Страница 1 от 2

ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 03 мар 2011, 08:21
от пенчев
Колеги може ли да се подгрява през зимата антифриза в малък съд с подгревни свещи преди да влезе в изпарителя за да се намали разхода. Някой ако има идея моля да пише.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 03 мар 2011, 08:56
от Nikola Iordanov
Това можеш сам даси го направиш ,примерно с нагревател от кафе машина ,правиш си едно съдче с вход и изход за антифриза връзваваш го надолния маркуч на радиятора .Сутри половин час приди тръгване го включваш във ел .мрежата подгрява ти антифриза във двигатела хем ще имаш парно вeднага хем ще намалиш разхода на газта .Чувал съм че някои коли имат оригинално направено токова подгряване но къде е поставено не съм виждал буксата дето сe включва тока била като на електрическите чайници .Някой от колегите може да е виждал да даде по голяма яснота на въпроса ти .

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 04 мар 2011, 19:32
от килърчето
За момента може само да си мечтаеш за такива екстри .Другия вариант е да повикаш неволята и да се изръсиш с много пари.Монтират се такива екстри в много от колите на газ внесени от Италия правени за износ към източна Европа.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 04 мар 2011, 22:02
от S_C
Виждал съм оригинално подряване.Не на Форд,но те са идентични.Същата работа като с подгряването на огледалата-кантал и съпротивления.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 05 мар 2011, 11:07
от Doin
Фокуса има оригинален подгрев за антифриза, но е сложен преди парното - да загрява по-бързо докато загрее колата да има топло. Може да намериш от някоя морга и направо да го монтираш на Ориона, но трябва да видиш как ще го захраниш и най-вече как и кога ще изключва.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 05 мар 2011, 12:26
от diesel1.6
Аз писах тук, но не се е запазило.
Ако става дума за подгрев на антифриза преди изпарителя с цел каране на газ още докато е студена колата, сложи една-две подгревни свещи в някаква метална кутия с вход и изход за маркучите и трябва да стане. За кутията - бойлера - вземи 100 мм парче от правоъгълен профил, примерно 20 х 50 х 2 мм и му завари две ламарини от двата края за тапи и две тръбички с диаметър 18 мм отвън (толкова трябва да са маркучите към изпарителя). Едната тапа я направи от по-дебела ламарина, за да може да нарежеш резба за свещта или свещите. Друг начин е на тапата да завариш гайка с резба като за свещта за да не си играеш да я нарязваш. Захранване може би трябва да се вземе от плюсовата клема на акумулатора, като се включва или с голям ключ или с реле за съответния ток по 20 А на свещ. Ако това върши работа, може да се доусъвършенства с термоелемент от бойлер или от някоя кола за да изключва като загрее достатъчно.

Ако пък става дума за предварително загряване на двигателя преди палене - това е друго. Тогава се прави малко казанче, в което се слага нагревател на 220 В с мощност между 500 и 1000 Вт. Трябва да се избере правилно място за свързване за да има правилна циркулация през блока или главата. Допълнителна екстра е към захранването на този нагревател да се закачи и вентилатора на парното и така колата ти за половин час е топла, предното стъкло издухано до сухо независимо от снега и леда, а в купето не е студено. В момента съм направил едно такова казанче с нагревател и съм започнал второ - за моите коли и на приятел.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 06 мар 2011, 09:42
от HACKO
Мисля, че най-добре да се сложи печка, другото решение не винаги е практично.
Мислил съм го от 15г, даже съм си намерил нагревател от машинка за шварц кафе, но винаги възниква проблема, че не навсякъде има 220V, а на 12V тока за 1000W е над 80А

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 06 мар 2011, 10:15
от diesel1.6
На 12 В подгревът е за изпарител след запалване на колата, в по-редки случаи се ползва предварителен подгрев за да пали на газ. И двете решения са съвсем приложими в практиката на бедния автомобилист. Свещи за подгрев на двигателя харчат приемливо малко - две последователно са 20 А примерно, идеално е.
Печките са хубави, но обикновените харчат и ток от акумулатора. Но пък после като запали лесно, може да няма проблем с прекалено разреждане.
Има друг вариант - печка без ток. Но е повече игра да се натика някъде в лека кола. Най-простата конструкция е казанче с няколко тръбички и парцал с нафта в него. Работи на принципа на газената лампа. Голям недостатък е, че като не си сложиш електрическа запалка, трябва да се пали ръчно. Огромният плюс е, че с няколкоминутна подготовка може да си подгрееш колата при почти всякакви условия и местонахождение. На мен често ми се случва колата ми да е в някаква планина охладена до -20 или -30 и това ще е отлично решение. То и -15 са проблем без печката.
Такива щуротии се ползват по шведските военни коли по-старо поколение.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 06 мар 2011, 10:36
от HACKO
За какво ми е подгрев, след като запаля? Паля на Бензин и моментално превключвам на Газ и тръгвам, защо да подгрявам тя си загрява от д-ля. За мене въпроса е да се подгрее преди паленето, за да пали лесно и на Газ при отрицателни температури.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 06 мар 2011, 10:39
от ЯЛТА
Хе , някой да помни че армейските автомобили имаха устройство за подгряване с бензинова лампа.
Виждал съм много устройства за подгряване , но с цел безпроблемно палене, и на моето бившо ПЕЖО-505 имаше нагревател 150 вата-на 220 волта, монтиран на главата зад 4-ти цилиндър, беше дошло от Швеция.
Но този патент-за подгряване на антифриза, може да се осъществи, да не забравяме обаче че всичко минава през електромера, ще се товари акумолатора, и икономията ще е еднозначна.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 06 мар 2011, 15:27
от diesel1.6
Подгрев на акумулаторен ток с две свещи ръгати в изпарителя е възможно нещо - токът не е толкова голям. Подгревът на дизелова кола гълта 8 пъти повече ток, значи тук спокойно може да се подгрее 5 минути и да се пали лесно.
Подгревът на целия двигател е друго нещо. Това с бензиновата лампа много ми харесва - аз съм си ги мислил с малка газова горелка за 10 - 20 лв и една медна тръбичка на подходящо място.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 15 мар 2011, 12:43
от Lenux
Директното подгряване на испарителя е най-добрият вариант в случая. Аз съм обмислял вариант даже за изпарител който е единствено на ел. подгряване, без вода- със нагревателна плочка (или свещи) монтиранеи вътре в него там кадето циркулира водата и със термо датчик (такъв от радиатор на коола например) който да изключва когато температурата на корпуса на изпарителя достигне 90 градуса. По този начин изпарителя ще се загрява моментално преди да запалим на газ и ще държи постоянно една и съща температура (90*). Даже може да се монтират допълнителни "ребра" във камерката му за високото налягане, които когато се нагреят от самият корпус ще спомагат за по-доброто изпаряване (отработване) на газта. Ребрата могат да бъдат алуминиеви например, от стар аудио-усилвател (от стъпалата му). С тази технология по мои изчисления поне до кило/кило и половина най-малко трябва да се свали разхода. Но пък още не съм осъществил проекта за да дам резултати...
М, как мислите? :)

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 15 мар 2011, 12:52
от diesel1.6
Много ток ще ти харчи може би. Провери да видим.
А какво е лошото не сегашния изпарител? И от какво очакваш чак такава икономия - основният проблем е проектиранието на правилен смесител, не изпарителите.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 15 мар 2011, 16:16
от fordmaniac
Lenux написа:Директното подгряване на испарителя е най-добрият вариант в случая. Аз съм обмислял вариант даже за изпарител който е единствено на ел. подгряване, без вода- със нагревателна плочка (или свещи) монтиранеи вътре в него там кадето циркулира водата и със термо датчик (такъв от радиатор на коола например) който да изключва когато температурата на корпуса на изпарителя достигне 90 градуса. По този начин изпарителя ще се загрява моментално преди да запалим на газ и ще държи постоянно една и съща температура (90*). Даже може да се монтират допълнителни "ребра" във камерката му за високото налягане, които когато се нагреят от самият корпус ще спомагат за по-доброто изпаряване (отработване) на газта. Ребрата могат да бъдат алуминиеви например, от стар аудио-усилвател (от стъпалата му). С тази технология по мои изчисления поне до кило/кило и половина най-малко трябва да се свали разхода. Но пък още не съм осъществил проекта за да дам резултати...
М, как мислите? :)
Що се занимавате с фантазии. Ще му подгрявате антифриза, ами нали като запали циркулацията ще избута топлия към системата. Или с електрически подгревате??? И как ще поддържа точно 90 градуса? С терморегулатор? Термичния баланс зависи от потреблението на газ.
Подгряване с две свещи сме правили, забравете. Това е половината ток за подгряване на дизел. Попадна ми преди години електроподгреваем испарител за Транспортер въздухарка, гълташе 20 А ток, имаше електронен блок за управление на температурата. Що да е просто, като може и сложно?

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 15 мар 2011, 16:43
от diesel1.6
A ako са две свещи последователно, ще е 1/8 от тока за подгрев на двигателя и е съвсем практично да си нагрееш изпарителя преди палене. След запалване същите две свещи може да се пуснат от едно реле успоредно и да топлят. За да не се отнася топлото решението е изпарителя да се върже на големия кръг.
Смислената идея е донагряването при недостатъно топъл двигател. За някой е сложно, за друг елементарно - въпрос на познания и условия за работа.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 16 мар 2011, 07:45
от fordmaniac
diesel1.6 написа:A ako са две свещи последователно, ще е 1/8 от тока за подгрев на двигателя и е съвсем практично да си нагрееш изпарителя преди палене. След запалване същите две свещи може да се пуснат от едно реле успоредно и да топлят. За да не се отнася топлото решението е изпарителя да се върже на големия кръг.
Смислената идея е донагряването при недостатъно топъл двигател. За някой е сложно, за друг елементарно - въпрос на познания и условия за работа.
Препоръчвам да пробвате тези "прости" решения на практика. Откриването на топлата вода е елементарно занимание. Иначе връзването на испарителя в големия кръг са си майтапи, несвързани с физичните закони за запазване на енергийния баланс. И е равносилно на изключването му от водната система. До 90 градуса там няма циркулация, а това значи, че испарителя трябва да разчита на електрическо подгряване.
Възможност за реализация на този вариант имам, но познанията не ми позволяват да го реализирам. В магазин за водни съединения, на който съм клиент, имат преходници от големите маркучи за радиатора към 16 мм като за испарител.
Успех

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 16 мар 2011, 08:57
от diesel1.6
fordmaniac написа: Иначе връзването на испарителя в големия кръг са си майтапи, несвързани с физичните закони за запазване на енергийния баланс. И е равносилно на изключването му от водната система. До 90 градуса там няма циркулация, а това значи, че испарителя трябва да разчита на електрическо подгряване.
Мисля, че ти запита за следния проблем
Що се занимавате с фантазии. Ще му подгрявате антифриза, ами нали като запали циркулацията ще избута топлия към системата.
И получи една идея, отговор на задачата.
Практическото изпълнение е сравнително лесно и дори и евтино. Има достатъно изхвърлено оборудване и части от какво ли не.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 16 мар 2011, 16:08
от Lenux
Не бе хора аз в моята "научно-фантастична идея" изобщо изключвам всякакво водно охлаждане/подгряване на изпарителя. Или антифризно, за който така му звучи по-правдоподобно. Дефакто, имаме изпарител, който не използва и капка вода от охладителната система, и има във вътрешността си нагревател, който пряко нагрява целият корпус на изпарителя. А вече с помощта на термореле някакси монтирано отново за него, се следи температурата на нагряване да се върти около 90*. За мен този начин, или технология реално погледнато е мното по-простовата отколкото водното подгряване. В крайна сметка, ако тръгнем от първичната идея на изпаряването на газта- нужна ни е температура от 90* за оптималното и изпаряване във изпарителя. А със ел.подгряването постигаме- (1.) Моментално подгряване при студено време и (2.) Постоянна и еднаква температура от 90*. И както някои се изразиха че е прекалено сложно, или пък че е безмислено... е, и летенето на хората във въздуха е било прието с насмешка преди 100 години, а пък днес стигаме до Япония за 5 часа нали. :lol: Аз не искам да споря че моята идея е гениална, поради простата причина че дори и не съм я изпробвал, просто споделих понеже се заговорихме по този въпрос, пък и не бих спорил, по-скоро съм склонен да споделим повечко идеи за да осъвършенстваме "някаква" технология. В крайна сметка, на никой от нас не му се иска да кара със студен изпарител по половин час докато загрее двигателя и да издумка 3 кила газ за тоя що духа. :)

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 16 мар 2011, 16:21
от diesel1.6
Свързването на двата маркуча засега и завинаги изглежда най-добро решение. Завинаги - изпарителите заповат да остават в миналото. А моята кола загрява за няколко минути. Не забравяй, че докато е студена обогатяването на сместа в умерене степен е полезно и води до икономия.

Все пак да питам за втори път - каква мощност трябва за изпарителя. Нали не очакваш аз да се хвана да ти правя твоята идея?! Вземи провери, интересно ми е и ти трябва.

Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя

Публикувано: 16 мар 2011, 22:55
от HACKO
И според мене проблема идва от нужната мощност за изпаряване на газта(стопляне на изпарителя до 90 градуса), както писах по-горе 1000W нагревател при 12V черпи 80А ток, а имам съмнение че трябва да е по-мощен. Няма начин производителите на газови уредби да не са го мислили. 80-160А товар изисква втори по-мощен генератор, който ще натовари мотора и ще доведе до завишен разход на гориво (всеки знае какво се случва като се включи климатика), а топлината от охладителната течност не само не натоварва мотора а е и излишна и правим всичко възможно да я премахнем.