Страница 1 от 2
Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 19 фев 2009, 10:52
от hunter
Здравейте, нов собственик съм на Ford Fiesta 1.25 16V декември 1997 и се замислям за ГИ, но знам, че някои модели на форд не са много подходящи за газ понеже им изгарят клапаните, а после ремонта не е много евтин. Та въпроса ми е за моя модел има ли опасност от преждевременно изгаряне на клапаните или за моята кола клапаните са преоразмерени от бензина и става и за газ ?
Благодаря предварително.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 20 фев 2009, 09:29
от hunter
Хайде никой ли няма същия двигател като моя и не е поразпитал за това дали горят клапаните или никой не е слагал газ на такъв мотор.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 21 фев 2009, 09:36
от schrack
Желателно е да е ГИ тъй като при него не може да се получе бедна смес която влошава клапаните..........
има фиести които са на газ и са минали доста километри и за сега нямат проблеми.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 21 фев 2009, 18:32
от pifivo1
Аз съм с газов инжекцион Фобос и вече съм навъртял 20000 км и нямам проблеми с клапаните

Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 22 фев 2009, 01:34
от Berilii
Слагай спокойно газова с този двигател няма особенни проблеми при него клапаните изгарят пове4е от бензин с Октаново Число 98 отколкото на газ. И един съвет не си давай парите за газов инжекцион, защото на този модел си става обикновенна газова без никакъв проблем без дори да слагаш защитни клапи. Аз лично до сега не съм видял гръмнал колектор на Зетек двигател. Мондеото ми е гърмяло два три пъти при опити да потеглям на втора или трета но колектора не мърда. А при теб са дори по здрави самите колектори. А и щях да забравя мондеото ми дори е с вакумен (не електрически) изпарител на Ловато и ми дава чудесен разход от 7,5-8литра на 100км при 90км/час и около 9 литра при 130 км/час. Карам го вече на газ от поне 15000км.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 22 фев 2009, 09:30
от synthez 3D
Да,обаче Зетека на Мондеото е с хидравлични повдигачи и заради това почти няма вероятност да му изгори клапан,докато 1,25 Зетек е с пулове и няма кой да компенсира износването.За мен няма значение каква ще е уредбата,а по-важното е да се сложи система за предпазване на клапаните Flash Lube на този двигател.Почти всички съвременни двигатели вече са без хидравлични повдигачи и единствения начин да работят на газ е с използването на тази смазваща течност.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 22 фев 2009, 15:14
от Berilii
synthez 3D написа:Да,обаче Зетека на Мондеото е с хидравлични повдигачи и заради това почти няма вероятност да му изгори клапан,докато 1,25 Зетек е с пулове и няма кой да компенсира износването.За мен няма значение каква ще е уредбата,а по-важното е да се сложи система за предпазване на клапаните Flash Lube на този двигател.Почти всички съвременни двигатели вече са без хидравлични повдигачи и единствения начин да работят на газ е с използването на тази смазваща течност.
Типа на управлението на клапаните няма никакво значение стига да е правилно регулирана хлабината по заводските данни за бензин. И главното прогаряне на клапаните се получава не от незатваряне поради лошо управление а заради натрупването на нагар по уплътняващият пояс, който нагар се получава вследствие на каране с бензин с високо ареново съдържание.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 22 фев 2009, 15:22
от orlinm
Слагай газов инжекцион и си карай спокойно. Независимо дали си на бензин или караш качествено газово устройство те клапаните ще почнат да се обаждат така или иначе като и навъртиш 200 хиляди километра. Не е болка за умиране.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 23 фев 2009, 09:23
от hunter
ОК вече ме обедихте и се заемам да си слагам ГИ. За обикновенна е малко страшно защото колекторите са пластмасови.
Поздрави на всички.

Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 23 фев 2009, 09:39
от schrack
При ГИ няма старшно от цепене на колектори, ето вчера на една жена и се сцепиха

колекторите нищо не остана всичко на парчета но те беше със обикновенна слагана в София а тя живее е Сливен и сега не може да отиде до там да си тъси гаранцията
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 23 фев 2009, 10:36
от Berilii
schrack написа:При ГИ няма старшно от цепене на колектори, ето вчера на една жена и се сцепиха

колекторите нищо не остана всичко на парчета но те беше със обикновенна слагана в София а тя живее е Сливен и сега не може да отиде до там да си тъси гаранцията
Я ги снимай тези колектори, че досега на форд не съм виждал гръмнал колектор.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 23 фев 2009, 12:00
от synthez 3D
И аз искам снимка,защото и аз не съм виждал.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 23 фев 2009, 12:43
от Edinuser
Ами аз съм с обикновена АГУ - с кихалки, случисе да думне няколко пъти но нищо най-много ми се изваждаше едно маркуче на вакуумите, мушкам го обратно на щуцера и всичко си е ок.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 25 фев 2009, 15:21
от schrack
synthez 3D написа:И аз искам снимка,защото и аз не съм виждал.
Вече нама как да стане нямам координати на жената
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 25 фев 2009, 20:09
от Berilii
schrack написа:При ГИ няма старшно от цепене на колектори, ето вчера на една жена и се сцепиха

колекторите нищо не остана всичко на парчета но те беше със обикновенна слагана в София а тя живее е Сливен и сега не може да отиде до там да си тъси гаранцията
Вече нама как да стане нямам координати на жената
Хей колега много си противоечиш ама нищо всеки с спукани колектори явно е така щото никой не ги показва, незнам срам ли е или въобще липс на спукване.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 16 мар 2009, 20:50
от hunter
Здравейте пак. Разглеждах много фирми предлагащи ГИ. Някой слагал ли е тук. Чух добри отзиви за българските ГИ а този е такъв.
http://www.sofgas.hit.bg/page6.html
Другото за което си мисля е или в сервис EUROGAS в Горна Баня и за 900 лв предлагат:
Газовият инжекцион CAR GAS e комплектован с компютър и софтуер BSM, италианска сонда LOVATO, италиански дюзи RAIL и италиански изпарител ZAVOLI или GAMA 1. Системата отговаря на ЕВРО 4 и предлага високо качество за което свидетелства гаранцията от две години.
като трети вариянт е в сервизите ФОБОС :
Газова инжекциона система EasyGas 899лв.
Инжекторна рейка: EasyGas - VALTEK
Газов компютър: EasyGas - ECU Fobos - 4 цил.
Моля ако някой е слагал там и има мнение да сподели.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 31 мар 2009, 23:36
от terminatoro
hunter написа:Здравейте пак. Разглеждах много фирми предлагащи ГИ. Някой слагал ли е тук. Чух добри отзиви за българските ГИ а този е такъв.
http://www.sofgas.hit.bg/page6.html
Другото за което си мисля е или в сервис EUROGAS в Горна Баня и за 900 лв предлагат:
Газовият инжекцион CAR GAS e комплектован с компютър и софтуер BSM, италианска сонда LOVATO, италиански дюзи RAIL и италиански изпарител ZAVOLI или GAMA 1. Системата отговаря на ЕВРО 4 и предлага високо качество за което свидетелства гаранцията от две години.
като трети вариянт е в сервизите ФОБОС :
Газова инжекциона система EasyGas 899лв.
Инжекторна рейка: EasyGas - VALTEK
Газов компютър: EasyGas - ECU Fobos - 4 цил.
Моля ако някой е слагал там и има мнение да сподели.
Колега аз дълго се чудех какво да сложа и след много ровене и питане и похарчени над 3000лв за бензин....реших 4е ще слагам обикновенна газова. Взех много мнения на колеги,приатели,майстори (газаджии) и тн и единственото общо,което ми казаха е ако ще слагам ГИ да е хубав,което ще рече 1800лв за BRC или еквивалентен.Според мен не си заслужава.....Голяма роля изигра и това че до сега не съм виждал и дори не понавам човек който да е виждал пукнати колектори на зетек

- номера е че за разлика от други коли колекторите не са лепени, а са отливка и то от яка пластмаса.
Имам 3-ма приятели с ГИ на Фобос и всичките имат проблеми, само да спомена че се появяват след 15/20000км. колата губи мощност на високи обороти,прекъсва и какво ли не още.Проблемите при ГИ идват от евтините и некачествени дюзи......замисли се 899лв и 1800 за едно и също....
Надявам се че съм ти бил полезен.
П.П Не искам да убеждавам никой в това,което съм написал, това си е мое мнене!
Поздрави!
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 01 апр 2009, 12:50
от NightRider
Проблема обикновеното газово не е само страха от спукване на колектори. Там има и MAF сензор и той може да си отиде. Освен това не са само гърмежите. Общо взето нещата се подреждат по цени:
500 лв - обикновенно гозово (1-во поколение) - колата ти става карбуратор
600-700 лв - обикновено газово с ламбда контрол (2-ро поколение) - малко по приемливо
900-1800 лв - Газов инжекцион (3-то поколение) - за мен най-добрия вариант за момента
2000- ..... лв - Газов инжекцион в течна фаза - тези май са скъпи за българите които винаги търсят как да минат най-евтино.
Кола с газ прави повече проблеми от кола без газ.
Газовия инжекцион прави по-малко проблеми от обикновено газово.
Инжекторната рейка на EasyGas е RAIL.
Гаранцията на EasyGas е 2 години или 50 000 км, на Фобос е 2 год. или 100 000 км, Така, че ако има проблем след 20 000 км ще ти сменят инжекторите. Освен това не е никакъв проблем да си купиш супер дупер маса яки инжектори и да си ги сложиш на фобоса.
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 01 апр 2009, 13:34
от terminatoro
Съгласен съм с теб колега колега, но преди да ти сменят инжекторите нали се сещаш че ще ти "настройват" ГИ-то 100 пъти и точно толкова пъти ще седиш без кола......
Аз лично съм монтирал обикновени газови на мои коли и на приатели и много по-лесно мога сам да си я настроя ако по път ми направи някъв проблем.
Съгласден съм че инжекциона си е много по-добър,но според мен да дадеш 1500+ за кола дет е 2000-3000лв няма смисъл.
И пак казвам тва съм си го решил за себе си след 2 години чудене,умуване и похарчване на вече 4000лв за бензин
Поздрави !
Re: Опасност от изгаряне на клапани
Публикувано: 01 апр 2009, 13:37
от terminatoro
П.П
Само не ми стана ясно какво точно мож да му стане на МАФ-а....та това са вде жички, как могат да се прецакат от газта?