Страница 1 от 2
Публикувано: 26 мар 2006, 09:39
от Blago
Температурата на горене на газта е по-висока,което води до повишено
изгаряне на маслото в бутало-цилиндровата група,а от там и до по бързо
износване на двигателя.
Публикувано: 26 мар 2006, 09:57
от Трол
Аз не съм съгласен със последното.
Може да изглежда елементарно,но на газ колата загрява по-бавно (ако центровката и е направена за газ) отколкото на бензин. Значи не се отделя повече температура. Не знам, така мисля.
А и при изгаряне на бензина се образуват сажди, които износват двигатея,а при газт аги няма.
Публикувано: 29 мар 2006, 18:41
от red
за загряването - при превръщането на газта от течно в газообразно състояние в изпарителя се получава допълнително охлаждане на циркулиращата през него охладителна течност от двигателя - от там и по-бавното загряване....

Публикувано: 29 мар 2006, 20:07
от kEFi
...Не съм правил замервания за това дали газта износва двигателя, но като погледна такситата на по 600-700 000км (минати на газ) как си перкат още...не мисля че е вярно.
Публикувано: 29 мар 2006, 22:54
от snaiperisto
Може да сте прави , ама такситата изкарват по 6-700 000 км. без ремонт , а след смяна на сегменти още много...почти 100 процента само на газ.
Публикувано: 30 мар 2006, 12:02
от The seven
Blago написа:Температурата на горене на газта е по-висока ...
Въпроса за температурата на горене на газта е да кажем спорен. От това което съм намерил в интернет има и двете мнения.
Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина.
Намирал съм и обратното мнение - 2050 за бензин и 2100 за газ.
Високата температура на горене е проблем с някой двигатели свързани с критичната температурна граница на която са сметнати клапаните. При Форд това са моделите на Фокус. Проблема идва от по-бавната скорост на горене на газта. Това от друга страна е плюс, защото няма детонации при горенето и по този начин се предпазва от удари двигателя.
Blago написа: ... което води до повишено изгаряне на маслото в бутало-цилиндровата група,а от там и до по бързо износване на двигателя.
За да имаме изгаряне на масло в цилиндъра са налице проблеми независещи от типа гориво, а именно износени цилиндри и/или сегменти.
Газта постъпва в двигателя в газообразно състояние и по този начин за разлика от бензина не отмива масления филм по цилиндъра.
:-)
Публикувано: 03 апр 2006, 12:44
от Lupo
Според мен като се пише нещо трябва поне малко да си убеден в това което казваш. А не просто да си плямпаме тука и да си играем на развален телефон.
Blago написа:Температурата на горене на газта е по-висока,което води до повишено изгаряне на маслото в бутало-цилиндровата група,а от там и до по бързо износване на двигателя.
Това от къде го разбра ?
Някой ти го каза ? Научил си го от някой "експерт" или комшийката ти го прошепна на ухото ?
Трябва да направим една тема:
"Що е то индикаторна диаграма, що е то ДВГ как работи и имат ли те почва у нас " и да я закотвим най отгоре на форума.
Вече писано по темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3360
http://www.clubford.org/forum/viewforum.php?f=23
Температурата на горене не е константна величина тя зависи от много фактори. За коя температура говорим ? Щото те са няколко ...
Малко инфо:
http://www.supergas.com/properties.html
http://franzh.home.texas.net/lpinfo/index.htm
http://www.naftc.wvu.edu/technical/inde ... table.html
http://www.ngv.org/ngv/ngvorg01.nsf/byt ... lletin.htm
http://www.propanecarbs.com/propane.html
http://www.e-lpg.com/lp_gas.asp 
Публикувано: 03 апр 2006, 13:27
от valboy
http://avtogaz.com/cgi-bin/advices.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук има отговори на конкретни въпроси. Може да се търси из тях чрез търсачка.....
Публикувано: 04 апр 2006, 13:09
от Blago
Разбирам,че изразеното от мен становище е подразнило доста хора от този форум,който изобилства от големи специалисти. Аз съм автомонтьор и
работя повече от 20год.Виждал съм и почти ежедневно виждам резултатите от работата на бензинов двигател с гориво пропан-бутан (газ)
По принцип нямам нищо против газовите уредби,даже се радвам от увеличаващата им се бройка.И колкото цената на АГУ е по-ниска толкова
по-добре.
Не смятам да влизам повече в каквито и да било дебати,особено по въпроса за комшията "специалист".Очевидно човека има под ръка тъкъв
комшия.
Публикувано: 04 апр 2006, 14:04
от shark
Въобще не съм съгласен с колегата Blago! Елементарният пример е с такситата. А ако нямаше смисъл от тях хората щяхали да ги слагат само заради пестеното на пари, ако после им следваха скъпи ремонти. Освен това колко много коли идват със заводски газови уредби! Много е писано по тази тема и е ясно, и за температурата и за маслото и за запазването на свещите, както и че няма нагар по буталата.
Аз лично съм доволен от и газовата ми уредба и от карането ми на газ, а хората да говорят каквото си искат!
Публикувано: 05 апр 2006, 19:04
от The seven
Blago написа:Разбирам,че изразеното от мен становище е подразнило доста хора от този форум,който изобилства от големи специалисти. Аз съм автомонтьор и работя повече от 20год.Виждал съм и почти ежедневно виждам резултатите от работата на бензинов двигател с гориво пропан-бутан (газ)
По принцип нямам нищо против газовите уредби,даже се радвам от увеличаващата им се бройка.И колкото цената на АГУ е по-ниска толкова по-добре.
Не смятам да влизам повече в каквито и да било дебати,особено по въпроса за комшията "специалист".Очевидно човека има под ръка тъкъв комшия.
Колега би ли споделил къде си учил ДВГ ? Би ли разказал подробно какви са резултатите от работата на бензинов двигател на газ, а също така и кое при работата на газ уврежда повече двигателя от колкото при работа на бензин ? От двете ти мнения в темата си казал само за по-високата температура на горене.
Публикувано: 05 апр 2006, 19:39
от snaiperisto
За сведение на Дървените Философи : в Корея и региона автомобилите се произвеждат с газ , ама не с АГУ а само на газ , фабрично (това означава : без резервоар , без горивопроводи , без инжекциони , дюзи , карбуратори (има нещо такова но то е без жиглъори и тем-подобни бензинови работи) , 100 процентово е така за ведомствените ин коли , болници , уч. заведения , ТАКСИТА (които след 3 години експлотация ги бракуват и фирми като Вили Кар ги внасят тук , СофТакси ги пуска да работят още дълги години. Въобще по голямата част от автопарка им е ГАЗОВ. Е колеги , НЕ СЛУШАЙТЕ КАКВО ВИ ГОВОРЯТ СУЛЪО И ПУЛЪО , монтираите си АГУ и си караите БЕЗГРИЖНО , не съм маистор от 20 г. като Блад , ама съм БАКШИШ от 11 г. и не си знам километрите , до сега не съм чул някои колега да е ЗАГАТНАЛ че газта му е повредила НЕЩО-си.
Публикувано: 05 апр 2006, 23:26
от valboy
Загатнаха ми къде е проблема с газта и двигателя. Значи има проблем при старите двигатели, които са изработени от чугун, той започва да се изронва при работа на газ (моя болид е с такъв). При по-новите двигатели от алуминий- СПОКО! При тях го няма този проблем!
Публикувано: 06 апр 2006, 09:27
от kEFi
valboy написа:Загатнаха ми къде е проблема с газта и двигателя. Значи има проблем при старите двигатели, които са изработени от чугун, той започва да се изронва при работа на газ (моя болид е с такъв). При по-новите двигатели от алуминий- СПОКО! При тях го няма този проблем!
...Предполагам говориш за главата...то пък е свързано с леглата на клапаните и се отнася за коли до 1989 (годината е за колите руско производство, другите отдавна вече са оправили нещата). Проблема идвал от безоловния бензин, който се налага на пазара. Липсата на олово водила до повишено износване на клапаните, защото служило един вид за смазка....Същия проблем се е получавал и при работа с пропан-бутан. Но, повтарям, от 1989 дори и руските коли нямат такъв проблем, западните от още по-отдавна.....
Публикувано: 06 апр 2006, 10:14
от valboy
Именно! Не се получава смазване и всичко чугунено почва да се рони.
При по-новите коли, немога да кажа точно година, проблемът "чугун" го няма.
Публикувано: 06 апр 2006, 12:55
от mrdds
каквото и да говорим тук,и при двете горива се износват материалите.Мнението на автомотьора беше ЗА бензина,а дане би наа бензин колите да вървят вечно?200-300 000 км и стават за ремонт,и на газ ще е така.Обаче така направение интервенции вредят на двигателя.Ако АГУ-то се монтира в завода няма да има разлика с бензина.Компа се ошашква,дюзите спират работа,гърнетата изгниват от конденза,датчиците не отчитат вярно.............и всичко това води до недобра работа на двигателя.
Виждал съм снимка на глава работила на газ и глава работила на бензин-картинката на бензин никак не ми хареса-нагар и налепи.
Публикувано: 06 апр 2006, 17:13
от shark
И сега такива като мен какво да правят? Колата ми е призведена 1984 год. и е с чугунена глава, а карам на газ и с безоловен бензин.
Публикувано: 06 апр 2006, 17:57
от valboy

Стискаме палци!!!!

Публикувано: 06 апр 2006, 19:57
от kEFi
shark написа:И сега такива като мен какво да правят? Колата ми е призведена 1984 год. и е с чугунена глава, а карам на газ и с безоловен бензин.
С какъв бензин караш? Какъв ти е по книжка? Гърлото на резервоара тясно или широко е? Това, че главата ти е чугунена (за колата става въпрос

) нищо не значи!
Публикувано: 06 апр 2006, 22:44
от valboy
kEFi написа: Това, че главата ти е чугунена (за колата става въпрос

) нищо не значи!
На мен пък ми обясниха, че значи много. В смисъл, че при безоловния бензин няма смазването, което го има при оловния бензин и се получава същото като при работа на газ!??!!?!?
