Страница 1 от 2
					
				Питане за газово...........
				Публикувано: 11 апр 2005, 21:50
				от bobi 68
				Тъй,в крайна сметка реших се (ПРИНУДЕН) и аз да сложа газово.Виждате значи каква ми е колицата,дайте моля ви малко инфо за марка,особености-имам в пред вид като монтират какво да следи човек(знаеш ли на кви ще попаднеш),а много ще съм благодарен и за всяко инфо за метанова уредба.Благодаря предварително 

 !!!!!!!!!!!!
P.S.Между другото не съм сигурен че точно тук е мястото на темата,ама на............
 
			
					
				Доколкото разбирам...
				Публикувано: 12 апр 2005, 08:46
				от kEFi
				...си пълен инжекцион. Следва въпрос - колектора пластмасов ли е или метален. Защо? Ако е пластмасов има вероятност да ти се строши той или кутията на въздушния филтър при детонация в колекторите следствие на лоши кабели, свещи или голямо предварение (при теб това не може да стане). Може да се предпазиш ако си преглеждаш често посочените детайли. В този случай е препоръчително газов инжекцион (LPG) или метанова уредба, понеже са съпоставими, НО с много висока себестойност. При метален колектор слагаш си стандартно газово, но с електронен превключвател, симулатор ламбда сонда или ламбда сонда контролер и си пей сърце. За справка - аз съм с емулатор, acj е с контролер.
			 
			
					
				Re: Доколкото разбирам...
				Публикувано: 12 апр 2005, 10:43
				от acj
				kEFi написа:...При метален колектор слагаш си стандартно газово, но с електронен превключвател, симулатор ламбда сонда или ламбда сонда контролер и си пей сърце. За справка - аз съм с емулатор, acj е с контролер.
За 1995 година би трябвало да е със метални колектори, следователно стават обикновени като нашите с kEFI, а дали с ламбда емулатор или с ламбда контрол е вече въпрос на личен избор и цена.
Въпроса е да не попаднеш на калпав газаджия, за София бихме могли да те насочим, но за Варна само варненци биха могли да те посъветват.
 
			
					
				Значи.........
				Публикувано: 12 апр 2005, 13:12
				от bobi 68
				с метален колектор съм,а споменавате ламбда емулатор или ламбда контролер-каква е разликата между двете-и при работа(много SORRY за лаишките и най-вероятно тъпи въпроси) и като цифри-приблизително разбира се,а и кое е по-доброто в крайна сметка?
			 
			
					
				Re: Значи.........
				Публикувано: 12 апр 2005, 13:21
				от kEFi
				[quote="bobi 68"]с метален колектор съм,а споменавате ламбда емулатор или ламбда контролер-каква е разликата между двете...[quote]
Предназначение - да подават информация от ламбда за компа във връзка с горивообразуването (нали се управлява електронно)...
Разлики:
1. В цената - с емулатора излиза по-евтино.
2. В начина на работа:
Емулатор - подава константен сигнал към компа за състоянието на изгорелите газове т.е.лъже го, че всичко е според нормата за твоя двигател, понеже на газ състава на изгорелите газове ти е коренно различен
Контролер - подава към компа реална информация за състава на изгорелите газове. Има заложен и алгоритъм за съответния модел. Работи заедно с компа. Активно регулира състава на горивната смес. Ако му се сложат и съответните инжектори става направо газов инжекцион
			 
			
					
				Re: Значи.........
				Публикувано: 12 апр 2005, 13:46
				от acj
				bobi 68 написа:... и като цифри-приблизително разбира се,а и кое е по-доброто в крайна сметка?
АГУ за пълна инжекция с ламбда емулатор  - 440-480 лв. примерно.
АГУ за пълна инжекция с ламбда контрол от 600-950 лв. (мойта е за 600 лв.)
По-добра е АГУ с ламбда контрол - (ЛК е задължителен за страните от Европейската общост) - автоматично оптимизира горивната смес.
Предимство - поради автоматичната корекция, не е необходима прецизна настройка на АГУ-то, не ускорява запушването на катализатора.
По-скъпичко излиза обаче.
Ламбда емулатор - лъже компютъра че сместа е оптимална, за да не се натрупват грешки. По-евтин вариант, при добре направени настройки работи напълно задоволително. 
Така че решението може да бъде само твое, щото ти плащаш. 

 
			
					
				
				Публикувано: 12 апр 2005, 14:12
				от paci
				Ама я кажи честно к'во спести от газовото?  
 
 
И защо смени скоростната кутия?  
 
 
И я ако си спомняте на Копривщица точно по този въпрос много интересен разговор се получи м/у acj, кефи и Щ-304.
Аз не мога да пресъздам разговора защото мен много не ме интерсуваше с моя супер "сложен" двигател с още "по-сложно" газово дето нема нищо за настроиване. Интересно ми беше научих някои неща но ... не мога да вляза в подробности след като не съм аз харчил пари  
 
 
Ммм да всеки сега ще си защити инвестицията  

 
			
					
				Ами...
				Публикувано: 12 апр 2005, 14:41
				от kEFi
				...стигнахме до извода, че не можем да ти стигнем разхода или може но с много зор, щото....наште двигателчета си искат папане 
 
 
За смятане на мен ми е лесно. Пример с най-негативните за мен стойности:
градско - А95 10/100 = 16.90лв; LPG 12/100= 9.50; разлика 7.40 на 100км
извънградско - А95 6.5/100= 11.00лв; LPG 9/100= 7.00лв; разлика 4лв/100км
А твоя разход 7/100 ще го докараме, ако си бутаме колите известно време 
 
   
  
  ама пък сме изтребители 
 
 
Та, в неделя acj черпи за изплатена инвестиция, а пък аз вече избивам четвърта 

 , не че я имам или нещо ми влиза в джоба, ама нали така му се вика 

 
			
					
				Re: Ами...
				Публикувано: 12 апр 2005, 14:52
				от vlad
				kEFi написа:... , не че я имам или нещо ми влиза в джоба, ама нали така му се вика 

 
Е ама ти излиза по-малко от джоба - пак си е за черпене  

 
			
					
				
				Публикувано: 12 апр 2005, 16:17
				от acj
				paci написа:Ама я кажи честно к'во спести от газовото?  
 
 
И защо смени скоростната кутия?  
 
 
   
 
...Ммм да всеки сега ще си защити инвестицията  

 
Както kEFI вече написа в събота ми се изплатих АГУ-то. Отне ми 10 месеца и 20 дни, съответно 29000 км. Само че мазохистично и умишлено сметките са се базирали на сравнение между дзверско каране на газ спрямо икономично каране на бензин, няколко хиляди км. на газ по цена 1.15 лв./л. в една съседна страна и няколко хиляди км. на бензин, поради липса на газостанции в друга страна, които ме върнаха назад (т.е. калкулирал съм ги като загуба, а не нула) и всеки милилитър сипван бензин за подпалки по най-тънката възможна цена видяна някъде за съответния период. Т.е първоначалните прогнози за 18000км. необходими за възвръщане на инвестицията се увеличиха с още 11000, но това не е много коректно от моя страна. Просто исках да съм 200% сигурен че наистина се е изплатила. То и Щуката ме избъзика в неделя за моя метод.  
Колкото до скоростната кутия, там за решението за смяната роля изигра не толкова очакваната икономия, колкото желанието за комфорт (безшумно движение с висока скорост на дълги разстояния) и щаденето на ресурса на двигателя. Но с комбинираната икономия с газта, ще си изплатя и скоростната кутия до края на лятото.
Така че в резюме, ROI е по-бърз при АГУ без ламбда контрол. ефекта от лабда контрола и скоростната кутия е пренебрежимо малък, но пък си е глезотия на която държах. 
 
 
А глезотиите се плащат (трудно се изплащат) 

 ама си ми е кеф сега като си шпоркам с висока скорост без ръмжене и при нисък разход на левове на 100 км. 
 
   
  
 
			
					
				Re: Ами...
				Публикувано: 12 апр 2005, 16:38
				от acj
				kEFi написа:...стигнахме до извода, че не можем да ти стигнем разхода или може но с много зор, щото....наште двигателчета си искат папане 
 
 
.... 

 
Не е нормално и го пиша със срам (не бива да се кара така) но по-миналата неделя до Пловдив карах около 90 км. със 150-160км./ч., но след обаждане че ни чакат останалите около 40-45 със 185 км/ч. (Намалих само на пистата преди Пловдив, знаете защо.)
Средния разход се дигна на 10.2 л./100 км. газ х 0.71 лв./л. = 7.24 лв./100 км.
Учудих се с каква лекота колата поддържа 185 км./ч при 4400 об./м., просто лети. Със старата скоростна кутия при 180 продължително време сигурно щях да изпържа двигателя.
 
			
					
				Re: Ами...
				Публикувано: 12 апр 2005, 17:16
				от kEFi
				vlad написа:Е ама ти излиза по-малко от джоба - пак си е за черпене  

 
Да, ама нали знаеш, че в природата нищо не се губи + трети закон на Нютон и ....откъдето дошло-там отишло - спестиш малко от гориво и някой те тресне, та спестеното отива за ламарини... Не че ако съм на бензин няма да стане, ама аз да си порева малко  
 
  
 
			
					
				ГАЗОВО с метан
				Публикувано: 12 апр 2005, 20:30
				от bilder
				Е някой няма ли да си сложи МЕТАН пък тогава да си сравните икономията и избиването.
Знам за големите и тежки бутилки и за малкото станций, но се замислям дали да не продам Фордьо и да си зема бус бензинка 8+1 и да му лепна АГУ на метан.
Само ме притеснява да не лепнат и акциз на метана както стана с пропан-бутана че тогава ще ми се дореве.
			 
			
					
				
				Публикувано: 12 апр 2005, 20:41
				от ewgeny
				Е, тогава каква е файдата от ползата 

 ? Да отидеш на кафе, ще търкаляш 2 тона кола, и пак ще ти струва същото! 

 Я по-добре да си бутаме колите, с по един Кит-Кат
 
			
					
				Сметки
				Публикувано: 12 апр 2005, 20:45
				от bilder
				Виж сега ако ми струва 2 кинта до кафето било то на метан или нафта много ме бърка с какво ще ида било то буса ила трактора.
			 
			
					
				
				Публикувано: 23 апр 2005, 23:43
				от Трол
				и аз си имам газ(така си дойде машинката) и съм си доволен...оставям 40кинта и карам 440км, а не 75 и да карам 500км.(грубо де:) )
			 
			
					
				Re: Сметки
				Публикувано: 26 апр 2005, 17:37
				от acj
				Да се похваля:
Благодарение на колегите при каране в Фордаджииската колона до Панагюрище с около 80 км. в час регистрирах нов рекорд за малък разход на газ.
310 км - може би около 180 км. до Панагюрище и обратно, плюс градско, плюс София-Сливница-София на другия ден и понеделник градско - 23.946 л. газ х 0.74 = 17.72 лв.
Или 7.725 литра газ на сто км. 
или 5.72 лв. на сто км.
Много добре!!! 
 
   
  
 
			
					
				Re: Сметки
				Публикувано: 27 апр 2005, 08:41
				от kEFi
				acj написа:...Или 7.725 литра газ на сто км...или 5.72 лв. на сто км.
Много добре!!! 
 
   
  
 
Хм! Приятелю, вземи и сложи на твойта кукла един суббуфер, та да ти се дигне малко разхода, че почвам вече да ти завиждам!!!
 
 
   
   
 
Майтап! Страхотно! И пример за всички - карайте с 80 и джоба Ви ще е добре!!!
Обаче следващото извънградско пътуване направи друго - дори да ти е почти пълна бутилката на изхода я допълни. След това на връщане на входа или на същата станция пак догоре и....може да имаме н ов рекорд за извънградско! Може и да удариш Paci в земята 

  аз както и да карам под 8 немога да сляза!!!
 
			
					
				Re: Сметки
				Публикувано: 27 апр 2005, 09:28
				от paci
				Браво и от мен !!!  
 
 
kEFi написа: Може и да удариш Paci в земята 

  аз както и да карам под 8 немога да сляза!!!
 
Ке-ке-ке 
 
   
   
   
 
7,5 с 4 степенна кутия и всеки път през проходите. Ако ми схващате мисълта.
7,5 ми се струваше много но вие ме окуражихте  
 
 
7.4/4.9/6.5 те това трябва да ми е разхода на бензин.
+20% както си е нормата за ГАЗ май изобщо не съм в нормите а?
Да го изведа ли в отделна тема или да не ми дреме на гъза и да си карам ?  
 
  
 
			
					
				Re: Сметки
				Публикувано: 27 апр 2005, 09:40
				от kEFi