Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Здравейте отново!
Карах колата до Фобос, правиха й настройки да е 1:1 с бензина, засега не свети чека за бедна смес, но и преди това, а и сега при рязко спиране, мисля само на газ и угасва. При настройката се оказа, че не работи ОК и на бензин, сместа била бедна не само на газ, настроиха го, но пак леко претрисаше. Преди това на газ даже на светофар и с педал на спирачката почваше да се опитва да потегли. След настройката и надуване в обороти сякаш проблема на бензин изчезна за малко и на място не претрисаше. След което почна леко пак. Оказа се, че изпарителя е ОК и няма нужда да взимам по-голям за тия 145 коня, също и малък смисъл за смяната на EasyGasGreen Fast или Фобос 4 без ОБД за такъв с ОБД. Най-малкото няма да трие грешките в движение, не бил толкова чувствителен на корекции компютъра на Форда и ако се настрои прецизно на газ няма да има проблеми. Вероятно има проблем и на бензин с оборотите, които иначе са стабилни. Дали автоматика ги държи, дали са с леки отклонения. Но при рязко спиране засега на газ и угасва. След което почва едно въртене...Трябва да я изключа, да мина на P, тогава да пробвам да паля и е със зор, сякаш е задавена. Докато не запали. Усещам я също и че при плавно подаване от първа сякаш леко претриса, аха и да угасне.
Идеи за проблема, както и за читава бензинова диагностика?
Благодаря предварително на отзовалите се!
Карах колата до Фобос, правиха й настройки да е 1:1 с бензина, засега не свети чека за бедна смес, но и преди това, а и сега при рязко спиране, мисля само на газ и угасва. При настройката се оказа, че не работи ОК и на бензин, сместа била бедна не само на газ, настроиха го, но пак леко претрисаше. Преди това на газ даже на светофар и с педал на спирачката почваше да се опитва да потегли. След настройката и надуване в обороти сякаш проблема на бензин изчезна за малко и на място не претрисаше. След което почна леко пак. Оказа се, че изпарителя е ОК и няма нужда да взимам по-голям за тия 145 коня, също и малък смисъл за смяната на EasyGasGreen Fast или Фобос 4 без ОБД за такъв с ОБД. Най-малкото няма да трие грешките в движение, не бил толкова чувствителен на корекции компютъра на Форда и ако се настрои прецизно на газ няма да има проблеми. Вероятно има проблем и на бензин с оборотите, които иначе са стабилни. Дали автоматика ги държи, дали са с леки отклонения. Но при рязко спиране засега на газ и угасва. След което почва едно въртене...Трябва да я изключа, да мина на P, тогава да пробвам да паля и е със зор, сякаш е задавена. Докато не запали. Усещам я също и че при плавно подаване от първа сякаш леко претриса, аха и да угасне.
Идеи за проблема, както и за читава бензинова диагностика?
Благодаря предварително на отзовалите се!
-
- потребител
- Мнения: 62
- Регистриран: 31 май 2009, 19:33
- Модел на автомобила: Fiesta mk3 1.6 /CVH/ '91
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Почистете дросела като за начало, доста често просто има налепи и клапата не може да затвори плътно при отпуснат педал на газта и ето ти бедна смес на празен ход и гаснене.
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
За да работи на газ,трябвада е ОК на бензин.
Покарай 1ден само на бензин и виж накрая ,как ще се държи
Покарай 1ден само на бензин и виж накрая ,как ще се държи
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Мина днес и на бензиновата диагностика - всичко по електрониката ОК, дърпа уж въздух отнякъде.
Не искаше даже да отваря капака, че му било ясно газаджиите какво са оклепали - най-вероятно дупките по колекторите, ако ли пък не - трябвало половината двигател да се разглоби за да се види откъде пропуска, а с това и да се използва случая да се сменят оригиналните гарнитури.
Не искаше даже да отваря капака, че му било ясно газаджиите какво са оклепали - най-вероятно дупките по колекторите, ако ли пък не - трябвало половината двигател да се разглоби за да се види откъде пропуска, а с това и да се използва случая да се сменят оригиналните гарнитури.

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1623
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 81#p469370
Ако на диагностиката само поглеждат грешка "бедна смес" и им е ясно, са далеч от истината.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B8#p309187
При кола с автоматик са много важни настройките да са максимално близки до бензиновите. На един Форд Шаран VR6 автоматик, така го бяха объркали, че човека не можеше с 204 к.с. да изпревари, защото мотора не влиза в нормален режим и автоматичната кутия получава по КАН грешни данни, от там неправилни превключвания. Абе тргедия.
Затова са много важни настройките.
Поздрави
Ако на диагностиката само поглеждат грешка "бедна смес" и им е ясно, са далеч от истината.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B8#p309187
При кола с автоматик са много важни настройките да са максимално близки до бензиновите. На един Форд Шаран VR6 автоматик, така го бяха объркали, че човека не можеше с 204 к.с. да изпревари, защото мотора не влиза в нормален режим и автоматичната кутия получава по КАН грешни данни, от там неправилни превключвания. Абе тргедия.
Затова са много важни настройките.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Във фобос я нагласиха 1:1 с бензина, но ме пратиха на бензинова понеже на бензин има проблем. Газаджията вика отивай за бензинов, оттам те пращат при газов...
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
След още една диагностика върнаха газовите настройки от графика на таблица, оказа се, че изпарителя е малък за конете, но засега е ОК и най-вече нещо което забравих да спомена - взели са показанията за оборотите не от бобината, не от компютъра, а от първия инжектор май - след което тя е на 1 200 да речем, моментно показва, че е на 7 000 оборота.Пробва от бобината днес момчето да вземе оборотите, но не се получава. Засега с тия настройки пък да се надяваме, че няма да има дертове. Вече и кола с газ да вземеш е проблем, че не се знае кой некадърник ще се е упражнявал и учил на нея.
Между другото и във Фобос, и днес програмата губеше връзка - дали букса, дали конектора на кутията. Ако е самия компютър знаете ли как процедират Фобос при все, че е в гаранция. Там едва ли не го прехвърлиха проблема на това че е Форд, нищо че OBD протокола им е в списъка с тези, с които работят. И там уточниха проблема с оборотите, но никой не се нае да го коригира...В крайна сметка излиза, че трябва да се върна при некадърника, който е поставил така системата. Сами се сещате дали не е от трън та на глог.
P.S.: Има ли как да се махне светещата лампа за резерв на бензина, при все, че нивомера си е на четвърт?
Между другото и във Фобос, и днес програмата губеше връзка - дали букса, дали конектора на кутията. Ако е самия компютър знаете ли как процедират Фобос при все, че е в гаранция. Там едва ли не го прехвърлиха проблема на това че е Форд, нищо че OBD протокола им е в списъка с тези, с които работят. И там уточниха проблема с оборотите, но никой не се нае да го коригира...В крайна сметка излиза, че трябва да се върна при некадърника, който е поставил така системата. Сами се сещате дали не е от трън та на глог.
P.S.: Има ли как да се махне светещата лампа за резерв на бензина, при все, че нивомера си е на четвърт?
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Сега се оказва, че и свещите може би не са читави.
В момента е с иридиеви Беру над 1 мм, казват, че трябва да са 0.8, обикновени NGK.
Къде е истината, като е на газ?
В момента е с иридиеви Беру над 1 мм, казват, че трябва да са 0.8, обикновени NGK.
Къде е истината, като е на газ?
- npace
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 10 дек 2006, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC
- Местоположение: Пловдив/Смирненски
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Не успях да видя дали си споделил дали на бензин го има този проблем или не.Ако на бензин проблема го няма проблема не е само в настройките на ГИ а и в някой от компонентите на газовото.Примерно: с каква рейка е системата?На какво налягане караш?Колко мм са инжекторите?Принципно този фокус на газ се държи повече от добре.ОБД-то е бонус но и без него не е особен проблем.Ако минеш през Пловдив свиркай, бих помогнал с каквото мога 

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Днес го нагласиха. После обаче при включване на задна ми се струва и почна да разтриса. Отидох пак при човека, пробвахме я, почнаха да играят импулсите на цилиндрите 321, 123 и си ги сменяше. Свали свещите, къде побелели лули от искри, къде свещите с над 1 мм разстояние. Нямаше от NGK на 0.8 мм, а ме дошубя да ги чукнем, та да не мога да се прибера. Принципно доколкото си спомням газта иска по-голяма искра и малко разстояние. Да не говорим, че тия Беру иридиеви електрода е нюню в сравнение с обикновените свещи. Респективно не би следвало да стане фал ако сложа 0.8 мм обикновени? Стария собственик казва - тия бяха по каталог, ама тоя каталог мисля е за бензина, а не за газова система. Рейката уж е ОК, изпарителя се задъхвал, но поне лятото ще изкара, да не сваля много температурата. MAP-a на Фобоса беше на 400 и се чудеха дали е ОК. Та ако не са свещи отива реално дали пластмасата на колекторите не пропуска въздух...Стария си я е карал така уж без проблем, ама знам ли...
Благодаря за отделеното внимание, но ми се иска до Пловдив да стигна безпроблемно, пък там вече може да разтегнем локумите "по часовник".
Благодаря за отделеното внимание, но ми се иска до Пловдив да стигна безпроблемно, пък там вече може да разтегнем локумите "по часовник".
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1623
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Проблема се нарича Фобус.Cambodja написа: а от първия инжектор май - след което тя е на 1 200 да речем, моментно показва, че е на 7 000 оборота.Пробва от бобината днес момчето да вземе оборотите,
Относно свещите никога не ползвам "ЗА ГАЗ" . Само по каталог за колата.
Относно Фобус сервиза имах случай с Астра, казали му, че са виновни свещи , кабели и бобина. Не можах да го разубедя за този разточителен "ремонт" и смених всичко, като замерих и компресия (беше нормална). Резултат на газ след два дена каране-никъкъв. Отиде в сервиза и им каза аз смених всичко, сега оправдания да няма в колата. Три дни я правиха, горе-долу стана.
Кола с OBD е желателно да се върже и не заради триенето на грешки, а заради адаптациите. Незаписването или триенето на грешки не решава никъкъв проблем. А че Форда е с капризен инжекцион са празни приказки, и Опел и Фолкваген и ... са капризни.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Смених свещите с Champion от 0.9 на 0.8 мм. По каталог разстоянието е 1.3 май, а за газ като трябва 0.8 и май забравих за каталога. Надявам се да не греша. В резултат мапа вече е на 360-370,като загрее на 330.Обаче бензиновите импулси шават. Следваща стъпка е да се видят лулите или просто да си карам, с горе-долу леко осезаемо претрисане на място. Иначе ако някой има сигурни лули в София за тест ще съм благодарен. Дотогава май така ще си я карам.
- npace
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 10 дек 2006, 19:19
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC
- Местоположение: Пловдив/Смирненски
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Колега уверявам те че проблем не се нарича нито Фобус нито Фобос.Електрониката на Фобос може да сложи 95% от електрониките на БГ пазара в малкия си джоб.Проблема е в периферията която управлява Фобос-а.До сега, вече 5 години, карам Астра с Фобос 2, 3 години Ескорт с Фобос 4 и съм сложил доста още такива и 1 и 2 и 4 на какви ли не коли.Не слагам Rail, Valtek, Mimgas и производните.Нямам нито една хълцаща или не работеща кола.На Ескорт-а който карам всеки ден съм с Фобос 4, с изпарител R-Uno (възможно най-евтиния вариант) и инжектори Баракуда (на 60000 км.) и никога не съм имал нито един дерт с газовото.Астрата беше с Rail 1.5 ома инжектори които изхвърлих след 15000 км. мъки.Търсете проблема в хардуера управляван от Фобос-а!fordmaniac написа: Проблема се нарича Фобус.
Относно свещите никога не ползвам "ЗА ГАЗ" . Само по каталог за колата.
Относно Фобус сервиза имах случай с Астра, казали му, че са виновни свещи , кабели и бобина. Не можах да го разубедя за този разточителен "ремонт" и смених всичко, като замерих и компресия (беше нормална). Резултат на газ след два дена каране-никъкъв. Отиде в сервиза и им каза аз смених всичко, сега оправдания да няма в колата. Три дни я правиха, горе-долу стана.
Кола с OBD е желателно да се върже и не заради триенето на грешки, а заради адаптациите. Незаписването или триенето на грешки не решава никъкъв проблем. А че Форда е с капризен инжекцион са празни приказки, и Опел и Фолкваген и ... са капризни.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
За начало ако се появи някой с читави лули и да пробвам с тях как ще се държи. Странното е и че от време на време се разпада връзката на газовия компютър с програмата.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Cambodja написа:За начало ако се появи някой с читави лули и да пробвам с тях как ще се държи. Странното е и че от време на време се разпада връзката на газовия компютър с програмата.
Колегаааааааа четох четох и не.се.сдържах да напиша тука Аз...
ДВАМА МАЙСТОРИ единя от който познавам лично и много
уважавам ти обясняват ЧЕ ПРОБЛЕМ ИМАШ С ПЕРИФЕРИЯТА НА ГАЗОВИЯ СИ ИНЖЕКЦИОН не със автомобила,не с кабели Не със свещи НЕ със бобини НЕ със мап сейзори....
Потърси fordmaniac по телефона срещни се с него да ти направи една хубава настройка на колата на бензин.И след това утиваш да ти направят настройла на колата на ГаЗ. ...
Защо да му се невиди си като кон с капаци...търсиш под вола теле и изшишно вкарваш пари за ненужни неща.
Извинявай за тона.ама.....
Поздрави

По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Благодаря за мнението, няма проблем за тона, в спора се ражда истината. 
На въпроса - свещите явно е имало ефект да се сменят, но въпроса е защо като е в периферията на газта бърка бензина. Предполагам ще каже някой газовия бърка бензиновия комп и оттам се получава проблем. Ако реално има проблем с лулите не мисля, че бензиновата настройка ще го реши. Затова и питам ако има някой с такива лули да пробвам. На старата кола се случи нещо подобно - доста време глъхнеше в ниските, появи се колега, направил сума ти диагоностики и кола за 4 бона, беше й взел части за още толкова. Диагностика след диагностика, това вземи, онова смени, та имаше цяла бобина, която 300 гр. мед струваха 400 лв. Даде лулите, пробвах и заспа. Сега ако мога да пробвам с нечии, вместо да се хвърлям директно на осцилоскоп - мисля е по-добре.Не отричам възможностите на fordmaniac-а, просто гледам оптимално да изчистя проблема и да почна да си карам нормално. Между другото колегата с "обновената" кола му минаха проблемите като смени изцяло инжекциона, надявам се няма да съм същия случай.
Та след като показва софтуера на Фобоса, че играят цилиндрите на бензин, то АКО не лъже, понеже почвам да се съмнявам в компютъра след като редовно губи връзка със софтуера, къде ще е проблема след като смених свещите?
Питам понеже не искам да вкарвам като луд пари за ненужни неща.

На въпроса - свещите явно е имало ефект да се сменят, но въпроса е защо като е в периферията на газта бърка бензина. Предполагам ще каже някой газовия бърка бензиновия комп и оттам се получава проблем. Ако реално има проблем с лулите не мисля, че бензиновата настройка ще го реши. Затова и питам ако има някой с такива лули да пробвам. На старата кола се случи нещо подобно - доста време глъхнеше в ниските, появи се колега, направил сума ти диагоностики и кола за 4 бона, беше й взел части за още толкова. Диагностика след диагностика, това вземи, онова смени, та имаше цяла бобина, която 300 гр. мед струваха 400 лв. Даде лулите, пробвах и заспа. Сега ако мога да пробвам с нечии, вместо да се хвърлям директно на осцилоскоп - мисля е по-добре.Не отричам възможностите на fordmaniac-а, просто гледам оптимално да изчистя проблема и да почна да си карам нормално. Между другото колегата с "обновената" кола му минаха проблемите като смени изцяло инжекциона, надявам се няма да съм същия случай.
Та след като показва софтуера на Фобоса, че играят цилиндрите на бензин, то АКО не лъже, понеже почвам да се съмнявам в компютъра след като редовно губи връзка със софтуера, къде ще е проблема след като смених свещите?
Питам понеже не искам да вкарвам като луд пари за ненужни неща.

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Първо ако по свещите имаш черти значи 100% кабелите ти са за боклука гояоря за това на снимката вижда се на едната свещ.

Другото нещо ако настройката на газта не ти е оптимална бензиновия компютър е в постоянен режим на самоадаптация, с други думи бензиновото еку се стреми да докара оптимална работа на газ но по този начин се обърват адаптациите на бензина, общо взето това е.

Другото нещо ако настройката на газта не ти е оптимална бензиновия компютър е в постоянен режим на самоадаптация, с други думи бензиновото еку се стреми да докара оптимална работа на газ но по този начин се обърват адаптациите на бензина, общо взето това е.

- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Приятелю за това говорих и в темата ,,бензин или дизел,,
Има калпави майстори които сам гледат грешки и чистят грешки и това е....
И наистина си даваш парите пошло зашло и нищо не вършил.
Колегата Didibao също е майстор и също ценя неговото мнение,познавам му работата и съм бил многп доволен.
Та да се върнеме на проблема Ти
Утиди при митака(fordmaniac) нека той ти погледне колата и виш какво ще ти каже.
Има калпави майстори които сам гледат грешки и чистят грешки и това е....
И наистина си даваш парите пошло зашло и нищо не вършил.
Колегата Didibao също е майстор и също ценя неговото мнение,познавам му работата и съм бил многп доволен.
Та да се върнеме на проблема Ти
Утиди при митака(fordmaniac) нека той ти погледне колата и виш какво ще ти каже.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 21 юни 2015, 20:33
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус мк2, автоматик, гасне на газ при рязко спиране
Маниака не си гледа личните.
В крайна сметка приемаме, че вади кофти показания за оборотите от инжектора, лъже газта, тя бензина и се затваря кръга.
В крайна сметка приемаме, че вади кофти показания за оборотите от инжектора, лъже газта, тя бензина и се затваря кръга.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1623
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта