите или изобщо различни идеи да натякват, това сега ли си го измисли 
За да стигне огъня до газовата, трябва да тръгне от някъде, дори на сиерата ми на 20години има система (лично при мое птп се доказа), която изключва бензиновата помпа при голямо притегляне в механичен(в случая, така си мисля) изклщчвател. Не знам кое е по-възможно при бензинова кола с газова при птп - огъня ако е тръгнал от двигателя да е от бензина, или от газовата, труден въпрос и не винаги с един отговор, но вероятно биха се свеждали до логичния отговор. Или ако пламъка е от другаде, дали ще е милион пъти по-добре с газова, нека се замисля.. И да, риска не е огромен при наличие на газова, от където и да тръгва пламък, дори да не е от изпарител/др. от системата в газ.уредба.
Или те колите ги правят при удар да се самозапалват, на euroncap всичките горят до една. Не е от afterarket горива под налягане.


За да стигне огъня до газовата, трябва да тръгне от някъде, дори на сиерата ми на 20години има система (лично при мое птп се доказа), която изключва бензиновата помпа при голямо притегляне в механичен(в случая, така си мисля) изклщчвател. Не знам кое е по-възможно при бензинова кола с газова при птп - огъня ако е тръгнал от двигателя да е от бензина, или от газовата, труден въпрос и не винаги с един отговор, но вероятно биха се свеждали до логичния отговор. Или ако пламъка е от другаде, дали ще е милион пъти по-добре с газова, нека се замисля.. И да, риска не е огромен при наличие на газова, от където и да тръгва пламък, дори да не е от изпарител/др. от системата в газ.уредба.

Или те колите ги правят при удар да се самозапалват, на euroncap всичките горят до една. Не е от afterarket горива под налягане.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Пич, вероятността да претърпиш ПТП е много по-голяма, отколкото да ти гръмне бутилката с газ. Но предполагам, че ти си караш колата и не ти пука за това. Така че стига приказвай хуморески. Това е тема за алтернативно гориво, а не за печки. 

- kimimg
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
- Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
тъй като се занимавам с газови съоражения искам да попитам тез които си мислят че газта е виновна за изгорелите автомобили. Газта е е под налягане в бутилката, която издържа на 50 атм налягане, и ако монтажа на газовата е направен както трябва си има скоростни и възвратни клапани, които затварят и отварят според случая (при спукване на тръба за газта те затварят газ не преминава) дебелината на газовата бутилка е около 2 мм(ако ме се лъжа) газовата инсталация на колата е затворена система, а бензиновата (дизеловата) отворена(има отдушници на резервоарите).
1 При запалване на нещо по колата (различно от гориво) кое ще се запали първо газта която е в бутилка и е затворена система или изпаренията от резервоара?
2 Да предположим че има открит огън кое ще издържи повече резервоара дето е като вестник спрямо бутилката за газ?(при такова нагряване резервоара гърми много бързо защото през отдушника започват да излиза доста сериозно количество пари, а дори и да е запушен отдушника кое е по дебело като материал)
3 При изтичане на гориво от резервоара и от газовата бутилка кое ще гръмне първо(запалка гърми ли като си палите цигарите)?
Според мен газта не е чак толков опасна ако е монтирана от някой който разбира и не е спестил нищо. Два пъти съм виждал как се палят коли и мога да кажа с чиста съвест че ако ви се случи(дано никога не става такава беля) дали сте с газ или не все тая колата я изписвате ама веднага
1 При запалване на нещо по колата (различно от гориво) кое ще се запали първо газта която е в бутилка и е затворена система или изпаренията от резервоара?
2 Да предположим че има открит огън кое ще издържи повече резервоара дето е като вестник спрямо бутилката за газ?(при такова нагряване резервоара гърми много бързо защото през отдушника започват да излиза доста сериозно количество пари, а дори и да е запушен отдушника кое е по дебело като материал)
3 При изтичане на гориво от резервоара и от газовата бутилка кое ще гръмне първо(запалка гърми ли като си палите цигарите)?
Според мен газта не е чак толков опасна ако е монтирана от някой който разбира и не е спестил нищо. Два пъти съм виждал как се палят коли и мога да кажа с чиста съвест че ако ви се случи(дано никога не става такава беля) дали сте с газ или не все тая колата я изписвате ама веднага
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
На Примерата ми бензиновият резервуар е пластмасов и се намира под задната седалка. В момента, в който разбрах това, спрях да пълня до горе. Така че ако газовата бутилка е опасна, не знам какво ще кажете за бензиновите коли. Или да караме само дизели... 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Интересува ме дали е нормално да се усеща мириз на газ от към смукателния тракт след като се загаси двигателя? Последващото запалване на бензин винаги става с повече въртене от колкото е нормално. Според мен остава някакво количество неизгоряла газ в момента на спиране на двигателя и тя е причина за въпросните симптоми! При вас как е?
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
didon80 написа:Интересува ме дали е нормално да се усеща мириз на газ от към смукателния тракт след като се загаси двигателя? Последващото запалване на бензин винаги става с повече въртене от колкото е нормално. Според мен остава някакво количество неизгоряла газ в момента на спиране на двигателя и тя е причина за въпросните симптоми! При вас как е?
Според мен не е нормално, нали говорим за ГИ. При мен няма мирис. Това с по продължителното въртене на стартера го има и при мен, но не мисля че има връзка с газта. Клоня към проблем с датчик колянов вал, но ме мързи да го сменя за проба.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
По принцип когато не е карана няколко часа пали веднага, също така ако съм я карал само на бензин и я спра и след малко пак запаля си е нормално. По-дългото въртене го има само след каране на газ и при повторно запалване! Може би при мен се усеща мирис понеже смукателния тракт е изведен на въздухозаборник в калника и от там свободно газта успява да излезе.....
-
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 15 май 2008, 09:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Колега, как усещаш откъде мирише?!? И моята наскоро се размириса, но колкото и да си завирах чушката под капака все не успявах да локализирам източника на миризма. Е...впоследствие се оказаха три източника - хвана ги газаджията с датчика. И все пак - може ли миризмата да е от друго място. А и къде ще се събере тази газ, заради която не можеш да запалиш?!?didon80 написа:Интересува ме дали е нормално да се усеща мириз на газ от към смукателния тракт
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Като се доближа до въздухозаборника, от който диша двигателя се усеща мирис на газ. Все пак газта която впръскват инжекторите на ГИ се намира в смукателния колектор и като се изгаси двигателя, тази газ която е останала в него после излиза навън. А другата която е останала в цилиндрите си стои там и понеже повторното запалване става само на бензин двигателя върти докато я изчисти за да влезе бензин......поне по пътя на логиката аз така си го обяснявам. 

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
като загасиш колата в смукателния тракт не остава газ ,нито в цилиндрите .. най вероятно някой от газовите инжектори не ти затваря добре и изпуска след като загасиш колата ,а пали по трудно щото по тази или друга причина се "удавя" само че с газ - сместа се обогатява прекалено ,а както знаем твърде богата смес се пали по трудно
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Принципно си прав и аз бих си помислил същото, само че има една лека разлика в случая - след престой от няколко часа мириса изчезва и двигателя пали както трябва, което означава че няма как да изпуска газ от някъде! В противен случай ще мирише постоянно на газ, винаги ще пали с повече въртене и газта в бутилката ще свършва доста бързо......а както знаеш разхода ми е много приличен дори с огромните 17-ки. Още трупам данни за разхода с зимните 15-ки, но само ще загатна че разхода много падна.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Подкрепям версията на Alexi, като имаме предвид че клапана на бутилката (или в двигателния отсек) ти затваря добре и от бутилката газ не изтича, а тази газ която прави проблем се е намирала по тръбите от последния клапан до инжекторите, включително и в самия изпарител. Затова след известно време - след като се изпари газта - палиш нормално без да се дави колата.
Същия проблем има колегата ми с една метанова кола, но още не е оправено и не е 100% диагнозата.
Тука пишеха и колеги, които инсталират газови уредби, дано някой от тях погледне и се изкаже по въпроса.
Същия проблем има колегата ми с една метанова кола, но още не е оправено и не е 100% диагнозата.
Тука пишеха и колеги, които инсталират газови уредби, дано някой от тях погледне и се изкаже по въпроса.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Последни впечатления от преди малко - карах, след около 1 час запалих нормално. Също така това по-продължително въртене не се случва винаги(бяха ми казали че зависи в какво положение са застанали буталата в цилиндрите в момента на гасене на двиагтеля). Колкото до хипотезата за изпускане на газта само по тръбите от бутилката до инжекторите, бих го разбрал, но няма същите симптоми( когато се източи всичката газ от системата при последващо зареждане докато тя отиде от бутилката по тръбите в изпарителя и от там до инжекторите в момента в който компа прехвърля от бензин на газ, двигателя просто угасва!) - това съм го констатирал няколко пъти, когато съм ходил при газаджиите да ми настройват нивомера в бутилката.......
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
към дюзите на ГИ трябва да се подхожда подозрително тъй като всички знаем цената на 1 истинска дюза ,а в ГИ за 1000 лв са включени 4 дюзи .. излиза че те са на безценица което определено се отразява на качеството им .. на познат изкараха 20к км и се скапаха нещо ,смениха му ги по гаранция
ЕДИТ: няма никакво значение как застават буталата в момента на гасене .. ЕКУ-то също не знае как са ,"научава" след като види липсващите зъби на маховика като завъртиш на стартер т.е. мотора винаги стартира по един и същ начин
ЕДИТ: няма никакво значение как застават буталата в момента на гасене .. ЕКУ-то също не знае как са ,"научава" след като види липсващите зъби на маховика като завъртиш на стартер т.е. мотора винаги стартира по един и същ начин
- tonyfireman
- потребител
- Мнения: 117
- Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
- Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Какви разходи да очаквам след монтаж на ГИ?
Никой не гледа вместимост на битова бутилка и не отчита, че през годините на дъното и се натрупва утайка, т.нар газ-конденз. Така вместо да събира 20 л събира 17 примерно От това и става "препълване". После, после... Не гърмят, а започва да избива от най-слабото място /на битовите бутилки е вентила/ течна фаза, която си търси ИЗ /източник на запалване/ и в най-добрия случай се пали на факел и постепенно пада налягането /кофти, ако факела е насочен към бутилката - допълнително и повишава температурата/, а в по-лошия загазова помещението. Факела може да бъде угасен, но преди това трябва да бъдат премахнати в близост всички ИЗ, за да не става по-кофти. В другия случай, ако не си намери веднага ИЗ става - бум при откриването му.kimimg написа:... сутрин пълните газ на 20 градуса през деня температурите стигат 35-38градуса, предполагам вече сами можете да си направите сметката какво налягане ще стане в бутилчицата ако е пълна на 100%. По тоз повод гърмят и битовите бутилки. ...
Хубавото на АГУ е че при този процес не се застрашават комшиите, които не са виновни и не знаят за неизправности и за препълване на бутилката. Ще изгори само колата на пътя. В апартаментите стават по-големи бели.
Черната перла
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта