газова за мондео

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 18 май 2006, 18:24

А верно ли ще се пръсне пласмасовия колектор? Моята вече успя да гръмне веднъж при палене. Очаквах че това когато се случи ще има някакви последсвия за пласмасовата тръба кото води сместа към колекторите, все пак е някаква тънка пласмаса нищо че имам кихалка сложена на нея. Мисълта ми е че колекторите трябва да са по-здрави от това тръбе и не би следвало да се потрошат те а именно тръбата.
Това са просто размишления. Разбира се не препоръчвам на някой да рискува и да се надява че при гърмеж няма да спука колекторите.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 18 май 2006, 18:37

като гледам ентусиазма но отговарящите следващия път и аз ще напиша с големи букви МОМИЧЕ :D

antoshka
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 18 май 2006, 14:17
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V
Status: Извън линия

Мнение от antoshka » 18 май 2006, 22:59

Благодаря на всички за инфото!!! ;;):
За моя радост намерих човек в Пазарджик, който маи ще се навие *00133* , утре имаме среща :D
Ще пиша като я сложа.Надявам се да не се сърдите ако понякога ви задавам много елементарни въпроси, но няма кой да ми обяснява. :((:
Като ме видят мъжете и ми казват че това не е за жени или че съм много малка(21 г. :P: )

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 19 май 2006, 10:57

Преди 5 години, като си внесох Скорпиото мислих да слагам газ, но се отказах. 1200 лв. за уредба и 800 за платинени жигльори ми се видя множко. Все пак от конюшната ще ми избягат конете и вместо 120 ще останат само 80-90. Сега сипвам 100 октана и се кефя. Изкачвам Витиня с 170-180 и дори чисто нови автомобили ми дишат праха. Абе FORD си е кола. Марка с над 100 годишна история. Някой да е чел къде са били тогава Мерцедес, Ауди или BMV.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 19 май 2006, 11:11

nikolovvd написа:... Все пак от конюшната ще ми избягат конете и вместо 120 ще останат само 80-90...BMV.
Това откъде го разбра? Някой ти каза?

Тогава и аз да кажа нещо - ако беше сложил АГУ конете ти щяха да са поне 130, а Витиня с 200 без проблем, напук на BMW-тата...

Пад в мощноста е относително понятие и зависи от настройките! АГУ-то може да се настрои да върви с по-малко коне, но пък дава много нисък разход, при това газ (пример - такситата), но пък може и да се настрои да не губи коне, ама тогава папа до 20% повече (газ)....

Лично аз разлика в мощността не си намирам, защото така ми е настоена и то преди повече от 3 години, но пък усещам ОГРОМНА разлика на...бензиностанцията :twisted:
Проста аритметика:
100км градско на газ - 9.90лв
100км градско Супер100 (с какъвто казваш че караш) - 20.60лв.
За мене това е разлика от почти 110лв месечно или 1000лв годишно и ми дреме на шапката с колко качват баирите BMW-тата.... нали тия пари не ми излизат от джоба :twisted:

antoshka
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 18 май 2006, 14:17
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V
Status: Извън линия

Мнение от antoshka » 19 май 2006, 11:22

Имам въпросче към "kEFi"
Трябва ли да кажа на този който ще ми монтира газовата да ми "избягат" кончетата или той си прави някакви стандартни настройки?Съжелявам за тези въпроси, но малко не съм в час с тези неща :oops: :oops: :oops: :roll:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 19 май 2006, 11:27

Те обикновено питат (или поне така трябва) как да я настоят - за икономично каране или да си е с мощност. Слагат газ-анализаточа и настройват дебита на газта и въздуха на празен ход, средни и високи обороти. В зависимост какво искаш...

antoshka
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 18 май 2006, 14:17
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V
Status: Извън линия

Мнение от antoshka » 19 май 2006, 13:15

мерси за инфото :D

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от TED » 24 май 2006, 01:41

Леле мале, не бях влизал повече от година във форума и понеже и аз си сложих АГУ на мондюто се забих право тук.....

@Brock Болно ми е като гледам как са ти монтирали АГУ-то, направо са се из.... на метеното. Нито се маха въздушният филтър, нито след монтажа при отворен капак се вижда каквато и да е част на уредбата. Изпарителя и клапана/филтър се монтират отдолу под акумулатора и до тях има достъп само изпод колата. По желание на клиента се маха грозният резонатор на входящите колектори, там дето е залепена табелката с конските сили. Скоро ще кача снимки на монтажа при мен.

@antoshka Монтира ли си АГУ? Ако не ще ти препоръчам момчетата от "Аутогаз център", намира се до КАТ Пловдив. Мои приятели работят там и те в извънработно време ми монтираха АГУ-то. Мога да уредя и за теб подобна процедура, като в сравнение с "нормален" клиент спестяваш около 50лв. от монтажа. Но даже и да минеш по каналния ред сервиза си е ОК.

Монтирах си преди повече от година (точно в най големия скок на бензина, а газта беше още евтина) напълно "обикновена" АГУ. Състои се от 30л. бутилка тип "пура" (турска, че е по-евтина, дълга точно колкото е широк багажника на мондюто), сонда/нивомер (Lovato, там не е хубаво да се икономисва), клапан/филтър (също италиански :D), изпарител с ел. управление (води се електрически изпарител и за разлика от вакуумния се управлява с ток. Марката е Zavoli, модела е някакъв с един винт за настройка в повече. Било полезно за автомобил като мондюто). Слагат се 4 "пльокалки"/клапана, съответно 2 на капака на филтъра, една на резонатора отдолу или ако се маха той на отворилата се дупка и една на plenum chamber-а (това е оребрената пластмасова кутия над дроселната клапа) но отстрани, а не както е при Brock отгоре.....

Колкото до впечатленията от АГУ-то мога само да се хваля. Като я монтирах "гръмна" 2-3 пъти но причината се оказаха дефектни кабели на свещите. Направо "светеха" на тъмно :D Подмених ги с такива на Bosch и от тогава всичко е ОК вече повече от 12000км. Колата върви като цяло по-добре на газ отколкото на бензин. Няма го всеизвестното "зачудване" при потегляне с подаване на пълна газ от празен ход, а мощността при високи обороти е като на бензин. Няма го и "клатенето" на мотора при движение с ниска скорост на висока предавка. Разхода на бензин ми е 8л/100км извънградско и 12л/100км градско. На газ тези стойности са +2л/100км. При "зверско" каране скачат с още +1л./100км.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

senna78
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2006, 21:47
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 16v 94г.
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от senna78 » 03 юни 2006, 22:04

Нов съм във форума ,но прочетох мненията за АГУ-то,аз имам MONDEO 1.8 16V 94г. монтирах му газ LOVATO ел.изпарител, симулатор и другите джаджи само на копчето не разбрах как или по-точно къде да свържа кабела за оборотите за автоматично превключване газ-бензин в описанието го дават да се навие около кабела на бубината /този който отива от бубината до средата на дистрибуторната капачка/ ,но при MONDEOTO няма бубина кажете къде да свържа този край на ключа ,благодаря предварително!

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от TED » 04 юни 2006, 01:09

Можеш да го увиеш на който и да е от кабелите, няма проблем ще работи, но не е красиво :D Другият вариант е да го закачиш директно към кабела от първичната страна на бобината. Не помня какъв цвят е но мога да погледна при мен, аз съм го свързал така.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 юни 2006, 09:31

senna78 написа:Нов съм във форума ,но прочетох мненията за АГУ-то,аз имам MONDEO 1.8 16V 94г. монтирах му газ LOVATO ел.изпарител, симулатор и другите джаджи само на копчето не разбрах как или по-точно къде да свържа кабела за оборотите за автоматично превключване газ-бензин в описанието го дават да се навие около кабела на бубината /този който отива от бубината до средата на дистрибуторната капачка/ ,но при MONDEOTO няма бубина кажете къде да свържа този край на ключа ,благодаря предварително!
Навий по 6 намотки на 2 съседни кабела (май бяха 1 и 4 цилиндър) и ще превключваш на около 2200-2300 оборота. Ако не е така - момента на превключване зависи от броя на намотките и чрез тях можеш да си го направиш както ти харесва...

senna78
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2006, 21:47
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 16v 94г.
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от senna78 » 06 юни 2006, 11:28

Мерси за отговорите,само неразбрах на двата заедно ли да навия 6 намотки /хващам двата заедно и навивам около тях/ или и на единия и на друдия по 6 намотки

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 юни 2006, 11:31

senna78 написа:Мерси за отговорите,само неразбрах на двата заедно ли да навия 6 намотки /хващам двата заедно и навивам около тях/ или и на единия и на друдия по 6 намотки
Последователно. Едно достатъчно дълго кабелче, навиваш първо на единия и след това на другия. Оставяш достатъчно междина за да не стоят напрегнати и изолираш.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта