Страница 1 от 1

От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 14 ное 2009, 15:21
от amplified
Здравейте колеги,
колата е форд мондео 1.8 115коня с ГИ AG, всичко и е наред - разхода е точно колкото очаквах, вървежа и е перфектен, но като я натисна да изпреваря и след това отнема газта и гърми в гърнето - не винаги, но главно при мокро време - газаджията ми каза, че е от кабели на свещи или свещи - смених ги и двете със оригинални - колата значително си оправи високите обороти (сега не бръмчи на високи обороти, ами и набира), обаче гърменето остана. За жалост газаджията ми е в Бургас, а аз съм студент в София и не си пътувам, често. Възможно ли е сместа да е прекалено богата и да се получават вторични детонации на изпарените газове в гърнето? Предполагам не е опасно, но не ми се нрави.

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 14 ное 2009, 15:35
от diesel1.6
За да гърми, трябва да има какво да гърми - нещо за доизгаряне. Тези преходни режими понякога са трудни, но пък са само за секунда и не влияят на разхода или друго по много.

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 14 ное 2009, 17:32
от synthez 3D
Освен гориво, за гърменето е необходим и въздух т.е. провери си дали нямаш някъде дупки по изпускателната система и гърнетата.

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 14 ное 2009, 21:34
от diesel1.6
synthez 3D написа:Освен гориво, за гърменето е необходим и въздух т.е. провери си дали нямаш някъде дупки по изпускателната система и гърнетата.
Моментно преобедняване на сместа дали също може да вкара кислород?

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 14 ное 2009, 22:23
от vonnn
По скоро богата смес.Това пукане идва от горивната смес, която попада в ауспуха при отнемане на газта и се пали там. Възможно е също ако се отнеме газта при по-високи обороти (3000-3500) пукане да няма и да се появи, когато оборотите паднат. :idea:

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 15 ное 2009, 08:56
от GalinBelos
И аз мисля ,че ти е богата сместа и остава неизгоряло гориво в ауспуха . Относно наличието на въздух в изпускателната система за съжаление при мондео е неизбежно защото има специална система на която това е и е работата - да вкарва свеж въздух в ауспуха (някаква екология беше пак).Може и катализатора да е позапушен и това да води до по-бавно изхвърляне на изгорелите газове при високи обороти което в комбинация с леко обогатена смес да води до гърмене .
Аз мисля че колегите могат да ти препоръчат добър газаджия в София и не е необходимо да ходиш чак до Бургас .
До колкото знам при газовият инжекцион дозирането на количеството газ се регулира чрез настройка на компа на газовото , не е механично като обикновенните газови уредби.

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 15 ное 2009, 11:06
от diesel1.6
Всичко звучи разумно, но не забравяйте, че колата гърми само при отнемане на газ! Ако си върви добре и разходът е нормален, да не стане заради някакъв странен момент да се размести хубавата настройка на цялото останало време на каране.

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 15 ное 2009, 11:36
от vonnn
Аз смятам,че не са съвсем безобидни тези гърмежи в изпускателната система .Мисля ,че се цапат свещите при гърменето да не говорим ,че ако са ти поизгнили гърнетата може да се разпори някое или да се откъсне ,какъвто случай имах .Навлизането на въздух (кислород) през тях спомага за възпламеняване на изгорелите газове от топлината на самото гърне.:idea:

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 15 ное 2009, 21:52
от amplified
Да уточня - с резонаторно гърне съм - нямам катализатор. След подмяна на кабелите на свещите почна да припуква, не да гърми толкова силно. Наистина ГИ се настроива софтуерно.

Re: От какво гърми в гърнето?

Публикувано: 20 ное 2009, 11:34
от kener
Гърменето в гърнето се дължи най-често на повреди в запалителната система и/или когато сместа на празен ход е богата.
При ремонт на запалителната с-ма гарантиран успех има когато се подмени целият тракт наведнъж, защото един дефектен компонент моментално поврежда чисто новите свещи,кабели или бобина.
Това което мога да те посъветвам е да се разбереш с някой колега от форума и да свожите на твоита кола неговите(работещи!) свещи, кабели и бобина и да пробвате. Ако няма ефект значи колата ти е обогатена на празен ход малко повечко - например за да не клати обороти и/или да гасне и като натиснеш газта до край да се изфорсира и я пуснеш, препуква.