Страница 1 от 2
Как си палите колите през зимата - на газ или на бензин?
Публикувано: 13 ное 2007, 06:10
от Mugen
Как си палите колите през зимата - на газ или на безнин?И защо?
Имам предвид това има ли някакво значение за живота на двигателя?Когато е мн студено някои хора казват: Пали я първо на бензин и като загрее преминавай на газ.Аз моята в студеното време си я паля на газ с дръпнат смукач и за около 5 мин докато позагрее връщам смукача и няма проблеми.Не гасне.Е при вас едва ли има смукач за дърпане ,но какво мислите ?
Публикувано: 13 ное 2007, 06:56
от jordj
Аз винаги паля на бензин.Оставям поне някоя секунда да поработи на бензин и тогава потеглям.При достигане на 2000 оборота тя автоматично се прхвърля на газ.А това са ми още някоя и друга секунда-100-200 метра.
Публикувано: 13 ное 2007, 08:45
от schrack
По принцип няма значение на какво палиш важното е 10-те мин. на какво ще бъде BENZ / LPG желателно е да е на BENZ , колата и на минус 20градуса ще запали на газ но после става в РИ мама.................
Публикувано: 13 ное 2007, 09:47
от L&R
На газ при карбураторите ми е кошмар превключването, иначе на I си е добре да поработи на бенз.
Публикувано: 13 ное 2007, 10:10
от Mugen
E те това е въпроса защо 1 на бенз.Ясно тези с моно и пълните инжекции превключването им ства автоматично ОК.Ама каква е вредата за двг като се пали студено на газ.Пак казвам трябват ми 5 мин да загрее от там нататък вс е Ок.
"но после става в РИ мама.............."

палене
Публикувано: 13 ное 2007, 10:17
от tata1971
Зимата задължително паля на бензин.Ако ми се случи да съм я забравил на газ след запалването изчаквам от 1 до 3 минути/зависи от външата температура/ на място без да форсирам двигателя.И след това отплавам

.
Публикувано: 13 ное 2007, 11:12
от orlinm
добре е да поработи 1-2 минути на бензин, иначе е възможно да замръзне изпарителя ако е голям студ.
Публикувано: 13 ное 2007, 11:19
от kEFi
Принципно се препоръчва палене на бензин и преминаване на газ при затопляне на антифриза. При преминаването на газта от течно в газообразно състояние се поглъща енергия. При наличие на топъл антифриз това става безпроблемно. Другия случай създава риск и предпоставка за обледеняване на изпарителя и съответното замръзване на мембраните. Които пък губят основните си свойства и следва проблемна работа на газ (прекъсване, ниска мощност, глъхнене, висок разход). Естествено, че системата проработва и при директно палене на газ (ако и на който запали), но това не означава, че няма последствия върху изпарителя - просто се проявяват в по-късен етап, което пък зависи от много фактори (качество на изпарител, на мембрани, на инсталация, на режим на работа и т.н.)...
Това изяснява ли въпроса?
Публикувано: 13 ное 2007, 12:06
от L&R
Ако проблема е само в изпарителя, какъв е проблема на 3г. нов

Публикувано: 13 ное 2007, 12:20
от vladislav
Колега, Кefi ти го е обяснил много добре.
Не виждам проблем да палиш на бензин и след това да обръщаш на газ, по-добре 50 лв. за бензин отколкото всяка година мембрани или изпарител както ти пишат в горния пост (там е написано за 3г, но не вярвам да издържат толкова). Те бакшишите нямат и бензинова помпа и си палят и карат само на газ, но те не си спират колите и винаги антифриза им е топъл.
Ако това е колата от подписа със сигурност ще имаш и проблеми с "вървенето" ако палиш само на газ и ще се почнат защо ми гасне, защо няма обороти и т.н., ако са ти сложили ръчно превключване по-добре си сложи автоматичен превключвател ако не ти се занимава ти да превключваш.
Публикувано: 13 ное 2007, 13:52
от ewgeny
Добре аз паля на газ, защото на бензин не работи колата, но пали без проблем. Да кажем че мембраните ги смених преди по-малко от година, но разхода ми градско в момента е около 18-19. Какъв друг проблем може да има по изпарителя, че да дава такъв разход?
Публикувано: 13 ное 2007, 16:47
от Mugen
Благодарско на kEFi. =D>: Сега вече ще си паля на бензин

Публикувано: 13 ное 2007, 17:05
от jasonsmith
ми, кво да ви кажа. мойта газова е втора употреба, не е ясно колко км са и били навъртени преди да я монтирам. До момента(около 36000 км.) и близо 2.5 години, не съм имал никакви проблеми с гзовата, нито с вървенето на бензин...(пу пу). В интерес на истината, почти винаги карам и паля на газ, тъй като съм с ръчно ключе, и почти винаги забравям да го превключвам като гася колата. Единствения проблем, който е възможно да се получи, поне това което аз имам като информация, е че замръзва изпарителя и че няма да може да запали докато не се размрази ако изгасне, и втория проблем е бензиновата помпа- необходимо е да работи поне веднъж дневно, за да не клеяса. Да чукна на дърво, все още не ми се е случвал нито един от изброените два проблема...
относно проблем на двигателя, мисля че не би трябвало да му се случи каквото и да било ...
Публикувано: 14 ное 2007, 09:28
от schrack
Ако палите сутрен на газ и така карате и си мислите че ви идва по малко като пара много се лъжете KEFI по горе описа случая глям разход и др. относно замръзването зависи от това как ви е свързан дали има голям дебит Ф 16мм. или е свързан от отоплението на смукателните тръби е тогава нема начин да не замръзне също така като се свързва трябва водата да върви в него от долу-нагоре а не обратно
Публикувано: 14 ное 2007, 09:55
от ewgeny
Добре де, щом има толкова компетентни, защо никой не ми отговаря на въпроса, какво освен платаната се разваля или износва или подлежи на смяна и т.н.
Публикувано: 14 ное 2007, 10:17
от vladislav
Не съм компетентен, но ако нямаш проблеми и както сам пишеш може да си позволиш разход 18-20 на сто разход, карай.
Имам познати които си палят и карат само на газ, при много студено време си заливат и изпарителя с топла вода и пак карат, кво ще стане нови мембрани и чистене на изпарителя и караш.
И моя разход не е малък зимата 13-14 градско, но предпочитам 10л. бензин на две седмици за каране когато е много студено пъвият 1-2 км., отколкото разправията с майстори.
Публикувано: 14 ное 2007, 10:33
от jasonsmith
Аз си мисля че отговора е ясен:
1. Бензиновата помпа клеясва
2. Гумички на изпарителя
Други съществени проблеми няма, аз поне така мисля...
Публикувано: 14 ное 2007, 11:44
от kEFi
Горе писах принципно за какво иде реч.
На кой какво му става е друга тема с нееднозначен отговор.
Смяна гумички и тем подобни принципно не е проблем, но могат да доведат до подобни състояния
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14207" onclick="window.open(this.href);return false; примерно.
Аз се водя от принципа - щом даден чарк му е предписано да работи еди как си, стремя се да го правя така, защото след всяка намеса на БГ майстори обикновено нещата тръгват на зле....
Може да си харча по 20 кинта на месец за бензин, но АГУ-то ми не е пипано откакто е сложено (2002), разхода е стабилен, работи си перфектно и на бензин. Мен това ме устройва! 2002 разход градско 10.5-12.5/100, сега е приблизително същия, при условие че задръстванията са n пъти по-големи....
Все пак колите са си ваши - правете с тях това, което Ви е угодно!
Поздрави!
Публикувано: 14 ное 2007, 21:53
от diesel1.6
ewgeny написа:Добре де, щом има толкова компетентни, защо никой не ми отговаря на въпроса, какво освен платаната се разваля или износва или подлежи на смяна и т.н.
Зависи от конструкцията на изпарителя дали ще има някакви проблеми - някои стари са се повреждали.
За самия двигател е по-добре да се пали на газ, за да се ибегне работата на преобогатена смес, замърсяването на маслото и отмиването на масления слой по цилиндъра.
Лично аз винаги си карам само на газ. Карам на антифриз и не замръзва изпарителя. Сегашният ми е еммегаз на 100-150000 км, с две смени на мембраните за десет години.
Когато запаля на газ, гледаам да не харча много гориво една две минути - докато загрее малко. Не подавам рязко газ, натискам съвсем леко педала и карам на по-високи обороти няколкостотин метра или направо си я форсирам леко на място, за да циркулира повече антифриз през изпарителя. При -5, -10 градуса внимавам за изпарителя към минута, не повече.
Маслото ми е с цвета на новото в шишето. То и карбуратора не работи, така, че гаранция - бензинови сажди в мотора няма.
Дори и изправен инжекцион не си запазва маслото така добре.
Re: Как си палите колите през зимата - на газ или на бензин?
Публикувано: 15 ное 2007, 00:05
от msotiroff
Mugen написа:Как си палите колите през зимата - на газ или на безнин?И защо?
Не само през зимата, а през цялата година си паля и карам на газ със Фиестата(понеже нямам друг избор

)
Когато я взех не работеше добре, гореше 10/100 бензин, трудно палеше и гаснеше. Карба си беше заминал тотално. Два месеца по - късно сложих АГУ
втора употреба. От тогава, вече повече от 4 години, колата се кара и пали
само на газ. Мембрани не са сменяни, пали винаги. Разход, по - висок от 6,5-7/100 газ не съм отчел. Имах и една Брава 1,4 моно с ръчно ключе. Също се караше само на газ. Дори на газ палеше значително по - лесно, може би защото сложих бенз.помпа - менте. Според мен компа на една кола като свикне на газ - карай, пали, гаси само на газ. Твърдя го от личен опит. Някои от вас със сигурност ще иска да ме обори, но... фактите говорят.