Страница 1 от 1

Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 10 яну 2013, 23:05
от K-Yo
Автомобила е Мондео 94г., 1,8, 16V и разполага с обикновенна АГУ, която се експлоатира.
Проблема е с парното. Една зима автомобила беше без - духаше студено, на следващата му промиха радиатора и
имаше забележителен ефект, но постепенно намаля и сега е много слабо.
Според мен малкия кръг на охлаждашата течност е увеличен прекалено много
заради местоположението на изпарителя и от по слабия дебит се получава този проблем с мощността на парното.
Газовия изпарител е монтиран до съда за течност за чистачките
http://www.album.bg/ksj/images/30280896/
и търся алтернативно разположение.
Който разполага със същия двигател, има монтирана АГУ от поне 2-3 години и не му се е случвала подобна мизерия да помага,
ако има желание.
Къде мога да преместя шибания изпарителя за да разбера дали ще има ефект.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 10 яну 2013, 23:11
от HACKO
А изпарителя как е свързан, последователно на радиатора на парното или успоредно?

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 10 яну 2013, 23:29
от Didibao
Не съм виждал досега такова изпълнение на монтаж на изпарителя при раширителния съд на мондео, понеже питаш къде е монтиран на другите както и моя изпарител е под акумулатора, вързан е последователно на радиаторчето на парното, тоест преди него, моята газова както и монтажа е холандска, та хората са си разбирали от работата като са я слагали, време на експлатация с този монтаж е от както е кола все там си седи и парното си е работи перфектно.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 11 яну 2013, 00:06
от S_C
За да няма парно...проблемът не е в изпарителя.
Не мога да твърдя кой е "най-правилният" начин за връзване на изпарителя на тази конкретна кола.Просто охладителната и система е ненужно сложна.Вариантът с тръбите на парното е най-лесен.И моята е свързана така.Но съм виждал варианти за връзване и към металния байпас на термостата...където в интерес на истината топлата вода идва след не повече от 3-4 мин работа на място.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 11 яну 2013, 14:35
от K-Yo
Благодаря за мненията.
Didibao написа:Не съм виждал досега такова изпълнение на монтаж на изпарителя при раширителния съд на мондео, понеже питаш къде е монтиран на другите както и моя изпарител е под акумулатора, вързан е последователно на радиаторчето на парното, тоест преди него, моята газова както и монтажа е холандска, та хората са си разбирали от работата като са я слагали, време на експлатация с този монтаж е от както е кола все там си седи и парното си е работи перфектно.
Как е разположен изпарителя - напречно или по посока на движението, защото разбрах, че и това имало значение?
Брат, дай снимки, ако имаш възможност.




Наско,
мисля че е успоредно - преди парното и след него - ще проверя за да съм сигурен.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 11 яну 2013, 14:40
от HACKO
Ако е успоредно, направи го последователно и парното ще дойде. Флуидите са както тока, минават по най-малкото съпротивление а през радиатора съпротивлението е по-голямо отколкото през изпарителя. Положението на изпарителя спрямо посоката на д-е няма значение.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 11 яну 2013, 16:23
от K-Yo
Така ли трябва да е свързан изпарителя?
Преди входа на парното.
http://www.album.bg/ksj/images/30277324/
Това ли е последователно свързване?

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 11 яну 2013, 18:23
от HACKO
Да, това е последователно свързване. Това на схемата е най-добрия вариант на свързване, така изпарителя загрява най-бързо, защото течността постъпва първо във него и после в радиатора.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 12 яну 2013, 21:14
от K-Yo
Днес установих, че изпарителят е свързан по следния начин - мисля, че това е успоредно?
http://www.album.bg/ksj/images/30280896/
За да проверя дали ще се увеличи мощността на парното го демонтирах заедно с
гумените съединения отбелязани с червено на схемата - възстанових охладителната с-ма.
Положението с парното не се промени - духа топло когато е на най-ниска степен и като го увелича изчезва.
Голяма мизерия.
Сега се чудя дали съм я обезвъздушил добре.
Някакви съвети?

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 12 яну 2013, 21:44
от S_C
По-скоро към задръстено радиаторче отиват нещата...

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 12 яну 2013, 22:41
от K-Yo
Възможно е.
Въпросът както и в началото е дали се е задръстило благодарение на удължения път( 2 метра)
на охладителната с-ма заради местоположението на изпарителя.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 12 яну 2013, 23:09
от HACKO
K-Yo написа:Възможно е.
Въпросът както и в началото е дали се е задръстило благодарение на удължения път( 2 метра)
на охладителната с-ма заради местоположението на изпарителя.
Не, това не може да е причина.
Преди да стигнеш до сваляне на радиатора, не че като го свалиш ще направиш нещо, провери първо по-лесните неща. Филтъра на купето ако има, ако няма да не би върху питата на радиатора не са се натрупали боклуци (това може да се случи и със филтър), ако има кран за топлата вода, да не би да е заседнал в затворено положение (Фиести и Ескорти които го имат страдат от него), правилното действие на клапите за пренасочване на въздушния поток.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 13 яну 2013, 03:17
от Didibao
Така изпарителя ми е успоредно на посоката на движение и е вързан последователно, както си дал на първата схема. Мондео няма кранове за за водата дето цирклулира през радиатора на парното, в самата кутия има само една клапа която е топло/студено, вариантите за управление на тази клапа са два, при моделите без климатик е с жило, при моделите с климатик се управлява с моторче, моторчето се управлява от потенциометъра топло студено, ако приемем, че радиаторчето не е запушено и имаш климатик то проблема ти е най вероятно в моторчето или копчето за управление, системата е доста проста.

Ето това е моторчето за клапата ако си с климатик, намира се от към жабката.
Изображение

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 13 яну 2013, 09:20
от HACKO
Да допълня, щом е с клапа, ако остане дори 1см отворена, заради нерегулирано жило или моторче, забрави за топло в колата, духа марно колкото и да е загряла.

Re: Местоположение на ГИзпарител, мощност на парно на мондео мк1

Публикувано: 16 яну 2013, 09:49
от DEZNAM
Сега колеги и аз да се изкажа моето мондео го правеше този номер но беше с заминал термостат.. Твоето Мондео дига ли си зимата сега поне към 70-80 градуса като загрее ? Ако ли не си за смяна на термостат .. поне аз така знам за парното беше при мен ,но и автомобила загряваше едвам 50 градуса и парното си духаше студено... та виж си градусите ако не е към 70-80 за смяна на термостат си ... другите варианти както казаха колегите може да ти е запушена системата _friends_