Страница 1 от 2

АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 31 май 2013, 20:49
от bbhsoft
Здравейте колеги,

Търсих информация, но не намерих. Има ли някой който да е сложи АГУ на такъв автомобил (Форд Фокус 2008 1.6 115 к.с.) да даде мнение?

Поздрави!

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 31 май 2013, 23:01
от al_lukanov
тоя мотор с директно впръскване ли е ?

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 31 май 2013, 23:57
от bbhsoft
Здравей,

Мисля че двигателя е този: http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=7345

Води се многоточково впръскване MPI, май трябва да става?

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 01 юни 2013, 07:24
от synthez 3D
Със сигурност става, но понеже не е с хидравлични повдигачи (както повечето съвременни двигатели) трябва да се следят хлабините на клапаните по-често. Обикновено се проверяват през 20-30000 км. и ако има нужда се регулират. По този начин няма опасност някой от изпускателните да изгори. Самото регулиране е малко сложно, но не е нещо страшно. Ако автомобила се кара основно градско, периодите за проверка се удължават, защото основното износване на клапанните легла става при продължително каране с по-високи обороти т.е. на извънградско с висока скорост.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 01 юни 2013, 09:54
от bbhsoft
Благодаря, а има ли сервиз в Софийска / Търновска област който да ми препоръчате? Мисля да сложа Фобос 1 плюс, дали е добър избор?

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 02 юни 2013, 16:06
от al_lukanov
Duratec SCi [edit]
In 2001, Ford introduced its first European Ford engine to use gasoline direct injection technology, badged SCi (Smart Charge injection) for Direct-Injection-Spark-Ignition (DISI).[5] The range will include some turbocharged derivatives, including the 1.1-litre, three-cylinder turbocharged unit showcased at the 2002 Geneva Show.[5] The 1.8 L was the first European Ford engine to use direct injection technology, badged SCi for Smart Charge Injection. This appeared in the Mondeo in 2003 and is today available on the 2.0 L engine as well as an expected 1.1 L version.
The SCi engines were designed at Ford's Cologne, Germany facility and are assembled in Valencia, Spain. The SCi engine is paired with a specially designed six-speed manual transmission.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Durat ... uratec_SCi

Я провери пак - най-добре в Мото Пфое.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 02 юни 2013, 19:43
от synthez 3D
Въпросният двигател на колегата bbhsoft е Duratec 1,6 Ti-VCT 115HP. който е с променливи фази на газоразпределението и не е с директно впръскване. При европейските двигатели на Фокус, първият с директно впръскване е Екобуст 1,6 SCTI 150HP, който се появи масово чак през 2011г.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 03 юни 2013, 13:13
от bbhsoft
Да колеги, двигателя е такъв, с променливо газоразпределение, някой има ли опит с АГУ на подобен?

Поздрави!

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 10 юни 2013, 00:53
от bbhsoft
Здравейте колеги,

Сложих Ланди Ренцо Ево в сервиза им във ВТ, минал съм едва 350 км, среден разход 11, не виждма проблеми, дано остане така. Естествено сложихме и омаслител на клапаните.

Поздрави!

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 10 юни 2013, 01:07
от al_lukanov
Здравей, колко пари излезе всичко? Замислям се за моята :) вече 3-та година :)))

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 юни 2013, 19:43
от bbhsoft
Тотала е 1290 лв. 600 км само съм минал, но за сега работи перфектно.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 12 фев 2014, 10:18
от bbhsoft
Здрасти,

Половин година по-късно, минати са 16,000 км, никакви проблеми. Единствено се притеснявам че съм с вакумен омаслител а чух че не било добре това. Някой знае ли на колко трябва да се прави реглаж на клапани и колко струва?

Поздрави

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 фев 2014, 09:49
от bbhsoft
Здравейте колеги,

Питах мото пфое колко струва реглаж на клапани за моя автомобил, казаха ми 1750 лв (приблизително) :)

Това заради вида на двигателя ми ли или? Мислех че е по-евтиничко.

"1.Цена за труд - около 250 лв.
2.Цена за части(с включени ангренажен ремък к-т,семеринги разпределителни валове и 16 бр.повдигачи) - около 1500 лв."

Тези пари трябва да ги дам ако се проверят хлабините и не са наред така ли?

Поздрави!

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 фев 2014, 09:56
от HACKO
Тези направо не са добре.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 фев 2014, 10:11
от bbhsoft
За парите които ми искат, мога да доставя от англия цял двигател на 30,000 мили същия като моя с 90 дни гаранция.

Какво мислите? Ще трябва ли да давам такива пари на всеки 20-30,000 км? Това убива смисъла на газовата.

Не бях попадал на такава информация преди да я сложа.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 фев 2014, 10:20
от synthez 3D
Изобщо не им вярвай, взели са те за поредния балък, който трябва да обуят. Проверката на хлабините е много лесна. Сваля се пластмасовия капак на главата и се измерват с луфтомер. Единственото условие е, че температурата на двигателя трябва да е около 20 градуса, за да е вярно измерването. След това, ако има нужда да се регулират някои хлабини (обикновено се налага регулиране само на някои от изпускателните) вече се налага да се свали единият, или двата разпределителни вала (обикновено този на изпускателните клапани). Изваждат се повдигачите(така наречените пулове, или чашки) и се гледа размерът им, който е написан от долната страна. По формула се изчислява какъв трябва да е размера на новия пул за всеки клапан. В повечето случаи чрез разместване на пуловете се достига до замяната само на два, или три. Никога не се сменят всичките 16. Освен това могат да се шлайфат от вътрешната страна, ако не ти се чака за нови, понеже обикновено няма налични. Няма никакъв смисъл от смяна на ремък, семерини, гарнитури или каквито и да е други части. Ако има кой да ти шлайфа повдигачите до необходимия размер, цялата операция е за няколко часа и за не повече от стотина лева за труд. Какви са тези 1750, не мога да си представя, но знаейки каква е политиката на сервизите, не се учудвам, че са ги поискали. Между другото, карайки на газ не е необходимо проверката да се прави на 20 или 30 000 км. Спокойно след регулиране може да се проверяват на 50- 60000 без да се притесняваш, че ще има някакъв проблем.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 фев 2014, 10:38
от HACKO
Само да добавя, пуловете могат да се извадят/поставят без да се сваля вала, съответно изобщо не се "пипа" ангренажния ремък, камо ли да трябва да се сменя.

ПП. Ето заради такива изедници (отнася се за всички фирмени сервизи) не трябва да се допуска да се приеме закон, забраняващ на който може и иска да си ремонтира сам колата.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 фев 2014, 10:54
от bbhsoft
Колеги,

Адски съм Ви благодарен за ценната информация, наистина ми спестихте доста нерви с тези разяснения. Дано повече хора видят тези постове преди да се хвърлят в излишни и скъпи ремонти. Газта я сложих на 48,100 км, сега съм на 63,000, мисля да покарам до 80,000 и да ида да ги видят в някой коректен сервиз (като пак ще се консултирам с колегите във форума къде да йда, явно няма да е в МП).

Поздрави и всичко най!

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 фев 2014, 12:53
от synthez 3D
HACKO написа:Само да добавя, пуловете могат да се извадят/поставят без да се сваля вала, съответно изобщо не се "пипа" ангренажния ремък, камо ли да трябва да се сменя.
За съжаление на този двигател не могат да се вадят без да се свали валът. Така е и на 1,6/101 и на 1,8/125. При тези мотори са цели чашки с различни размери, а не шайби както е на някои от двигателите до 2004 година, които могат да се сменят без да се свалят валовете. Общо взето след 2004 година всички двигатели вече са с цели пулове и това е така не само при Форд.

Re: АГУ на Фокус 2008 1.6 115 к.с.

Публикувано: 13 фев 2014, 15:37
от kito
Имам въпрос относно поставянето на газ на този двигател. Колко струват регулирането на тия хлабини в крайна сметка и ако ти изгорят клапаните колко струва това? Обикновен газов инжекцион ли е или трябва да е с допълнително смазване?
Моята я карам на бензин вече 1 година и съм минал 15 000 км. В София за целия Януари съм минал 600 км градско и ми дава разход на гориво 9,1-9,2 литра на 100 км, лятото ми даваше около 8 литра на 100 км. Извънградско ми дава 7,2 при 120 км/ч на магистралата и 6 ако я карам по републиканската. Много съм се чудил дали да слагам и като изключим факта, че изпитвам страх от газови уредби много мои познати, които са били на газ ми казват да не слагам, защото уж евтино ама в крайна сметка като сложиш преждевременно смяна на масла, филтри, изпарители, реглажи клапани и не знам си какво и излизало танту за кукуригу.
Та, вие какво мислите?