Страница 1 от 1

проблем с палене на газ

Публикувано: 12 юли 2011, 14:54
от kabalo86
колата е 1.4 моно 1992 год ескорт с обикновенна газова на бензин пали перфектно ,но на газ върти по 3 4 секунди .свещи и кабели са сменени ....къде да търся проблема .Кранчетата съм ги въртял от бедна до богата смес и палене няма пак като хората

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 12 юли 2011, 18:50
от V. Todorov
Кoлега,кажи какъв ти е изпаритела,и може да измислиме нещо.

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 12 юли 2011, 21:01
от kabalo86
cargas

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 13 юли 2011, 15:26
от kabalo86
:arrow:

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 18 юли 2011, 21:24
от kabalo86
Колеги от къде да го врътна това предверение на запалването с малко

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 18 юли 2011, 21:37
от V. Todorov
Аko си с делко,за предварение се върти обратно на часовниковата стрелка,но не знам дали имаш.

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 18 юли 2011, 21:38
от kabalo86
нямам точно за това питам :) въобще може ли

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 18 юли 2011, 23:23
от HACKO
На газ се увеличава предварението, но на твоята няма как. Само софтуерно, но няма къде в Б-я, дори и МП не поддържат софтуер за нашите бараки.
Ако те успокоява и при мене е така, на газ паленето е мъка. Ако много те дразни, решение да си сложиш автоматично копче и винаги да палиш на Бензин.
А на жената Фиестата пали на четвърт, даже и през Зимата. *00101*

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 18 юли 2011, 23:29
от kabalo86
точно аз имах една фиеста и сега е в един приятел ,пали при пипане на ключа ,а мойта в най добрия случай втората секунда :D

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 00:09
от kabalo86
вярно ли е ,че ако се измести ангренажа един зъб ,предверението се измества с 5 6 градуса?

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 00:24
от HACKO
При твоя двигател не, това се случва при д-ли с делко, което е зацепено на разпределителния вал. При твоя д-л няма делко, има датчик на Хол, който подава импулси на комутатора, но е на маховика и промяната на зацепването на разпределителния вал няма да повлияе на центровката на запалването.

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 01:02
от deathstorm
Не че имам газова, но сериозно се замисляма за такава. Дотук от проучването което си направих мисля, че решението за паленето на газ, а и не само, е това http://www.dek.bg/main.php?action=tunin ... on&pid=atc" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Също така подобрява динамиката и разхода, изменяйки ъгъла на запалване до желна стойнот, като при някой модели промяната е динамична спрямо кривата на оборотите, а при други е фиксирана. Проблема при нашите двигатели (за моното не съм сигурен но предполагам пак е с EDIS) е, че комутатора е в едис-а и бобините са две, което оскъпява доста самия процесор - трябва да е двуканален с вградени комутатори. Пак казвам нямам опит с такова устройство, споделям това което съм прочел до сега.

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 09:20
от tropper
Малко ОФФ:

Той основния проблем с паленето на газ не е точно предварението на запалването, ами изпарителя. Както говори самото му заглавие той изпарява газта - т.е. от течна фаза с високо налягане я прави на газообразна фаза с ниско налягане. По законите на физиката докато налягането пада, пада много и температурата. За илюстрация - на запалка с дюза за пълнене може да пуснете малко газ оттам и да видите "замръзването" (само внимавайте с очите!). За целта през изпарителя минава антифриза, който да поддържа висока температура, така че да не замръзват гумените мембрани. Щото замръзналата гума се чупи.
Ако си направиш предварителен подгрев на антифриза до към 40 градуса вече мисли за предварение, така че да захапва по-лесно при палене и да не гасне.

Иначе, има един колега тук във форума, който е газаджия и твърди че с ТАП се постига както по-добър разход, така и по-добра динамика. Склонен съм да му вярвам. Но да се говори за работа на газ при под 40-50 градуса на антифриза е безсмислено. _friends_

П.С. Има газови, които впръскват течна фаза и там въпроса с изпарителя не стои, щото въобще няма изпарител в системата :D: ... ама те май още са си скъпички....

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 10:39
от bmitev
Колега, аз имах подобна газова (1-во поколение) и на газ също палеше трудно, ако опитваш направо с ключа. Като цяло там, където е превключвателя от бензин на газ има още едни бутон (ръчна газ), който пуска газ в системата, за да има какво да запали изкрата като подадеш контакт. Пробвай с ръчната газ (при мен 1-2 цъквания на бутона вършеха чудесна работа).

Колкото за замръзването на мембраните в изпарителя, колегата tropper е прав, но пак от опит говоря - колата запалва и след няколко секунди (обикновено около 15-30) изгасва. Точно колкото да изгори първата доза газ, преминала през изпарителя, предизвикала замръзването. Да не говорим, че замръзването става обикновено зимата, когато навън е около нулата. При изпарението температурата в изпарителя пада с около 30-40 градуса и зимата замръзват мембраните. В летните жеги над 30 градуса (колата на слънце се нагрява до 40-50 градуса) е много трудно да я докараш до там да замръзне (да не кажа невъзможно - поне на мен лятото не ми се е случвало).

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 12:27
от kabalo86
bmitev написа:Колега, аз имах подобна газова (1-во поколение) и на газ също палеше трудно, ако опитваш направо с ключа. Като цяло там, където е превключвателя от бензин на газ има още едни бутон (ръчна газ), който пуска газ в системата, за да има какво да запали изкрата като подадеш контакт. Пробвай с ръчната газ (при мен 1-2 цъквания на бутона вършеха чудесна работа).

Колкото за замръзването на мембраните в изпарителя, колегата tropper е прав, но пак от опит говоря - колата запалва и след няколко секунди (обикновено около 15-30) изгасва. Точно колкото да изгори първата доза газ, преминала през изпарителя, предизвикала замръзването. Да не говорим, че замръзването става обикновено зимата, когато навън е около нулата. При изпарението температурата в изпарителя пада с около 30-40 градуса и зимата замръзват мембраните. В летните жеги над 30 градуса (колата на слънце се нагрява до 40-50 градуса) е много трудно да я докараш до там да замръзне (да не кажа невъзможно - поне на мен лятото не ми се е случвало).
колега аз съм с ел.изпарител нямам такова копче и другото което е изпарителя ми на него може да си пържиш яйца нз за какво замръзване говорите

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 14:24
от HACKO
tropper написа:Малко ОФФ:....
Добре ама на жената Фиестата, откакто сложих уредбата не е карана изобщо на Бензин, операцията с пълнене и празнене на карбуратора и се вижда сложна и я кара само на Газ. Зимата на отрицателни температури си пали без никакъв проблем.
Аз на моното дори и лятото първо палене задължително ми е на Бензин и веднага превключвам на Газ, не чакам да загрее.
Газовите инджекциони, течна фаза, не превключват на Газ преди температурата да е стигнала 40градуса (поне при Виале е така).

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 15:09
от bmitev
kabalo86 написа:колега аз съм с ел.изпарител нямам такова копче и другото което е изпарителя ми на него може да си пържиш яйца нз за какво замръзване говорите
Както писа колегата:
tropper написа:За целта през изпарителя минава антифриза, който да поддържа висока температура, така че да не замръзват гумените мембрани.
Антифризът е с температура близка до тази на двигателя, което в работен режим означава, че наистина можеш да чукнеш две яйца отгоре и да си ги хапнеш. Проблемът идва, когато палиш колата сутрин при температура около нулата, след като колата е стояла на минусови температури цяла нощ и е добре охладена (заедно с антифриза, изпарителя и двигателя). Тогава антифризът който тръгва да циркулира при запалване не топли грам изпарителя и при ендотермичната реакция на изпаряване на газта температурата му спада с споменатите 30-40 градуса. Тогава идва замръзването на мембраните.

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 20:31
от kabalo86
bmitev написа:
kabalo86 написа:колега аз съм с ел.изпарител нямам такова копче и другото което е изпарителя ми на него може да си пържиш яйца нз за какво замръзване говорите
Както писа колегата:
tropper написа:За целта през изпарителя минава антифриза, който да поддържа висока температура, така че да не замръзват гумените мембрани.
Антифризът е с температура близка до тази на двигателя, което в работен режим означава, че наистина можеш да чукнеш две яйца отгоре и да си ги хапнеш. Проблемът идва, когато палиш колата сутрин при температура около нулата, след като колата е стояла на минусови температури цяла нощ и е добре охладена (заедно с антифриза, изпарителя и двигателя). Тогава антифризът който тръгва да циркулира при запалване не топли грам изпарителя и при ендотермичната реакция на изпаряване на газта температурата му спада с споменатите 30-40 градуса. Тогава идва замръзването на мембраните.
а някъде да прочете ,че имам проблем само с първото палене? при мен проблема си е и на топъл двигател дори на студен по лесно пали

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 20:57
от HACKO
Направиш ли я да пали лесно, не работи както трябва, направиш ли я да работи не пали.

Re: проблем с палене на газ

Публикувано: 27 юли 2011, 21:24
от kabalo86
На мен ми стана ясно НАСКО ама колегите продължават да бълват неща без четат

някой който има силата да заключи темата моля