Страница 1 от 2
Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 18 мар 2012, 17:13
от yorki_man
Здравейте!
Да разкажа първо какво става, че вече се чудя какво да ремонтирам и се нервя на колата. Форд Мондео 2.0/1995. Имам АГУ. Често ми се случва като изключа от скорост да ми падат оборотите до 300-500 и даже понякога да гасне колата. Това го прави само когато съм на газ, затова се принуждавам като наближа кръстовище да превключа на бензин за да не ме изненада с това гаснене. Когато съм спрял и не съм на скорост и оборотите са около 300-500 и понапомпя с педала на спирачката няколко пъти оборотите се нормализират към 900? Може ли някой да ми обясни какво става всъщност че вече се ядосвам на тази кола. Преглеждал съм вакуумите уж всичко е здраво по трасетата. Едва ли е от клапана за празния ход, мислех да го бутам ама по логика не ми се струва да е от там проблема. Дали сервоусилвателя ми играе някоя игра! Факт е че не винаги ми падат оборотите. Понякога всичко си е наред. И ако угася колата когато са паднали оборотите после по трудно пали. Надявам се на вашия опит да ми разтълкувате проблема! Благодаря предварително!
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 18 мар 2012, 18:23
от diesel1.6
Имаш преобогатена смес на празен ход. Като помпиш, вкарваш малко въздух и колата излиза от закучения режим. При обикновено газово това става при прекалено намалена чувствителност на мембраната и увеличено подаване на газ на празен ход - ако газовото е с врътка за чувсствителност и още една за празен ход.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 18 мар 2012, 19:59
от yorki_man
diesel1.6 написа:Имаш преобогатена смес на празен ход. Като помпиш, вкарваш малко въздух и колата излиза от закучения режим. При обикновено газово това става при прекалено намалена чувствителност на мембраната и увеличено подаване на газ на празен ход - ако газовото е с врътка за чувсствителност и още една за празен ход.
Много благодаря за отговора! Да, аз съм с обикновенна уредба. Искаш да кажеш намалена чувствителност на изпарителя ли? На него има едно месингово болтче за регулиране на празния ход и едно мисля че за първоначалната доза или се лъжа! Или ще е по добре да сменям мембрани на изпаритела? Иии... кажи на кой адрес да поръчам едно питие със салата! >:D<:
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 18 мар 2012, 20:11
от diesel1.6
Трудно ще разберем кой за какво приказва. Може би това, което наричаш "първоначална доза" е винта за празен ход и за него предлагам да се позавие малко. Другият не пипай преди да сме уточнили кой е, и си записвавй как е било за да може да се възстанови.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 18 мар 2012, 21:20
от dimkar
5 години карах Примерата с обикновена АГУ и имах често проблеми с празния ход. Регулирах го с големия черен винт на изпарителя, който е за чувствителността на мембраната:
При зареждане в различни газстанции почти винаги ми се налагаше да правя регулировка. Това беше и причината миналата година да си монтирам ГИ.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 18 мар 2012, 22:14
от diesel1.6
На този изпарител има ли винт за чувствителност?! Този черният не е ли за постоянно подаваната газ за празен ход?
Снимка на изпарителя на проблемната кола ще улесни мисленето по темата.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 19 мар 2012, 02:08
от S_C
Познат проблем.Първо смених мембрани,след това засилих изпарителя към пункта за вторични и...да не повярваш-с новия още не съм имал проблеми

))
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 19 мар 2012, 15:21
от yorki_man
S_C написа:Познат проблем.Първо смених мембрани,след това засилих изпарителя към пункта за вторични и...да не повярваш-с новия още не съм имал проблеми

))
Ами и аз май ще взема такова решение - да сменя изпарителя. Днес говорих с моя майстор на АГУта предлага ми да сложа нещо по - евтино - MIMGAS! Почити съм се навил. Някой ако има впечатления, ще съм благодарен ако напише. Майсторчето каза едно към едно с LOVATO само вътре едно лостче не е стоманено ами алуминиево и това не е проблем и не си струва двойна цена.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 26 мар 2012, 21:04
от dreadx
Е от цялата работа май само дето не разбрахме какъв точно е проблемният изпарител. Може друг колега да е имал подобен проблем и да го е решил не с нов изпарител, а с ремонт на стария. Дай точен модел - различните изпарители си имат различни кусури.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 26 мар 2012, 22:27
от yorki_man
Обещавам да снимам изпарителя! Въпросът е че заредих газ на ПЕТРОЛ и нещо стана. Онзи ден в събота 24.03 ходих да сменя гумите и навръщане направих една гонка с една кола по пътя. Какво и стана на моята като я поизрязах към 5000 об/мин светна ми лампата на блокажа на колелата, вдигна оборотите на 2200 и така ги държи на газ. На бензин също малко ги вдигна ама само на 1100. И сега е така втори ден. Като я настъпя над 4000 об/мин и светва лампата на блокажа. Почва да ме нерви. Днес заредих още 20лв на друга бензиностанция и пак същото. Почивните дни ще отворя да поразгледам де не се е извадил някой маркуч на някой вакуум.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 04 апр 2012, 22:08
от yorki_man
Продължавам с моя проблем, нищо не се променя. Беше ми се извадил единия край на пластмасовата тетка за вакуума под делкото (или незнам как се казва онази кутия със кабелите). Оправих всичко, проверих трасето на вакуумите и пак нещо не е наред. Вдига си пак оборотите, леко предърпва като карам с малко газ и над 4000 об/мин ми светва лампата на блокажа. Някой ако си е патил с такова нещо ще се радвам ако го сподели? Благодаря предварително!
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 14 апр 2012, 17:35
от yorki_man
diesel1.6 написа:На този изпарител има ли винт за чувствителност?! Този черният не е ли за постоянно подаваната газ за празен ход?
Снимка на изпарителя на проблемната кола ще улесни мисленето по темата.
здравейте! Снимах го прословутия изпарите ама понеже е на смотано място и снимките са смотани. Мисля че изпарителя е - Landi.
Обаче нещо не мога да кача снимките!
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 15 май 2012, 21:52
от yorki_man
Изпарителя е чисто Ланди. Майстора каза че работили на малко по друг принцип от другите и ме посъветва да го сменяме. Предложи Ловато за предпочитане или нещо турско Мимгас но не Волтран.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 15 май 2012, 23:43
от HACKO
Май трябва да сменяш майстора, Ланди Ренцо се славят като едни от най-добрите изпарители в света.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 22 май 2012, 22:08
от dreadx
yorki_man написа:Изпарителя е чисто Ланди. Майстора каза че работили на малко по друг принцип от другите и ме посъветва да го сменяме.
Намери някой да му смени гумичките на клапаните, от тях правят проблеми с празния ход.
Много добър изпарител е това, със здраве да си го ползваш!
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 24 май 2012, 14:00
от yorki_man
Благодаря за съвета. И на мен често ми се струва че имам проблеми с изпарителя.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 29 юни 2012, 10:54
от koinov_bg
HACKO написа:Май трябва да сменяш майстора, Ланди Ренцо се славят като едни от най-добрите изпарители в света.
Послушай го и нема сбъркаш.
А по междо другото проверил ли си си "стъпковото моторче" и 2-ро виш си маркучите за вакумите на сервото може от там да смуче паразитен въздух и да ти прай мизерии,но като се замисля трябва да имаш и намалена ефективност на спиране.Ако имаш намалена ефективност на спиране може и некой маркуч да е заминал.Помисли.
Поздрави.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 30 юни 2012, 20:08
от yorki_man
Проблема е само когато съм на газ, на бензин не ми го прави.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 02 юли 2012, 22:02
от dimatojo
Здравейте , и при мен е така.Когато натисна спирачка и гасне двигателя,или почва да помпи оборотите-от250,300 до 1000,1500.
Проверявал съм всички вакуум маркучи за пропуски (стигнах дори до копчетата на таблото за парното и вентилатора)но всичко е
изправно. Моето газово е Ловато-италианско,мислите ли че и при мен проблема е в мембрани и гумички?
До скоро му нямаше нищо на газовото и изведнъж започна да се "магари" пущината.
Опитвах да го регулирам според темите и мненията на колегите които са писали във форума,ама няма никакъв ефект.
Ааа забравих да кажа че когато намалям плавно (със спирачките) няма такъв проблем--чудно има някаква избирателност.
Re: Нормализиране на оборотите след натискане на спирачка
Публикувано: 04 юли 2012, 06:57
от kapacitet
на мен не ми работи моторчето за празен ход, реших казуса като отрязах клингерит с два отвора от по 7 мм. и го поставих на отвора пред моторчето и ми държи точно 1000 оборота ,паля на бенц,регулирал съм газта и нямам грижи с оборотите,имам известни съмнения за зимата но ще видим какво щв стане,разбира се това касае газовото,няма колебания при пуснат климатик,откачено е и захранването на моторчето