Страница 1 от 1

Нещо от смукателния започна да фъсти, колата вдигна обороти.

Публикувано: 01 авг 2006, 10:48
от orlinm
Карам на газ от 4-5 дена.Днес след около 40 минути висене по задръствания и добре загрял мотор (тая перка не спира направо..!) та по едно време виждам, че мотора пада до 1600 оборота и си стои така докато чакам на кръстовищя. Изгасям и пак паля - пак така. Пак изгасям пак паля и си вкарва 900 оборота на свободен. След 2-3 кръстовища обаче проблема се появява отново. Като паркирах излязох да отворя капака и чувам свистене на въздух някъде откъм всмукателния колектор, но беше много горещ мотора и нямаше как да се навра да слушам точно от къде без да се опека на някоя част. Това дали е някоя тръбичка омекнала от температурата и имаща пробойна... Някой имал ли е такъв проблем?

Намерих проблема, само не знам как да го отстраня. Ето за какво става дума:

Отзад на всмукателния колектор напипах един накрайник за маркуч, който смуче въздух. За това е било свистенето. Като си сложа пръста да го запуша и мотора си влиза в обороти и се държи бетон. Като махна пръста и почва да се колебае да се форсира или да губи обороти (не може да се вкара в ритъм)..

Някой знае ли какъв маркуч влиза там в нормални условия (щото това нещо яко смуче въздух, диаметъра на накрайника от колектора е 3 или 4 милиметра някъде. Поогледах за откачени маркучи ама не видях нито един. Възможно ли е като са ми слагали газовото да са го запушили нарочно и сега като позагрях днес да е паднало?

Публикувано: 01 авг 2006, 17:29
от The_Machine
Най-вероятно са ти премахнали управлението на клапата топъл/студен въздух - стандартна процедура - иначе клапата силно влияе на газта и променя горивовъздушната смес. Навий една рапидка в маркучето и готово - ако се е сцепило накрайничето заповядай - имам купища от тях - ще ти сложа едно :)

Публикувано: 01 авг 2006, 17:46
от orlinm
The_Machine

Мерси приятел. Аз много се оглеждах кое маркуче може да се е измъкнало от тоя щуцер но висящи маркучи не видях а бая гледах. Та купих си от един магазин едно като тефлонова изолация за кабели (термоустойчива) нанизах единия край на щуцера а другия със запалката го залепих. Като запалих това направо се смачка от вакуума ама мотора вече няма проблеми със саморегулирането на оборотите и не ми мирише на газ/бензин от ауспуха. Предположих, че газаджиите са го запушили това ама ако е било с маркуч той от топлото се е разтегнал и е паднал сигурно. Мерси пак :)

Публикувано: 01 авг 2006, 19:59
от kEFi
Браво на теб!
Ако можеш - качи снимка на мястото и да видим какво има там по същите коли....
Между другото този двигател няма опция за топъл/студен въздух....смуче само студен....

Публикувано: 01 авг 2006, 20:04
от orlinm
kEFi

Имам фотоапарат но това само с опипване се прави защото тоя щуцер самотен е на задната страна от дясно някъде на някакъв датчик дето има там на всмукателния колектор, няма как да го снимам - има място колкото да си пъхнеш ръката. Аз в началото си помислих, че ако е пукнатинка някъде няма начин да я усетя и докато опипвах на сляпо си сложих там случайно ръката и го запуших.. та работата стана с късмет :) Поне не смърди на газ/бензин от ауспуха вече.

Публикувано: 02 авг 2006, 00:29
от ARR_
И при мен го има този проблем с оборотите на празен ход от време на време държи между 1400-1600rpm и от аспуха мирише на газ..все се каня да ходя на сервиз за това но или не ми остава време или положението се оправя от самосебеси,временно разбира се :( .
Така че утре се мятам под капака да търся свистящи накраиници или маркучи и ако успея ще направя една фотосесия. :D

orlinm при теб имаше ли други негативни ефекти от това че накрайника смуче въздух,например увеличен разход,намалена динамика или нещо подобно защото при мен такива неща няма и това малко ме учудва :? като знам как един малък проблем в АГУ-то може да повлияе на тези работи :roll:

Публикувано: 02 авг 2006, 08:40
от orlinm
ARR_

Ами други проблеми освен неравномерна работа на мотора и миризма на гориво не усетих. За разхода не съм засичал защото не съм карал много откакто се появи до когато го затапих.