Страница 1 от 2
АГУ
Публикувано: 12 мар 2005, 21:33
от камино
Много хора са ми казвали, че ако сложа АГУ на Мондеото (94г. 1.8 16V) ще му съсипа двигателя.
ИМА ЛИ ПО НЕ МАЛКО ИСТИНА И ЗАСЛУЖАВА ЛИ СИ!!!

Публикувано: 13 мар 2005, 01:17
от cossy
На газ това ще стане по-бързо определено, но все паке необходим доста голям период от време за да стане...
Re: АГУ
Публикувано: 13 мар 2005, 09:31
от sharp
камино написа:Много хора са ми казвали, че ако сложа АГУ на Мондеото (94г. 1.8 16V) ще му съсипа двигателя.
ИМА ЛИ ПО НЕ МАЛКО ИСТИНА И ЗАСЛУЖАВА ЛИ СИ!!!

Ако газовата е сложена правилно,с необходимите устройства-електронни и механични-няма начин да скапеш двигателя по-бързо.Проблемни са по-новите Мондеа,мисля след '99,заради проблеми с клапаните и гнездата им,но и за тях има решение във вид на добавка(не доибавка

)
Моята газова е слагана в Италия преди около 4 години,а аз съм навъртял с нея около 35000 км.Състоянието на двигателя не е променено,доколкото може да се разбере чрез диагностични процедури.
Най-важното е да има предпазен или няколко такива клапана,а състоянието на свещите и кабелите за високо напрежение да е перфектно.Останалото...майсторите на газови си знаят.Ако желаеш,все пак,ще ти опиша как и какво се слага се слага,като елементи,за да не те 'мотаят' газовите 'специалисти'
А,забравих- при извънградско 110-120- разход около 8,3,в по-натоварен трафик до 9. И върви в ниски обороти повече от на бензин, а във високи-еднакво с него

Публикувано: 13 мар 2005, 11:19
от cossy
Aз знам, че самата газ е кофти за двигателя... може и да бъркам

Публикувано: 13 мар 2005, 14:25
от sharp
cossy написа:Aз знам, че самата газ е кофти за двигателя... може и да бъркам

Споменах,че само клапаните са малко по-натоварени термично,но издържат без проблем, сметнати са и за по-голямо натоварване.Единствения по-интересен недостатък е че корозират по-бързо ауспусите,ама и това е малко относително.
Дразни ме това,че дори добри майстори на газови като видят пластмасовия интейк и вдигат ръце-аууу то като гръмне и става страшно.Мондеото има едно голямо предимство-дебитомера е VAF-тип,а не с въздушна клапа и също няма MAP-сензор.Така че с използване на подходящи предпазни клапанчета на всмук.колектор нещата се оформят напълно безопасно.Ламбда-контрола е много препоръчителен,ама моето съм го карал близо година с изключен контрол и нямаше никакви проблеми(иска прецизна настройка и изправен изпарител,разбира се).
Re: АГУ
Публикувано: 14 мар 2005, 10:10
от Любо
sharp написа:
А,забравих- при извънградско 110-120- разход около 8,3,в по-натоварен трафик до 9. И върви в ниски обороти повече от на бензин, а във високи-еднакво с него

под "по-натоварен трафик" имаш предвид градско ли? Кажи как си успял да смъкнеш разхода до 9/100. За извънградското съм съгласен, но градското ми е над 13/100
И още един въпрос - как да разбера имам ли ламбда контрол като карам на газ (газовата дойде монтирана, а колата е от холандия...)
Re: АГУ
Публикувано: 14 мар 2005, 20:41
от sharp
Любо написа:sharp написа:
А,забравих- при извънградско 110-120- разход около 8,3,в по-натоварен трафик до 9. И върви в ниски обороти повече от на бензин, а във високи-еднакво с него

под "по-натоварен трафик" имаш предвид градско ли? Кажи как си успял да смъкнеш разхода до 9/100. За извънградското съм съгласен, но градското ми е над 13/100
И още един въпрос - как да разбера имам ли ламбда контрол като карам на газ (газовата дойде монтирана, а колата е от холандия...)
Имах предвид натоварен извънградски трафик-сещаш се-някой умрял Пасат се кандилка със 100 по пътя,а зад него 15 коли.Ръгаш 3-та,4-та и ... всички са история
Градският разход е мнооооого разтегливо понятие,затова не съм споменал.Тежестта на купето си казва думата в града,за съжаление.
За ламбда-контрола-99 процента имаш,защото колата е дошла от Западна Европа,а там май са задължителни.Как да провериш-погледни изпарителя и виж къде е маркуча,дето отива към смесителя.Ако е с Л.К. трябва да забележиш стъпков мотор(такова едно никакво) с няколко(обикновено 4) кабела,закачен на този маркуч.Всъщност кажи марката на газовата,понеже има и с дозатори на самия изпарител. Също има и една кутия с кабеляци към нея(не емулатора за дюзите) носеща марката на изпарителя.
Кажи марката,пък ще видим...
Публикувано: 15 мар 2005, 10:05
от Любо
Ми честно да ти кажа само веднъж ми казаха марката на газовата (в един сервиз, в Лозенец) и не го запомних много добре

. Започваше с "Б", но не е BRC, беше поне с 5-6 букви... Доколкото разбрах изпрителя на тия газови е кофти за ремонт или поне по нашенско не им допада на газаджиите да ги правят...
Знам че на изпарителя има едно клапанче (мисля, че е с електомагнит), което отвреме на време заклинва и трябва да се свали и да се почисти, защото газта ни не е много чиста и там се натрупва мръсотия... това незнам дали ще е полезно за идентифицирането на уредбата...
Но ще погледна за тия кабели, които спомена и ще ти кажа има ли ги. Само че началото на следващата седмица (най-вероятно), защото до тогава няма да имам нет

И аз имам АГУ проблем в момента ...
Публикувано: 05 апр 2005, 13:29
от legato
Моята газова е Виалле, внесена с колата от Холандия преди 4 години, но не знам газов инжекцион ли е, ланда сонда ли ползва ...
та от известно време насам не са ми наред оборотите на празен ход, когато карам на газ - по време на движение като изключа от скорост и те падат на около 200, 300 оборота и колата гасне.
В началото мислех, че е от стъпковото електромоторче за празните обороти, но НА БЕНЗИН този проблем НЕ съществува!
Значи е нещо друго и то е само, когато се кара на газ ... мембрани, изпарител ... не знам, ще трябва да проверя някъде ...
АГУ
Публикувано: 06 апр 2005, 15:15
от vk8
Здрсти на всички. Аз лично не съм чул някой да е "скапал" двигател от това, че е карал с газ, а вие? Наистина много хора го твърдят, но газови уредби се монтират от много време а такива случаи май липсват, така че едва ли има нещо вярно.

Re: АГУ
Публикувано: 06 апр 2005, 17:32
от racer11
vk8 написа:Здрсти на всички. Аз лично не съм чул някой да е "скапал" двигател от това, че е карал с газ, а вие? Наистина много хора го твърдят, но газови уредби се монтират от много време а такива случаи май липсват, така че едва ли има нещо вярно.

аз лично съм виждал 2 счупени клапана от газ

но на лада. за други коли наистина нито съм чувал нито съм виждал
Публикувано: 08 апр 2005, 18:32
от greek
във портала даже има една статийка дето пише че дори е по добре със газ защото не отмивала маслото от цилиндрите както бензина и по такъв начин се удължава даже живота на ДВГ-то

Публикувано: 09 апр 2005, 19:41
от pepy1
май някой те е мешнал

лично аз не съм привърженик на газта
не разбирам много от ДВГ но от познанията ми по химия знам че температурата на горене на газта е по висока от тази на бензина (газта като гори е синя -над1000 градуса)а ако един мотор е направен за работа на по ниска температура а работи при по висока ТИ прецени
Публикувано: 09 апр 2005, 20:34
от sharp
Май почваме да се въртим в омагьосан кръг,а

Публикувано: 09 апр 2005, 21:17
от pepy1
май има нещо такова

като чели печели дизела
Публикувано: 11 апр 2005, 12:06
от greek
Мислиш ли че метана изгаря при по-ниска температура...

Публикувано: 11 апр 2005, 14:22
от pepy1

100%

но аз мислех че става дума за пропан-бутан
Публикувано: 11 апр 2005, 23:52
от greek
Ако желаеш,все пак,ще ти опиша как и какво се слага се слага,като елементи,за да не те 'мотаят' газовите 'специалисти'
Ами Sharp не е лошо да ги опишеш тия елементи набързо че и мен живо ме интересува
Публикувано: 18 апр 2005, 23:57
от sharp
Нещо нямам време тия дни,пък и мнооооооого бавно го зарежда този портал
Ето с какво е оборудвана моята газова-бутилка тип гума;газов клапан и изпарител ,намиращи се в дясната предна част на двигателния отсек(по посока на движ.); смесител,разположен точно над дросела,като част от първия се намира в пластмасовата кутия над др.кл.;ВАЖНО--4-ри предпазни клапанчета,завити на всмукателния колектор и близо до дюзите за бензина. Казвам важно,защото концепцията с един предпазен клапан по-нагоре по "течението" не дава добри резултати.Какви се предлагат по магазините-не знам.
Сега и електрониката- за дюзите е необходим емулатор,понеже Мондито е със секвенционална инжекция и не става с едно реле за всички дюзи.Пък и самодиагностичната система предполагам ще "забележи "прекъснате дюзи и ще отчете код за неизправност.Моят емулатор е някакъв италиански-PITAGORA мисля,но няма значение марката.Спецовете знаят.
Почти задължително е да се ползва ламбда-контрол.Така се свежда до минимум риска от гърмене и се решава проблема с "лъженето" на компа за сместта.Тука е и спорния дори за мен момент-дали има нужда от ламбда-симулатор. Ламбда-компа на газовата ми не знам точно как е свързан,защото има две системи на връзване,но нямам време да ги поогледам.
Всъщност като си помисля по-добре да не давам акъл кое как щото съм забелязал,че като казвам на някой направи го така,той го прави по съвсем друг начин и после ме изкарва мен виновен що съм дал съвет така и така да стане нещо.
Лично аз мога да си нагодя колата и без което и да е електронно у-во по газовата,ама да ви казвам на вас да го правите-нееее.Не искам някоя ваша или моя грешка да ми тежи на съвестта

Публикувано: 19 апр 2005, 13:36
от greek
Всичко това е много добре , но не се ли доближаваме със всичките тези устройства към цената на руския ГИГ (а и не на последно място да не забравяме техниката на майсторското изпълнение...)
Тя работата май отива на кантар
