Страница 1 от 1
свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 14 яну 2009, 18:36
от mitaka_s_fordaka
колеги имам чувството че когато са ми слагали газовата са ми объркали маркучите и сега парното е доста слабо

.колата е ескорт 88г,карб.двукамерен Weber,газовата е LOVATO/сам превключвам на газ ако има значение/

.има един разклонен маркуч които идва от долния на радиатора,и преди радиаторчето завършва с един тройник под формата на Y -в дясно отива към двигателя,в ляво към парното.от долния щуцер на парното излиза друг,който отива директно в изпарителя от горната му страна.тук вие ще кажете дали трябва да е така

.и там където е тялото на термостата под големия маркуч към радиатора има по малък които отива директно в изпарителя от долната му страна.преди да ме насочите към радиаторче на парно,искам да кажа че термостата е нов заедно с тялото където седи/загрява си нормално/,радиаторче парно-ново както и големия радиатор е също нов.и пак парното е хладко. и от там съдя че може това да е проблема.а и да каже че след като вече завърти антифриза-е тогава вече духа топло.

.много ще съм ви благодарен ако някои може да ми помогне.

Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 15 яну 2009, 08:25
от ge4ev
Охладителната система обезвъздушена ли е хубаво? Да не би да имаш някъде въздух.
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 15 яну 2009, 17:05
от mitaka_s_fordaka
няма въздух,сигурен съм.
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 20 яну 2009, 14:44
от Любо
Тия дето са ти сложили газовата са направили белята ми се струва...
Изпарителя трябва да е последователно свързан в охладителната система, а не успоредно както е при теб в момента.
Поне с това впечатлуние оставам като чета поста ти.
При успоредно свързване, ако не се сложи и помпа, която да върти принудително водата (антифриза) през радиатора на парното, парното ще намалее и в един момент съвсем ще спре, защото ще се запуши от разните отлагания и боклуци в системата.
Колега от форума имаше подобен пролем, но при него имаше и поставена въпросната циркулационна помпа, която отказала и радиаторчето се задръстило и парно - йок.
Навържи изпарителя последователно, т.е. термостат - изпарител - парно - термостат. Връзвай на малкия кръг на циркулация! Да не го вържеш на големия, че зимата ще загрее колата ... ама трудно.
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 20 яну 2009, 19:10
от mitaka_s_fordaka
нямам никаква помпа за да върти водата.

значи не са си свършили работата газаджиите.тва е че смених радиаторчето,термостати и пак ми е слабо.чак когато завърти през големия радиатор и включи перка,е тогава имам парно. не съм много компетентен иначе бих си го вързал сам тоя изпарител.а ако сложа такава помпа,ще се оправи ли проблема???
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 21 яну 2009, 08:03
от Любо
може би, но не се занимавай с глупости. Ако сложиш помпа ще имаш парно, но ще имаш още един възел за поддръжка. Може да се стане като случая по-горе, който ти описах...
Просто и ефикасно е навързването на детайлите в системата последователно. Просто го направи и не се занимавай с допълнитебни принудителни циркулации.
Като неможеш сам хвани някой да ти помогне или я закарай в сервиз. Работата не е сложна, но трябва канал или подемник, ако нямаш достъп отгоре.
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 21 яну 2009, 10:26
от vladislav
Не исках да пиша, не разбирам, но мисля че Любо не е прав.
Моят е свързан паралелно с троиници от газаджията, не ми е слагал само на мен газова уредба, за да си го измисля, четох и по други форуми и повечето изпарители са свързани, паралелно с цел по-бързото загряване на самият изпарител.
Парното си е добре, но трябва да се покара, не е веднага да почне да духа топло.
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 22 яну 2009, 08:18
от Любо
Владиславе, я виж в първия ми пост в темата как му предлагам да ги върже
термостат - изпарител - парно - термостат. Връзвай на малкия кръг на циркулация!
Ще го обясня това което съм казал в същия пост -
При успоредно свързване, ако не се сложи и помпа, която да върти принудително водата (антифриза) през радиатора на парното, парното ще намалее и в един момент съвсем ще спре, защото ще се запуши от разните отлагания и боклуци в системата.
Обяснението е, че изпарителя има много по-малко хидравлично съпротивление, от радиатора на парното. Т.е. водата (антифриза) минават през изпарителя по-лесно, отколкото през радиатора на парното. Тъй като водата не е глупава ще минава през изпарителя, а циркулацията й през радиатора ще е слаба (поради което и ти имаш бавно загряващо парно). При такова положение, ако в охладителната система има боклуци (примерно от опити да се запушат течове с трици или нещо подобно) радиатора на парното в един момент ще се запуши, ако няма допълнителна циркулационна почпа за принуделна циркулация през него.
Ако има нещо неясно ще се опитам пак да обясня...
В крайна сметка всеки си има мнение и ако държи на нежо го привежда в изпълнение...
Форума го има, за да се чуят мненията и други хора, който имат мнение по въпроса, като въпросните мнения са особено ценни ако притежателите им са се сблъсквали със същия или подобен пролем.
На всичкото отгоре има и различни сервизи и майстори...
Митака с форда ако не се справиш с проблема, мога да ти драсна на ЛС кои сервизи посещавам и съм доволен.
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 22 яну 2009, 08:35
от vladislav
На мен не е нужно да ми обясняваш какво си написал, много добре те разбрах.
Аз и за това писах по-горе, че не съм специалист и не съм си слагал аз уредбата, а човек който се занимава, сега колегата да пробва и да види как ще му е по-добре.
Бих те попитал каква газова ползваш и кой ти я слагал та си токова категоричен.
За парно имам, карането е 1-2 км. ако е много за форд здраве му кажи.
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 22 яну 2009, 11:06
от Любо
vladislav написа:...
Бих те попитал каква газова ползваш и кой ти я слагал та си токова категоричен.
...
Виале, заводски монтаж. Изпарителя е вързан по описаният от мен начин.
Радвам се, че имаш парно

Говори за чиста охладителна система, без механични примеси.
Към автора на темата -> съжалявам, че с колегата излязохме от темата.
Моля модератора да изтрие след известно време (примерно 2-3 дни) излишните ни мнения
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 22 яну 2009, 18:01
от mitaka_s_fordaka
колеги,не се караите >:D<: тук сме за да си помагаме,кои с каквото може.по въпроса-на мен радиатора-парно както и големия радиатор са чисто нови.и са сменени през есента.а и системата е почистена.а бе всички маркучи на малкия кръг не мога да ги държа с ръка,толкова са топли,а този за парното си го държа спокоино.

колега Любо,ако не те затруднявам драсни едно ЛС със сервизите. >:D<:
Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 16 фев 2009, 11:13
от energy76us
Колега,сподели какво стана най на края,оправи ли се това парно
Аз имам подозрение,че твоя радиатор е с топломер и кранче на степени

и икономисваш, че от ТЕЦа да не ти съдерат кожата.Това в кръга на майтапа,кажи каво стана на края

Re: свързване маркучи на изпарител??парно?
Публикувано: 19 фев 2009, 22:13
от mitaka_s_fordaka
колега,купих си друга кола,за съжаление не е форд и сега се занимавам с нея и не съм ходил по маистори да я правят тази.като ми остане време ще я закарам и ще пиша задължително какъв е резултата. поздрави на всички отзовали се по проблема.
