Страница 1 от 2

Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 28 апр 2011, 21:50
от nistel
Не намерих тема за тази кола и двигател та да попитам: разхода на година ми е 5-6000 с изглед да се увеличава постепенно. Карам предимно градско на къси растояния и го през интервал от време. Тоест в не малка част от времето я карам студена. Вмомента по груби сметки гори около 10-11 на тази експлоатация зимно време. Лятото средния разход пада до около 9, но защото влиза и извънградско предполагам.

Разгледах какво се предлага и се колебая какъв ГИ да избера или да я оставя на бензин. Цената не ме притеснява толкова предпочитам да дам повече, но да съм спокоен, че всичко ще е наред стига да има смисъл. Ако няма да има разлика от 800лв и от 1200лв за тази кола нямам нищо против - все пак идеята е да се спести някой лев, но не бих го направил за сметка на съкращаване на живота на колата. Прочетох, че някои Фордове имат проблеми с нагаряне на клапаните. Дали моя е от проблемните?

Последната година налях над 2000лв за нея (нови гуми, лети джанти, съединител, лагер помпа, климатик, гърнета) а преди 4 години, когато я взех смяна всички ремъци, ролки и други дребни неща като всичко е избирано от най-качественото така така, че не искам да рискувам да прецакам двигателя. Досега ми служи много вярно като искам да я ползвам живот и здраве още около 3-4 години ако не излязат сериозни проблеми.

Та как мислите има ли смисъл да я направя на газ и ако да какво бихте ми предложили? Лошото е, че съм от Бургас а тук май никъде не слагат качествени ГИ. Ако трябва ще "отскоча" до Софийско ..

Също възможно ли е преместването на ГИ на друга кола, че от време на време ми се иска да взема нещо с повече кончета и засега навреме ми идва акъла в главата, но някой ден може да не издържа и да взема друга. От познати съм чувал, че това е възможно.

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 28 апр 2011, 22:29
от dimkar
Така, както описваш, че ползваш колата, май няма да имаш сметка да слагаш ГИ. Иначе няма никакви проблеми с клапани и други подобни. Но се иска да правиш по-дълги преходи, за да усетиш разликата в цената. Колкото по-дълги, толкова по-голяма е разликата. При тръгни-спри може въобще да не ти превключи на газ и да си джиткаш все на бензин.

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 29 апр 2011, 09:09
от kEFi
nistel написа:Не намерих тема за тази кола и двигател та да попитам: разхода на година ми е 5-6000 с изглед да се увеличава постепенно. Карам предимно градско на къси растояния и го през интервал от време. Тоест в не малка част от времето я карам студена. Вмомента по груби сметки гори около 10-11 на тази експлоатация зимно време. Лятото средния разход пада до около 9, но защото влиза и извънградско предполагам...
Според данните, които си дал излиза, че ще си покриеш инвестицията минимум след 2 години с този режим на движение. Предвид и споделеното желание за повече кончета (което обикновено се превръща много бързо в цел) си мисля, че не ти е нужно да се занимаваш с това.
Но, избора си е все пак само твой!
Ако и малко ти олекне десния крак - още повече няма да имаш нужда от това - моята на газ харчи колкото при теб на бензин градско, ама в София ;)

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 29 апр 2011, 09:58
от nistel
Благодаря за мненията. Точно такива отзиви очаквах. Засега ще се примиря с непрекъснато вдигащите се цени на бензина за неопределено време. Все пак според вас нормален ли е такъв разход на такъв двигател при моя цикъл на каране или да я карам на диагностика. Нямам проблеми с придръпване, трудно палене, губене на обороти и тн единствено ми се струва, че мощността е намаляла, но това може и да е психологическо внушение :P

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 29 апр 2011, 19:50
от tropper
Инжекционът включва след 40градуса на антифриза. С къси разстояния в градско ще караш половината километри на бензин / половината на газ.
По този начин очкавай избиване след 20к километра. Това са поне 3г. при твоите темпове за да си на 0 и след това ще почне да ти става по-евтино. А колата ще доживее ли още 3г. ? _friends_

За сравнение - аз правя по 25к на година и си избих инжекциона за 7-8 месеца (на около 15к км).

П.С. Оууу и още нещо... Фиестата принципно си харчи по-малко от Мондеото и за да направиш 1000лв разлика трябват още повече километри.

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 29 апр 2011, 21:41
от dimkar
Това, след колко км пробег или колко години ще се избива газовата уредба въобще не трябва да се мисли. Имаш пари, слагаш ГИ и забравяш. От там нататък започваш просто да плащаш по-малко за пробега, който правиш. (при мен разликата е около 7 лв на 100 км пробег). Въпросът е, че при стила на каране на колегата, няма да има такава разлика в цената, че да си струва инвестицията, поради простата причина, че ще кара доста на бензин и по-малко на газ. Ако пробегът, който прави, е по-голям от 3-4 км, преди да спре, може и да си струва. При по-малък - едва ли.

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 30 апр 2011, 20:59
от didon80
При по малък пробег от 3-4 км на ден бих се замислил за алтернативен транспорт............

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 10 юни 2011, 08:24
от HAVARA
Колега карам ескорт 1.8 16в.
От 2 месеца съм с ГИ и смело мога да ти кажа слагай ;)
При мен обръща на газ на 30 градуса или на 2-рата минута от запалването.
Разхода е сходен, динамиката също.
Цената на газта в момента е 1.19лв на бензина 2.38.
11.90 =10л газ 23.80=10л бензин.

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 24 юни 2011, 15:38
от aspasia
Ако карам 5000-6000 километра на година въобще няма няма да помислям за газова това си е чиста набутвация по добре си ги спести разходките до София и разходите за газдаджия.

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 24 юни 2011, 18:25
от S_C
Не знам как ги правите тия сметки.
Към днешна дата:
Бензин:2,52
Газ-1,20.

На тая кола се слага една обикновена газова и не се занимаваме с глупости...

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 24 юни 2011, 18:37
от pifivo1
Да, ама колекторите са пластмасови - по-добре ГИ, аз съм с такъв от около 4 години и нито имам прегорели клапани, нито някакви проблеми на газ.При пробег от 15-18к на година, отдавана съм го избил и даже тези с икономичните печки ми завиждат, защото 8/100 газ със климатик х 1,20=9,60лв срещу 6/100 дизел х 2,46=14,76. :lol:
ГИ превключва на 30 градуса, но може да го направиш и на по-висока температура, което според мен е оправдано само зимата. :D:

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 25 юни 2011, 11:29
от aspasia
pifivo1 написа:Да, ама колекторите са пластмасови - по-добре ГИ, аз съм с такъв от около 4 години и нито имам прегорели клапани, нито някакви проблеми на газ.При пробег от 15-18к на година, отдавана съм го избил и даже тези с икономичните печки ми завиждат, защото 8/100 газ със климатик х 1,20=9,60лв срещу 6/100 дизел х 2,46=14,76. :lol:
ГИ превключва на 30 градуса, но може да го направиш и на по-висока температура, което според мен е оправдано само зимата. :D:
За такъв пробег съм съгласен за ГИ но за 5-6 хиляди на година трябва доста да ме е напекло слънцето. Със този пробег от толкова малко километри докато колата мине на газ ще трябва да я гази и ще си кара пак на бензин във повечето време !!

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 25 юни 2011, 15:17
от nikky
За малко километри дори дизел не си струва, пък камо ли газова. Най-малкото парите за газова ги даваш на куп, а за бензин са разсрочени. Плюс това сега си доволен, защо трябва да я бъзикаш...

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 09 ное 2011, 13:34
от mirro_23
Е как дизела нямъл сметка,мисля че точно в конкретния случай дизела е за него.
Не съм съгласен,че разход от 6.5/100 нафта и разход от 10/100 бензин при еднаква цена е едно и също.16 лв и 25 лв на 100км няма как да не се усещат на джоба.
Към колегата,които е пуснал темата-значи аз имах подобна дилема и си реших проблема с дизела.
Макар че аз навъртам по 16-17000 на година,но преходите са ми изключително къси и то в София.
Тогава си взех едно рено клио моно,за да не ми е чак толкова голяма инвестицията,е кво да ти кажа...ми аз си карах само на бенз(зимата),колата не можа да дочака лятото :P ,махнах я.Работата ми се състои от обикаляне на софия,маршрутите са ми 5,6,най-много 10км,15 мин чакане и пак тръгвам,при тея задруствания,колатата бавно загряваше и си карах само на бенз,да не споменавам че я намразих заради"проблемите"с газта.Чисто нова система,с ел изпарители,сонди,аванс процесори и така нататък,ми в 3 сервиза обиколих и пак си ме оставяше на пътя,когато си поиска.
Разказвам ти всичко това за да не повтаряш същото.Един атмосфен дизел,(турбото и интерколера не ти ги препоръчвам в големия град)и ще се родиш.

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 09 ное 2011, 15:19
от kEFi
mirro_23 написа:Е как дизела нямъл сметка,мисля че точно в конкретния случай дизела е за него.
Не съм съгласен,че разход от 6.5/100 нафта и разход от 10/100 бензин при еднаква цена е едно и също.16 лв и 25 лв на 100км няма как да не се усещат на джоба.
Към колегата,които е пуснал темата-значи аз имах подобна дилема и си реших проблема с дизела.
Макар че аз навъртам по 16-17000 на година,но преходите са ми изключително къси и то в София.
Тогава си взех едно рено клио моно,за да не ми е чак толкова голяма инвестицията,е кво да ти кажа...ми аз си карах само на бенз(зимата),колата не можа да дочака лятото :P ,махнах я.Работата ми се състои от обикаляне на софия,маршрутите са ми 5,6,най-много 10км,15 мин чакане и пак тръгвам,при тея задруствания,колатата бавно загряваше и си карах само на бенз,да не споменавам че я намразих заради"проблемите"с газта.Чисто нова система,с ел изпарители,сонди,аванс процесори и така нататък,ми в 3 сервиза обиколих и пак си ме оставяше на пътя,когато си поиска.
Разказвам ти всичко това за да не повтаряш същото.Един атмосфен дизел,(турбото и интерколера не ти ги препоръчвам в големия град)и ще се родиш.
Е сега остава само да кажеш на колегата как и откъде да си вземе дизелов газов инжекцион за неговата бензинова фиеста!

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 09 ное 2011, 16:00
от mirro_23
По автокъщите,как къде :D

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 09 ное 2011, 19:45
от dimkar
mirro_23 написа:Е как дизела нямъл сметка,мисля че точно в конкретния случай дизела е за него.
Не съм съгласен,че разход от 6.5/100 нафта и разход от 10/100 бензин при еднаква цена е едно и също.16 лв и 25 лв на 100км няма как да не се усещат на джоба.
Към колегата,които е пуснал темата-значи аз имах подобна дилема и си реших проблема с дизела.
Макар че аз навъртам по 16-17000 на година,но преходите са ми изключително къси и то в София.
Тогава си взех едно рено клио моно,за да не ми е чак толкова голяма инвестицията,е кво да ти кажа...ми аз си карах само на бенз(зимата),колата не можа да дочака лятото :P ,махнах я.Работата ми се състои от обикаляне на софия,маршрутите са ми 5,6,най-много 10км,15 мин чакане и пак тръгвам,при тея задруствания,колатата бавно загряваше и си карах само на бенз,да не споменавам че я намразих заради"проблемите"с газта.Чисто нова система,с ел изпарители,сонди,аванс процесори и така нататък,ми в 3 сервиза обиколих и пак си ме оставяше на пътя,когато си поиска.
Разказвам ти всичко това за да не повтаряш същото.Един атмосфен дизел,(турбото и интерколера не ти ги препоръчвам в големия град)и ще се родиш.
При такива маршрути няма начин да ти излезе по-евтино с дизел. С ГИ ще плащаш не повече от 10 лв/100км. Въобще с дизел в никой случай няма да ти излезе на сметка. А проблемите при газта в повечето случаи са свързани с "майсторите", които са си оставили ръцете. Това, че колата ти е загрявала бавно, не те ли наведе на мисълта за проблемен термостат?

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 09 ное 2011, 21:25
от imarh
Купих Мондеото с газов инжекцион BRC. 2.0 автоматик, комби, на 17 год. дава разход бензин 14/100 в града и 8/100 извън.
Газ незнам колко харчи, защото така и не го засякох. Няколко месеца след като го купих спрях да го карам на газ. Преди година махнах и газовата уредба! Родих се! Никога повече алтернативни горивни уредби особено с гориво под налягане! А ние тук се дърляме дали заради нефабричен ксенон трябвало да се спират колите от движение?!?...

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 10 ное 2011, 00:04
от dimkar
Е, едно време и аз си купих кола с монтирана от предишния собственик АГУ. Карах я точно 1 година и я разкарах. От тогава съм се зарекал такива коли да не купувам. А ти не си мисли, че на бензин е по-безопасно да караш. И те гърмят, че и доста по-често се случва. Скоро в Англия даваха на магистралата как си гърмят на воля. :)

Re: Съвет за/против газов инжекцион на Fiesta 96" 1.25 Zetec

Публикувано: 10 ное 2011, 14:16
от kEFi
*00141* Сори, ама май никой не чете за какво всъщност става въпрос в темата!
Моля, преди да стигнете до казуса с "яйцето и кокошката" да преместите дебата на подходящо място, а не да оспамвате комуникацията по тази тема!