Какво става в САЩ
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Какво става в САЩ
http://www.7sport.net/7sport/forum/d4293_4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
7 дни спорт написа: Младоци ще вадят Форд от кризата
Президентът Джим Падила се пенсионира след 40 години в компанията
Колата остава същата. Екипа жът ще бъде друг. От 1 юли нов пилот ще поеме управлението на Форд. В голямото състезание на глобалния автомобилен пазар той ще разчита и на нови помощници. Докъде ще стигне - зависи от състоянието на автомобила. Защото под капака и на най-лъскавата лимузина може да се задъхва калпав двигател. Тогава няма значение колко добър е пилотът.
Джим Падила, президент и главен оперативен директор на Форд, напуска поста си от 1 юли. Новината за пенсионирането му обиколи света преди ден. 59-годишният Падила работи в компанията от 40 години. А на най-високия пост е от април 2004 г. Отговорностите му ще бъдат поети от настоящия председател и главен изпълнителен директор Бил Форд, който е правнук на Хенри Форд. Той ще застане начело на нов шестчленен изпълнителен комитет, съставен от изпълнителните вицепрезиденти на компанията. Президентският пост обаче ще остане вакантен като длъжност.
Промяната по върха на автомобилния концерн идва в момент, в който 14 от заводите му вървят към затваряне, в ход е и програма за съкращаване на 30 000 работници.
Макар и доста притеснително, това положение не е изненада за никого. За 2005 г. Форд мотор къмпани обяви 2 млрд. долара печалба. Но в същото време отчете 1,6 млрд. долара оперативна загуба преди облагане с данъци в Северна Америка. Продажбите на произвежданите в САЩ коли и камиони се сринаха през последните 6 години - от 4,03 млн. през 1999 г. до 2,95 млн. миналата година. Никой обаче не обвинява Падила за това.
"Падила и бившият президент Ник Шиле помогнаха на мениджмънта да намери отново общ език с хората в заводите и с дилърите на компанията след хаоса от 2001 г. - посочва Дейвид Кол, шеф на Центъра за анализи на автомобилния пазар. - Но сега, след като се възроди спокойствието, подобри се качеството и започна умерено да печели, Форд трябва да се справи и с тежкия период на затваряне на заводи, принудителни съкращения, изкупувания, за да компенсира ниските продажби. Компанията трябва да закрепи и поразклатения си кредитен рейтинг."
Честта да се справи със "северноамериканската болест" на концерна се пада на Бил Форд. Още миналата година той посочи двамата вицепрезиденти, на които лично възложи мисията. Това са 45-годишният Марк Фийлдс и 57-годишната Ан Стивънс. Щафетата вече е в друго поколение, коментираха тогава експертите, без да атакуват методите на Падила.
Под ръководството на Фийлдс и Стивънс до 2012 г. трябва да бъдат съкратени 30 000 работници и да бъдат затворени 14-те американски заводa. "По всичко изглежда, че Фийлдс ще е фактическият наследник на Падила", твърди Джим Санфилипо, старши анализатор в "Автомобилни маркетингови консултации" от Мичиган. Всички експерти обаче са категорични, че за да гарантира успеха на тази мисия, Бил Форд ще трябва да внесе и кадри от чужбина. И то хора, които да действат с твърда ръка. Иначе постигнатото от Падила бързо може да бъде загубено.
Виктория Илкова
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта