Проблем при палене с Zetec 2.0l
Публикувано: 27 окт 2015, 08:31
Здравейте! Реших да се обърна към вас защото имам големи проблеми с колата която е Мазда но реално си е Форд(Maverick,Escape) с друга емблема и така малко детайли за колата и да започвам с проблемите..... Купена преди месец нов внос от Италия с монтирано там АГУ Mazda Tribute 4WD 2001' 2.0i 16v Ford Zetec 124hp с АГУ Stargas - комп.Stargas Elios изпарител.Stargas Hercules(Ver.C) инжектори Stargas клапани Lovato на 210000км (Не се знае колко от тях на газ)
Сменени: Филтри(Въздушен,маслен,купе,горивен),Масла(двг,диф,скорости,"раздатка"),биалетка,накладки с дискове,термостат,антифриз,гарнитура на капака на клапаните(когато я купувах гарнитурата отговаряше на Zetec 2.0l 16v но 131коня от Фокус),маншон на полуоска.
Проблема!: Говоря само когато колата е на бензин. Паля колата сутрин на бензин (в някой случай трябва да повърти повече) колата държи някъкви стабилни обороти но както пипна педала на газта започват големи колебания на оборотите като в някой случай направо гасне ако не пипам педала в повечето случай си загрее и е по добре. В случайте който не гасне почти не мога да я изфорсирам като и подам газ и тя не може да поеме все едно не и стига гориво или въздух с две думи като и подам гас и тя глъхне падат и оборотите вместо да се изфорсира. Има и много НEнормални детонаций мотора се тресе абе не работи добре. С много помпане на педала за газта едвам тръгвам на първа ....... когато колата загрее и съм отново на бензин нещата малко се подобряват оборотите макар пак да са с колебания са малко по стабилни а и самите колебания са по малки а и колата вече се форсира пак със малко закъснение(lag) но се форсира когато вече съм в движение нямам проблем колата върви не глъхне реагира на педала нормално не прекъсва абе няма проблеми. И така всяка сутрин мъки мъки помпане на педали тресене на мотор едвам се движа по улиците почти спирам защото няма мощност и така докато вдигна 30 градуса на антифриза и мина на газ когато мина на газ колата става нормална НО и там имам малки колебания в оборотите на празен ход.
Ремонти: Направил съм следните неща: изчистих дроселовата клапа до блясък със спрея на мотип за карбуратори, Air Flow сензора(MAF) със спрея на CRC за почистване на тези сензори, проверих и смених някой от маркучите за вакум и няма спукани или скъсани вече, карам я само с 95 V-power Nitro+ с цел да поизчистя горивната система също така купих и добавката RedEx за почистване на горивни инжекционни системи но четох рзлични отзиви и не смях да на налея да не стане и по зле като се съмнявах че може да имам запушени или проблемни дюзи на бензиновия инжекцион,лампата за двигателя ми светеше още като я купих видях че на тръбата която води до EGR клапана има един дачик(датчик за налягане DPFE) на който буксата му беше откачена е сложих я и лампата изгасна 150км след това пак светна и си купих код четец Memoscan U480 OBD2 включих го изгасих пак лампата и след стотина км пак светна.... сложих пак четеца и ми откри PEND: P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected ок викам ще свалям и EGR-a свалих го аз пак със спрея на мотип за карбуратори яко повистване и раздвижване монтирах го и този път минах към 350км и лампата пак светна със същата грешка както пееше Фреди Меркюри "Шоуто трябва да продъжи" Сега пак съм изгасил лампата и очаквам да светне скоро. Свещите са със много добър на цвят нагар и са перфектни електродите им са с добра форма кабелите също са здрави като сменях гарнитурата на капака на клапаните видях че дивгателя направо свети не знам дали не са му слагали разни добавки но нямаше никакви наслоявания от масло и боклуици поне покрай разпределителните валове буквално светеше не съм виждал по чист двигател което не знам дали трябва да ме радва или обратното.Вчера затапих и ЕГР-а тотално като изрязах от алуминиева ламарина гарнитурка като оригиналната но без дупка.... проблема ми остана но колата стана доста по динамична и върви доста по добре.
Моля кажете ми ако знаете къде се корени проблема ми че вече откачам и съм на косъм да я пусна за продам, а колата ми харесва но в големите студове съм сигурен че ще е още по зле
Съмнявам се че може би е температурен датчик(Който не знам къде се намира ако някой ми каже къде е ще се радвам) също имам съмнения за TPS (така и не разбрах от къде най-евтино да го купя и трябва ли да се калибрира при евентуална смяна) съмнявам се и в не добре синхронизирани компютри или не добри настройки на компа на газовата? А може би ламбда ?
п.п. В момента чека ми не свети и четеца не открива грешки! Блгодаря предварително!
Сменени: Филтри(Въздушен,маслен,купе,горивен),Масла(двг,диф,скорости,"раздатка"),биалетка,накладки с дискове,термостат,антифриз,гарнитура на капака на клапаните(когато я купувах гарнитурата отговаряше на Zetec 2.0l 16v но 131коня от Фокус),маншон на полуоска.
Проблема!: Говоря само когато колата е на бензин. Паля колата сутрин на бензин (в някой случай трябва да повърти повече) колата държи някъкви стабилни обороти но както пипна педала на газта започват големи колебания на оборотите като в някой случай направо гасне ако не пипам педала в повечето случай си загрее и е по добре. В случайте който не гасне почти не мога да я изфорсирам като и подам газ и тя не може да поеме все едно не и стига гориво или въздух с две думи като и подам гас и тя глъхне падат и оборотите вместо да се изфорсира. Има и много НEнормални детонаций мотора се тресе абе не работи добре. С много помпане на педала за газта едвам тръгвам на първа ....... когато колата загрее и съм отново на бензин нещата малко се подобряват оборотите макар пак да са с колебания са малко по стабилни а и самите колебания са по малки а и колата вече се форсира пак със малко закъснение(lag) но се форсира когато вече съм в движение нямам проблем колата върви не глъхне реагира на педала нормално не прекъсва абе няма проблеми. И така всяка сутрин мъки мъки помпане на педали тресене на мотор едвам се движа по улиците почти спирам защото няма мощност и така докато вдигна 30 градуса на антифриза и мина на газ когато мина на газ колата става нормална НО и там имам малки колебания в оборотите на празен ход.
Ремонти: Направил съм следните неща: изчистих дроселовата клапа до блясък със спрея на мотип за карбуратори, Air Flow сензора(MAF) със спрея на CRC за почистване на тези сензори, проверих и смених някой от маркучите за вакум и няма спукани или скъсани вече, карам я само с 95 V-power Nitro+ с цел да поизчистя горивната система също така купих и добавката RedEx за почистване на горивни инжекционни системи но четох рзлични отзиви и не смях да на налея да не стане и по зле като се съмнявах че може да имам запушени или проблемни дюзи на бензиновия инжекцион,лампата за двигателя ми светеше още като я купих видях че на тръбата която води до EGR клапана има един дачик(датчик за налягане DPFE) на който буксата му беше откачена е сложих я и лампата изгасна 150км след това пак светна и си купих код четец Memoscan U480 OBD2 включих го изгасих пак лампата и след стотина км пак светна.... сложих пак четеца и ми откри PEND: P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected ок викам ще свалям и EGR-a свалих го аз пак със спрея на мотип за карбуратори яко повистване и раздвижване монтирах го и този път минах към 350км и лампата пак светна със същата грешка както пееше Фреди Меркюри "Шоуто трябва да продъжи" Сега пак съм изгасил лампата и очаквам да светне скоро. Свещите са със много добър на цвят нагар и са перфектни електродите им са с добра форма кабелите също са здрави като сменях гарнитурата на капака на клапаните видях че дивгателя направо свети не знам дали не са му слагали разни добавки но нямаше никакви наслоявания от масло и боклуици поне покрай разпределителните валове буквално светеше не съм виждал по чист двигател което не знам дали трябва да ме радва или обратното.Вчера затапих и ЕГР-а тотално като изрязах от алуминиева ламарина гарнитурка като оригиналната но без дупка.... проблема ми остана но колата стана доста по динамична и върви доста по добре.
Моля кажете ми ако знаете къде се корени проблема ми че вече откачам и съм на косъм да я пусна за продам, а колата ми харесва но в големите студове съм сигурен че ще е още по зле

п.п. В момента чека ми не свети и четеца не открива грешки! Блгодаря предварително!