Страница 1 от 3

Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 19 окт 2012, 20:36
от denises26
Здравейте. От около седмица съм с газова. Честно казано не съм много очарован. Създаде ми доста проблеми докато я сложа и в момента продължава. Газовата е втора употреба с ел. изпарител Ловато. Първият проблем беше намирането на плочка, те нямали такава щяли да поръчат 1-2 седмици. Отидох до Хасково намерих плочката и им я занесох. Монтираха газта и хоп изненада няма празен ход, ама никакъв директно гасне. 2 дена вися в сервиза им и след множество проведени от тях разговори с други майстори, вързаха байпас от изпарителя в гофрата над инжекциона (поне не дупчиха имаше оригинален отвор с тапа). Така празен ход на лице. Следващ проблем детонации (кихане) плащам им аз 75 лева за монатаж и бягам за свещи, моите били за смяна щото са с 4 полюса. Съгласих се отидох и купих NGK точно за моята кола предвидени, слагаме ги тръгвам, гасне, пак и пак и пак. Настройват нещо и се постига някакво споразумение между тях и Форда да тръгва с яко форсиране. Оттам пак детонации и трудно тръгване. След още 1-2 настройки в момента тръгва горе долу добре, но пак малко в стил "не мога да карам" или "аз съм стрийт рацер". От време на време си "киха". Проблема главно, е че има едно глъхнене аха аха да изгасне между 1200-1800 оборота откъдето хълцане на втора и при потегляне, гаснене в неподходящи моменти и разход 10лв-30км. Въпроса ми е какво да сменя за да се оправи най-накрая?

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 20 окт 2012, 17:51
от fordmaniac
Здравей.
Първо провери плочката. Не е важно само да се надяне на дросела. Дифузьора трябва да е 33 мм. K-Jetronic и без това са много капризни, що си слагаш втора употреба изпарител? Като гръмне няколко пъти и ти покриви дебитомера, ще го финишираш. Поне нови мембрани са задължителни, само оригинални Ловато.
За настройката трябва газ анализатор. Иначе е настройка на слух. а това си е вятър работа.
Поздрави

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 20 окт 2012, 21:28
от blenda
Здравей,
Моя съвет към теб е смени кабелите на свещите!Това и въздушния филтър са наи-важните консумативи за газта!

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 29 окт 2012, 17:15
от denises26
Мембраните са сменени, кабелите на свещите пробвах с други няма особенна разлика. След смяната на мембраните има някакво подобрение, но мисля, че кучето е заровено другаде. Някакви идеи?

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 29 окт 2012, 17:27
от HACKO
Махаш инджекциона, слагаш си един карбуратор и се прераждаш.

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 29 окт 2012, 21:15
от dreadx
Ам то самата система редуктор-кранче-плочка е вид елементарен карбуратор.

Да не би да е неподходяща плочката? На моята докато не засенчих една част от отвора имаше отвратителни проблеми. При тръгване се получаваше пропадане на сместа - обедняване, докато започне да засмуква достатъчно газ - и не можеше да потегля на сравнително ниски обороти. Иначе много готина си ми изглежда плочката.

Опитай с частично запушване на отвора за въздух и след това пак настройка на изпарителя и кранчетата. Плочката е много важна част от системата.

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 29 окт 2012, 21:22
от HACKO
Да ама има вероятност дебитомера на жеттроника да бърка нещата.

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 29 окт 2012, 22:34
от denises26
Това с запушването на отвора е идея, не че не съм пробвал, но не и с тея мембрани. С какво мислите, че ще стане най-добре? Утре смятам да сменя и филтърчето на газовия клапан. А това с карбуратора много съм го мислил, но доколкото разбрах ми трябва и друга помпа, инсталация ( всмукателя и карбуратора са ясни). :roll:

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 29 окт 2012, 23:28
от HACKO
Може и с електрическата, нали има обратен Бензин. Ква инсталация? Към карбуратора отива само един кабел +12V на контакт.

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 30 окт 2012, 20:36
от dreadx
Във форума на RENAULT един човек беше описал конверсията. Няма нужда от различна помпа, просто един тройник, като тръбата за обратния бензин е с намалено сечение. Така помпата няма да работи в натоварен режим, а карбураторът иска доста ниско налягане (0.3 bar), за разлика от инжекциона. А в някои коли (Шкода ли беше - не си спомням) има фабрично помпа с един изход и обратния бензин е от някакъв такъв тройник с клапанчета и всичко.

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 31 окт 2012, 07:51
от fordmaniac
Преди конверсията, провери ли плочката като диаметър?? Настроиката на слух ли я правят или с газ анализатор?
Много е критично мястото за свързване на щуцера на изравнителя на налягане, на широката част на въздуховода не е същото налягане като на диаметъра на плочката.
Варианта за карбуратор може да стане по два начина.
Единия е със запазване на запалителния модул, като му се търси място в колекторите за датчика за температура на антифриза и се слага клапан за управление на вакуума на MAP сензора.
Другия е с делко и се маха всичко ел от инжекциона и комутатора.
Поздрави

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 31 окт 2012, 09:48
от denises26
Диаметъра не съм го проверил, днес мога да го проверя, нали става въпрос за диаметъра вътре където са много дупчици (основно мисля, че този диаметър играе роля). Щуцера е хванат точно на топчестата част на гофрето (абе точно над филтърната кутия, имаше си дупка и те там навряха маркуча). Къде трябва да е по-точно можеш ли да ми обясниш евентуално да го преместя? Настройката я правят на слух. В момента бронзовия винт е много развит, към 3-4 оборота сигурно, пластмасовия също е към края на хода си развит. Интересното, е че върви известно време много добре и после иска пак настройка, пак развиване на бронзовия :-/: Колкото до минаването на карбуратор, ако наистина не стане с инжекцията мисля, че ще прибегна до този вариант. >:D<:

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 31 окт 2012, 20:26
от dreadx
Май наистина не засмуква достатъчно газ от плочката.

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 01 ное 2012, 16:18
от denises26
Преди малко проверих и филтърчето на газта. То е ново, явно при монтажа газаджиите са се сетили да го сменят. Изпадна малко графит, като о поизтупах, но иначе е ново. Проблема разбрах точно кога го прави. Когато е студена върви добре, но след няколко километра, като позагрее започват мизериите, на празен ход работи неравномерно прекасва и при подаване на газ глъхне ( и се опитва да гърми). Някаква идея, предполагам няма как да е от кабели, свещи тъй, като ще си го прави нон стоп или бъркам?

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 01 ное 2012, 16:36
от essex
Колкото и невероятно да ти се струва ще ти го кажа :mrgreen: пробвай други кабели и свещи, ако е делко капачката и палеца също :)

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 01 ное 2012, 18:04
от denises26
Капачката и палеца ги сменях много наскоро, най-много на 1500, 2000км да са. С други кабели пробвах, но не нови, май и това ще трябва да сменя и то друго не остава вече :lol: Свещите ги смених като ми слагаха газовата с NGK. Ааа и плочката остава да не е правилна и нея ще я мерна утре, баси то аз ще сменя половината двигател преди да се оправи тоа дзвер :twisted: А от центровката нещо може ли да е, че газаджията на око я настройваше нещо *banned*

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 01 ное 2012, 19:15
от HACKO
Как така ще даваш на газаджия да ти пипа центровката и то на око, така и на Москвич не може да направиш центровка, камоли на Форд.

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 01 ное 2012, 23:00
от denises26
Е даваш не даваш нямаше, той разви болтовете и докато се усетя почукваше делкото с отвертката. Доста го е позавъртял, като гледам старите белези. :lol:

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 01 ное 2012, 23:08
от HACKO
Като се има в предвид, че статичното предварение на CVH мотора е 12градуса, смятай колко е станало щом казваш, че е мръднато доста (газаджиите увеличават предварението).

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Публикувано: 02 ное 2012, 21:55
от dreadx
Е не, първо си го върни както си е било, после я направи да не гърми и накрая ако искаш го бутни с 5 градуса напред, но не на око :)