Питане за газово...........

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Питане за газово...........

Мнение от bobi 68 » 11 апр 2005, 21:50

Тъй,в крайна сметка реших се (ПРИНУДЕН) и аз да сложа газово.Виждате значи каква ми е колицата,дайте моля ви малко инфо за марка,особености-имам в пред вид като монтират какво да следи човек(знаеш ли на кви ще попаднеш),а много ще съм благодарен и за всяко инфо за метанова уредба.Благодаря предварително :wink: !!!!!!!!!!!!
P.S.Между другото не съм сигурен че точно тук е мястото на темата,ама на............

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Доколкото разбирам...

Мнение от kEFi » 12 апр 2005, 08:46

...си пълен инжекцион. Следва въпрос - колектора пластмасов ли е или метален. Защо? Ако е пластмасов има вероятност да ти се строши той или кутията на въздушния филтър при детонация в колекторите следствие на лоши кабели, свещи или голямо предварение (при теб това не може да стане). Може да се предпазиш ако си преглеждаш често посочените детайли. В този случай е препоръчително газов инжекцион (LPG) или метанова уредба, понеже са съпоставими, НО с много висока себестойност. При метален колектор слагаш си стандартно газово, но с електронен превключвател, симулатор ламбда сонда или ламбда сонда контролер и си пей сърце. За справка - аз съм с емулатор, acj е с контролер.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: Доколкото разбирам...

Мнение от acj » 12 апр 2005, 10:43

kEFi написа:...При метален колектор слагаш си стандартно газово, но с електронен превключвател, симулатор ламбда сонда или ламбда сонда контролер и си пей сърце. За справка - аз съм с емулатор, acj е с контролер.
За 1995 година би трябвало да е със метални колектори, следователно стават обикновени като нашите с kEFI, а дали с ламбда емулатор или с ламбда контрол е вече въпрос на личен избор и цена.

Въпроса е да не попаднеш на калпав газаджия, за София бихме могли да те насочим, но за Варна само варненци биха могли да те посъветват.

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Значи.........

Мнение от bobi 68 » 12 апр 2005, 13:12

с метален колектор съм,а споменавате ламбда емулатор или ламбда контролер-каква е разликата между двете-и при работа(много SORRY за лаишките и най-вероятно тъпи въпроси) и като цифри-приблизително разбира се,а и кое е по-доброто в крайна сметка?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Значи.........

Мнение от kEFi » 12 апр 2005, 13:21

[quote="bobi 68"]с метален колектор съм,а споменавате ламбда емулатор или ламбда контролер-каква е разликата между двете...[quote]
Предназначение - да подават информация от ламбда за компа във връзка с горивообразуването (нали се управлява електронно)...
Разлики:
1. В цената - с емулатора излиза по-евтино.
2. В начина на работа:
Емулатор - подава константен сигнал към компа за състоянието на изгорелите газове т.е.лъже го, че всичко е според нормата за твоя двигател, понеже на газ състава на изгорелите газове ти е коренно различен
Контролер - подава към компа реална информация за състава на изгорелите газове. Има заложен и алгоритъм за съответния модел. Работи заедно с компа. Активно регулира състава на горивната смес. Ако му се сложат и съответните инжектори става направо газов инжекцион

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: Значи.........

Мнение от acj » 12 апр 2005, 13:46

bobi 68 написа:... и като цифри-приблизително разбира се,а и кое е по-доброто в крайна сметка?
АГУ за пълна инжекция с ламбда емулатор - 440-480 лв. примерно.

АГУ за пълна инжекция с ламбда контрол от 600-950 лв. (мойта е за 600 лв.)

По-добра е АГУ с ламбда контрол - (ЛК е задължителен за страните от Европейската общост) - автоматично оптимизира горивната смес.
Предимство - поради автоматичната корекция, не е необходима прецизна настройка на АГУ-то, не ускорява запушването на катализатора.

По-скъпичко излиза обаче.

Ламбда емулатор - лъже компютъра че сместа е оптимална, за да не се натрупват грешки. По-евтин вариант, при добре направени настройки работи напълно задоволително.

Така че решението може да бъде само твое, щото ти плащаш. :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 12 апр 2005, 14:12

Ама я кажи честно к'во спести от газовото? :wink:
И защо смени скоростната кутия? :wink:
И я ако си спомняте на Копривщица точно по този въпрос много интересен разговор се получи м/у acj, кефи и Щ-304.
Аз не мога да пресъздам разговора защото мен много не ме интерсуваше с моя супер "сложен" двигател с още "по-сложно" газово дето нема нищо за настроиване. Интересно ми беше научих някои неща но ... не мога да вляза в подробности след като не съм аз харчил пари :lol:
Ммм да всеки сега ще си защити инвестицията :wink:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ами...

Мнение от kEFi » 12 апр 2005, 14:41

...стигнахме до извода, че не можем да ти стигнем разхода или може но с много зор, щото....наште двигателчета си искат папане :D

За смятане на мен ми е лесно. Пример с най-негативните за мен стойности:
градско - А95 10/100 = 16.90лв; LPG 12/100= 9.50; разлика 7.40 на 100км
извънградско - А95 6.5/100= 11.00лв; LPG 9/100= 7.00лв; разлика 4лв/100км

А твоя разход 7/100 ще го докараме, ако си бутаме колите известно време :D :D :D ама пък сме изтребители 8)

Та, в неделя acj черпи за изплатена инвестиция, а пък аз вече избивам четвърта :wink: , не че я имам или нещо ми влиза в джоба, ама нали така му се вика :D

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ами...

Мнение от vlad » 12 апр 2005, 14:52

kEFi написа:... , не че я имам или нещо ми влиза в джоба, ама нали така му се вика :D
Е ама ти излиза по-малко от джоба - пак си е за черпене :lol:

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 12 апр 2005, 16:17

paci написа:Ама я кажи честно к'во спести от газовото? :wink:
И защо смени скоростната кутия? :wink:
:lol:
...Ммм да всеки сега ще си защити инвестицията :wink:
Както kEFI вече написа в събота ми се изплатих АГУ-то. Отне ми 10 месеца и 20 дни, съответно 29000 км. Само че мазохистично и умишлено сметките са се базирали на сравнение между дзверско каране на газ спрямо икономично каране на бензин, няколко хиляди км. на газ по цена 1.15 лв./л. в една съседна страна и няколко хиляди км. на бензин, поради липса на газостанции в друга страна, които ме върнаха назад (т.е. калкулирал съм ги като загуба, а не нула) и всеки милилитър сипван бензин за подпалки по най-тънката възможна цена видяна някъде за съответния период. Т.е първоначалните прогнози за 18000км. необходими за възвръщане на инвестицията се увеличиха с още 11000, но това не е много коректно от моя страна. Просто исках да съм 200% сигурен че наистина се е изплатила. То и Щуката ме избъзика в неделя за моя метод.

Колкото до скоростната кутия, там за решението за смяната роля изигра не толкова очакваната икономия, колкото желанието за комфорт (безшумно движение с висока скорост на дълги разстояния) и щаденето на ресурса на двигателя. Но с комбинираната икономия с газта, ще си изплатя и скоростната кутия до края на лятото.

Така че в резюме, ROI е по-бърз при АГУ без ламбда контрол. ефекта от лабда контрола и скоростната кутия е пренебрежимо малък, но пък си е глезотия на която държах. :)

А глезотиите се плащат (трудно се изплащат) :D ама си ми е кеф сега като си шпоркам с висока скорост без ръмжене и при нисък разход на левове на 100 км. :D :D :D

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: Ами...

Мнение от acj » 12 апр 2005, 16:38

kEFi написа:...стигнахме до извода, че не можем да ти стигнем разхода или може но с много зор, щото....наште двигателчета си искат папане :D
.... :D
Не е нормално и го пиша със срам (не бива да се кара така) но по-миналата неделя до Пловдив карах около 90 км. със 150-160км./ч., но след обаждане че ни чакат останалите около 40-45 със 185 км/ч. (Намалих само на пистата преди Пловдив, знаете защо.)

Средния разход се дигна на 10.2 л./100 км. газ х 0.71 лв./л. = 7.24 лв./100 км.

Учудих се с каква лекота колата поддържа 185 км./ч при 4400 об./м., просто лети. Със старата скоростна кутия при 180 продължително време сигурно щях да изпържа двигателя.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ами...

Мнение от kEFi » 12 апр 2005, 17:16

vlad написа:Е ама ти излиза по-малко от джоба - пак си е за черпене :lol:
Да, ама нали знаеш, че в природата нищо не се губи + трети закон на Нютон и ....откъдето дошло-там отишло - спестиш малко от гориво и някой те тресне, та спестеното отива за ламарини... Не че ако съм на бензин няма да стане, ама аз да си порева малко :cry: :wink:

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

ГАЗОВО с метан

Мнение от bilder » 12 апр 2005, 20:30

Е някой няма ли да си сложи МЕТАН пък тогава да си сравните икономията и избиването.
Знам за големите и тежки бутилки и за малкото станций, но се замислям дали да не продам Фордьо и да си зема бус бензинка 8+1 и да му лепна АГУ на метан.

Само ме притеснява да не лепнат и акциз на метана както стана с пропан-бутана че тогава ще ми се дореве.
Последна промяна от bilder на 12 апр 2005, 20:42, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 12 апр 2005, 20:41

Е, тогава каква е файдата от ползата :roll: ? Да отидеш на кафе, ще търкаляш 2 тона кола, и пак ще ти струва същото! 8) Я по-добре да си бутаме колите, с по един Кит-Кат
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Сметки

Мнение от bilder » 12 апр 2005, 20:45

Виж сега ако ми струва 2 кинта до кафето било то на метан или нафта много ме бърка с какво ще ида било то буса ила трактора.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 23 апр 2005, 23:43

и аз си имам газ(така си дойде машинката) и съм си доволен...оставям 40кинта и карам 440км, а не 75 и да карам 500км.(грубо де:) )
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: Сметки

Мнение от acj » 26 апр 2005, 17:37

Да се похваля:

Благодарение на колегите при каране в Фордаджииската колона до Панагюрище с около 80 км. в час регистрирах нов рекорд за малък разход на газ.

310 км - може би около 180 км. до Панагюрище и обратно, плюс градско, плюс София-Сливница-София на другия ден и понеделник градско - 23.946 л. газ х 0.74 = 17.72 лв.

Или 7.725 литра газ на сто км.

или 5.72 лв. на сто км.

Много добре!!! :D :D :D

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сметки

Мнение от kEFi » 27 апр 2005, 08:41

acj написа:...Или 7.725 литра газ на сто км...или 5.72 лв. на сто км.
Много добре!!! :D :D :D
Хм! Приятелю, вземи и сложи на твойта кукла един суббуфер, та да ти се дигне малко разхода, че почвам вече да ти завиждам!!!

:lol: :lol: :lol:

Майтап! Страхотно! И пример за всички - карайте с 80 и джоба Ви ще е добре!!!
Обаче следващото извънградско пътуване направи друго - дори да ти е почти пълна бутилката на изхода я допълни. След това на връщане на входа или на същата станция пак догоре и....може да имаме н ов рекорд за извънградско! Може и да удариш Paci в земята :wink: аз както и да карам под 8 немога да сляза!!!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Сметки

Мнение от paci » 27 апр 2005, 09:28

Браво и от мен !!! :D
kEFi написа: Може и да удариш Paci в земята :wink: аз както и да карам под 8 немога да сляза!!!
Ке-ке-ке :) :D :lol: 8)
7,5 с 4 степенна кутия и всеки път през проходите. Ако ми схващате мисълта.
7,5 ми се струваше много но вие ме окуражихте :wink:
7.4/4.9/6.5 те това трябва да ми е разхода на бензин.
+20% както си е нормата за ГАЗ май изобщо не съм в нормите а?
Да го изведа ли в отделна тема или да не ми дреме на гъза и да си карам ? :wink: :lol:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сметки

Мнение от kEFi » 27 апр 2005, 09:40

paci написа:...7,5 с 4 степенна кутия и всеки път през проходите...Да го изведа ли в отделна тема или да не ми дреме на гъза и да си карам ? :wink: :lol:
:D :lol: :D
Както решиш! Ама е добре човек да има цел. Пример за икономичност - ти с твоята кола. Да не вземеш сега, баш като ти доближихме разхода, да си сложиш петстепенна скоростна кутия! :D :D :wink:

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта