Страница 1 от 1

газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 08 апр 2008, 14:49
от rey
какъв модел инжекцион е подходящ за фокус 2.0 16v. Моля за мнение по въпроса
Благодаря

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 08 апр 2008, 18:52
от isoiso
Тоя въпрос го задай на газаджията. Щом си се насочил към инжекцион ще стане, само намери и добър монтаж.

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 08 апр 2008, 20:59
от ge4ev
Колега,поне кажи къде живееш,не сме ясновидци.

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 08 апр 2008, 21:42
от rey
Става въпрос за софия.има много различни мнения, но за Fokus 2.0 16v.почти няма .може да не рискувам с газ

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 08 апр 2008, 22:43
от debug
От доста време гледам мнения за газовата конверсия на Фокус. Какво съм прочел до момента:
- Форд са произвели малка серия Фокуси на газ/бензин за Обединеното кралство основно. Базирани са на 1,8 двигателя, който е сходен с 2,0 с единствена разлика обема на цилиндрите. Тези Фокуси са със следното означение отзад.

Изображение

Двигателят изглежда така

Изображение

а бутилката е на мястото на резервната гума

Изображение

На таблото до основния комбиниран прибор има уред за количеството газ.

Изображение

Друга особеност е наличието на вратички за резервоар и от двете страни на автомобила - едната за газ, другата - за бензин. С едно зареждане изминава около 270 километра на газ.
Може би най-важният факт е че за двигателя са използвани подсилени клапани (1131988 и 1228872) и легла (глава - 1112885/1135489) - този двигател по принцип е от т.нар. lean burn engine, т.е. с бедна смес, а газта няма охлаждащите и смазващи свойства на течните горива. Защо Форд са сложили такива клапани, а не са оставили стандартните ако те са ОК на газ - отговорът мисля че е ясен.
Това не означава, че Фокусът няма да върви на газ и със стандартните си клапани - ще върви. Мой приятел, който монтира газови уредби от известно време и чете доста (за разлика от повечето майстори) ми показа таблица на двигателите, на които не се препоръчва слагане на газ (без значение инжекцион или обикновена). Там е и Фокусът, както и всички Тойоти / Лексус например. Очакваният пробег при такива коли е около 80000км (нова), или 50000км при стар двигател. След това са възможни проблеми с клапаните.

Това е едната страна на въпроса. Чел съм и мнение на собственик на Фокус 1,4, който е минал 120000 км на газ и няма проблеми. Знам, че и във форума има хора с газифицирани Фокуси, които са доволни. Едва ли някой от тях обаче има толкова голям пробег - ще е интересно да се чуе мнение от първа ръка след 50000+ километра...
Чел съм, че има и някакви джаджи, които впръскват смазваща течност в колекторите и по този начин се заобикаля проблемът с прегарянето, но не мога да ги коментирам.

Дали пък да не се направи тема за Фокус на газ във всичките му варианти на двигатели?

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 09 апр 2008, 22:18
от isoiso
"а газта няма охлаждащите и смазващи свойства на течните горива" - само това като прочета и ми става ясно, че тоя който го е писал си няма понятие от двг. :lol: :twisted: Бензина може би охлажда докато изгаря и най-вече смазва горивната камера!?!! аз си мислех, че двг от изгаряне на гориво загряват и че ги смазва маслото (което няма ама никаква работа в горивната камера) И сега? Смях. :?

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 09 апр 2008, 22:38
от debug
isoiso написа:"само това като прочета и ми става ясно, че тоя който го е писал си няма понятие от двг. :lol: :twisted:
http://irishcar.com/focusbifuelbtn.htm
And components such as valves and valve seats have been hardened so that they can operate with gaseous fuel that has neither cooling or lubricating qualities.
Цитирам и колегата, писал в другата тема за Фокус на газ
g.taskov написа:Колега Маринов слагай газ но или газов инжекцион или с ламбда контрол за да можеш оптимално да регулираш
обема въздух бензин.Изчетох доста неща и писах къде ли не в чужбина.Да има проблем с клапаните на зетека но не очайващ.От май 1998г. до октомври 1998г.на мондео пък сигурно и на други коли са качвани така наречените олекотени зетеци.Каква е разликата -биелите са по-тънки, буталата по-къси ,на клапаните долу при чашките стеблото е по-тънко с 1.1 мм.Аз попаднах на такъв мотор и съответно правих основен ремонт.При изгарянето бензина изгаря около 80- 85 процента остатъка излиза навън като минимално смазва и охлажда клапаните.Газта изгаря 100 процента и няма това свойство .Затова зетеците преди 1998г. нямат проблем с газта.Защото по-големия обем метал абсорбира повече топлина.
Лечението на тази болест е да се постави допълнителна установка която е елементарна и не изисква допълнително обслужване това е Флаш Лубе- дозатор вкарва смазваща течност за смазване и охлаждане на клапаните.Системата струва около 100 лв. ,а с 1 л. течност за смазване стига за 10000км.и струва 30 лв.ВГермания всички коли от миналата година които карат на алтернативно гориво са задължени да го имат , това ме информира мой приятел от Хамбург.Така че слагай газ но със допълнителна разтоварваща клапа против гърмежи, инсталация с ламбда котрол/аз карам с такава/ или ГИ и системата за смазване и аз съм сигурен че ако експлоатираш мотора правилно без да го прегряваш или претоварваш няма да имаш проблем.

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 09 апр 2008, 23:01
от isoiso
Както и да е не ми се спори. Двигателите на газ са "специално" пригодени :lol: ако кажат, че уредбата им е като другите(което е почти сигурно, че не е тяхна разработка) с какви очи ще те одрусат 3пъти повече пари :wink: Американците имат една поговорка "Като кажеш на някой 100пъти, че е прасе той почва да грухти." Като чуеш една и съща глупост 100пъти става истина . . . Нищо не прави бензина освен яки нагари и е пет пъти по-мръсно гориво, а че на Зетек след 98г клапаните са калпави тва е ясно. И с газ и без газ след 10-на години са дроб.

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 09 апр 2008, 23:13
от debug
Никога не съм карал на газ (изключвам за малко служебни бараки) и нямам особени познания относно това гориво - не мога да споря. Не знам и доколко е авторитетно списанието Irishcar, но там беше единствената по-подробна статия за заводски газифицирани Фокуси. Все пак си мисля, че Форд нямаше да слагат други клапани (всеизвестни циции са), ако не са открили проблем (без значение дали газта/бензина имат или нямат смазващи свойства). Всъщност това е, което интересува колегата.
Личното ми (пристрастно) мнение е, че двулитров Фокус на газ е извращение.

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 10 апр 2008, 09:09
от rey
здравейте колеги, като чета всички теми за газ на фокусите и за клапаните си мисля- ако поне веднъж в месеца се кара на бензин по 100- 200км....,няма ли да се смазват клапаните и поне малко да се удължи живота им след като бензина имал друго изгаряне?

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 10 апр 2008, 10:15
от tisho_tbk
rey написа:здравейте колеги, като чета всички теми за газ на фокусите и за клапаните си мисля- ако поне веднъж в месеца се кара на бензин по 100- 200км....,няма ли да се смазват клапаните и поне малко да се удължи живота им след като бензина имал друго изгаряне?
аз съм с ГИ и всеки ден докато загрее се кара на бензин, което средно на ден е около 8км.(2*4). проблем има (май) когато се кара много км само на газ, когато се кара извън града. "чувал" съм че на 400 км само на газ е добре да се кара 40км на бензин

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 13 май 2008, 10:26
от FoCuSsS2000
Аз лично никога не бих сложил газ или метан на моя фокус.
Извинявай ,ама ако си търсил икономична кола ,за какво аджеба си си купил 2000 кубика?
Поне аз така разсъждавам.Иначе по темата и на мен газаджии са ми казвали че не е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО слагането на газ поради слабите клапани,но това незначи че е забранено.Който иска да рискува и да си троши колата,нека слага.
На мен лично разход от 9/100 СОФИЙСКО каране ми е повече от перфектен и невиждам сми да се гавря с колата си

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 13 май 2008, 10:55
от Любо
В профила ми се вижда, че съм с Мондео, от пръвите. Газовата е Vialle с ламбда контрол. От известно време събирам всевъзможни материали (литература и схами) на тази газова уребда. Газовата се води монтирана в заводски условия, което най-вероятно е станало от дилъра на Форд в Холандия, а не в завода производител (в Кьолн), но за холандеца е било важно да си запази гаранцията, а Vialle имат договорка на ниво главен офис с Ford Motor Co. за запазване на гарнционните условия (това обаче в Мото Пфое не са го и чували :( ).
Та в подкрепа на информацията за подмяна на клапани, глави и пр. исках да споделя , че за да сложат въпросната газова инсталация, от Vialle (или дилъра на Форд в Холандия - не ми стана много ясно кой точно) на двигателя са сменени именно клапаните и лиглата. Възможно е и нещо друго (като гловот, например) да е сменено, но книгата я четох преди месец и вече ми се губят подробности.
Важното в случая е, че за т.нар. заводски монтаж на газова уредба, самият производител подменя някои детайли от двигателя.

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 15 май 2008, 16:47
от FOCUSMANIA
КОЛАГА И КАК ГО ПРАВИШ ТОЗИ ФОКУС С ТВОЯ ФОКУС ДА ТИ ДАДЕ 9/100 В ГРАДА,ЩЕ МЕ СВЕТНЕШ ЛИ КАК ГО КАРАШ ЗА ТАКЪВ РАЗХОД ,ЗАЩОТО КОЛКОТО И КАКТО И ДА Я КАРАМ МОЙТА ДА ПОД10,5 ДА НЕКАЖА 11 НЕПАДА. А ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ И ДАВАТ 11.6/100 А ТИ ЧАК 9??????? А ЗА КАЗ ПИТАТ ХОРАТА ЗАЩОТО ИСКАТ ДА СИ КАРАТ КОЛИТЕ КАКТО И АЗ А НЕ ДА ГЛЕДАШ ВСЕКИ ДЕН КОЛКО ПАРИ Е БЕНЗИНА. А МОЙ ПРИАТЕЛ ИМА 1.6 И ЩЕ ТИ КАЖА ЧЕ РАЗХОДА Е СХОДЕН ТА ЗАТОВА ПО ДОБРЕ 2.0 ДА СИ ВЗЕМЕ ЧОВЕК ПОНЕ Е ПО МОЩТНО.

Re: газ на форд focus 2.0 16v

Публикувано: 15 май 2008, 20:17
от yorgo
С моя фокус изминах вече 70 000км.на метан без проблеми.А относно разхода,при 8лв.в града мисля че коментара е излишен