Страница 1 от 1
Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 09 май 2013, 00:56
от Mindjigger
Здравейте колеги,
Имам газова уредба - нормална на Ескорт 96. Превключвателя е базиран на обороти. Изглежда се развали и спря да превключва на газ.
Тъй като не съм в БГ ми трябва временно решение да превключвам ръчно. Има четри жици. Едната е + и към всички останали дава еднаква стойност около 12 V.
С едната от жиците явно се превключва газовия клапан и колата започва да работи лошо - смесва газ с бензин.
Не ми е ясно как се спира бензиновия поток. Като гледам под капака не виждам да има втори клапан.
Търся прост варинт с ЦК ключе.
Благодаря предварително.
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 09 май 2013, 01:46
от S_C
Има много варианти и ако нещо е изгоряло, няма да го подкараш.
Сигналът за превключването на газ нормално се взима от две места.Едното е директно от кабела на 1-ви цилиндър.Това са 99,999% от случаите.В останалите, нещата са направени човешки и сигнал е взет от един от кабелите на оборотомера.Този вариант е почти абсурд да го срещнеш на практика, защото изпълнението е свързано с познаване на инсталацията на колата и сваляне на панела с уредите.Като се откачи тоя кабел, вече няма как да се броят оборотите и автоматичното превключване изчезва.
Провери да не се е откъснал или размотал.
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 09 май 2013, 09:01
от HACKO
Кабелите с букса към превключвателя ли са? Ако е така изключи буксата, трябва да спре всякакво гориво, след това направи мост (с парче кабел) от този, който е 12в към този, който си установил, че пуска газта. Така ще работи само на Газ.
След това може да си поиграеш и да потърсиш кой е кабела за включване на Бензина. Като го намериш, слагаш едно ЦК ключе с две положение, като свързваш на общия 12В а на комутируемите кабелите за Газ и Бензин и имаш елементарен ръчен превключвател. В последствие може да сложиш два светодиода да ти индикират режима.
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 09 май 2013, 09:04
от fordmaniac
Здравей.
Снимай буксата скабелите и ключа, трябва ми модела и цвета на жиците.
Поздрави
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 09 май 2013, 09:40
от янко
Щом кабелите са 4 няма кабел за бензин.Има + _ ,сигнал от бобината и + към газовото, а дюзите се спират с реле със нормално затворени контакти
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 09 май 2013, 10:43
от Mindjigger
Блгодаря много за отговорите. Когато махнах кабелите колата работи на бензин без проблем.
Като дам плюс към единия от кабелите цъка клапана за газта.
Има ли начин да го направя с обикновенно ключе с три позиции ?
Не ми е ясно как работи релето за дюзите.
Поздрави,
Здравко
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 20 юни 2013, 01:11
от Mindjigger
Купих си нова кутиика. Сега обаче на режима с газ не гаси бензина и ги меша. Някакви идеи къде би могъл да е проблема.
Поздрави,
Здравко
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 20 юни 2013, 07:56
от fordmaniac
Що не минеш да ти го проверя и вържа както трябва?
Поздрави
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 20 юни 2013, 09:45
от Mindjigger
Щот съм в Белгия. Вързах го 1 към 1 както старото. Явно има някакъв проблем по-пътя. Разликата с новата кутиика е че има нивомер за газта ама контрола си е същия. От 5 жици са вързани четри - черна, червена, бяла и синя (кафявата не е вързана).
Поздрави.
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 21 юни 2013, 07:57
от fordmaniac
Сори, забравил съм, че си в чужбина.
Ако всичко е наред, при премахнат ключ трябва да работи на бензин. При теб се получава.
черна, червена, бяла и синя (кафявата не е вързана).
Червен е +12, черен маса, син е за газ, обикновенно кафяв е датчик обороти, ама се среща версия разменени с бял.
Културния вариант на спиране на дюзи е с емулатор (клапан само на карбуратори има), бързия с реле. потърси го по инсталацията.
Поздрави
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 21 юни 2013, 12:23
от Mindjigger
Малко ми става критично че ще пътува колата скоро за БГ и ще е по-добре да има и газ.
Да при мен работи като го изключа на безнин без проблем.
Бензина спира рязко - не гансе като превключвам обикновенно. До кое трбябва да е близо. Мисля че е с емулатор - едни момчета в княжево ми я слагаха.
Поздрави,
Здравко
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 22 юни 2013, 08:47
от fordmaniac
Еми снимай при мотора две три снимки и проследи кабелите. Може по снимките да се орентирам.
Поздрави
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 22 юни 2013, 12:21
от Mindjigger
Намерих го, черна кутиика вързана до клапана. На нея пише Universal Simulator for Multi-Point ignition motors 4 cylinder. От долу има малка дупчица с нещо като пластмасово винтче. Може би то е сдало.
Дали има предпазител ?
Поздрави,
Здравко
Re: Устройство на бутон за превключване
Публикувано: 22 юни 2013, 20:25
от янко
Има малко електроника,1 или 4 съпротивления и съшия брой релета.Разбутай му куплунга,може да е лош контакт,развърти леко и винтчето