Страница 1 от 1
По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 28 окт 2008, 16:25
от The seven
Днес имайки малко време ще постна инфо касаещо моята кола /от профила/ и експлоатацията и на газ. Целта е да дам реална информация за експлоатацията на автомобил с АГУ, а всеки сам да си преценява има ли смисъл за него да слага газ.
Колата е закупена с газова, която е обикновенна, без ламбда контрол. Марка на изпарителя БРЦ.
Колата се кара основно в София в интервалите 9-10 и 18-19 часа. Периода на засичане е от началото на годината до края на август.
Изминати километри 5990. Извънградско за периода имам 2406 километра, останалите 3584 километра са софийско

Иначе казано 60% градско и 40 извън града.
За целия период са заредени 731,3 литра газ на цена 810 лева или 1.11 лева за литър средно. За същият период са заредени 61,84 литра бензин на цена 135 лева или 2.18 лева за литър средно. Общо заредено гориво 793,14 литра за 945 лева. Т.е. 100 километра преход са ми стрували 15,78 лева, което разделено на средната цена на бензина за периода е 7.24 литра бензин.
По каталог градският разход на колата е 10/100, което софийско го слагам 12/100 и повече. Разхода на дълго е 8,1/100 пак по каталог. Прехода който имам според тези разходни норми би ми струвал 1362 лева. Моята икономия в случая е 417 лева.
Ако приема че до края на година ще измина още 3000 километра и смятам с посочените по горе цени на горивата, то ще излезне че годишната икономия би била 630 лева.
В заключение - инвестиция за газовата не е правена /влиза в цената на колата/, за времето в което я карам не съм ходил никога на газаджия нито са правени ремонти на газовата или в следствие на наличието и в колата. При този годишен пробег и цени на газовите уредби като моята около 400 - 500 лева, за една година може да се "избие" поставянето на уредбата.
Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 28 окт 2008, 18:54
от isoiso
Съгласен съм с всичко казано, проблема е когато докато се занимаваме как да спестим 500лв НЕ изкарваме 1000. Но тва е друга бира.
Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 30 окт 2008, 08:29
от schrack
Някой хора това нещо не......могат да го разберат

Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 30 окт 2008, 11:25
от KokalAudio
Аз в началото на годината се сдобих с ГИ на Комбито ми и вече съм си избил 1350 лв които дадох
Газта не е лошо нещо

Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 07 ное 2008, 00:37
от dany85
Газта не е лошо нещо, няма и да бъде. И все пак както се казва нещата са "според зависи". По груби изчисления ако се сложи една газова уредба, независимо каква е тя, изключая метан, понеже не съм запознат, то тя се "изплаща" за пробег в интервала - 10 000-30 000км. Това разбира се ако монтажа е стока! Малко по-различно стоят нещата при въпроса бензин+ГИ или дизел. Там вече цифрите са от порядъка на 50 000км, но при положение, че колите са придобити на еднаква цена и в еднакво здравословно състояние. Все пак си е въпрос на личен избор и естествено - дълбочина на джоба

Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 25 ное 2008, 10:38
от lubomir
dany85 написа:Газта не е лошо нещо, няма и да бъде. И все пак както се казва нещата са "според зависи". По груби изчисления ако се сложи една газова уредба, независимо каква е тя, изключая метан, понеже не съм запознат, то тя се "изплаща" за пробег в интервала - 10 000-30 000км. Това разбира се ако монтажа е стока! Малко по-различно стоят нещата при въпроса бензин+ГИ или дизел. Там вече цифрите са от порядъка на 50 000км, но при положение, че колите са придобити на еднаква цена и в еднакво здравословно състояние. Все пак си е въпрос на личен избор и естествено - дълбочина на джоба

Как ги правите тези изчисления не мога да разбера.Аз сложих газов инжекцион и съм дал 1200лв.Гори ми под 8 но за по лесно смятане ще смятам 8л. на 100км.Ако разликата между бензина и газта е 80ст. промерно значи на 100км. плащам 6.40лв. по малко.Това значи че за 10 000км е 640 и излиза че за около 20000 ще съм я изплатил.Как ги сметнахте от порядъка на 50 000км.?При положение че от май досега съм минал 10 000км. мисля че за мен е удачно да сложа газова уредба.Ако на година минавам 2 000 тогава няма да е оправдано.
Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 25 ное 2008, 14:12
от dany85
Ако говорим за софийско каране тук кола с размерите на Мондео под 12/100 газ едва ли би паднала. С днешни цени на горивата - 12*1.08=12.96лв. За по-лесно - 13лв. => 1000км=130лв =>10000км=1300лв.
На нафта както съм сега : Слагам го 8, но е по-малък разхода -> 8*2=16лв/100км => 1000км=160лв => 10000км=1600лв.
От тази сметка излиза, че на година е с тези цени и разходи ще спестявам по 300лв => за 4 години ще избия ГИ-то. Тук е въпроса дали ще я карам тази кола 4 години. За това нещата са според зависи. Нямам нищо против газовите, но човек трябва да си направи добре сметката и да си прецени
ПС: Малко се обърках. тези сметки съм ги правил за кола с бензин, на която трябва да сложа газ ИЛИ дизелова кола

Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 25 ное 2008, 21:02
от The seven
lubomir написа:... Ако разликата между бензина и газта е 80ст. промерно значи на 100км. плащам 6.40лв. по малко.Това значи че за 10 000км е 6400 и излиза че за около 20000 ще съм я изплатил.
100*6,4= ? лв
Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 27 ное 2008, 11:55
от lubomir
The seven написа:lubomir написа:... Ако разликата между бензина и газта е 80ст. промерно значи на 100км. плащам 6.40лв. по малко.Това значи че за 10 000км е 6400 и излиза че за около 20000 ще съм я изплатил.
100*6,4= ? лв
Извинявам се - на 10 000 км е 640лв.

Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 01 дек 2008, 00:26
от KokalAudio
dany85 написа:Ако говорим за софийско каране тук кола с размерите на Мондео под 12/100 газ едва ли би паднала. С днешни цени на горивата - 12*1.08=12.96лв. За по-лесно - 13лв. => 1000км=130лв =>10000км=1300лв.
На нафта както съм сега : Слагам го 8, но е по-малък разхода -> 8*2=16лв/100км => 1000км=160лв => 10000км=1600лв.
От тази сметка излиза, че на година е с тези цени и разходи ще спестявам по 300лв => за 4 години ще избия ГИ-то. Тук е въпроса дали ще я карам тази кола 4 години. За това нещата са според зависи. Нямам нищо против газовите, но човек трябва да си направи добре сметката и да си прецени
ПС: Малко се обърках. тези сметки съм ги правил за кола с бензин, на която трябва да сложа газ ИЛИ дизелова кола

Да прав си разликата идва само от едно
дизела е 90 коня
докато мондео 2 литра си е 136 коня
ммммдаааааааа
Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 04 дек 2008, 14:23
от diesel1.6
KokalAudio написа:Да прав си разликата идва само от едно
дизела е 90 коня
докато мондео 2 литра си е 136 коня
ммммдаааааааа
За колагата с конете - ти като караш, колко от стадото ползваш? Всичките?
Аз пък си мисля, че за да пътуваш с 120 едно мондео използва около 30-35 конски сили. Дизел, бензин - това е мощността, която се ползва. Дугите пасат в тунинг и пауър форумите и си почиват в това време.
Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 04 дек 2008, 23:58
от biser_sg
За колагата с конете - ти като караш, колко от стадото ползваш? Всичките?
Аз пък си мисля, че за да пътуваш с 120 едно мондео използва около 30-35 конски сили. Дизел, бензин - това е мощността, която се ползва. Дугите пасат в тунинг и пауър форумите и си почиват в това време.
Ама като потрябват идват много бързо.
А газта определено си струва, освен икономията е по-чисто, за разлика от душегубките, а извинете- дизели, като същевременно наблюдавам повишаване на еластичността на двигателя.
Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 05 дек 2008, 00:36
от diesel1.6
На газ е най-добре при тези цени, и масло не сменяш толкова често, и се пази мотора (ама ако е добре газовото).
За екологията - най-тъпото е самото изгаряне на горивото, инае смрадтта е малък проблем. Крайно време е да направят икономични коли гадовете от световната конспирация.
Re: По темата има ли смисъл от АГУ
Публикувано: 17 дек 2008, 11:08
от Трол
обаче 90те коня на дизела са си 90, а на бензина 120те след газификация може и 100 да не останат. + дизела има повече въртящ момент.
има някаква икономийка ама....ако това е единствената цел да караме всички газифицирани лади, защото имат малко разходи.
аз карам кола 1200кг празна, с празен резеорвоар (теглена), 140 коня на бензин. пак 60%градско 40% извън (малко грубо сметнато,но...) и ми гори под 9. преди форда от профила ми гореше минимум 11 газ, лятото с клима качваше 16, за разликата между газ и бензин при шофиране няма нужда да обяснявам
и понеже тази тема не е за някоя определена кола, а като цяло газ/нафта ще спомен аи друг факт.
баща ми кара 160+ коня дизел на 1650+кг и му гори средно 6, а кара мъжката...вие си смятайте койя кола на газ при тези параметри може да даде такава цифра и да върви така. Е имаше един ремонт на турбина, но той си е виновен, ако карах аз можеше да се избегне + разхода да е с 0.5л по-надолу. Но за 110-те хиляди км при него мисля,че си го е избил този ремонт за 500лв.
за старите дизели може да се спори газ/нафта, но един читав комън рейл мачка газта според мен.
апък бензина си е >:D<: