Страница 1 от 2
Реших се да минавам на метан
Публикувано: 05 авг 2007, 21:35
от pantata
Често пътувам, от средата на март от както съм с мондеото съм навъртял 12 000 км, смятам да си продължавам със същите темпове и започва да ми идва солено на бензин колкото и да е икономична колата. Ще си бъде с пълен инжекцион и там някви регулатори, абе всичко както си трябва, даже вече съм решил къде да слагам уредбата. Въпроса ми е какви са минусите на метана, четох доста от раздела, но повечето отзиви са за газ. Какви проблеми да очаквам освен по изпускателната система?
ПП: Някой има ли лични наблюдения от разхода на метан при този двигател? Като се позамисля разликата с газта няма да е много голяма, а цената на бутилките+подсилване на задницата ще се избива дълго време.
Публикувано: 06 авг 2007, 11:56
от V_A_N_K_A_T_A
Теодоре,не знам,дали е най-правилното решение

Метана май още не е достатъчно разпространен и използван тук.В Димитровград май имаше метан станция,обаче.

Знам,че бутилките са доста тежки-от порядъка на около 200кг. и това не е за пренебрегване.Чувал съм,че вече има и карбонови бутилки,но те са май много скъпи все още....

Един газов инжекцион няма ли да е по-добър за сега,не знам

Публикувано: 06 авг 2007, 12:07
от jlpetkov
и аз мисля като V_A_N_K_A_T_A
по добре бате да туриш един газов инжекцион и да забравиш за въпроса с метана...
Публикувано: 06 авг 2007, 12:14
от cenzor
pantata написа:Никой ли няма на метан тука

Пусни в търсачката
http://www.clubford.org/forum/search.php" onclick="window.open(this.href);return false; думата метан и чети, има темички с плюсовете и минусите.
Публикувано: 06 авг 2007, 20:07
от pantata
Ами рових доста из търсачката и всички се колебаят м/у газ и метан, аз съще донякъде се колебая все още. Към края на месеца като си ходя пак към Д-град ще реша на място какво да почват да слагат. Все още клоня към метана. В Д-град, Ст. Загора, Н.Загора, Сливен и Бургас си има метан станции, аз по тоя път карам предимно. Цената му е доста стабилна откакто е навлязъл, разбрах че тя се определя от държавата, а не от Лукоил. Докато газта си варира и зимно време разликата с бензина някак си е малка. До преди 3-4 месеца не помислях изобщо за газ, защото икономията на 100 км не беше повече от 2 лева, докато сега е почти двойна. А метана е още по-евтин. Бутилките майната им, багажник колкото склад, а за тежеста едни тампони на пружините и заспива.
Публикувано: 07 авг 2007, 17:26
от gezmi
Аз имам метанова уредба и скоро мисля да я слагам.До сега беше на Пасат и съм много доволен.Пасата беше автоматик пълна инжекция 2000куб.см разхода ми беше 4лв. на 100км.Метан станции вече има на всеки 100км.Бутилката ми тежи 35кг и мога да мина извънградско около 140км.Няма какво да го мислиш, слагай метана.
Публикувано: 07 авг 2007, 17:30
от cenzor
gezmi написа:Аз имам метанова уредба и скоро мисля да я слагам.До сега беше на Пасат и съм много доволен.Пасата беше автоматик пълна инжекция 2000куб.см разхода ми беше 4лв. на 100км.Метан станции вече има на всеки 100км.Бутилката ми тежи 35кг и мога да мина извънградско около 140км.Няма какво да го мислиш, слагай метана.

Това е ужасно... 140км са ... много малко. Да не са 140
0 км?
През 100км малко не е вярно май -
ЕТО СПИСЪК НА МЕТАН СТАНЦИИТЕ В БЪЛГАРИЯ

Публикувано: 07 авг 2007, 21:05
от pantata
с такава бутилка е нормално да минава 140 км, разхода на метан обикновено се мери на килограм, 1кг=6л, аз си мисля за около 300 км с едно зареждане
Публикувано: 08 авг 2007, 10:54
от dimdonev
От 1 месец съм на метан. Много съм доволен за момента. Мондео 1.8 16
сложих бутилка 60л и с нея в града минавам около 130 км. за 9,80лв. Извънградско още не съм я пробвал. Не забелязвам разлика в мощността освен когато включа климатика

Публикувано: 08 авг 2007, 13:12
от gezmi
cenzor написа:gezmi написа:Аз имам метанова уредба и скоро мисля да я слагам.До сега беше на Пасат и съм много доволен.Пасата беше автоматик пълна инжекция 2000куб.см разхода ми беше 4лв. на 100км.Метан станции вече има на всеки 100км.Бутилката ми тежи 35кг и мога да мина извънградско около 140км.Няма какво да го мислиш, слагай метана.

Това е ужасно... 140км са ... много малко. Да не са 140
0 км?
През 100км малко не е вярно май ...
Вече има и в Пазарджик.Пък и по тая карта горе долу са на през около 100км.Ама няма значение
Бутилката ми не е голяма и затова минавам само толкова, не ечак такъв проблем, като се сетя че ми е евтино.
Публикувано: 08 авг 2007, 13:15
от ewgeny
и аз мисля като V_A_N_K_A_T_A
по добре бате да туриш един газов инжекцион и да забравиш за въпроса с метана...
Няма голям смисъл тъй като ивестицията ще се избива доста време, тйъ като разликата пропан-бутан със бенза е по-малка
Цената му е доста стабилна откакто е навлязъл, разбрах че тя се определя от държавата, а не от Лукоил. Докато газта си варира и зимно време разликата с бензина някак си е малка.
Горе долу вярно, но цената се определя по-скоро от Руснаците, и още по-точно от компанията доставчик,къде и Руското правителство има участие. Но факта, че при сегашно потребление, нефта е с ресурс 25-30 години (приблизителни данни), а метана около 100 год, е достатъчен като анализ за ръста на цените. Подчертавам за тези които не са наясно че метана няма никаква връзка с арабските страни и нефта. Пропан-бутана е тясно свързан с нефта, бензина и чалмите.
Публикувано: 08 авг 2007, 13:15
от gezmi
dimdonev написа:От 1 месец съм на метан. Много съм доволен за момента. Мондео 1.8 16
сложих бутилка 60л и с нея в града минавам около 130 км. за 9,80лв. Извънградско още не съм я пробвал. Не забелязвам разлика в мощността освен когато включа климатика

Колега с метанов инжекцион ли си или ти слагаха плочка.Би ли пратил малко снимки под капака, че тук в Сливен нещо се дурпат да ми я слагат заради пластмасовите колектори( ама май искат да ми продадат друга уредба и затова)
Публикувано: 09 авг 2007, 15:53
от TheWizard
gezmi написа:dimdonev написа:От 1 месец съм на метан. Много съм доволен за момента. Мондео 1.8 16
сложих бутилка 60л и с нея в града минавам около 130 км. за 9,80лв. Извънградско още не съм я пробвал. Не забелязвам разлика в мощността освен когато включа климатика

Колега с метанов инжекцион ли си или ти слагаха плочка.Би ли пратил малко снимки под капака, че тук в Сливен нещо се дурпат да ми я слагат заради пластмасовите колектори( ама май искат да ми продадат друга уредба и затова)
Да и аз се интересувам от снимки и от повечко информация защото и аз съм с Мондео 16в 1800 кубика. Интересува ме колега колко ти струваше уредбата с тази 60 литрова бутилка? Аз имам цена от фирмата на Любо Ганев, която е около 2000лв... и се колебая и аз дали метан да слагам, но клоня към него защото смятам да търкалям мондеото поне 2-3 години.
Публикувано: 09 авг 2007, 16:44
от gezmi
TheWizard написа:gezmi написа:dimdonev написа:От 1 месец съм на метан. Много съм доволен за момента. Мондео 1.8 16
сложих бутилка 60л и с нея в града минавам около 130 км. за 9,80лв. Извънградско още не съм я пробвал. Не забелязвам разлика в мощността освен когато включа климатика

Колега с метанов инжекцион ли си или ти слагаха плочка.Би ли пратил малко снимки под капака, че тук в Сливен нещо се дурпат да ми я слагат заради пластмасовите колектори( ама май искат да ми продадат друга уредба и затова)
Да и аз се интересувам от снимки и от повечко информация защото и аз съм с Мондео 16в 1800 кубика. Интересува ме колега колко ти струваше уредбата с тази 60 литрова бутилка? Аз имам цена от фирмата на Любо Ганев, която е около 2000лв... и се колебая и аз
дали метан да слагам, но клоня към него защото смятам да търкалям мондеото поне 2-3 години.
2000лв. са много според мен, на мен ми струваше 1200лв. (35л), с плочката,монтажа,аванс процесор и всичко е LandiRenzo, а скоро питах и ми казаха че бутилките са по 10лв. на литър.
Публикувано: 10 авг 2007, 14:04
от dimdonev
Здравейте! Извинявам се за закъснелия отговор. Това е моят ICQ-146-196-698, име: Димитър Донев.
Не е метанов инжекцион. Адванс процесор. Слагаха го в сервиза на фирмата, в която работя. Газаджиите са от хората на Желев, тоест тоя който държи първата метан станция във Варна. И аз се притеснявах аради пластмасовите колектори, но ме увериха, че няма да има проблеми. Дори не са сложили предпазен клапан ако гръмне. Снимки - ако остане време и се сетя. Бутилката е 60л и всичко с монтаж, узаконяване, и т.н. ми излезе 1560лв. 60 лв. заради външното зареждане. Оказа се,че повечето зареждат под предния капак. Дадох я сутринта и вечерта я взех и отидох да заредя. На другия ден само я настроиха. Казаха, че тези двигатели се държали много добре с метан, което за момента си е вярно и според мен. На мен ми направиха малка отстъпка в цената, но дори и за 1650 пак е добре мисля. Тежи около 60кг. което си е 1 човек. Да не говорим, че на комбито е подсилено окачването. Нямам търпение да го пробвам до София

Сега се сетих и за една смешка. От сайта на Любо Ганев видях партньорите му за Варна. И почнах да звъня наред. И първият им въпрос: " Защо метан?"
Господ да пази от такива партньори

Публикувано: 11 авг 2007, 09:19
от gezmi
Супер след няколко дни и аз си слагам метана.
Публикувано: 13 авг 2007, 12:05
от grgeorgiev
Здравейте пичове,
И аз започнах да се зарибявам по идеята за метана.
Бихте ли ми изпратили някаква информация (ако може с лични впечатления) за сервизи, поставящи метанови уредби в София.
Другото, което ме интересува са тези олекотени ( композитни) бутилки.
Някой знае ли каква е разликата в цената между тях и стандартните?
Публикувано: 14 авг 2007, 10:20
от dimdonev
Разликата в цените е огромна. И аз си мислех за тях, но като разбрах, че 2000лв няма да ми стигнат и повече не питах. Били от кевлар. Много здрави и леки, нооо ............................
Публикувано: 14 авг 2007, 13:49
от grgeorgiev
Колеги, потърсих малко информация относно самовъзпламеняването на въглеводородите. Повода да търся беше, че твърде често се споменават пластмасовите колектори, когато се говори за газови уредби (в няколко различни теми и форуми). Та аз реших да проверя как стоят нещата със самовъзпламеняването.
Попаднах на следния сайт
http://www.firesandexplosions.ca/hazard ... _fuels.php
На този сайт има една хубава диаграма на температурата на само възпламеняване в зависимост от дължината на въглеводородната молекула.
Изводите са, че при леките въглеводороди ( метан, етан) температурата на самовъзпламеняване е по-висока, отколкото при по-тежките ( тези, от които се състоои бензина). По средата е порпан - бутана.
С цифри - метана се възпламенява при 530 градуса целзий.
Аз не мисля, че при нормалните режими на работа в колекторите се достига такава температура.
За сравнение при пропана и бутана тази температура е малко над 450 градуса.
Би следвало да очакваме с около 70 градуса по-голям запас до детонация, ако използваме метан.
Все още не съм открил информация (в цифри) как влияе налягането, но мисля, че влянието не е много значимо.
Среща ли ли сте информация за това как се управлява рзхода на гориво при обикновените метанови уредби (не инжекционните).
Публикувано: 14 авг 2007, 14:52
от madboy
grgeorgiev написа:...............
Все още не съм открил информация (в цифри) как влияе налягането, но мисля, че влянието не е много значимо.
.......................
Тези клапи, които слагат на колекторите на какъв принцип действат? Отварят при повишаване на температурата или при голямо налягане?
Т.е. то се получава детонация.