Как си палите колите през зимата - на газ или на бензин?
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 07 сеп 2007, 02:31
- Модел на автомобила: Orion 1.4CVH, 75hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Как си палите колите през зимата - на газ или на бензин?
Как си палите колите през зимата - на газ или на безнин?И защо?
Имам предвид това има ли някакво значение за живота на двигателя?Когато е мн студено някои хора казват: Пали я първо на бензин и като загрее преминавай на газ.Аз моята в студеното време си я паля на газ с дръпнат смукач и за около 5 мин докато позагрее връщам смукача и няма проблеми.Не гасне.Е при вас едва ли има смукач за дърпане ,но какво мислите ?
Имам предвид това има ли някакво значение за живота на двигателя?Когато е мн студено някои хора казват: Пали я първо на бензин и като загрее преминавай на газ.Аз моята в студеното време си я паля на газ с дръпнат смукач и за около 5 мин докато позагрее връщам смукача и няма проблеми.Не гасне.Е при вас едва ли има смукач за дърпане ,но какво мислите ?
Последна промяна от Mugen на 13 ное 2007, 10:11, променено общо 1 път.
- tata1971
- потребител
- Мнения: 243
- Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
палене
Зимата задължително паля на бензин.Ако ми се случи да съм я забравил на газ след запалването изчаквам от 1 до 3 минути/зависи от външата температура/ на място без да форсирам двигателя.И след това отплавам
.

Наесен с песен в К1.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Принципно се препоръчва палене на бензин и преминаване на газ при затопляне на антифриза. При преминаването на газта от течно в газообразно състояние се поглъща енергия. При наличие на топъл антифриз това става безпроблемно. Другия случай създава риск и предпоставка за обледеняване на изпарителя и съответното замръзване на мембраните. Които пък губят основните си свойства и следва проблемна работа на газ (прекъсване, ниска мощност, глъхнене, висок разход). Естествено, че системата проработва и при директно палене на газ (ако и на който запали), но това не означава, че няма последствия върху изпарителя - просто се проявяват в по-късен етап, което пък зависи от много фактори (качество на изпарител, на мембрани, на инсталация, на режим на работа и т.н.)...
Това изяснява ли въпроса?
Това изяснява ли въпроса?
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега, Кefi ти го е обяснил много добре.
Не виждам проблем да палиш на бензин и след това да обръщаш на газ, по-добре 50 лв. за бензин отколкото всяка година мембрани или изпарител както ти пишат в горния пост (там е написано за 3г, но не вярвам да издържат толкова). Те бакшишите нямат и бензинова помпа и си палят и карат само на газ, но те не си спират колите и винаги антифриза им е топъл.
Ако това е колата от подписа със сигурност ще имаш и проблеми с "вървенето" ако палиш само на газ и ще се почнат защо ми гасне, защо няма обороти и т.н., ако са ти сложили ръчно превключване по-добре си сложи автоматичен превключвател ако не ти се занимава ти да превключваш.
Не виждам проблем да палиш на бензин и след това да обръщаш на газ, по-добре 50 лв. за бензин отколкото всяка година мембрани или изпарител както ти пишат в горния пост (там е написано за 3г, но не вярвам да издържат толкова). Те бакшишите нямат и бензинова помпа и си палят и карат само на газ, но те не си спират колите и винаги антифриза им е топъл.
Ако това е колата от подписа със сигурност ще имаш и проблеми с "вървенето" ако палиш само на газ и ще се почнат защо ми гасне, защо няма обороти и т.н., ако са ти сложили ръчно превключване по-добре си сложи автоматичен превключвател ако не ти се занимава ти да превключваш.
- jasonsmith
- потребител
- Мнения: 338
- Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ми, кво да ви кажа. мойта газова е втора употреба, не е ясно колко км са и били навъртени преди да я монтирам. До момента(около 36000 км.) и близо 2.5 години, не съм имал никакви проблеми с гзовата, нито с вървенето на бензин...(пу пу). В интерес на истината, почти винаги карам и паля на газ, тъй като съм с ръчно ключе, и почти винаги забравям да го превключвам като гася колата. Единствения проблем, който е възможно да се получи, поне това което аз имам като информация, е че замръзва изпарителя и че няма да може да запали докато не се размрази ако изгасне, и втория проблем е бензиновата помпа- необходимо е да работи поне веднъж дневно, за да не клеяса. Да чукна на дърво, все още не ми се е случвал нито един от изброените два проблема...
относно проблем на двигателя, мисля че не би трябвало да му се случи каквото и да било ...
относно проблем на двигателя, мисля че не би трябвало да му се случи каквото и да било ...
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Ако палите сутрен на газ и така карате и си мислите че ви идва по малко като пара много се лъжете KEFI по горе описа случая глям разход и др. относно замръзването зависи от това как ви е свързан дали има голям дебит Ф 16мм. или е свързан от отоплението на смукателните тръби е тогава нема начин да не замръзне също така като се свързва трябва водата да върви в него от долу-нагоре а не обратно
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не съм компетентен, но ако нямаш проблеми и както сам пишеш може да си позволиш разход 18-20 на сто разход, карай.
Имам познати които си палят и карат само на газ, при много студено време си заливат и изпарителя с топла вода и пак карат, кво ще стане нови мембрани и чистене на изпарителя и караш.
И моя разход не е малък зимата 13-14 градско, но предпочитам 10л. бензин на две седмици за каране когато е много студено пъвият 1-2 км., отколкото разправията с майстори.
Имам познати които си палят и карат само на газ, при много студено време си заливат и изпарителя с топла вода и пак карат, кво ще стане нови мембрани и чистене на изпарителя и караш.
И моя разход не е малък зимата 13-14 градско, но предпочитам 10л. бензин на две седмици за каране когато е много студено пъвият 1-2 км., отколкото разправията с майстори.
- jasonsmith
- потребител
- Мнения: 338
- Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Горе писах принципно за какво иде реч.
На кой какво му става е друга тема с нееднозначен отговор.
Смяна гумички и тем подобни принципно не е проблем, но могат да доведат до подобни състояния http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14207" onclick="window.open(this.href);return false; примерно.
Аз се водя от принципа - щом даден чарк му е предписано да работи еди как си, стремя се да го правя така, защото след всяка намеса на БГ майстори обикновено нещата тръгват на зле....
Може да си харча по 20 кинта на месец за бензин, но АГУ-то ми не е пипано откакто е сложено (2002), разхода е стабилен, работи си перфектно и на бензин. Мен това ме устройва! 2002 разход градско 10.5-12.5/100, сега е приблизително същия, при условие че задръстванията са n пъти по-големи....
Все пак колите са си ваши - правете с тях това, което Ви е угодно!
Поздрави!
На кой какво му става е друга тема с нееднозначен отговор.
Смяна гумички и тем подобни принципно не е проблем, но могат да доведат до подобни състояния http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14207" onclick="window.open(this.href);return false; примерно.
Аз се водя от принципа - щом даден чарк му е предписано да работи еди как си, стремя се да го правя така, защото след всяка намеса на БГ майстори обикновено нещата тръгват на зле....
Може да си харча по 20 кинта на месец за бензин, но АГУ-то ми не е пипано откакто е сложено (2002), разхода е стабилен, работи си перфектно и на бензин. Мен това ме устройва! 2002 разход градско 10.5-12.5/100, сега е приблизително същия, при условие че задръстванията са n пъти по-големи....
Все пак колите са си ваши - правете с тях това, което Ви е угодно!
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Зависи от конструкцията на изпарителя дали ще има някакви проблеми - някои стари са се повреждали.ewgeny написа:Добре де, щом има толкова компетентни, защо никой не ми отговаря на въпроса, какво освен платаната се разваля или износва или подлежи на смяна и т.н.
За самия двигател е по-добре да се пали на газ, за да се ибегне работата на преобогатена смес, замърсяването на маслото и отмиването на масления слой по цилиндъра.
Лично аз винаги си карам само на газ. Карам на антифриз и не замръзва изпарителя. Сегашният ми е еммегаз на 100-150000 км, с две смени на мембраните за десет години.
Когато запаля на газ, гледаам да не харча много гориво една две минути - докато загрее малко. Не подавам рязко газ, натискам съвсем леко педала и карам на по-високи обороти няколкостотин метра или направо си я форсирам леко на място, за да циркулира повече антифриз през изпарителя. При -5, -10 градуса внимавам за изпарителя към минута, не повече.
Маслото ми е с цвета на новото в шишето. То и карбуратора не работи, така, че гаранция - бензинови сажди в мотора няма.
Дори и изправен инжекцион не си запазва маслото така добре.
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Как си палите колите през зимата - на газ или на бензин?
Не само през зимата, а през цялата година си паля и карам на газ със Фиестата(понеже нямам друг изборMugen написа:Как си палите колите през зимата - на газ или на безнин?И защо?

Когато я взех не работеше добре, гореше 10/100 бензин, трудно палеше и гаснеше. Карба си беше заминал тотално. Два месеца по - късно сложих АГУ втора употреба. От тогава, вече повече от 4 години, колата се кара и пали само на газ. Мембрани не са сменяни, пали винаги. Разход, по - висок от 6,5-7/100 газ не съм отчел. Имах и една Брава 1,4 моно с ръчно ключе. Също се караше само на газ. Дори на газ палеше значително по - лесно, може би защото сложих бенз.помпа - менте. Според мен компа на една кола като свикне на газ - карай, пали, гаси само на газ. Твърдя го от личен опит. Някои от вас със сигурност ще иска да ме обори, но... фактите говорят.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта