газ на форд focus 2.0 16v
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 апр 2008, 14:31
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
газ на форд focus 2.0 16v
какъв модел инжекцион е подходящ за фокус 2.0 16v. Моля за мнение по въпроса
Благодаря
Благодаря
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
Тоя въпрос го задай на газаджията. Щом си се насочил към инжекцион ще стане, само намери и добър монтаж.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 апр 2008, 14:31
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
Става въпрос за софия.има много различни мнения, но за Fokus 2.0 16v.почти няма .може да не рискувам с газ
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
От доста време гледам мнения за газовата конверсия на Фокус. Какво съм прочел до момента:
- Форд са произвели малка серия Фокуси на газ/бензин за Обединеното кралство основно. Базирани са на 1,8 двигателя, който е сходен с 2,0 с единствена разлика обема на цилиндрите. Тези Фокуси са със следното означение отзад.

Двигателят изглежда така

а бутилката е на мястото на резервната гума

На таблото до основния комбиниран прибор има уред за количеството газ.

Друга особеност е наличието на вратички за резервоар и от двете страни на автомобила - едната за газ, другата - за бензин. С едно зареждане изминава около 270 километра на газ.
Може би най-важният факт е че за двигателя са използвани подсилени клапани (1131988 и 1228872) и легла (глава - 1112885/1135489) - този двигател по принцип е от т.нар. lean burn engine, т.е. с бедна смес, а газта няма охлаждащите и смазващи свойства на течните горива. Защо Форд са сложили такива клапани, а не са оставили стандартните ако те са ОК на газ - отговорът мисля че е ясен.
Това не означава, че Фокусът няма да върви на газ и със стандартните си клапани - ще върви. Мой приятел, който монтира газови уредби от известно време и чете доста (за разлика от повечето майстори) ми показа таблица на двигателите, на които не се препоръчва слагане на газ (без значение инжекцион или обикновена). Там е и Фокусът, както и всички Тойоти / Лексус например. Очакваният пробег при такива коли е около 80000км (нова), или 50000км при стар двигател. След това са възможни проблеми с клапаните.
Това е едната страна на въпроса. Чел съм и мнение на собственик на Фокус 1,4, който е минал 120000 км на газ и няма проблеми. Знам, че и във форума има хора с газифицирани Фокуси, които са доволни. Едва ли някой от тях обаче има толкова голям пробег - ще е интересно да се чуе мнение от първа ръка след 50000+ километра...
Чел съм, че има и някакви джаджи, които впръскват смазваща течност в колекторите и по този начин се заобикаля проблемът с прегарянето, но не мога да ги коментирам.
Дали пък да не се направи тема за Фокус на газ във всичките му варианти на двигатели?
- Форд са произвели малка серия Фокуси на газ/бензин за Обединеното кралство основно. Базирани са на 1,8 двигателя, който е сходен с 2,0 с единствена разлика обема на цилиндрите. Тези Фокуси са със следното означение отзад.

Двигателят изглежда така

а бутилката е на мястото на резервната гума

На таблото до основния комбиниран прибор има уред за количеството газ.

Друга особеност е наличието на вратички за резервоар и от двете страни на автомобила - едната за газ, другата - за бензин. С едно зареждане изминава около 270 километра на газ.
Може би най-важният факт е че за двигателя са използвани подсилени клапани (1131988 и 1228872) и легла (глава - 1112885/1135489) - този двигател по принцип е от т.нар. lean burn engine, т.е. с бедна смес, а газта няма охлаждащите и смазващи свойства на течните горива. Защо Форд са сложили такива клапани, а не са оставили стандартните ако те са ОК на газ - отговорът мисля че е ясен.
Това не означава, че Фокусът няма да върви на газ и със стандартните си клапани - ще върви. Мой приятел, който монтира газови уредби от известно време и чете доста (за разлика от повечето майстори) ми показа таблица на двигателите, на които не се препоръчва слагане на газ (без значение инжекцион или обикновена). Там е и Фокусът, както и всички Тойоти / Лексус например. Очакваният пробег при такива коли е около 80000км (нова), или 50000км при стар двигател. След това са възможни проблеми с клапаните.
Това е едната страна на въпроса. Чел съм и мнение на собственик на Фокус 1,4, който е минал 120000 км на газ и няма проблеми. Знам, че и във форума има хора с газифицирани Фокуси, които са доволни. Едва ли някой от тях обаче има толкова голям пробег - ще е интересно да се чуе мнение от първа ръка след 50000+ километра...
Чел съм, че има и някакви джаджи, които впръскват смазваща течност в колекторите и по този начин се заобикаля проблемът с прегарянето, но не мога да ги коментирам.
Дали пък да не се направи тема за Фокус на газ във всичките му варианти на двигатели?
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
"а газта няма охлаждащите и смазващи свойства на течните горива" - само това като прочета и ми става ясно, че тоя който го е писал си няма понятие от двг.
Бензина може би охлажда докато изгаря и най-вече смазва горивната камера!?!! аз си мислех, че двг от изгаряне на гориво загряват и че ги смазва маслото (което няма ама никаква работа в горивната камера) И сега? Смях. 



- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
http://irishcar.com/focusbifuelbtn.htmisoiso написа:"само това като прочета и ми става ясно, че тоя който го е писал си няма понятие от двг.![]()
![]()
Цитирам и колегата, писал в другата тема за Фокус на газAnd components such as valves and valve seats have been hardened so that they can operate with gaseous fuel that has neither cooling or lubricating qualities.
g.taskov написа:Колега Маринов слагай газ но или газов инжекцион или с ламбда контрол за да можеш оптимално да регулираш
обема въздух бензин.Изчетох доста неща и писах къде ли не в чужбина.Да има проблем с клапаните на зетека но не очайващ.От май 1998г. до октомври 1998г.на мондео пък сигурно и на други коли са качвани така наречените олекотени зетеци.Каква е разликата -биелите са по-тънки, буталата по-къси ,на клапаните долу при чашките стеблото е по-тънко с 1.1 мм.Аз попаднах на такъв мотор и съответно правих основен ремонт.При изгарянето бензина изгаря около 80- 85 процента остатъка излиза навън като минимално смазва и охлажда клапаните.Газта изгаря 100 процента и няма това свойство .Затова зетеците преди 1998г. нямат проблем с газта.Защото по-големия обем метал абсорбира повече топлина.
Лечението на тази болест е да се постави допълнителна установка която е елементарна и не изисква допълнително обслужване това е Флаш Лубе- дозатор вкарва смазваща течност за смазване и охлаждане на клапаните.Системата струва около 100 лв. ,а с 1 л. течност за смазване стига за 10000км.и струва 30 лв.ВГермания всички коли от миналата година които карат на алтернативно гориво са задължени да го имат , това ме информира мой приятел от Хамбург.Така че слагай газ но със допълнителна разтоварваща клапа против гърмежи, инсталация с ламбда котрол/аз карам с такава/ или ГИ и системата за смазване и аз съм сигурен че ако експлоатираш мотора правилно без да го прегряваш или претоварваш няма да имаш проблем.
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
Както и да е не ми се спори. Двигателите на газ са "специално" пригодени
ако кажат, че уредбата им е като другите(което е почти сигурно, че не е тяхна разработка) с какви очи ще те одрусат 3пъти повече пари
Американците имат една поговорка "Като кажеш на някой 100пъти, че е прасе той почва да грухти." Като чуеш една и съща глупост 100пъти става истина . . . Нищо не прави бензина освен яки нагари и е пет пъти по-мръсно гориво, а че на Зетек след 98г клапаните са калпави тва е ясно. И с газ и без газ след 10-на години са дроб.


- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
Никога не съм карал на газ (изключвам за малко служебни бараки) и нямам особени познания относно това гориво - не мога да споря. Не знам и доколко е авторитетно списанието Irishcar, но там беше единствената по-подробна статия за заводски газифицирани Фокуси. Все пак си мисля, че Форд нямаше да слагат други клапани (всеизвестни циции са), ако не са открили проблем (без значение дали газта/бензина имат или нямат смазващи свойства). Всъщност това е, което интересува колегата.
Личното ми (пристрастно) мнение е, че двулитров Фокус на газ е извращение.
Личното ми (пристрастно) мнение е, че двулитров Фокус на газ е извращение.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 апр 2008, 14:31
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
здравейте колеги, като чета всички теми за газ на фокусите и за клапаните си мисля- ако поне веднъж в месеца се кара на бензин по 100- 200км....,няма ли да се смазват клапаните и поне малко да се удължи живота им след като бензина имал друго изгаряне?
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
аз съм с ГИ и всеки ден докато загрее се кара на бензин, което средно на ден е около 8км.(2*4). проблем има (май) когато се кара много км само на газ, когато се кара извън града. "чувал" съм че на 400 км само на газ е добре да се кара 40км на бензинrey написа:здравейте колеги, като чета всички теми за газ на фокусите и за клапаните си мисля- ако поне веднъж в месеца се кара на бензин по 100- 200км....,няма ли да се смазват клапаните и поне малко да се удължи живота им след като бензина имал друго изгаряне?
- FoCuSsS2000
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
- Местоположение: пресвета София
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
Аз лично никога не бих сложил газ или метан на моя фокус.
Извинявай ,ама ако си търсил икономична кола ,за какво аджеба си си купил 2000 кубика?
Поне аз така разсъждавам.Иначе по темата и на мен газаджии са ми казвали че не е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО слагането на газ поради слабите клапани,но това незначи че е забранено.Който иска да рискува и да си троши колата,нека слага.
На мен лично разход от 9/100 СОФИЙСКО каране ми е повече от перфектен и невиждам сми да се гавря с колата си
Извинявай ,ама ако си търсил икономична кола ,за какво аджеба си си купил 2000 кубика?
Поне аз така разсъждавам.Иначе по темата и на мен газаджии са ми казвали че не е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО слагането на газ поради слабите клапани,но това незначи че е забранено.Който иска да рискува и да си троши колата,нека слага.
На мен лично разход от 9/100 СОФИЙСКО каране ми е повече от перфектен и невиждам сми да се гавря с колата си
Всеки си има свой собствен вкус,казало кучето и си облизало оная работа.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
В профила ми се вижда, че съм с Мондео, от пръвите. Газовата е Vialle с ламбда контрол. От известно време събирам всевъзможни материали (литература и схами) на тази газова уребда. Газовата се води монтирана в заводски условия, което най-вероятно е станало от дилъра на Форд в Холандия, а не в завода производител (в Кьолн), но за холандеца е било важно да си запази гаранцията, а Vialle имат договорка на ниво главен офис с Ford Motor Co. за запазване на гарнционните условия (това обаче в Мото Пфое не са го и чували
).
Та в подкрепа на информацията за подмяна на клапани, глави и пр. исках да споделя , че за да сложат въпросната газова инсталация, от Vialle (или дилъра на Форд в Холандия - не ми стана много ясно кой точно) на двигателя са сменени именно клапаните и лиглата. Възможно е и нещо друго (като гловот, например) да е сменено, но книгата я четох преди месец и вече ми се губят подробности.
Важното в случая е, че за т.нар. заводски монтаж на газова уредба, самият производител подменя някои детайли от двигателя.

Та в подкрепа на информацията за подмяна на клапани, глави и пр. исках да споделя , че за да сложат въпросната газова инсталация, от Vialle (или дилъра на Форд в Холандия - не ми стана много ясно кой точно) на двигателя са сменени именно клапаните и лиглата. Възможно е и нещо друго (като гловот, например) да е сменено, но книгата я четох преди месец и вече ми се губят подробности.
Важното в случая е, че за т.нар. заводски монтаж на газова уредба, самият производител подменя някои детайли от двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 11 май 2008, 20:13
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
КОЛАГА И КАК ГО ПРАВИШ ТОЗИ ФОКУС С ТВОЯ ФОКУС ДА ТИ ДАДЕ 9/100 В ГРАДА,ЩЕ МЕ СВЕТНЕШ ЛИ КАК ГО КАРАШ ЗА ТАКЪВ РАЗХОД ,ЗАЩОТО КОЛКОТО И КАКТО И ДА Я КАРАМ МОЙТА ДА ПОД10,5 ДА НЕКАЖА 11 НЕПАДА. А ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ И ДАВАТ 11.6/100 А ТИ ЧАК 9??????? А ЗА КАЗ ПИТАТ ХОРАТА ЗАЩОТО ИСКАТ ДА СИ КАРАТ КОЛИТЕ КАКТО И АЗ А НЕ ДА ГЛЕДАШ ВСЕКИ ДЕН КОЛКО ПАРИ Е БЕНЗИНА. А МОЙ ПРИАТЕЛ ИМА 1.6 И ЩЕ ТИ КАЖА ЧЕ РАЗХОДА Е СХОДЕН ТА ЗАТОВА ПО ДОБРЕ 2.0 ДА СИ ВЗЕМЕ ЧОВЕК ПОНЕ Е ПО МОЩТНО.
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 31 яну 2008, 21:48
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6i 16W ZETEC SE -2003
- Местоположение: SEVLIEVO
- Status: Извън линия
Re: газ на форд focus 2.0 16v
С моя фокус изминах вече 70 000км.на метан без проблеми.А относно разхода,при 8лв.в града мисля че коментара е излишен
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 188 госта