Страница 1 от 2

Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 04 юли 2015, 18:52
от georgi1
Колеги,моля за съвет; Карам Фокус 1.6 Zetek SE 2004г (стария модел) с ГИ Фобус 4 монтиран преди около 2 години и 23000 км. Общо колата от нова е навъртяла около 90000 км . Досега не съм правил никаква поддръжка по газовото защото един колега , който също кара с Фобос ми каза че до 30000км нищо не трябва да се прави . Сега съм в Англия от за 2 седмици и от преди 1000 км колата ми прави проблем: Пали си нормално на бензин но като се прехвърли на газ зумера веднага започва да писука и колата се връща на бензин. Като стигне работна температура я прехвърлям ръчно на газ и в по-вечето случаи работи нормално, но по някога се налага да повтарям операцията. Смених въздушния филтър и филтъра между изпарителя и рейката а филтърчето на клапана на изпарителя само го продухах защото не мога да намеря такова тук. Но проблема остава. Свещите са сменени преди 6000 км. Има ли нещо друго което мога да направя тук в Англия или да я карам на бензин до майстора в България. Прикачих няколко снимки които се надявам да помогнат. Благодаря предварително! :twistednew:

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 05 юли 2015, 17:30
от pifivo1
Здравей колега, не зная колко ще си в Англия, но се сещам за няколко неща, които може да направиш:
1. Най-лесно е с кабел за диагностика на газовия компютър - ще прочетеш грешките и ще се насочиш в правилна посока за решаване на проблема./но не зная дали разполагаш с такъв кабел, софтуера на Фобос е безплатен/
2. Обслужването със смяна на филтри на клапана за течна фаза и газова фаза според мен се прави на 10000 км.
3. Когато трябва да премине от бензин на газ - чуваш ли отчетливо чаткане на газовия клапан на бутилката?
Ако не - са възможни проблем със бобината на игления клапан - запушване, отслабване притегателната сила на бобината / ще трабва да се подмени/ или подбиване на стъблото на клапана. Клапана се сваля лесно и стъблото се зачиства с шкурка.
4. Възможен проблем със температурния датчик също.
5. Зачисти или напръскай буксите на мап, диференциалния датчик и които видиш по газовия инжекцион, провери 2-та предпазителя на газовия компютър ако имаш.

Успех.
п.с. Ако имаш някакви въпроси: 0878993238 - Иво, вайбър също ползвам и
не съм някакъв корифей по газовите уредби - просто и аз имам ГИ фобос и се опитвам да помогна.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 05 юли 2015, 18:03
от BladeMan
Ако е монтирана в Фобос , са я програмирали така ,че на тези километри да ходиш при тях за профилактика и т.н.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 05 юли 2015, 20:54
от madboy
Като гледам коя е рейката, това май й е пределния лимит за живот.
Аз смених примерно три такива Рейл. Сега съм вече със съвсем различна.
На един колега се задържа бая време, докато я смени, но пък симпомите са като при работа на три цилиндъра и половина.
На мен ми се струва, че проблема е мембраните на изпарителя, или проблем с газовия клапан.
Ако се съмняваш във филтъра за течна фаза, можеш да пробваш без него, колкото да видиш дали е от него.
Филтъра за газовата фаза почти не дава проблеми.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 06 юли 2015, 15:42
от georgi1
Пропуснах да кажа че когато газовото стана на 10000 км светна и още свети лампата на ключето за превключване газ-бензин. Аз предположих че тя показва наближаващ сервизен интервал. :?

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 06 юли 2015, 16:01
от georgi1
До BladeMan :
Да, във Фобос е монтирана. Туй което казваш означава ли че компютъра е програмиран да прави мизерии когато колата измине определените за обслужване километри, без значение дали има проблем в останалата част на газовото? :?

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 06 юли 2015, 18:48
от slavei2003
Софтуера на фобос се програмира само след колко километра да светва чек лампата за сервизен интервал.Това не влияе на работата на ГИ.Други програмирания са измислица.Описаните симптоми приличат на проблем с някоя от бобините на газовите инжектори./прегрял или окъсил газов инжектор/.Намери си кабел и направи диагностика.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 08 юли 2015, 12:19
от koinov_bg
Колега когато дадеш контакт наколата погледни какъв цвят мига или свети копчето.
Ако мига залено ок,ако постоянно севети зелено не добре,ако свети червено или нещо друго пак не добре.
Дай инфо какво свети

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 08 юли 2015, 23:58
от georgi1
До koinov_bg: мига зелено.


Днес установих че съгласно наръчника на Фобос имам критично понижение на налягането на газта. Не знам обаче за кое налягане говорят-в бутилката или след изпарителя и коя е причината за това. :?

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 09 юли 2015, 08:53
от momo76
Налягане мери след изпарителя. Най вероятно е лош контакт на кабелите на газовия клапан на изпарителя.

Sent from my Правец 82

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 09 юли 2015, 12:21
от koinov_bg
Което и налягане да е дали ДФ или вакум няма значение(зя проблема ти)
Провери връзките след изпарителя до филтъра,мапа и дюзите.
Както е казал колегата вуш и втъзките на датчиците.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 14 юли 2015, 17:25
от georgi1
Колеги, днес проверих куплунгите - всичко изглежда наред но проблема остава. Забелязах че на изпарителя има един винт който както изглежда е за регулране на налягането. Спомних си някъде четох че с времето мембраните на изпарителя си губят еластичността и си мисля може би трябва да завъртя този винт малко. Но не знам нито колко трябва да бъде налягането, нито как се измерва. Има ли някой съвет за това?

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 14 юли 2015, 19:25
от radorecord
Налягането се мери чрез програмата за диагностика. Работното налягане на тези изпарители е в диапазона 950- 1800 bar.
Програмата има опция за измерване на номинално налягане.
Мери се на празен ход на ниски обороти.
То се получава като от налягането, което изпарителя доставя на рейката се извади map (подналягането, разреждането,вакуума в смукателните колектори).
Номиналното налягане трябва да е в работния диапазон на изпарителя, като зависи от това с какъв диаметър дюзи си и какви бобини на рейката.
Налягането в рейката и така нареченото номинално налягане (диференцилно още казано) трябва да вървят успоредно , без пропадания по юежду си. За целта програмата за диагностика има осцилоскопи, на които може да гледаш кога, какво става с всяко едно налягане.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 15 юли 2015, 13:35
от georgi1
Тъй като нямям кабел за настройка тука в Англия, не може ли всеки ден преди да подкарам колата да завъртам този месингов винт на четвърт оборот докато налягането се повиши достатъчно? :?

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 15 юли 2015, 21:40
от npace
Можеш ли да си намериш газова рейка (дали нова или втора ръка няма значение) там където си?Идеята е следната: Фобос-а проверява за прекъснал или прегорял газов инжектор по подразбиране и тази опция ако не е изключена няма да мине на газ.Най-вероятно някоя от бобините на инжекторите прави мизерията и за това се получава този ефект.В UK мисля че се продава доста чаркалък за ГИ и то на добри цени.Помисли си за една Баракуда или Хана примерно.Можеш сам да си я монтираш без да пипаш налягането.Единствено е добре да спазиш мм на газовите калибратори на рейката.Аз залагам на прекъснал/прегорял газов инжектор ;)

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 16 юли 2015, 00:04
от georgi1
Проверих всички бобини на инжекторите; те си дават нормално съпротивление 2.5 ома.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 16 юли 2015, 06:55
от pifivo1
Колега, провери дали ти работи газовия клапан на бутилката. Чува ли се отчетлив звук при отваряне на клапана?

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 16 юли 2015, 14:47
от georgi1
Да, клапана на бутилката се чува отчетливо.
При напълно загрят двигател колата се включва на газ и работи без проблеми.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 16 юли 2015, 15:19
от pifivo1
Колега, според мен щом ГИ включва при загрял двигател -проблема е в датчика за диференциално налягане - напръскай буксата с контактен спрей, но не пипай винта на изпарителя, защото ще стане по-лошо.

Re: Проблем при работа на газ с ГИ Фобос 4

Публикувано: 16 юли 2015, 22:52
от npace
След като се опита да премине на газ и изпищи зумера, разкачи маркуча на газта преди рейката и виж дали там има газ.