Страница 1 от 4

Дизел на Олио

Публикувано: 05 сеп 2005, 20:34
от borko
Здвавейте,
Нов член съм на вашия форум и карам Форд Орион 1.8 Дизел от половин година.

Поради високите цени на нафтата и тъй като не можах да си намеря по третия начин :( , бях заинтригуван дали съществува алтернатива на дизела и като разръчках гугъла се оказа се че съществува такова нещо и се нарича биодизел. Изработва се от олио чрез специална химическа обработка. Но има три недостатъка:
1)Съдържа съставки който повреждат гума и пластмаса и практически само нови коли могат да го ползват.
2)Но не го виждам из България
3)Цената му в европа е сравнително висока

Другата алтернатива е ОЛИОТО.
Доста хора из европа карат автомобилите си на чисто ново олио от магазина или на вече използвано. То има енергия сравнима с тази на дизела (в България може би и по-голяма) и е екологично чист продукт, също така е по гъсто от нафтата. Дизеловия двигател може да работи спокойно на олио стига то да се подгрее преди влизането си в двигателя и по този начин да стане по редко.

Мисля да си карам колата на олио. 8)

Цената на 2л слънчогледово олио в Метро е 2.9 с ддс-то, при големи количества и цените ще са по ниски. Двигателя може да работи с почти всички видове олио от кокосово до царевично, така че алтернативи колкото щеш. Незнам какво олио се произвежда тук, но и най-евтиното ще ми свърши работа.

Имам още информация и схема на система за олио, но
спирам да пиша, че сигурно ви писна да четете. Ако някой прояви интерес продължавам.

Всички мнения ще са ми от полза. :D

Публикувано: 05 сеп 2005, 22:02
от aaleks
А може ли с пържени филий, че ни останаха от закуската :0):.

Да вярно е самоче какъв ще е пробега преди да ти замирише на прегоряло олио :((: !

Публикувано: 05 сеп 2005, 22:25
от borko
Има хора навъртяли по 100 000км вече 8)
така, че незнам какво те притеснява олиото.

Между другото двигателите на фордовете така са направени, че при използване на олио да нямаш проблеми, стига помпата да ти е Бош. Не че с Лукас не става, но трябва по сериозно да се нагрява олиото :roll: .

Ето ви малко материал на български:

http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=6557
http://www.peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=2579

Аиде бе колеги никой ли не кара дизел. :?:

Абе правих си и аз едни експерименти

Публикувано: 06 сеп 2005, 11:46
от bilder
Аз наливах няколко пъти това от фритюрника в резервоара в съотношение 1:10 в полза на нафтата и нямаше никакви проблеми,но тогава цената не беше толкова висока и го направих само за опит да видя дали няма да запуши дюзите.Ако искаш промени съотношението малко по малко докато стигне 1:1 ,но само на олио незнам дали ще стане.

:)

Публикувано: 06 сеп 2005, 11:51
от la4o
Преди около 2 години бях чел тестове правени в Германия за това което говориш... Тестваната кола беше Сеат Ибиза '92 или '94 не помня... След основен ремонт я закараха само на ОЛИО от Германия до Испания и обратно. След преглед на двигателя, казаха че износването на олио е доста по малко отколкото на нафта... доколкото си спомням казаха, че олиото е по калорично от дизела и е по ефективно от него... Също така не отделя вредни емисии и почти няма нагар в двигателя... Изкараха го много по добро гориво. Бях чувал че в Германия мнго карали на олио поради високите цени на дизела... но постепенно и олиото е поскъпнало и практиката е била прекратена... От тогава нищо не съм чувал или чел...

Успех в експеримента :)
la4o

Публикувано: 06 сеп 2005, 13:36
от nld
Оказва се, че германците си карат още с олио
http://www.energieverbraucher.de/pre_ca ... 037__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 06 сеп 2005, 13:49
от cossy
:-O: :0): @-):

Публикувано: 06 сеп 2005, 15:02
от borko
Карат си германците на олио и ще продължават да си карат, защото цените на нефта имат тенденция да само нарастват. :(

bilder:
Малко е опасно с мазнина от фритюрника без да се филтрира добре. :shock:
Иначе това е най-изгодния начин! :)

Ако живеехме покрай екватора можехме спокойно да сипваме олио в колата и да се возим по цял ден, но тука температурите са доста ниски и ако искаме колата да продължава да ни служи трябва да се направят няколко модификации:

1) Най лесно излълнима: Използваме чисто олио или комбинация от нафта и олио. Използвайки топлообменник, чрез охлаждащата течност нагряваме олиото до температура 80С.
Недостатък: При палене олиото е с температура на околната среда (зимата -20С) и е доста гъсто. Натоварвате много помпата, също така се запушват разпръсквачите и се натрува нагар в двигателя. :evil:
Абе много рискована работа!

2) Използват се 2 резервоара:
Изображение

За нафтата се слага допълнителен резервоар (може да стой на мястото на резервната гума). Оригиналния резервоар се зарежда с олио.
Пали се на нафта, като загрее двигателя се минава на олио. Като тръгнете да спирате минавате на нафта за 1-2мин.

За цялата работа ви трябват:
-туба или някакъв резервоар за нафтата
-1 трипътник с които да минавате на нафта
-още един трипътник за да връщате нафтата при нафтата и олиото при олиото
-топлообменник за подгряване на олиото
-подгряващ филтър
-маркучи

Недостатъци: не прочетох за такива
Предимство: хора карат с тази система от три години и някои са минали към 100 000.

Цялата работа е като газово за бензина.
Ето ви и ръководство за преминаване към олио специално за форд:http://geocities.com/borko3d/svohowto_v2.pdf

Публикувано: 06 сеп 2005, 18:28
от bilder
тестовете ги правих само лятото при температура над 25 С, а и филтрирах колкото мога олиото през един фин плат(тензух).Другото че моя двигател си беше пътник и не му пукаше въобще за него.

Публикувано: 07 сеп 2005, 18:34
от Трол
имах под ръка една кола с инсталация за олио ама май вече и е махната. знам ли. като я видя пак ще надникна. само дето е от тия с капаците по мотора и мн не ми се занимава да разглобявам.

Публикувано: 09 ное 2007, 03:13
от fenkoto
Кофти, кофти, нафтата е вече 2,09 лв/л
Изображение

И аз искам да карам с олиото от фритюрника - някой чувал ли е за някаква варненска фирма която произвеждала такива системи за олио - казвайте че вече съм събрал към 120 литра олио

Публикувано: 09 ное 2007, 10:32
от milenskior
Някъде в нета бях чел за пловдивска фирма която монтира такива системи и цената беше около 400 лв.
Фирмата даже предлагаше филтрирано олио и изкупуваше олио от фритюрници.
Сега немога да си спомня адреса, но ако се поразрови човек ще го открие.

Публикувано: 09 ное 2007, 11:01
от orlinm
Тази тема защо е в АГУ? Недейте да цапате екологично чистия ни раздел с ваща нафта черна. :wink:

Публикувано: 09 ное 2007, 11:36
от kEFi
orlinm написа:Тази тема защо е в АГУ? Недейте да цапате екологично чистия ни раздел с ваща нафта черна. :wink:
Ще ги изтраем! :wink:
Току виж минали на АГУ... :P

Публикувано: 09 ное 2007, 13:31
от fenkoto
kEFi написа:
orlinm написа:Тази тема защо е в АГУ? Недейте да цапате екологично чистия ни раздел с ваща нафта черна. :wink:
Ще ги изтраем! :wink:
Току виж минали на АГУ... :P
Извинявайте момчета за нахълтването.

Обаче карането на ОЛИО е по-чисто за природата отколкото на ГАЗ.

Обяснявам :
при горене ОЛИОТО отделя точно същото количество СО2 които и е поело растението докато е растяло - тоест балансът на СО2 в атмосферата не се променя.

Докато при каране на ГАЗ, която е петролен продукт, се отделя СО2 което не е било в атмосферата досега, защото петролът е бил заровен в земята - ти го вадиш и гориш и така замърсяваш

Публикувано: 09 ное 2007, 19:28
от venom4o
При газта замърсяването е минимум в сравнение с Дизела и бензина!

Публикувано: 10 ное 2007, 08:04
от schrack
Дай да погледнем от добрата страна на нещата, чувал съм че като мине кола с олио покрай тебе миришело на скара *00120* та....... няма дани мирише на лошо както сутрен на най различно гориво а така ппфффуууу супер кво тамън ще сабереме кучета котки о селата наоколо ка то замирише на скара *00120* =)):

И аз карам дизел ама чак толкоз доле да падна еееееее.........да не говорим че и дюзите се запичат много хубаво и това олио вгранясва предполагам че знаете......................!!

Публикувано: 10 ное 2007, 15:14
от fenkoto
schrack написа:И аз карам дизел ама чак толкоз доле да падна еееееее.........да не говорим че и дюзите се запичат много хубаво и това олио вгранясва предполагам че знаете......................!!
Няма такова нещо колега. За да вгранясва олиото трябва да стои дълго в контакт с въздух. А въздух в горивната система няма. Така че няма и гранясване.

Дюзите също не запичат защото олиото излиза от там с налягане 130-185 бара за индиректното впръскване с пред камера. Освен това целта на таи система която търся е имменно да загрее олиото до 80 градуса за да стане течно като нафтата - и тогава нямаш никкаво запичане.

Публикувано: 11 ное 2007, 22:38
от msotiroff
Не знам защо си мътите мозъците и искате да карате автомобилите си с ОЛИО, при положение, че е с лев по - скъпо от нафтата :?: :!: :!: :!:

Публикувано: 12 ное 2007, 00:27
от fenkoto
Не знам защо си мътите мозъците и искате да карате автомобилите си с ОЛИО, при положение, че е с лев по - скъпо от нафтата Question Exclamation Exclamation Exclamation
Защото не си чел темата добре, СОТИРОФФ

Олиото се взема от ресторантите които пържат картофки - взема се на цена 20-30 стотинки на литър , а нафтата е 2,10 лв/литър вече в Варна

и така сметката е : 7 литра на 100 км = 7 х 0,30 = 2,10 лева/100 км

по-евтино и е от метана при който е 5-6 лева / 100 км

МЕТАНА РЯПА (или картофки ) ДА ЯДЕ