Мнения за газта и двигателя...
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Аз не съм съгласен със последното.
Може да изглежда елементарно,но на газ колата загрява по-бавно (ако центровката и е направена за газ) отколкото на бензин. Значи не се отделя повече температура. Не знам, така мисля.
А и при изгаряне на бензина се образуват сажди, които износват двигатея,а при газт аги няма.
Може да изглежда елементарно,но на газ колата загрява по-бавно (ако центровката и е направена за газ) отколкото на бензин. Значи не се отделя повече температура. Не знам, така мисля.
А и при изгаряне на бензина се образуват сажди, които износват двигатея,а при газт аги няма.
"It's a triumph of handling over power!"


- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Въпроса за температурата на горене на газта е да кажем спорен. От това което съм намерил в интернет има и двете мнения.Blago написа:Температурата на горене на газта е по-висока ...
Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина.
Намирал съм и обратното мнение - 2050 за бензин и 2100 за газ.
Високата температура на горене е проблем с някой двигатели свързани с критичната температурна граница на която са сметнати клапаните. При Форд това са моделите на Фокус. Проблема идва от по-бавната скорост на горене на газта. Това от друга страна е плюс, защото няма детонации при горенето и по този начин се предпазва от удари двигателя.
Blago написа: ... което води до повишено изгаряне на маслото в бутало-цилиндровата група,а от там и до по бързо износване на двигателя.
За да имаме изгаряне на масло в цилиндъра са налице проблеми независещи от типа гориво, а именно износени цилиндри и/или сегменти.
Газта постъпва в двигателя в газообразно състояние и по този начин за разлика от бензина не отмива масления филм по цилиндъра.
Поздрави


- Lupo
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 фев 2005, 14:55
- Модел на автомобила: Escort CL 1.4i (92г,CVH) (BRC AT90E) --> Opel Astra G 1.7DTL
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
:-)
Според мен като се пише нещо трябва поне малко да си убеден в това което казваш. А не просто да си плямпаме тука и да си играем на развален телефон.
Някой ти го каза ? Научил си го от някой "експерт" или комшийката ти го прошепна на ухото ?
Трябва да направим една тема:
"Що е то индикаторна диаграма, що е то ДВГ как работи и имат ли те почва у нас " и да я закотвим най отгоре на форума.
Вече писано по темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3360
http://www.clubford.org/forum/viewforum.php?f=23
Температурата на горене не е константна величина тя зависи от много фактори. За коя температура говорим ? Щото те са няколко ...
Малко инфо:
http://www.supergas.com/properties.html
http://franzh.home.texas.net/lpinfo/index.htm
http://www.naftc.wvu.edu/technical/inde ... table.html
http://www.ngv.org/ngv/ngvorg01.nsf/byt ... lletin.htm
http://www.propanecarbs.com/propane.html
http://www.e-lpg.com/lp_gas.asp
Това от къде го разбра ?Blago написа:Температурата на горене на газта е по-висока,което води до повишено изгаряне на маслото в бутало-цилиндровата група,а от там и до по бързо износване на двигателя.
Някой ти го каза ? Научил си го от някой "експерт" или комшийката ти го прошепна на ухото ?

Трябва да направим една тема:
"Що е то индикаторна диаграма, що е то ДВГ как работи и имат ли те почва у нас " и да я закотвим най отгоре на форума.
Вече писано по темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3360
http://www.clubford.org/forum/viewforum.php?f=23
Температурата на горене не е константна величина тя зависи от много фактори. За коя температура говорим ? Щото те са няколко ...
Малко инфо:
http://www.supergas.com/properties.html
http://franzh.home.texas.net/lpinfo/index.htm
http://www.naftc.wvu.edu/technical/inde ... table.html
http://www.ngv.org/ngv/ngvorg01.nsf/byt ... lletin.htm
http://www.propanecarbs.com/propane.html
http://www.e-lpg.com/lp_gas.asp

http://avtogaz.com/cgi-bin/advices.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук има отговори на конкретни въпроси. Може да се търси из тях чрез търсачка.....
Тук има отговори на конкретни въпроси. Може да се търси из тях чрез търсачка.....
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 26 мар 2006, 00:34
- Модел на автомобила: Ескорд
- Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Разбирам,че изразеното от мен становище е подразнило доста хора от този форум,който изобилства от големи специалисти. Аз съм автомонтьор и
работя повече от 20год.Виждал съм и почти ежедневно виждам резултатите от работата на бензинов двигател с гориво пропан-бутан (газ)
По принцип нямам нищо против газовите уредби,даже се радвам от увеличаващата им се бройка.И колкото цената на АГУ е по-ниска толкова
по-добре.
Не смятам да влизам повече в каквито и да било дебати,особено по въпроса за комшията "специалист".Очевидно човека има под ръка тъкъв
комшия.
работя повече от 20год.Виждал съм и почти ежедневно виждам резултатите от работата на бензинов двигател с гориво пропан-бутан (газ)
По принцип нямам нищо против газовите уредби,даже се радвам от увеличаващата им се бройка.И колкото цената на АГУ е по-ниска толкова
по-добре.
Не смятам да влизам повече в каквито и да било дебати,особено по въпроса за комшията "специалист".Очевидно човека има под ръка тъкъв
комшия.
- shark
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
- Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Въобще не съм съгласен с колегата Blago! Елементарният пример е с такситата. А ако нямаше смисъл от тях хората щяхали да ги слагат само заради пестеното на пари, ако после им следваха скъпи ремонти. Освен това колко много коли идват със заводски газови уредби! Много е писано по тази тема и е ясно, и за температурата и за маслото и за запазването на свещите, както и че няма нагар по буталата.
Аз лично съм доволен от и газовата ми уредба и от карането ми на газ, а хората да говорят каквото си искат!
Аз лично съм доволен от и газовата ми уредба и от карането ми на газ, а хората да говорят каквото си искат!
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега би ли споделил къде си учил ДВГ ? Би ли разказал подробно какви са резултатите от работата на бензинов двигател на газ, а също така и кое при работата на газ уврежда повече двигателя от колкото при работа на бензин ? От двете ти мнения в темата си казал само за по-високата температура на горене.Blago написа:Разбирам,че изразеното от мен становище е подразнило доста хора от този форум,който изобилства от големи специалисти. Аз съм автомонтьор и работя повече от 20год.Виждал съм и почти ежедневно виждам резултатите от работата на бензинов двигател с гориво пропан-бутан (газ)
По принцип нямам нищо против газовите уредби,даже се радвам от увеличаващата им се бройка.И колкото цената на АГУ е по-ниска толкова по-добре.
Не смятам да влизам повече в каквито и да било дебати,особено по въпроса за комшията "специалист".Очевидно човека има под ръка тъкъв комшия.
Поздрави


- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
За сведение на Дървените Философи : в Корея и региона автомобилите се произвеждат с газ , ама не с АГУ а само на газ , фабрично (това означава : без резервоар , без горивопроводи , без инжекциони , дюзи , карбуратори (има нещо такова но то е без жиглъори и тем-подобни бензинови работи) , 100 процентово е така за ведомствените ин коли , болници , уч. заведения , ТАКСИТА (които след 3 години експлотация ги бракуват и фирми като Вили Кар ги внасят тук , СофТакси ги пуска да работят още дълги години. Въобще по голямата част от автопарка им е ГАЗОВ. Е колеги , НЕ СЛУШАЙТЕ КАКВО ВИ ГОВОРЯТ СУЛЪО И ПУЛЪО , монтираите си АГУ и си караите БЕЗГРИЖНО , не съм маистор от 20 г. като Блад , ама съм БАКШИШ от 11 г. и не си знам километрите , до сега не съм чул някои колега да е ЗАГАТНАЛ че газта му е повредила НЕЩО-си.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...Предполагам говориш за главата...то пък е свързано с леглата на клапаните и се отнася за коли до 1989 (годината е за колите руско производство, другите отдавна вече са оправили нещата). Проблема идвал от безоловния бензин, който се налага на пазара. Липсата на олово водила до повишено износване на клапаните, защото служило един вид за смазка....Същия проблем се е получавал и при работа с пропан-бутан. Но, повтарям, от 1989 дори и руските коли нямат такъв проблем, западните от още по-отдавна.....valboy написа:Загатнаха ми къде е проблема с газта и двигателя. Значи има проблем при старите двигатели, които са изработени от чугун, той започва да се изронва при работа на газ (моя болид е с такъв). При по-новите двигатели от алуминий- СПОКО! При тях го няма този проблем!
Последна промяна от kEFi на 06 апр 2006, 10:57, променено общо 1 път.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
каквото и да говорим тук,и при двете горива се износват материалите.Мнението на автомотьора беше ЗА бензина,а дане би наа бензин колите да вървят вечно?200-300 000 км и стават за ремонт,и на газ ще е така.Обаче така направение интервенции вредят на двигателя.Ако АГУ-то се монтира в завода няма да има разлика с бензина.Компа се ошашква,дюзите спират работа,гърнетата изгниват от конденза,датчиците не отчитат вярно.............и всичко това води до недобра работа на двигателя.
Виждал съм снимка на глава работила на газ и глава работила на бензин-картинката на бензин никак не ми хареса-нагар и налепи.
Виждал съм снимка на глава работила на газ и глава работила на бензин-картинката на бензин никак не ми хареса-нагар и налепи.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
С какъв бензин караш? Какъв ти е по книжка? Гърлото на резервоара тясно или широко е? Това, че главата ти е чугунена (за колата става въпросshark написа:И сега такива като мен какво да правят? Колата ми е призведена 1984 год. и е с чугунена глава, а карам на газ и с безоловен бензин.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 207 госта