Страница 1 от 1
АГУ за Galaxy производство до 2000 г.
Публикувано: 22 юни 2007, 18:20
от geo_cacher
Здравейте, колеги,
току-що се регистрирах тук, след като четох дълго мненията във форума.
Реших да си сложа на колата - Galaxy s 2-litrov DOHC dvigatel, 1997g. - АГУ (пропан-бутан). Първостепенно изискване при това е системата да бъде максимално надеждна. Тъй като живея в Германия, нямам възможност да извършвам на разумна цена ремонтни работи в немски сервизи. Те ще откажат да обслужат газова уредба, която не е инсталирана по техен стандарт. А и дори някой да се съгласи, цената ще бъде умопомрачителна. Затова е нужно системата, дори да даде някакъв лек дефект, да е възможно автомобилът да остане в движение, макар и само на бензин. Колата в момента е на оригинални 100 000 км. Имам намерението да я карам поне още толкова и затова за мен би си струвала и една по-голяма инвестиция. Въпросите са ми следните:
1. Предполагам, че Вие ще препоръчате
газов инжекцион за колата. Така ли е? И заслужава ли си? Неговата цена би била над 1500 лв, но макар, че още съм студент, съм готов да ги дам...
2. Говори се във форума за слабост на клапаните при по-нови модели двигатели и за проблема с пластмасовите всмуквателни тръби. Дали тръбите са платмасови ще проверя, но
дали клапаните на Галаксито са слаби??? 
Дано Вие да знаете.
3. Можете ли да ми препоръчате сервиз, където да се извърши поставянето на газова уредба? Има ли сервиз, където специалистите работят качествено, дори да не им висиш на главата, където ще извършат професионално нужната предварителна диагностика и ще проявят нужното внимание, за да не се налага още няколко пъти да се посещава сервиза?
Благодаря Ви предварително за отговорите и лек ден!
Публикувано: 22 юни 2007, 19:05
от lnd1
Мога да ти предложа нашите услуги

моля виж профила ми за да направим връзка

и да не стане реклама !
Мога да дам евро сертификати на системата и на монтажа за да не се притесняваш при експлоатацията на системата

. Моля пиши на ЛС или звънкай на GSM -a ! Успех
FLASHLUBE - система за допълнително смазване
Публикувано: 22 юни 2007, 20:26
от geo_cacher
Здравейте отново.
Прочетох една интересна информация в един немски форум за вграждане на газови уредби. В Германия също е извесетен проблема на някои автомобили с "meki" клапани. Но и за тази болка е намерена билка. Системата за допълнително смазване (и съответно охлаждане), наречена Flashlube. Сега понеже тук има много експерти и майстори и предполагам, че на тях тази система им е известна, няма да пиша повече, ако никой не прояви интерес. Споменавам термина, защото до сега не съм го срещал в този форум. Или не съм гледал като хората или е възможно Flashlube в БГ да се нарича по друг начин.
Поздрави, колеги!!!
Публикувано: 22 юни 2007, 21:14
от lnd1
Ми като дезодорант е ...... купих си го от Хърватска (по техните форуми пишат) та като дезодорант мина замина дали клапаните ми станаха по добри дали друго ..... ела ги виж ! Италянците го монтират на гъзарите ама ...... американска работа ! В БГ има куп такива само че флаш.... имат плочка като газовата та да влиза в колектора ...нещо като "дозатор" Честно да кажа нещо като нищо е ! Това е лично мнение ...поне покарах малко ...ха ха ха .. от хърватска през македония до нас ха ха ха
Публикувано: 22 юни 2007, 22:09
от geo_cacher
Здраейте отново, колеги,
получих една информация, която може да ни е от полза. Пратих email до отдел CRM в централата на Форд в Кьолн. От там ми казаха разбира се, че е много рисковано да се пригоди която и да е бензинова кола за работа на газ и че само в специализирани севизи на форд било безопасно и препорачително и бла-бла-бла... Аз обаче учтиво им казах в общи думи перефразирано, че съм "от стара коза теле" и да не ми ги разправят на мене тези, ами да ми кажат моля просто, дали вентилите на този модел Галакси (мисля, че понятието на български е клапан) са "меки" или не. Онзи ми каза: вижте сега, аз искам да Ви помогна, обаче ще направя уговорката, че информацията, която ще Ви дам е с напълно неофициален характер и не поемам никаква отговорност за нея.
Ето отговора:
Umrüstbar sind nur Motoren mit hydraulischem Ventilspielausgleich. (erkennbar am silbernen Ventildeckel) Von einer Umrüstung der Fordmotoren mit schwartzem Ventildeckel ist abzuraten, da die Ventile nicht Gasfest sind.
Hier sollten vorab ein gasfester Zylinderkopf montiert werden. (ist im Handel erhältlich) Hierfür ist aber der Kostenaufwand zu groß.
Betrifft Ford 16 V Motoren
Ето превода:
Да се модифицират за газ могат само мотори с хидравлично изравняване на отклонението, което се получава при движение на вентилите. Това ми е трудно да го преведа, защото не владея технически български. Отклонение или движение, в смисъл разхлабване. Противодействие на разхлабването чрез хидравлична система... Тези мотори се познават по сребърния капак на вентилите.... или клапаните там... Черният капак означава, че клапаните няма да издържат на налягането, причинено от по-високата температура на горене в сравнение с бензина. Другото не е важно.... Сега ме мързи да отида да погледна какъв ми е капакът на клапаните, но ще го направя тези дни...
Хайде със здраве...
Поздрави!!!
Публикувано: 25 юни 2007, 10:17
от kEFi
Това последното определено е интересно, в смисъл - покрива се с наши предположения (нямаме изгорели клапани)!
Колкото до въпроосите ти - ако колата ще се експлоатира споменатия от Вас период е по-разумно да монтирате газов инжекцион. Освен по-икономичното каране на LPG, газовия инжекцион е по-икономичен от стандартно АГУ от 10 до 20% (според стила на каране). Предполагам, че с другите подробности сте се запознали вече.
Избягвам да препоръчвам сервиз.
Публикувано: 25 юни 2007, 17:10
от geo_cacher
Здравейте отново, колеги,
исках да споделя с вас новата инфорамция която получих: Проблемът с клапаните според един инженер е следният:
Температурата на горене на бензин с
октаново число 95 (A95) е 1980°C стандартна стойност, при лошокачествени бензини може да има разбира се отколонения.
Температурата на изгаряне на пропан-бутан е 1920°C.
Термалната разлика идва от изгорелите газове. Бензинът не изгаря напълно, при него има винаги аерозолни капчици, които като цяло имат охлаждащо действие. LPG изгаря напълно, като температурата на изгорелите газове е с мин. 50 градуса по-висока от тази на бензина.
Затова в същност проблемът на нас ни е с изпусквателните клапани. Много производители, Форд е между тях, спестяват тегло и разходи по двигателя, като слагат тънки "гнезда" na клапаните. Как точно е понятието не знам, но под гнездо дано да разбирате какво искам да ви кажа. Клапаните се допират до тези гнезда за малки части от секундата и ако тези гнезда са тясни, се отдава малка, недостатъчна част от температурата, клапаните прегряват като бавано, но сигурно материалът се износва по-бързо отколкото с бензин и... ясно е какво става.
Един газов инжекцион със сигурност има много предимства, но като цяло той не променя температурата на изгаряне, което специално за проблема с вентилите не ни е от полза.
Дали старите двигатели DOHC s 85 kW имат здрави, твърди "гнезда" на клапаните не е ясно. Това се опитвам да разбера.
При всички положения обаче повредата на клапаните не става за едно каране от вкъщи до работата. Затова проблемът може да съществува в много коли, но да си остава скрит.
И въпреки това, да се кара на газ при всички положения си е изгодно, особено в България...
Публикувано: 25 юни 2007, 17:34
от geo_cacher
Забравих най-важното: Системата Flashlube е разработена за старите автомобили, предназначени да се движат с оловен бензин. Оловото смазва. Flashlube се опитва да го замести. Тази система не е евтина, но в Германия има много oldtimeri на богати собственици, те си монтирват Flashlube, за да си карат с безоловен.
Flashlube обаче смазвайки и охлажда. Това обаче не е официално доказано. И дали охлажда и изпусквателните клапани... Вие сами преценете. Факт обаче е, че много, да не кажа всички сервизи, които слагат газова на по-нови фордове, слагат и Flashlube. Просто в Германия са длъжни да дадът 2 години гаранция и "няма лабо". Закон за защита на потребителя и точка. 2 години. И много от тях, за да се презастраховат, слагат Flashlube. Oще повече, че парите не ги плащат от джоб механиците, ами идват от застраховки, а застрахователят проверява, дали вскичко е било монтирано като хората. И ако види, че и система за "охлаждане" е била монтирана, по-няма за какво да се хване и да откаже изплащане на застраховката...
Желязна система... Горкият механик се спасява от фалит...
Публикувано: 26 юни 2007, 09:23
от Атанас
Всичко, което си написал е много интересно. Продължавай да дерзаеш и ако получиш още някаква информация ще се радваме да я споделиш. За съжаление в България няма кой да ни отговори на тези въпроси. Интересувал съм се, питал съм и в Мотопфое, но получих само мълчание. Точно по тази причина си купих дизел

Преди да си купя мондеото се бях насочил към Галакси, но се отказах - има само два двигателя, и двата "малко екзотични".
От това, което съм чел, твоят двигател може да се конвертира на газ без проблеми.
Ако германските инженери са по-отзивчиви би ли ги питал, с какви клапани (производител) препоръчват подмяната на оригиналните - носят се легенди, че Форд предлага тази услуга. И още нещо, защо Форд предлагат за някои двигатели ВСМУКАТЕЛНО клапани за LPG.
Относно прегарянето на изпускателните клапани има още един момент - скоростта на горене на LPG и CNG е по-малка от колкото на бензин. От тук и изпускателните клапани термично са натоварени повече от колкото при работа на бензин.
Публикувано: 26 юни 2007, 13:49
от geo_cacher
Здравей, колега Атанас,
отговор на въпроса ти: За двигателите ZETEC има нормални клапани и клапани, предназначени за експлоатация с газ. Двигателят на стария Галакси обаче не е Зетек, моля поправете ме ако греша.
За двигател Зетек 1,8 16V номерът на "издръжливате на газ" цилиндрова глава е: XS7G-6C032-DA, FINIS: 1112885 . Дали понятието е цилиндрова глава пак не знам, но вие ме разбирате. Форд не предлага тази услуга, но тя се предлага от някои сервизи на Форд. Има разлика, от юредическа гледна точка форд и сервизите им нямат абсолютно нищо общо. Форд между другото залага в продуктовата си политика на двигателите на ЕТАНОЛ, така че за съжаление проблематиката с газта не е много на дневен ред.
Още една забележка: Много често хората се опитват да намалят разхода си на газ, като просто подават в горивната система по-малко.
Да вземем пропан(pri butan analogi4no): CH3-CH2-CH3. При ламбда = 1 (една идеална стойност) количеството кислород стига точно за пълното изгаряне на всички молекули пропан. Ако имаме повече кислород от необходимото, се получава повече вода от въгледореден диоксид. CO2 обаче има по/голям термален капацитет. Значи при еднаква темепература в цилиндрите, CO2 може да поеме повече енергия за всеки келвин отколкото водната пара би могла. Свободните молекули кислород ще се свържат преференциално с въглерода, отколкото с водорода, поради естествената си магнитна характеристика на атомно ниво. Ако се подава по-малко гориво, се стига до икономия, но и до по-високи температури, които скъсяват живота на двигателя. Затова с настройките не бива да се прекалява... Много хора в България премахват или подвеждат лабда системата с неизпитани стойности. Така контролът над ламбда коефициента се изпуска... До какво води това зависи от самия двигател в крайна сметка...
Аз просто се опитвам да разбера, дали клапаните на моя Галакси са достатъчно здрави за газов инжекцион. Защото е възможно, дори да не спестявам от контролни системи, пак да се повредят бързо клапаните. Отговор още нямам.
Публикувано: 26 юни 2007, 15:04
от Атанас
geo_cacher написа:Двигателят на стария Галакси обаче не е Зетек, моля поправете ме ако греша.
Не грешиш, действително не е Зетек. В този смисъл ти отговорих по-горе, че няма да имаш проблем с монтажа на АГУ, и съответно с клапаните.
Публикувано: 28 юни 2007, 18:09
от geo_cacher
Мерси, колега.
прав си. Не е Зетек, гледах сега спецификацията, двигателят е DOHC с електронна впръсквателна система SEFI.
Аз да попитам, че не знам. Какво наричате пълна инжекция? Защото при този моя двигател горивната смес се смесва външно и
не го водят немците "Direkteinspritzer - директен, непосредствен инжекцион", тъй като горивната смес просто се образува извън цилиндрите. Ако можете кратко да ми обясните, ще съм много благодарен.
Aз се колебая между две уредби за колата. И двете са италиански и известни, просто задължително е да е инсталирана популярна марка при мен иначе ако в Германия трябва да се извърши някакъв ремонт, никой няма и да ми отвори капака, ако не познава марката на уредбата вътре. Кво да правя... "Кот е тва е".
Двете са
1.
Landi Renzo LCS2 - полусеквенциална уредба, която често монтирват тук на шарани и галаксита. Ефтина, но... дали ще ми прави проблеми....
2.
Stargas Polaris - газов инжекцион, разлика в цените голяма и затова ако и полусеквенциалната ще ми върши работа, бих си спестил парите... kEFI ми препоръча газов инжекцион, обаче нали всички ние не намираме парите на пътя... Качество за мен е важно, но тя нали и ренцото трябва да е качествена....
Какво бихте ме посъветвали???
Публикувано: 29 юни 2007, 10:06
от Атанас
Колега, честно казано не знам от къде се е появил този термин "пълна инжекция"... Предполагам някой "мозък" е решил, че FUEL от FUEL INJECTION е едно и също с FULL, пък и звучи почти по един начин. Не знам как е на немски, но твоя мотор е точно FUEL INJECTION.
Не мога да ти дам съвет за уредбата, лично аз бих си сложил газов инжекцион - от него бих очаквал по-добър разход на гориво в сравнение с конвенционална уредба. Освен това, поне в България цената на газова с ламбда контрол е почти съизмерима с цената на газов инжекцион.
Flashlube
Публикувано: 26 окт 2007, 17:45
от flashlube
Здравейте Колеги,
Системата за допълнително смазване Flashlube, се предлага вече и в България. За повече информация тел. 0878 796465