Ел изпарител на карбураторен Двигател!

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Ел изпарител на карбураторен Двигател!

Мнение от TIN » 30 юли 2007, 15:09

Здр,
остана ми един изпарител LAndi Renzo, от предишната газова на мондеото, и ми се иска да го сложа на карбураторен двг ( двутактов вартбург), тъй като сегашния му ВМЗ не е никак добър....страшни проблеми с него...
Казаха ми че не можело...ел. новия а стария вакумен....( препоръчвало се за карбуратори)
Моля за съвет ?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 30 юли 2007, 15:18

Много се извинявам за въпроса, че не е много по темата...
Как слагаш газова уредба на двутактова машина... така де слагаш АГУ-то, а маслото как ще го добавяш към горивото!??? Щото доколкото си спомням в резервоара на вартбурга (и на трабанта) се сипва двутактово масло + бензен, в някакво съотношение (на нашия вартбург го даваха 1:50). Та ти как си решил въпроса със смазването на двигателя?

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 30 юли 2007, 15:24

Любо написа:Много се извинявам за въпроса, че не е много по темата...
Как слагаш газова уредба на двутактова машина... така де слагаш АГУ-то, а маслото как ще го добавяш към горивото!??? Щото доколкото си спомням в резервоара на вартбурга (и на трабанта) се сипва двутактово масло + бензен, в някакво съотношение (на нашия вартбург го даваха 1:50). Та ти как си решил въпроса със смазването на двигателя?
Вакума на мотора смуче масло от отделен резервоар според оборотите което регулирам с кранче....т.е .нагласям на пушене...вярвай ми почти не излиза пушек...има и друг начин....слага се помпа от мотор напр MZ и се зацепва за генератора, която нагнетява масло спремо оборотите отново...

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 30 юли 2007, 15:33

Браво :D щом работи, значи няма проблем.
А какво му пречи като изпарителя е електрически, казаха ли? Защото аз под ел изпарител разбирам че има ел.клапани по газовия тракт и те се отварят в зависимост трябва ли да работи на гоз двигателя или не. Ако е така просто сигнала за отваряне на клапана(ите) трябва да се подава може ли ръчно от бутон.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 30 юли 2007, 15:37

Любо написа:Браво :D щом работи, значи няма проблем.
А какво му пречи като изпарителя е електрически, казаха ли? Защото аз под ел изпарител разбирам че има ел.клапани по газовия тракт и те се отварят в зависимост трябва ли да работи на гоз двигателя или не. Ако е така просто сигнала за отваряне на клапана(ите) трябва да се подава може ли ръчно от бутон.
Не знам какво пречи!!!
Нам кво си смуквал двг-то като бил вакумен.....ама все си мисля да пробвам, но все пак да питам някой по опитен!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 30 юли 2007, 15:47

Въпрос на желание, всичко може да се направи. Разликата между двата изпарителя е само в управлението - при вакумния изпарителя започва да "пуска" газ, когато има вакум в смукателния колектор. При електрическия това става с помощта на ел.клапан. Електричския можеш да го включиш директно към +12V на бобината и всичко ще работи. Единствения неприятен момент е, че не трябва да дършиш колата на контакт без да работи двигателя. Малко по-сложен вариянт е да си направиш една схемичка, която да следи дали има импулси към бобината и когато има да включва клапана на изпарителя.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 30 юли 2007, 15:50

От моите познания, знам че при запалване, разреждането в смукателните колектори, предизвиква "включване" на изпарителя. Нямам предвид газовия клапан.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 30 юли 2007, 16:10

ewgeny написа:...
Точно това искам да кажа, не визирам газовия клапан, който е на течната фаза преди изпарителя.
Вакумния работи само когато има вакум в смукателния колектор.
Тази система при електрическия е реализирана с ел.магнит.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 30 юли 2007, 16:12

Лично съм виждал карбураторни автомобили с ел. изпарител.
Стандартно ел. изпарител си има клапан, който прекъсва подаването на газ, когато двигателя не работи- стига да е вързан както трябва.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 31 юли 2007, 10:48

Електричския можеш да го включиш директно към +12V на бобината и всичко ще работи.


Бобината ?
Коя бобина ?
Не се ли подава захр анпрежение от ключа на запалването?
т.е. да се прекъсва през ключа.....

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 31 юли 2007, 11:05

Предложих бобината, защото е при двигателя, можеш и от ключа :) , можеш и от захранването на газовия клапан. Идеалния вариянт е да сложиш логика, когато ключа ти е в положение "ГАЗ" да следи дали двигателя работи и тогава да подава захранване към изпарителя. Както споменах по-горе, неприятния момент е, че когато дадеш на контакт изпарителя се "включва" и започва да подава газ.

Инък от която искаш, Ханс имаше 3 бобини нали, или греша? :P

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 31 юли 2007, 15:20

Атанас написа:Предложих бобината, защото е при двигателя, можеш и от ключа :) , можеш и от захранването на газовия клапан. Идеалния вариянт е да сложиш логика, когато ключа ти е в положение "ГАЗ" да следи дали двигателя работи и тогава да подава захранване към изпарителя. Както споменах по-горе, неприятния момент е, че когато дадеш на контакт изпарителя се "включва" и започва да подава газ.

Инък от която искаш, Ханс имаше 3 бобини нали, или греша? :P
Има, има :)
Благодаря на всички за мненията!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ел изпарител на карбураторен Двигател!

Мнение от diesel1.6 » 02 авг 2007, 09:24

TIN написа: Казаха ми че не можело...ел. новия а стария вакумен....( препоръчвало се за карбуратори)
Моля за съвет ?
Че всички тук си караме с електрически изпарители на карбураторите.. вакуумните са по-рядко срещани - който си купи нов, обикновено е електрически.
Не се занимавай с тези 'газаджии'

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tropper » 02 авг 2007, 09:47

На Жигулата бях с електрически и не съм имал проблеми. Управлението отваряше клапана като се даде на контакт и ако до няколко секунди не запали двигателя го спираше.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
mugurdi4
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11
Местоположение: София,България
Status: Извън линия

Мнение от mugurdi4 » 26 яну 2008, 23:17

Еми то и аз май съм с ел изпарител...по това което разбрах като дам на контакт ми пуска газ...и не тр да я държа на контакт без да паля, че дави...значи може :P
Създаден да бъде
FORD!

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 193 госта