Страница 1 от 1
Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 24 юни 2013, 23:43
от ganchoto
Здравейте, скоро сложихме на нашата Фиеста (1.1 автоматик 90г) газова уредба Ланди. Карбуратора е двукамерен вебер, като на бензин колата работи перфектно, карбуратора е със сменени всякакви уплътнения и т.н. Колата има проблем на ниските обороти, а именно присецва, глъхне и губи обороти, все едно не и стига гориво. Това го прави при потегляне с лека, плавна газ. Тихите обороти са добри, високите също, проблемите са само при потегляне (1-1500 оборота). Карах я на газанализатор, настройваха я, но то при работа на място няма как да се хване тоя проблем. Иначе на бензин няма никакви проблеми. За всеки случай смених и свещите, но разлика няма. Моля за някакви идеи
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 25 юни 2013, 10:09
от янко
На ланди и ланди хартог има един диск със дупки за регулиране
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 25 юни 2013, 10:28
от HACKO
Типични симптоми за проблем в свещи или кабели, ако си сложил стари свещи, смени ги с нови. Обогати малко сместа, от винта за оборотите на изпарителя, би трябвало да помогне. Намали входящия отвор на въздуха с тиксо (30%-50%).
Най-добрия вариант е реглаж на уредбата с газанализатор от човек, който знае какво прави.
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 25 юни 2013, 12:12
от ganchoto
HACKO написа:Типични симптоми за проблем в свещи или кабели, ако си сложил стари свещи, смени ги с нови. Обогати малко сместа, от винта за оборотите на изпарителя, би трябвало да помогне. Намали входящия отвор на въздуха с тиксо (30%-50%).
Най-добрия вариант е реглаж на уредбата с газанализатор от човек, който знае какво прави.
Свещите са чисто нови, за ограничаване на въздуха пробвахме и нямаше разлика. Бяхме и на газанализатор (в един сервиз на Владимир Вазов, които са добри според мен). На анализатор си я настройваха колата, ама както казах на място не прави такива проблеми и няма как да се хване проблема. А за обогатяването едва ли има смисъл аз да пипам, щото хората дето разбират от това го правиха вече. А ако проблема е в кабелите, нямаше ли да гърми?
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 25 юни 2013, 14:05
от HACKO
ganchoto написа:..... Бяхме и на газанализатор (в един сервиз на Владимир Вазов, които са добри според мен). На анализатор си я настройваха колата, ама както казах на място не прави такива проблеми и няма как да се хване проблема.....
Ами като тръгнеш и пак има проблем, веднага обратно и така докато не оправят проблема. А пък те ако не могат да настроят обикновена газова уредба на карбураторна кола........
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 29 юни 2013, 01:32
от dreadx
янко написа:На ланди и ланди хартог има един диск със дупки за регулиране
И аз съм с подобен, Landi LSE (онзи същият в корпус от Хартог, но с ел.клапан дето никой газаджия не се наема да го регулира). Можеш ли да уточниш за какво точно служи тази настройка - при различни обеми на двигателя ли се преместват кръгчетата? Самият изпарител се продава в различни версии с маркировка за обем на двигателя, с който е предвиден да работи. Но така и не разбрах дали разликата е само в положението на кръгчетата. Изобщо никъде не намерих информация за какво служат тези кръгчета и какво се настройва с тях.
HACKO, обеднява му сместа в момента на тръгване, което си е типичен проблем на обикновената газова уредба. Запушването на отвора за въздух може да е от полза. Също и обогатяването на сместа за празен ход. Може да се докарат такива настройки, че проблемът почти като да го няма.
При двукамерните има и още един проблем, за който няма да пиша отново, но ако не се поддава на настройка пробвайте да затворите изцяло кранчето на тройника за газ към втората камера (само имайте предвид, докато карате така да не натискате педала на газта след средата).
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 29 юни 2013, 05:46
от OgiDogi
ganchoto написа:Здравейте, скоро сложихме на нашата Фиеста (1.1 автоматик 90г) газова уредба Ланди. Карбуратора е двукамерен вебер, като на бензин колата работи перфектно, карбуратора е със сменени всякакви уплътнения и т.н. Колата има проблем на ниските обороти, а именно присецва, глъхне и губи обороти, все едно не и стига гориво. Това го прави при потегляне с лека, плавна газ. Тихите обороти са добри, високите също, проблемите са само при потегляне (1-1500 оборота). Карах я на газанализатор, настройваха я, но то при работа на място няма как да се хване тоя проблем. Иначе на бензин няма никакви проблеми. За всеки случай смених и свещите, но разлика няма. Моля за някакви идеи
Я цъкни една снимка на плочката, да видим къде и как е разположена.
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 29 юни 2013, 14:21
от essex
Ако при завъртане или отвъртане на болта за обогатяване на сместа на празен ход, няма никаква реакция и не действа, то значи гумичките на 2-та клапана със сигурност за смяна, а най-вероятно направо един комплект с мембрани и смяна, след което регулиране.
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 01 юли 2013, 22:21
от ganchoto
dreadx написа:янко написа:На ланди и ланди хартог има един диск със дупки за регулиране
И аз съм с подобен, Landi LSE (онзи същият в корпус от Хартог, но с ел.клапан дето никой газаджия не се наема да го регулира). Можеш ли да уточниш за какво точно служи тази настройка - при различни обеми на двигателя ли се преместват кръгчетата? Самият изпарител се продава в различни версии с маркировка за обем на двигателя, с който е предвиден да работи. Но така и не разбрах дали разликата е само в положението на кръгчетата. Изобщо никъде не намерих информация за какво служат тези кръгчета и какво се настройва с тях.
HACKO, обеднява му сместа в момента на тръгване, което си е типичен проблем на обикновената газова уредба. Запушването на отвора за въздух може да е от полза. Също и обогатяването на сместа за празен ход. Може да се докарат такива настройки, че проблемът почти като да го няма.
На газанализатор няколко пъти се връщах да я регулират, като пробваха всякакви варианти и сякаш се оправя за 2-3 дни и после пак
При двукамерните има и още един проблем, за който няма да пиша отново, но ако не се поддава на настройка пробвайте да затворите изцяло кранчето на тройника за газ към втората камера (само имайте предвид, докато карате така да не натискате педала на газта след средата).[/quote
Пича който я монтира (водят го, че е цар на карбураторите) беше затворил единия тройник (не си спомням кой от двата, май пробва и двата варианта) и колата беше пълна трагедия, присецваше дори на над 2000 оборота.
Изпарителят работи коректно, тъй като подлежи на регулиране и си влиза в норми...
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 01 юли 2013, 23:26
от янко
Служи за регулиране на чувствителността ,но е мъка да го докараш.Разглобяваш,въртиш диска ,сглобяваш ,игра с настройките,мъка.На Фиат регата го бях докарал да работи но ми побеля косата а на кадет 1,4 не успях и просто го изхвърлих и взехедно брц.
За двукамерните най добрия вариант е един смесител за двете камери,особено при автоматичен смукач
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 02 юли 2013, 00:18
от essex
Интересно изказване имаш колега Янко,би ли обяснил защо трябва 1 смесил за двукамерен карбуратор ?
Какво значение има автоматичния смукач.
Автоматичния смукач е управляван от биметална пластина която е калибрована и при студено се свива а при топло се разширява. А при ръчният със жило си контролирам клапата ( 2-те клапи).
При мен смесителя е с един щуцер за газта,който е от към страната на 1-ва камера, но 2-те камери не са отделни, така че се захранва и 2-рата камера, все си мисля че в големи обороти не може добре да се захрани 2-рата камера.
Отдавна съм се замислил дали с този
http://www.gasmagazin.com/components/co ... a19322.jpg тип смесител няма да е по добре?
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 02 юли 2013, 08:56
от янко
Твоя карбуратор с две камери с общ дросел ли е?За да работи смесителя добре трябва всичкия въздух да минава през него,а в твоя случай част от въздуха заобикаля смесителя през втората камера.Ако те устройва разхода и вървежа по добре не пипай.Всъщност ако си с общ дросел пробвай с два смесителя с общ винт за регулиране
С автоматичен смукач и щуцер или плочка в карбуратора на практика докато не загрее мотора не можеш да караш на газ.
При смесители на двете клапи регулирането на втората винаги оказва влияние на първата и ако я докараш да работи както искаш си е чудо.Затова моите си ги правех с един смесител върху карбуратора,тука лошото е че газта зацапва карба повече и трябва да я покарваш от време на време и на бензин,а аз карам само на газ, бензина е само ако свърши газта
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 02 юли 2013, 09:10
от essex

Двукамерен карбуратор вебер в един дросел не съм виждал, естествено че е с 2 дросела.
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 02 юли 2013, 11:37
от янко
Какъв ти е карбуратора щом камерите не са отделни и не си с общ дросел?Имаше вебер с едновременно отваряне на двете клапи,да не е такъв?
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 02 юли 2013, 15:25
от HACKO
Това е Фиеста 1.1, а не ЗиЛ та да се отварят двете камери едновременно.
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 27 дек 2013, 17:21
от kar4i2
пичове дайте съвет за газова с форд орион '91 съм който между другото и той е с вебер карбуратор двукамерен но питането ми е следното как да прекъсна бензина при положение че горивната помпа е вакуумна а не електрическа каквото и да направя ще смешам двете горива????
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 27 дек 2013, 17:32
от HACKO
Със клапан, монтиран между помпата и карбуратора.
П.П. Помпата не е вакумна, механична е.
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 27 дек 2013, 19:12
от kar4i2
HACKO написа:Със клапан, монтиран между помпата и карбуратора.
П.П. Помпата не е вакумна, механична е.
благодаря за отговора наистина не бях чувал за такъв клапан сега се започва с издирването му

Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 27 дек 2013, 19:50
от OgiDogi
kar4i2 написа:HACKO написа:Със клапан, монтиран между помпата и карбуратора.
П.П. Помпата не е вакумна, механична е.
благодаря за отговора наистина не бях чувал за такъв клапан сега се започва с издирването му

Е, същият като за газта, но на изходите се завиват щуцери за маркучите вместо тръбички за газта и работи от нормално затвореният контакт на релето. Направо отиди при газаджия и питай с какво и как спират бензина на карбураторните двигатели.
Re: Проблем с Вебер с газ
Публикувано: 27 дек 2013, 20:12
от HACKO