Питане за газово...........
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
- Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Питане за газово...........
Тъй,в крайна сметка реших се (ПРИНУДЕН) и аз да сложа газово.Виждате значи каква ми е колицата,дайте моля ви малко инфо за марка,особености-имам в пред вид като монтират какво да следи човек(знаеш ли на кви ще попаднеш),а много ще съм благодарен и за всяко инфо за метанова уредба.Благодаря предварително !!!!!!!!!!!!
P.S.Между другото не съм сигурен че точно тук е мястото на темата,ама на............
P.S.Между другото не съм сигурен че точно тук е мястото на темата,ама на............
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Доколкото разбирам...
...си пълен инжекцион. Следва въпрос - колектора пластмасов ли е или метален. Защо? Ако е пластмасов има вероятност да ти се строши той или кутията на въздушния филтър при детонация в колекторите следствие на лоши кабели, свещи или голямо предварение (при теб това не може да стане). Може да се предпазиш ако си преглеждаш често посочените детайли. В този случай е препоръчително газов инжекцион (LPG) или метанова уредба, понеже са съпоставими, НО с много висока себестойност. При метален колектор слагаш си стандартно газово, но с електронен превключвател, симулатор ламбда сонда или ламбда сонда контролер и си пей сърце. За справка - аз съм с емулатор, acj е с контролер.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Доколкото разбирам...
За 1995 година би трябвало да е със метални колектори, следователно стават обикновени като нашите с kEFI, а дали с ламбда емулатор или с ламбда контрол е вече въпрос на личен избор и цена.kEFi написа:...При метален колектор слагаш си стандартно газово, но с електронен превключвател, симулатор ламбда сонда или ламбда сонда контролер и си пей сърце. За справка - аз съм с емулатор, acj е с контролер.
Въпроса е да не попаднеш на калпав газаджия, за София бихме могли да те насочим, но за Варна само варненци биха могли да те посъветват.
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
- Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Значи.........
с метален колектор съм,а споменавате ламбда емулатор или ламбда контролер-каква е разликата между двете-и при работа(много SORRY за лаишките и най-вероятно тъпи въпроси) и като цифри-приблизително разбира се,а и кое е по-доброто в крайна сметка?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Значи.........
[quote="bobi 68"]с метален колектор съм,а споменавате ламбда емулатор или ламбда контролер-каква е разликата между двете...[quote]
Предназначение - да подават информация от ламбда за компа във връзка с горивообразуването (нали се управлява електронно)...
Разлики:
1. В цената - с емулатора излиза по-евтино.
2. В начина на работа:
Емулатор - подава константен сигнал към компа за състоянието на изгорелите газове т.е.лъже го, че всичко е според нормата за твоя двигател, понеже на газ състава на изгорелите газове ти е коренно различен
Контролер - подава към компа реална информация за състава на изгорелите газове. Има заложен и алгоритъм за съответния модел. Работи заедно с компа. Активно регулира състава на горивната смес. Ако му се сложат и съответните инжектори става направо газов инжекцион
Предназначение - да подават информация от ламбда за компа във връзка с горивообразуването (нали се управлява електронно)...
Разлики:
1. В цената - с емулатора излиза по-евтино.
2. В начина на работа:
Емулатор - подава константен сигнал към компа за състоянието на изгорелите газове т.е.лъже го, че всичко е според нормата за твоя двигател, понеже на газ състава на изгорелите газове ти е коренно различен
Контролер - подава към компа реална информация за състава на изгорелите газове. Има заложен и алгоритъм за съответния модел. Работи заедно с компа. Активно регулира състава на горивната смес. Ако му се сложат и съответните инжектори става направо газов инжекцион
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Значи.........
АГУ за пълна инжекция с ламбда емулатор - 440-480 лв. примерно.bobi 68 написа:... и като цифри-приблизително разбира се,а и кое е по-доброто в крайна сметка?
АГУ за пълна инжекция с ламбда контрол от 600-950 лв. (мойта е за 600 лв.)
По-добра е АГУ с ламбда контрол - (ЛК е задължителен за страните от Европейската общост) - автоматично оптимизира горивната смес.
Предимство - поради автоматичната корекция, не е необходима прецизна настройка на АГУ-то, не ускорява запушването на катализатора.
По-скъпичко излиза обаче.
Ламбда емулатор - лъже компютъра че сместа е оптимална, за да не се натрупват грешки. По-евтин вариант, при добре направени настройки работи напълно задоволително.
Така че решението може да бъде само твое, щото ти плащаш.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ама я кажи честно к'во спести от газовото?
И защо смени скоростната кутия?
И я ако си спомняте на Копривщица точно по този въпрос много интересен разговор се получи м/у acj, кефи и Щ-304.
Аз не мога да пресъздам разговора защото мен много не ме интерсуваше с моя супер "сложен" двигател с още "по-сложно" газово дето нема нищо за настроиване. Интересно ми беше научих някои неща но ... не мога да вляза в подробности след като не съм аз харчил пари
Ммм да всеки сега ще си защити инвестицията
И защо смени скоростната кутия?
И я ако си спомняте на Копривщица точно по този въпрос много интересен разговор се получи м/у acj, кефи и Щ-304.
Аз не мога да пресъздам разговора защото мен много не ме интерсуваше с моя супер "сложен" двигател с още "по-сложно" газово дето нема нищо за настроиване. Интересно ми беше научих някои неща но ... не мога да вляза в подробности след като не съм аз харчил пари
Ммм да всеки сега ще си защити инвестицията
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ами...
...стигнахме до извода, че не можем да ти стигнем разхода или може но с много зор, щото....наште двигателчета си искат папане
За смятане на мен ми е лесно. Пример с най-негативните за мен стойности:
градско - А95 10/100 = 16.90лв; LPG 12/100= 9.50; разлика 7.40 на 100км
извънградско - А95 6.5/100= 11.00лв; LPG 9/100= 7.00лв; разлика 4лв/100км
А твоя разход 7/100 ще го докараме, ако си бутаме колите известно време ама пък сме изтребители
Та, в неделя acj черпи за изплатена инвестиция, а пък аз вече избивам четвърта , не че я имам или нещо ми влиза в джоба, ама нали така му се вика
За смятане на мен ми е лесно. Пример с най-негативните за мен стойности:
градско - А95 10/100 = 16.90лв; LPG 12/100= 9.50; разлика 7.40 на 100км
извънградско - А95 6.5/100= 11.00лв; LPG 9/100= 7.00лв; разлика 4лв/100км
А твоя разход 7/100 ще го докараме, ако си бутаме колите известно време ама пък сме изтребители
Та, в неделя acj черпи за изплатена инвестиция, а пък аз вече избивам четвърта , не че я имам или нещо ми влиза в джоба, ама нали така му се вика
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ами...
Е ама ти излиза по-малко от джоба - пак си е за черпенеkEFi написа:... , не че я имам или нещо ми влиза в джоба, ама нали така му се вика
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Както kEFI вече написа в събота ми се изплатих АГУ-то. Отне ми 10 месеца и 20 дни, съответно 29000 км. Само че мазохистично и умишлено сметките са се базирали на сравнение между дзверско каране на газ спрямо икономично каране на бензин, няколко хиляди км. на газ по цена 1.15 лв./л. в една съседна страна и няколко хиляди км. на бензин, поради липса на газостанции в друга страна, които ме върнаха назад (т.е. калкулирал съм ги като загуба, а не нула) и всеки милилитър сипван бензин за подпалки по най-тънката възможна цена видяна някъде за съответния период. Т.е първоначалните прогнози за 18000км. необходими за възвръщане на инвестицията се увеличиха с още 11000, но това не е много коректно от моя страна. Просто исках да съм 200% сигурен че наистина се е изплатила. То и Щуката ме избъзика в неделя за моя метод.paci написа:Ама я кажи честно к'во спести от газовото?
И защо смени скоростната кутия?
...Ммм да всеки сега ще си защити инвестицията
Колкото до скоростната кутия, там за решението за смяната роля изигра не толкова очакваната икономия, колкото желанието за комфорт (безшумно движение с висока скорост на дълги разстояния) и щаденето на ресурса на двигателя. Но с комбинираната икономия с газта, ще си изплатя и скоростната кутия до края на лятото.
Така че в резюме, ROI е по-бърз при АГУ без ламбда контрол. ефекта от лабда контрола и скоростната кутия е пренебрежимо малък, но пък си е глезотия на която държах.
А глезотиите се плащат (трудно се изплащат) ама си ми е кеф сега като си шпоркам с висока скорост без ръмжене и при нисък разход на левове на 100 км.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Ами...
Не е нормално и го пиша със срам (не бива да се кара така) но по-миналата неделя до Пловдив карах около 90 км. със 150-160км./ч., но след обаждане че ни чакат останалите около 40-45 със 185 км/ч. (Намалих само на пистата преди Пловдив, знаете защо.)kEFi написа:...стигнахме до извода, че не можем да ти стигнем разхода или може но с много зор, щото....наште двигателчета си искат папане
....
Средния разход се дигна на 10.2 л./100 км. газ х 0.71 лв./л. = 7.24 лв./100 км.
Учудих се с каква лекота колата поддържа 185 км./ч при 4400 об./м., просто лети. Със старата скоростна кутия при 180 продължително време сигурно щях да изпържа двигателя.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ами...
Да, ама нали знаеш, че в природата нищо не се губи + трети закон на Нютон и ....откъдето дошло-там отишло - спестиш малко от гориво и някой те тресне, та спестеното отива за ламарини... Не че ако съм на бензин няма да стане, ама аз да си порева малкоvlad написа:Е ама ти излиза по-малко от джоба - пак си е за черпене
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
ГАЗОВО с метан
Е някой няма ли да си сложи МЕТАН пък тогава да си сравните икономията и избиването.
Знам за големите и тежки бутилки и за малкото станций, но се замислям дали да не продам Фордьо и да си зема бус бензинка 8+1 и да му лепна АГУ на метан.
Само ме притеснява да не лепнат и акциз на метана както стана с пропан-бутана че тогава ще ми се дореве.
Знам за големите и тежки бутилки и за малкото станций, но се замислям дали да не продам Фордьо и да си зема бус бензинка 8+1 и да му лепна АГУ на метан.
Само ме притеснява да не лепнат и акциз на метана както стана с пропан-бутана че тогава ще ми се дореве.
Последна промяна от bilder на 12 апр 2005, 20:42, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Сметки
Да се похваля:
Благодарение на колегите при каране в Фордаджииската колона до Панагюрище с около 80 км. в час регистрирах нов рекорд за малък разход на газ.
310 км - може би около 180 км. до Панагюрище и обратно, плюс градско, плюс София-Сливница-София на другия ден и понеделник градско - 23.946 л. газ х 0.74 = 17.72 лв.
Или 7.725 литра газ на сто км.
или 5.72 лв. на сто км.
Много добре!!!
Благодарение на колегите при каране в Фордаджииската колона до Панагюрище с около 80 км. в час регистрирах нов рекорд за малък разход на газ.
310 км - може би около 180 км. до Панагюрище и обратно, плюс градско, плюс София-Сливница-София на другия ден и понеделник градско - 23.946 л. газ х 0.74 = 17.72 лв.
Или 7.725 литра газ на сто км.
или 5.72 лв. на сто км.
Много добре!!!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Сметки
Хм! Приятелю, вземи и сложи на твойта кукла един суббуфер, та да ти се дигне малко разхода, че почвам вече да ти завиждам!!!acj написа:...Или 7.725 литра газ на сто км...или 5.72 лв. на сто км.
Много добре!!!
Майтап! Страхотно! И пример за всички - карайте с 80 и джоба Ви ще е добре!!!
Обаче следващото извънградско пътуване направи друго - дори да ти е почти пълна бутилката на изхода я допълни. След това на връщане на входа или на същата станция пак догоре и....може да имаме н ов рекорд за извънградско! Може и да удариш Paci в земята аз както и да карам под 8 немога да сляза!!!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Сметки
Браво и от мен !!!
7,5 с 4 степенна кутия и всеки път през проходите. Ако ми схващате мисълта.
7,5 ми се струваше много но вие ме окуражихте
7.4/4.9/6.5 те това трябва да ми е разхода на бензин.
+20% както си е нормата за ГАЗ май изобщо не съм в нормите а?
Да го изведа ли в отделна тема или да не ми дреме на гъза и да си карам ?
Ке-ке-кеkEFi написа: Може и да удариш Paci в земята аз както и да карам под 8 немога да сляза!!!
7,5 с 4 степенна кутия и всеки път през проходите. Ако ми схващате мисълта.
7,5 ми се струваше много но вие ме окуражихте
7.4/4.9/6.5 те това трябва да ми е разхода на бензин.
+20% както си е нормата за ГАЗ май изобщо не съм в нормите а?
Да го изведа ли в отделна тема или да не ми дреме на гъза и да си карам ?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Сметки
paci написа:...7,5 с 4 степенна кутия и всеки път през проходите...Да го изведа ли в отделна тема или да не ми дреме на гъза и да си карам ?
Както решиш! Ама е добре човек да има цел. Пример за икономичност - ти с твоята кола. Да не вземеш сега, баш като ти доближихме разхода, да си сложиш петстепенна скоростна кутия!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта