Страница 1 от 1
Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 03 фев 2008, 01:30
от chadart
Здравейте колеги,
нов съм в сайта но моля да ми помогнете със съвет. Мисля да сложа метанов инжекцион на колата си - Форд мондео 2.0 16 v 2002 г е Двигателят е DURATEC-HE. Приятел автомонтьор ми каза че горели клапани - имал клиент с форд пак мондео но по старичък и редовно му сменял клапани. Също така съм чувал че зависело от колата как ще понесе газ.
Тук прочетох, че за Mondeo след 1997 не е препоръчително газ. Но за ZETEC двигатели за DURATEC пак ли е така?
Въпроса ми е ако някой е слагал на такъв форд метанов инжекцион какви са му впечатленията? Как може загубата на мощност да се намали до минимум, защто искам да карам евтино, но все пак да карам

145 коня е колата.
Пропан-бутана по добро решение ли е?
Благодаря ви предварително.
Публикувано: 15 фев 2008, 23:13
от tonio128
Със сигорност на някой японски двигатели имаха такъв проблем с клапаните както и за двигателите със директно впръскване на горивото в горивната камера (заради инжекторите).
Но за зетеците немислия че е така. аз познавам човек със ГИ на 1.8 16V вече повече от 30 хиляди няма проблеми никакви колата лети..
Ако слагаш метан ще ти излиза по ефтино от колкото на пропан бутан почти на половина и няма да имаш проблеми със клапаните но ще си я спънеш със сигърност. Препоръчвам ти да и сложиш ТАП (ако ти позволява двигателя) на метан задължително щом искаш да върви, даже и на пропан бутан на някой коли им слагат (точно заради клапаните май) иначе почти няма да имаш разлика в динамиката на пропан бутан със или без него.
Публикувано: 16 фев 2008, 07:02
от dimitardima
Какво е ТАП?
Публикувано: 16 фев 2008, 08:50
от isoiso
На Зетек от 98г със сигурност прегарят клапани, всеки газаджия ще ти го каже. Моя Форд го карам вече 100000км на газ, но е 97г. Все пак да смениш клапаните заедно със смяната на една гарнитура не е голяма философия, слагаш си някакви да не са оригинални и нямаш проблеми. А за Дуратек не знам въобще дали ще имаш някакъв проблем. За мен газта е по-добрата алтернатива от метана,
най-вече заради това че уредбата е лека и колата влиза с по-голяма скорост в завоите

Re: Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 13 мар 2008, 19:48
от dido4ep
chadart написа:Здравейте колеги,
нов съм в сайта но моля да ми помогнете със съвет. Мисля да сложа метанов инжекцион на колата си - Форд мондео 2.0 16 v 2002 г е Двигателят е DURATEC-HE. Приятел автомонтьор ми каза че горели клапани - имал клиент с форд пак мондео но по старичък и редовно му сменял клапани. Също така съм чувал че зависело от колата как ще понесе газ.
Тук прочетох, че за Mondeo след 1997 не е препоръчително газ. Но за ZETEC двигатели за DURATEC пак ли е така?
Въпроса ми е ако някой е слагал на такъв форд метанов инжекцион какви са му впечатленията? Как може загубата на мощност да се намали до минимум, защто искам да карам евтино, но все пак да карам

145 коня е колата.
Пропан-бутана по добро решение ли е?
Благодаря ви предварително.
Приятел моят най-искрен съвет е :"МЕТАН".Няма по-добро алтернативно гориво хем евтино хем полезно за двигателя пък и екологично чисто.Аз крам на метан вече 2 години и нямам никакви проблеми,ама наистина никакви.Както ми монтираха уредбата до ден днешен нищо не съм пипал по нея.А сам виждаш какво става с уредбите на пропан бутан,виж колко хора се оплакват в този форум а да не ти казвам колко хора с подобни проблеми има.Слагай си метан и да ти е мирна душата......а ,и яко каране те чака

За мощност бих те посъветвал да си сложиш аванс процесор и нямаш ядове с мощността,защото почти няма разлика с бензина(да не казвам че няма никаква разлика).Този аванс процесор срува между 140 и 180 лв.Това е от мен

Re: Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 12 апр 2008, 20:38
от rotury
За какво служи аванс процесора и как действа?От къде мога да си го купя?/за Галакси?
Re: Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 13 апр 2008, 13:29
от isoiso
Метана вече е 1,30 въобще не се занимавайте с глупости, слагай ГИ.
Re: Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 14 апр 2008, 10:57
от schrack
rotury написа:За какво служи аванс процесора и как действа?От къде мога да си го купя?/за Галакси?
За Галакси няма........случайно ако я монтираш някаде ивън България може и да ти сложат
Re: Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 16 апр 2008, 22:12
от dido4ep
rotury написа:За какво служи аванс процесора и как действа?От къде мога да си го купя?/за Галакси?
аванс процесора служи за даване на предварение на искрата в цилиндрите,тъй като метана има по-голяма детонация и се запалва по-рано от бензина,затова се дава малко предварение на искрата,за да се възпламени преди буталото да е достигнало ГМТ(горна мъртва точка).Така нямаш загуба на мощност и почти няма разлика във вървенето от бензина.Можеш да си го купиш от сервиза където ти слагат уредбата.

Re: Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 17 апр 2008, 09:06
от Mondeo18TDI96
dido4ep написа:...,тъй като метана има по-голяма детонация и се запалва по-рано от бензина,затова се дава малко предварение на искрата,за да се възпламени преди буталото да е достигнало ГМТ(горна мъртва точка).Т ...
само дето .... е точно обратното
понеже гори по-бавно - се пали по-рано !
не знам на какво викаш "тъй като метана има по-голяма детонация " - по-голямото октаново число означава точно обратното: по-големи
антидетотационни свойства
по-въпроса: тука brock се е постарал да Ви светне:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=23&t=2290
Re: Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 18 апр 2008, 09:06
от schrack
Браво на него =D>: постарал се е
Re: Моля за съвет Метан или пропан-бутан
Публикувано: 18 апр 2008, 14:35
от meltin
isoiso написа:Метана вече е 1,30 въобще не се занимавайте с глупости, слагай ГИ.
Даже е 1,35. Определено който трябва да прави избор сега по-добрия вариянт е пропан-бутан, има много повече станции, майстори, по-сериозен пробег.