Питане за АГУ за Ескорт

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
peterhr
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 22 юни 2005, 14:16
Модел на автомобила: Вектра
Местоположение: София
Status: Извън линия

Питане за АГУ за Ескорт

Мнение от peterhr » 22 юни 2005, 14:24

Здравейте,
един приятел иска да си слага газова уредба. Колата му е ескорт, ама незнам някои подробности.

Като година на производство е около 93.
Двигателя е 105 коня, двувалка. Може би е 1,6 (поправете ме ако греша).
Незнам дали са му пластмасови колекторите, ако и кажете 93 година какви се произвеждат ще е супер.

Идеята е за обикновенна газова уредба, без ламда контрол (само емулатор на ламда сондата).

От прочетеното във форума стигнах до извода, че този двигател не е проблемен при слагане на газ - така ли е?

Ако има пластмасови колектори има ли варианти с клапани за високо налягане (за да се предотвратят гърмежите)? Чувал съм че има такива клапани и се слагат някъде около колекторите и при повишаване на налягането в тях изпускат и така няма гърмене.

Други емулатори освен на ламда сондата трябва ли да се слагат? Примерно на дюзите или нещо друго?

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 22 юни 2005, 15:25

1.8 трябва да е мотора..същия като моя.
аз имам газ.ама дойде от Италия с нея..нямам проблеми с газта. преди имаше още едни джаджи за газта ама смених ЕКУ и го махнахме...до сега съм нямал проблеми с газта...само напоследък взе мн да гори :D
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Питане за АГУ за Ескорт

Мнение от kEFi » 22 юни 2005, 16:21

Мисля, че не е проблемен за конвертиране(ако не е механичен инжекцион), но пък това си зависи от майстора и изпълнението. Предполагам, че е със метални колектори. Достатъчно е да има симулатор ЛС. Ако дадеш конкретно инфо - още по-добре :wink:

Колега Трол, кога за последно си сменял въздушния си филтър? :wink:

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 22 юни 2005, 16:50

по-малко то 5К км :D
проверил съм:)не е от него:)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: ОК

Мнение от acj » 22 юни 2005, 20:01

Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 15:40 :
peterhr написа:ОК, ще разпитам повече за мотора и ще пиша.

Колега Трол: газов инжекцион ли имаш? Или сте сменяли ЕКУ-то на самия двигател?
Последна промяна от acj на 23 юни 2005, 13:19, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 22 юни 2005, 22:09

по-малко то 5К км
проверил съмне е от него
Трол, как си проверил?
Аз скоро имах един проблем ,причина за който бе замърсен въздушен филтър. за да се оправи трябваше да мина ок 10 км с новия. така че ако си пробвал с чужд филтър за 2-3 кръгчета и ако не е имало разлика ....

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 23 юни 2005, 00:54

за първия въпрос-нямам газов инжекцьон...обикновена газова инсталация си ми е, ЕКУ на двигателя си сменях. Но италиянците бяха слагали нещо допълнително към стария...да си призная не разбрах какво точно беше,но бях мн ядосан и мн не питах "майсторите":)само ми казаха,че то поемало някои функции,а ЕКУто други...

а иначе просто видях,че филтъра ми не е мн мръсен..всъщност смятам все пак да го сменя де,но нямаше мн болуци и рани фрапиращи проблеми,просто е сив...и все паке на 4000км
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 23 юни 2005, 10:11

Добра практика за каращите на газ е да сменят въздушния си филтър на около 5 000 км или на половината от смяната на маслото.
Поздрави
Изображение

peterhr
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 22 юни 2005, 14:16
Модел на автомобила: Вектра
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от peterhr » 23 юни 2005, 10:15

Значи двигателя е 1,8 и има "чип-тунинг" и спортен филтър.
Чипа е сменян в чужбина, но незнам какъв клас тунинг е.
Трябва ли да се слага нещо от сорта на Jethro за промяна на ъгъла на предварение?
Може ли да възникнат проблеми от чип-тунинга?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Sorry

Мнение от kEFi » 23 юни 2005, 10:39

peterhr написа:Значи двигателя е 1,8 и има "чип-тунинг" и спортен филтър.
Чипа е сменян в чужбина, но незнам какъв клас тунинг е.
Трябва ли да се слага нещо от сорта на Jethro за промяна на ъгъла на предварение?
Може ли да възникнат проблеми от чип-тунинга?
Е тук съм бос :oops: Но логически ми изглежда така:
Чиптунинга променя параметрите (алгоритмите) за работа на двигателя, но за съответната горивна система (в случая бензин). Предполагам че едно конвертиране не е проблем, но ще се загуби смисъла(и вложените средства) на тунинговането. Предполагам (защото незнам) че настоящите настройки не са най-подходящи за работа на газ, но повтарям - само предполагам!

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 23 юни 2005, 12:16

и аз малко д апомъдрувам...
с тия ЕКУта е малко по-сложно,но мн често при тунингованите коли се променя времето на запалване като му се дава аванс(предварение),което се прави и при газта...
ама...ПРЕДПОЛАГАМ :D
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 23 юни 2005, 13:00

Трол написа:...а иначе просто видях,че филтъра ми не е мн мръсен..всъщност смятам все пак да го сменя де,но нямаше мн болуци и рани фрапиращи проблеми,просто е сив...и все паке на 4000км
Аз моя го сменям като ми скочи разхода с около 2л. Досега - безпогрешно. Изминати километри....мноооого различно (диапазон от 2 000 до 12 000) в зависимост при какви условия съм карал. Сегашния може да ми се наложи да го сменя след 1000, ама си знам защо :roll:

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 23 юни 2005, 15:50

аз съм минал 5 хил км откакто взех колата, тогава въздушния беше почти нов, т.е. 100% не е карано с него повече от 10хил (да не казжам 6-7) ....

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта