Страница 1 от 1
timing advance processor???
Публикувано: 05 сеп 2005, 09:49
от bilder
Много колеги не знаят, че към системата, работеща на метан, трябва да се добави и вариатор за ъгъла на изпреварване. Когато автомобилът мине на газ, трябва да се промени ъгълът на изпреварване на запалването, обусловено от различното октаново число спрямо бензина. В противен случай разходът на метан се увеличава двойно. Подобен тип устройство (timing advance processor) е с цена от 100 до 200 лв. в зависимост от модела автомобил, което също допълнително оскъпява цената.
Това го взех от avtogaz.com въпроса ми е следният нужно ли е да се слага подобна джаджа при положение,че колата е обикновен карб.
и ако се настрой да работи оптимално на метан дали ще се влоши драстично работата на бензин без тази същата джаджа.
Питам ви понеже предполагам ,че положението с пропана е аналогично.
Публикувано: 05 сеп 2005, 10:52
от NIKJAMa
Ами за да работи добре колата на пропан трябва да преместиш аванса с малко а за метана се налага още по-рано да се подаде искрата и се стига до там, че няма да успееш да запалиш на бензин заради прекалено изместения аванс или ако запалиш работата ще е прекалено лоша.
Публикувано: 05 сеп 2005, 11:21
от bilder
Съгласен съм че при работата на метан ъгъла на предварението трябва да се промени,но този timing advance processor не е ли само за инжекциони били те и моно?
Понеже ми е интересно с какво ще се свърще тази джаджа като нямам комп.Кое ще му "каже" промени ъгъла,а той от своя страна кое ще накара да го промени ако ме разбираш.Все пак ДВГ е произведен 86та!
Някой може ли да обясни принципа на работа на джаджата?
Публикувано: 07 сеп 2005, 18:21
от Трол
хм наистина не се бях замислял.
май няма как да се измени ъгъла на запалване на дъртия мотор освен от самото делко.
а това не виждам как ще го направи някоя си джажа:)
хм...
Публикувано: 12 май 2006, 12:27
от rossen_s_a
Няма значение как се управлява двигателя, аванс процесорът си работи самостоятелно, като добавя предварение в зависимост от оборотите.
Публикувано: 12 май 2006, 13:53
от kEFi
rossen_s_a написа:Няма значение как се управлява двигателя, аванс процесирът си работи самостоятелно, като добавя предварение в зависимост от оборотите.
И според теб къде го добавя това предварение?
И как разбира на какви обороти е карба`86?
Предварението е чисто механично!
TAP понеже е процесор му трябва някакво у-во, което да може да му разчете и изпълни командите....
Публикувано: 12 май 2006, 14:16
от rossen_s_a
При мене ТАР е вързан непосредствено преди бобините.
Сега ще обясня как работи тоз процесор без да се управлява от компа на колата:
На входа му идва сигналът предвиден за бобината. Той представлява правоъгълни импулси с честота равна на оборотите(

оттук идват оборотите)! Моментът на искрата е при прехода 12V-0V. На пътя на бобините е свърза транзистор, който обикновено е отпушен(като си на бензин постоянно е отпушен и не оказва вличние). Процесорът лесно може да изчисли на база входния сигнал и зададената му крива на предварение момента, в който да запуши транзистора и съответно да предизвика искра на свещите.
Публикувано: 12 май 2006, 14:54
от kEFi
10х!
Ама да питам: ако в момента на подаване на искрата чукчето на дистрибутора не е стигнало контакта на следващия цилиндър...което ми се струва резонно, поради това, че ТАР подава искра по-рано.....
Публикувано: 12 май 2006, 15:13
от rossen_s_a
Предварението, което ТАР дава за газ е в рамките на 10-15 градуса разлика спрямо бензиновото, а толеранса на палеца в делкото е доста по-голям(поне при старата ми Сиера е над 30 градуса). Освен това, тъй като палеца са върти двойно по бавно от коляновия вал, 30градуса на него са равни на 60 на колянивия вал. Т.е. не би трябвало да има проблеми с дистрибутора.
По принцип като се слага ТАР, делкото се връща на заводското предварение за бензин - т.е. не се наслагват ръчното с процесорното предварение. Но при добро желание и способен "майстор" всичко е възможно.

Публикувано: 12 май 2006, 15:28
от Alex_77
kEFi написа:10х!
Ама да питам: ако в момента на подаване на искрата чукчето на дистрибутора не е стигнало контакта на следващия цилиндър...което ми се струва резонно, поради това, че ТАР подава искра по-рано.....
Математически ТАП мисля се представяше като филтър от 3-ти род с предсказване - може и да греша, но това съм го учил преди 7 години

При монтиране на ТАП чукчето на делкото подава информация на процесора кога би трябвало да се подаде искра за да се запали горивната смес, а процесорът "решава" кога действително да я подаде.
Публикувано: 12 май 2006, 15:35
от rossen_s_a
Alex, мисля, че под "чукче" kEFi има в предвид въртящият се палец на дистрибутора - ("чукчето на дистрибутора не е стигнало контакта на следващия цилиндър"), а не чукчето което управлява бобината.
Публикувано: 12 май 2006, 16:34
от kEFi
rossen_s_a написа:Предварението, което ТАР дава за газ е в рамките на 10-15 градуса разлика спрямо бензиновото, а толеранса на палеца в делкото е доста по-голям(поне при старата ми Сиера е над 30 градуса). Освен това, тъй като палеца са върти двойно по бавно от коляновия вал, 30градуса на него са равни на 60 на колянивия вал. Т.е. не би трябвало да има проблеми с дистрибутора.
По принцип като се слага ТАР, делкото се връща на заводското предварение за бензин - т.е. не се наслагват ръчното с процесорното предварение. Но при добро желание и способен "майстор" всичко е възможно.

Това вече напълно ми изясни картинката!
Благодаря!
Незнаех, че толеранса е толкова широк.
Публикувано: 12 май 2006, 18:33
от bilder
Тъкмо нещата станаха ясни и аз идвам да ги объркам

Моята,че е стара стара е само че няма чукче,а сигнала го накъсва комутатора,който е отстрани на делкото.
Другото което е ,че в момента карам с А95Н и делкото е завъртяно доста напред да не кажа че си е почти в крайно положение на предварението.Нагласял съм го сам с пробна лампа и съм го коригирал за да получа най добра динамика.Сега като ми лепнат метановата тези дни ще кажа този номер с предварението как е без ТАП.
Паленето ...
Публикувано: 08 юни 2006, 20:36
от 2v6
Аз съм пробвал и с ТАП, и с ръчно завъртане на дистибутора.
За метан най-добре работи с ъгъл увеличен с около 12-13 градуса. При оригиналния ъгъл 9 градуса неще да отлепи.
Въпроса ми е за паленето на студено. Под студено разбирам двигателя да е под 0 градуса. Има ли значение колко ще е ъгъла при палене на газ?
При мене пали много трудно, но това като че ли не зависи от ъгъла на изпреварване.
Публикувано: 08 юни 2006, 21:09
от jordj
Е пак ще трябвада догонваме Руснаците.
Още преди 10-12 години те имаха такава джаджа която беше стотинки(20 рубли).
От мястото на шофъора се сменяше при смяна от бензин на газ и обратно.
Публикувано: 09 юни 2006, 00:39
от TED
20 рубли при заплата 100 рубли са като 100лв. при заплата 500лв.
Поне за мен 100лв. не са стотинки.......
И все пак къде си чувал за подобно устройсто, че не ми идва на акъла от първия път как да го направя без едночипов микроконтролер????
Публикувано: 09 юни 2006, 08:55
от nikolovvd
Ето ви и едно въпросче за дообъркване на темата:
При износване на двигателя не се ли налагаше увеличаване на предварението?
Публикувано: 09 юни 2006, 11:30
от buhap
с микроконтролер наи-лесно задаваш 20-25 стоиности на обороти ,вакум и то си смята и мести центровката (когато си на гас/метан).на бензин си работи стандартното запалване
Публикувано: 06 май 2007, 17:12
от dimbatami
даите нещо за това с руснаците квое каде може да се намери
Публикувано: 06 май 2007, 18:48
от Mondeo18TDI96