Повечето инжекционни компютри имат настройка ако надвишиш определени обороти (примерно 4000) колата да премина на бензин. Ако след това паднеш примерно под 3800 връща на газ.
Въпрос до настройка. Мойта не превключва и нямам проблеми на газ на високи. До 6000 съм вдигал при изпреварване и няма проблеми.
Ако не те кефи отиди при газаджиите и им кажи да го променят.
Ооооо сега прочетох втори път поста....
Значи не е от настройката на това....

За поределяне на впръскването на газ се използват няколко параметъра: налягане в смукателните колектори, налягане на газта след изпарителя. От тези две налягания се вади т.нар. диференциално налягане - рзлика между двете.
Когато спускаш на скорост без да си натиснал педала на газта, тогава дроселовата клапа е затворена, смукателните колектори под действието на двигателя създават много ниско налягане - под 1 атмосфера; зависи от компресията на ДВГ. Когато натинеш педала до ламарината, налягането в колекторите става близко до 1, т.к. клапата е максимално отворена и вакуума от колекторите засмуква почти свободно възхух през въздушния филтър.
За да се впръска точния порцион газ, се гледа диференциалното налягане - т.е. разликата между налягането на газта след изпарителя и налягането в смукателните колектори. Това диференциално налягане дава информация колко газ ще премина през инжекторите за единица време.
Ако обаче ти свършва газта, налягането й е слабо и не успява да впръска необходимото количество. Тогава се получава условие за една
друга настройка - превключване на бензин, ако диференциалното налягане е по-малко от определена стойност. Това можеш да го усетиш като караш с примерно 3000-4000 оборота и инжекционът сам превключи на бензин. След това включваш на газ отново и с обороти до 2000 можеш да изминеш още 5-10 км. При тебе, според мен, се получава това нещо, като може би е следствие от запушен филтър за газта или нещо друго по пътя й.
Чувал съм че "blue force gaz" на Петрол имала някакви добавки, които много цапали филтрите, но това е непотвърдена информация.