Газ... и аз!

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Газ... и аз!

Мнение от ewgeny » 13 юни 2005, 00:14

Сложих си газ Ловато, нова 27л бутилка, ел. Най-готиното е че вече нямам проблеми с палене, гаснене а и за днешните 50км не успях да намеря никва разлика в мощността вдигнах 120 без да я настъпвам, така че 150 не ми мърдат. Мноооо се кефя!Сега и разхода да е добър и...... :D
П.П. При първите няколко зареждания на бутилката, разхода може да излезе по-голям, но това е поради съдържанието на въздух. Днес едвам събрах 20л.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Газ... и аз!

Мнение от kEFi » 13 юни 2005, 09:35

ewgeny написа:Сложих си газ...
:D :D :lol:
В началото на газ бях само аз :wink:
Вече май не останаха колеги на бензин...Дори и най върлите бензанджии се предадоха (и как няма при тия цени)...

Това, колко ще ти гори много зависи и от теб, защо?
1.Ще гори малко повечко първите 500км докато си улегнат мембраните....
2. По нататъшния разход ще зависи от твоето желание. При донастройките може да направиш следното:
- искаш настройки за по-динамично каране - в този случай имаш много добра динамика за сметка на завишен разход (в смисъл повече се гледа кривата при високите обороти)
- настройки за икономично каране - занижен разход на гориво, но за сметка на динамиката (от кон на магаре) :wink:
Това, което ти пиша не са фиксирани настройки...приемай ги по-скоро като вектори :wink:

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 13 юни 2005, 10:48

И аз съм се засилил да се газифицирам. Малко ме е шубе, но вече съм го решил. Избрах си вече прочулия се тук Еврогаз :)
Останаха ми само 2 въпроса.
1. За бутилката. Каква да е къде да я сложа. Така като гледам май само такава като резервна гума ми върши работа. Ескорта ми е комби и целия багажник пода му е един капак под който седи резервната гума и разни инструменти. Ако е отгоре бутилката няма да мога да го отворя. Освен ако нямате някоя добра идея различна от тази с резервната гума, макар че все пак тя май си е най-добре.
2. Заради споменатото шубе мисля да сложа и ламбда контрол. Не съм наясно всъшност дали по-оптималната смес ще помогне да нямам гърмежи и дали ще намали ефекта от прегаряне на клапаните. Т.е. дали системата ще пипне сместа, така че газта да изгаря напълно в цилиндрите а не частично в изпускателната система.

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Газ... и аз!

Мнение от stangen » 13 юни 2005, 11:05

kEFi написа:
ewgeny написа:Сложих си газ...
:D :D :lol:
В началото на газ бях само аз :wink:
Вече май не останаха колеги на бензин...Дори и най върлите бензанджии се предадоха (и как няма при тия цени)...

ЕЕЕЕЕЕ, аз още се правя на чукнат и карам на бензин :)
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Газ... и аз!

Мнение от kEFi » 13 юни 2005, 11:37

stangen написа:...ЕЕЕЕЕЕ, аз още се правя на чукнат и карам на бензин :)
:D :D :D
Ако се задържат тия цени и ти ша са предадеш :D :D :wink:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 13 юни 2005, 11:43

NIKJAMa написа:И аз съм се засилил да се газифицирам.
Останаха ми само 2 въпроса.
1. За бутилката.
2. Заради споменатото шубе мисля да сложа и ламбда контрол.
по т.1 - имаш избор с малки бутилки отзад дясно/ляво или зад задната седалка(надлъжно), но по-добрия, според мен вариянт, е този на мястото на резервната гума (аз съм така, но на хечбек)...
по т.2 ако имаш излишни пари - давай ги. Ако не - не се коси - клапаните не прогарят, гърмежи стават и с ламбда (дължат се на заминали кабели/свещи), но ако си поддържаш всичко - нямаш грижи...доколкото се сещам колата ти беше преди 96-та, нали?

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 юни 2005, 12:12

Аз имам една бутилка за резервната гума! 14" и даже е пълна с газ до горе (около 30-35л)! Взех я за 110 ще те я дам за 110лв., ако имаш мерак.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 13 юни 2005, 12:56

kEFi написа: по т.2 ако имаш излишни пари - давай ги. Ако не - не се коси - клапаните не прогарят, гърмежи стават и с ламбда (дължат се на заминали кабели/свещи), но ако си поддържаш всичко - нямаш грижи...доколкото се сещам колата ти беше преди 96-та, нали?
Излишни едва ли, но пък искам всичко да си е както трябва. Пък и доколкото разбирам лабда контрола спестява донастройки така че би трябвало да си избие парите все някога.

За бутилката благодаря за офертата, но мисля да си ми сложат в сервиза всичко и да си носят гаранцията от-до. Все пак ще го обмисля и това преди да я сложа.

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Газ... и аз!

Мнение от jasonsmith » 13 юни 2005, 15:51

kEFi написа: Това, колко ще ти гори много зависи и от теб, защо?
1.Ще гори малко повечко първите 500км докато си улегнат мембраните....
2. По нататъшния разход ще зависи от твоето желание. При донастройките може да направиш следното:
- искаш настройки за по-динамично каране - в този случай имаш много добра динамика за сметка на завишен разход (в смисъл повече се гледа кривата при високите обороти)
- настройки за икономично каране - занижен разход на гориво, но за сметка на динамиката (от кон на магаре) :wink:
Това, което ти пиша не са фиксирани настройки...приемай ги по-скоро като вектори :wink:
е те това ми трябваше като отговор на един мой пост: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=442" onclick="window.open(this.href);return false; , нещо подобно ме задоволяваше напълно като отговор, искам да кажа, че за момента разхода ми е около 11,5л/100 градско газ, като мисля довечера да завъртим още около половин оборот, за да свалим разхода още 2-3 литра...

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 13 юни 2005, 18:38

На мен ми възникна още един въпрос как се решава проблема с предварението на искрата при дестрибуторното запалване?

Едит говорих си със сервиза и ме отказаха от ламбда контрола понеже бил безмислен!? Еми щом казват :) То и не пречи по късно да го сложа ако ми дойде мерак.
За предварението казаха че го оправяли, но как било търговска тайна :lol: .

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Газ... и аз!

Мнение от DigiPro » 13 юни 2005, 18:57

stangen написа:ЕЕЕЕЕЕ, аз още се правя на чукнат и карам на бензин :)
и аз, и аз :lol:

айде сега...какво са 2лв. за литър бензин за нашите скромни двигателчета. Пък и една камара главоболия проблеми и настройки с тия газови. И на тях консумативи сменяй. Преглед всяка година. Бутилката място в багажника заема което съм си го резервирал за една по-голяма бас-туба.
А има и една зависимост че човек като сложи газ и понеже му е по ефтино и кара повече. Оттам всички други консумативи (масла, филтри, гуми и т.н.) се сменят по начесто и в крайна сметка пак се дават повече пари.

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 13 юни 2005, 19:33

това е абсолютно вярно, но пък за сметка на това се чувствам по спокоен, че не пълня гушите на разни тарикати, ами се возя почти без пари ( би трябвало след като си настроя Агу-то де :lol: ) , горе долу си го смятам така:
от Люлин до работата ми в НДК- 8 км, на бензин - около 2,50 отиване и връщане, а на газ- около 1,20. само това като си изчисля и вече съм с две ръце за газова :lol: :lol:

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 13 юни 2005, 21:09

тия цифри даже много ми се виждат:)
аз последния път с 37лв минах 400км.газта на 75стотинки и разход 12,5
ама явно София...и то по центъра...
а сега и без това напоследък мн се говори за газ във форума да попитам тези,които по-от отдавна карат на газ дали от месе-месец и нещо им се е вдигнал разхода...
на мен ми гореше 10.5 и изведнъж 12.5 и не мърда! или газта развалиха или колата се развали:)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Газ... и аз!

Мнение от jack71 » 14 юни 2005, 09:03

kEFi написа::D :D :lol:
В началото на газ бях само аз :wink:
ей и аз бях. всъщност на 2 рия ден когато имах Стела ( ескортчето ми ) й сложих газово. По време оно когато газта бе под 50 ст. :cry:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 14 юни 2005, 12:52

NIKJAMa написа:На мен ми възникна още един въпрос как се решава проблема с предварението на искрата при дестрибуторното запалване?

Едит говорих си със сервиза и ме отказаха от ламбда контрола понеже бил безмислен!? Еми щом казват :) То и не пречи по късно да го сложа ако ми дойде мерак.
За предварението казаха че го оправяли, но как било търговска тайна :lol: .
Ламбда контрол е за двигатели с електронно управление на горивния процес т.е. със ECU. Там подаването на искрата зависи от данните за положението на коляновия вал, съответно компа в зависимост от режима на каране определя момента на запалване (както и състава на сместа)....
При дистрибуторното палене:
1. Колата се центрова на бензин да работи перфектно.
2. След това се увеличава предварението до желаните настройки (обикновено се следи празния ход , ниските и високите обороти) чрез...(top secret) завъртане на делкото в нужната посока (съвсем лекичко). В общи линии - това е! :wink:

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 14 юни 2005, 13:13

E точно в това е въпроса. Компа ще го излъжа(гадна дума) та компа ще му подам данни че всичко ми е наред със сместа и той съответно по никакъв начин няма да се усети и да промени предварението. Нямам капачка и не мога да бутна ъгъла от там така че явно ще си остана на предварение като за бензин.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 14 юни 2005, 13:42

NIKJAMa написа:E точно в това е въпроса. Компа ще го излъжа... Нямам капачка и не мога да бутна ъгъла от там така че явно ще си остана на предварение като за бензин.
Нещо немога да схвана точно идеята ти! Какво в крайна сметка искаш да получиш? И какъв точно ти беше двигателя (в профил има поленца за попълване, а от там и спестени въпроси като моя) - само се сещам че беше Ескорт комби :?:
Това за капачката - промяната на ъгъла не става от нея! А това, че нямаш такава предполага, че си със запалване EDIS....

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 14 юни 2005, 14:11

Не е нужно да се прави каквото и да било за корекция на предварението при Zetec, компютъра си върши работата.

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 14 юни 2005, 14:29

Оправих профила. Извинете за пропуска.

acj разбрах още вчера, но си ми остана неяснотата как точно компютъра се усеща. По-скоро според мен нормалното предварение за бензин при нашите двигатели се оказва близко до оптималното за газ. Така или иначе още от 100 до 200 лева инвестиция за тайминг процесор вдига цената до цената на газов инжекцион, което прави безпредметно обсъждането му, особено след като практиката показва че е ненужен за нашите двигатели.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 14 юни 2005, 14:44

По въпроса.
При монтаж на АГУ пред теб има 2 възможности:
1. АГУ със симулатор ламбда сонда - устройство, което подава на компа предварително зададени стойности (за твоя автомобил), а не реалните от ламбда сондата. Сам знаеш, че състава на изгорелите газове при бенз и газ са коренно различни, оттам и понятието за бедна и богата смес. Та това устройство ти подава необходимото предварение, а самата настройка е като при карбуратор. Следващи донастройки....зависи от майстора! Моята от 3 год не е настройвана и е като часовник.
2. АГУ със ламбда контрол. По добрия, но определено по-скъп вариант. В този случай към компа се добавя модул за управление при работа на газ. Отчита реалните стойности и аъответно прави корекции. Предимство - работи оптимално в целия диапазон на оборотите. Минимална икономия на газ (сравнено с АГУ със симулатор).
........
Ако те интересува още нещо - питай? :wink:

П.П. Нормалното предварение на нашите автомобили е непостоянна величина. Постоянна (10 градуса) е само в авариен режим!

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта