Страница 1 от 1
Свещи на газ
Публикувано: 02 сеп 2014, 22:10
от botev73
Здравейте!Реших да си слагам ГИ,но майстора ми каза че е препоръчително да си сменя свещите,с нови,мисля че бяха иридиеви.Комплекта струвал около 100 лв.Иначи горяла бобината.Колата ми е Фокус 1,6-100 КС,16 V,2010 г.Кажете има ли смисъл да се сменят и ако да,какви да си потърся.
Re: Свещи на газ
Публикувано: 02 сеп 2014, 22:15
от antipower
Други майстори пък казват, че трябва да са еднополюсни.
Това за бобината ми се струва малко измислено, немога да кажа дали е така.
Аз карам със свещи Денсо-еднополюсни и струват около 25-30 лв.
Забравих да кажа, че съм също на газ!
Успех!
Re: Свещи на газ
Публикувано: 02 сеп 2014, 23:01
от madboy
Дали са иридиеви, платинени, дву-пет-шест полюсни и пр. не е толкова отз начение за работата на двигателя на газ. По-важното е да се вземе свещ с подходящото топлинно число. При двигател на газ се препоръчват свещи с по-високо топлинно число- "по студени" демек.
Ето една статия относно топлинно число на свещите-
http://blog.nazdrave.net/?page_id=42
Re: Свещи на газ
Публикувано: 02 сеп 2014, 23:24
от dreadx
По-високо, или по-ниско - различните производители имат различни спецификации. Ако в номенклатурата на един производител по-голямата цифра означава свещ, която повече отвежда топлината и съответно по-малко прегрява, за друг е точно обратното.
Целта е да се подберат такива свещи, които при нормална работа на двигателя хем загряват на работна температура (при която се самопочистват от нагар), хем и да не прегряват излишно разбира се. На газ се очаква температурата да е малко по-висока, съответно се препоръчват и с едно число по-такива свещи.
А бобината може да изгори от съвсем друго нещо - ако не успее да хвърли искра през електродите на свещта, то се вдига голямо напрежение и може да пробие вътре в изолацията на бобината. Това няма нищо общо с топлинното число, ами с правилната горивна смес. (И евентуално при свещите за газ на някои производители междуелектродното разстояние е 0.7мм, при 1.1мм за бензин, ама това не мога да кажа дали е от съществено значение.)
Според мен няма да ти изгори бобината, ако не ги смениш, при положение че правилно е настроен ГИ.
Re: Свещи на газ
Публикувано: 02 сеп 2014, 23:54
от madboy
dreadx написа: ....(И евентуално при свещите за газ на някои производители междуелектродното разстояние е 0.7мм, при 1.1мм за бензин, ама това не мога да кажа дали е от съществено значение.)
...
Е в статията, която цитирах това е обяснено, нищо че примера в нея е за NGK, принципа е един.
Re: Свещи на газ
Публикувано: 02 сеп 2014, 23:55
от S_C
Иридиевите имат по-дълъг живот.Вярно е. Медни- на 15-20 хиляди и са до там.
Идириевите- вече ще прехвърлят 40 хиляди и в началото на лятото ги гледах- като нови са.
Re: Свещи на газ
Публикувано: 03 сеп 2014, 00:08
от deathstorm
Аз вече 30к минах на газ с ФоМоКо-то от 8 лева бройката от Мотофое, бяха си на колата още преди да сложа газта. Тези "специални" свещи за газ все повече ми изглеждат като търговски трик, а са и доста скъпи примерно на NGK.
Re: Свещи на газ
Публикувано: 03 сеп 2014, 01:00
от HACKO
deathstorm написа:Аз вече 30к минах на газ с ФоМоКо-то от 8 лева бройката от Мотофое, бяха си на колата още преди да сложа газта. Тези "специални" свещи за газ все повече ми изглеждат като търговски трик, а са и доста скъпи примерно на NGK.
Аз пък вече преминах 35хиляди със същите свещи само на Газ и все още няма изразени признаци за проблем.
Re: Свещи на газ
Публикувано: 03 сеп 2014, 08:07
от synthez 3D
Няма нужда от никакви "специални" свещи при каране на газ. Все пак не трябва да забравяме, че двигателя работи и на бензин. Единственото препоръчително действие е да се намали заводското разстояние на електрода от 1,3 на 1мм. Това се прави, защото гориво-въздушната смес на пропан бутан е с по-високо изолационно съпротивление и искрата я пробива по-трудно. Разбира се и това е относително, но все пак е нещо, което не струва пари и не пречи да се направи. Предполагам, че твоят двигател е оборудван с медни свещи, както повечето 1,6/101. Съществува мнение, че този тип свещи се сменят на 25-30000км., но според Форд това не е така. В официалния сайт за техническо обслужване се препоръчва да се сменят на 60000км. т.е пробега е същият като на иридиевите, които са доста по-скъпи. С две думи - не ти трябват нови свещи, стига да не си прескочил експлоатационния им период.
Re: Свещи на газ
Публикувано: 04 сеп 2014, 10:56
от Филипов
Дю ти кажа аз карах с едни и същи 7,5 години откакто си взех колицата от Германия. Преди това колко ги е карал германеца не знам, може и да са били оригиналните. Разстоянието беше станало около 2 мм. И аз мислех да не пробие бобината като сложих ГИ, а и кабелите си бяха опечени та и тях смених. По тъмно имаше огньовете на Свети Елм.
Та сложих някакви иридиеви с тънък електрод уж за газ. Може би Beru.
Та дори и не се наложи донастройка на компютъра на ГИ.
Като цена май бяха по около 13-14, иначе имаше няколко вида между 10 и 20. Май само различни надписи.
Едно време в Кореком свещите бяха към долар парчето и бяха истински. Не като сега - всякакви измислици за много пари.

Re: Свещи на газ
Публикувано: 10 сеп 2014, 16:16
от Brainless
Последния път сложих обикновени NKG, но с разстояние 1мм, вместо 1.3мм. Четох из английските форуми някъде, че форд препоръчвали разстоянието на свещите за моя двигател да бъде 1мм, вместо заводското 1.3мм (дори и само на бензин), заради проблем с бобините. В бринаския сайт на NKG за моята кола дават точно модела с 1мм разстояние, докато в немския - 1.3мм.

Re: Свещи на газ
Публикувано: 25 ное 2015, 14:44
от koev1
Няма свещи за газ.
Единствените свещи,които трябва да използваш(като топлинно число)са по каталог според марката и модела на автомобила ти.